Shelby, Ford Performance en dat in combinatie met een dikke Mustang-verpakking. Klinkt goed toch?
Is het feit dat Ford een crossover de benaming ‘Mustang’ heeft gegeven een gepasseerd station voor u? Mooi, dan kunnen we door. Want zeg je Mustang, dan zeg je Shelby. En op het gebied van snelle elektrische mobiliteit klinkt een performance variant van de Mustang Mach-e zo gek nog niet, toch?
Het is niet ondenkbaar dat Ford en Shelby met een sportievere variant op basis van de Ford Mustang Mach-E komen. Ed Krenz, chef Ford Performance, zei vorig jaar in een interview al na te denken over de mogelijkheden. Een belangrijk vereiste voor een Shelby-uitvoering is dat de ‘Stang Mach-E competitief stuurt op stuurmanswegen. Een lastigere, maar niet ondenkbare opdracht voor de samenwerkende partijen. Kijk bijvoorbeeld naar een Porsche Macan. Een andere uitdaging zit hem in het accumanagement. Krenz wil een auto die ook het circuit zijn mannetje staat, zonder dat je na een paar rondjes naar een lader moet rijden.
Fotoshoppert X-Tomi Design geeft alvast een voorproefje met een gepeperde render. De geïllustreerde Ford Shelby Mustang Mach-E heeft een brutere body gekregen en een opvallende achterspoiler. Inclusief de striping een auto die je moeilijk kunt missen. Is elektrisch rijden zo wel een leuke optie, of moet Shelby zijn handen niet branden aan een EV als de Mustang Mach-E?
shibby zegt
Wordt het dan de Mustang Shelb-E?
sntial zegt
@shibby: ??
PunicaOase zegt
@shibby: nee, een Shel-wanna-B
Dutchdriftking zegt
Is er dan niets meer heilig?!
sntial zegt
@dutchdriftking: mijn nachtrust
fanboy zegt
Kijk, met elektromotoren kun je heel makkelijk tijdelijk veel meer vermogen eruit halen, wat ondenkbaar zou zijn met een benzinemotor. Alleen loop je dan tegen de volgende dingen aan:
– kan de accu het leveren?
– wellicht is de omvormer niet voldoende, maar het is niet gek om die dan te vervangen.
– wat doe ik met de hitte?
Vooral dat laatste is lastig. Want de auto is in de basis misschien niet al heel erg sportief bedoelt (qua circuit belasting aan kunnen)
En dan ga je er ook nog eens veel meer vermogen uit halen.
Dus zowel in accu als in de motor komt meer warmte vrij, terwijl de basis opzet vermoedelijk al niet goed genoeg was om op het circuit te rijden. En vooral dat accupack ga je niet zomaar even veranderen.
Tijdelijk veel vermogen draaien is het probleem niet.
bosje zegt
Tja, waarom niet. Het platform is er toch al. Als er samen met Shelby een versie op de markt komt die langduriger op vol vermogen kan rijden, strakker stuurt en wellicht nog wat uiterlijke wijzigingen krijgt kan het best een toffe auto zijn als je dan toch een elektrische auto moet/wilt rijden.
Persoonlijk snap ik het gezeur op sportieve elektrische auto’s niet helemaal. Op dit moment zijn er nog steeds snelle en sensationele auto’s met verbrandingsmotoren te koop, maar voor degenen die wel elektrische willen rijden ontwikkelen fabrikanten nu ook sportieve modellen. Op het moment dat verbrandingsmotoren niet meer te koop zijn gaan we er blij mee zijn dat er ook een optie is voor ons autoliefhebbers ipv enkel de keuze te hebben tussen niet-sportieve modellen (en het gros van de autoboog-reaguurders rijdt toch in een leaseslet met ‘sport-pakket’, dus in de praktijk wordt het sneller en lekker stil zonder het saaie 4-pitter-turbo-gepruttel).
kminne zegt
#NOTaMUSTANG
ArnoldH zegt
Nee, nee en nog eens nee!!! #NOTAMUSTANG
toyotafortuner zegt
#NOTAMUSTANG en t zal nooit een Mustang worden!
carfreakjim zegt
Shelby heeft zijn naam in het verleden ook wel eens aan auto’s gehangen die compleet niet in de Shelby filosofie Pasen. Dus wat dat betreft niks nieuws.
rikus zegt
De bmw 3gt van Ford
iker1 zegt
Helemaal mee eens! Maar wellicht is het eens tijd om het verleden iets los te laten. Maar mijn eerste emotie is ook….een Ford Mustang (en al helemaal een Shelby) moet brullen, moet olie en benzine verbruiken en pure emotie oproepen!
iker1 zegt
Maar van gemaakte fouten kan je leren….
mustanggt zegt
Helaas, de Mach1 , waar de Mach-E haar naam vandaan heeft, was een snellere uitvoering bij gebrek aan een Shelby uitvoering.
Om dan nu een specifieke Ford Mustang variant op de Shelby door Shelby op te leuken/ aan te passen lijkt mij vloeken in de kerk.
SVT kan ook zonder de “ Cobra” lekker “ giftig” zijn
emping zegt
Ziet er wat spannender uit dan een Macan. Niks mis mee.
BaRa zegt
“Porsche mag geen SUV’s bouwen. Boe Porsche! Dat is geen echte Porsche!”
Intussen bouwt iedereen en z’n moeder een SUV. Zelfs Ferrari.
“Jaguar mag geen viercilinder in een F-type duwen. Awoert Jaguar!”
Niet zeuren. Downsizing treft iedereen. Wil je dat de F-type – en een reeks andere auto’s – blijft bestaan? Slik dan de viercilinder.
“Porsche mag geen elektrische auto maken! Dat is toegeven aan de milieugekte! Betogen in Stutgart!”
Ah zo, wil je dat Porsche een hoop mensen ontslaat? Net zoals de Duitse drie? En misschien opnieuw richting faillisement afstevent zoals pakweg 20 jaar geleden?
“De A110 is een persiflage van wat ooit een fantastische bak was! Weg met die retrotrend!”
Ja, weg met de New Beetle, de Mini, de Fiat 500, en nog een rits bakken. Inclusief de 911. Nostalgische zeikerds. Wie koopt dat nu? Niemand toch.
… En nu is daar de brigade tegen de Mustang Mach E. Popcorn, anyone?