Het heeft nu lang genoeg geduurd met die vlegels. De verkiezingen komen er per slot van rekening aan, dus staatssecretaris van infrastructuur Sharon Dijksma slaat flinke taal uit.
Staatssecretaris Dijksma heeft het helemaal gehad met oplichters die mensen ontiegelijk veel laten betalen voor een ritje met hun taxi. We hebben het al eens eerder gehad over dit soort onbetrouwbare figuren, die soms wel heel ver gaan om hun slachtoffers geld uit de zak te kloppen. Toen een aantal Chinese toeristen de criminele vraagprijs voor hun ritje weigerden te betalen liep een voorval zelfs uit in een heuse gijzeling. Sharon is nu klaar met deze ongein.
“Ik ben klaar met die taxironselaars. Ik vind ze ontoelaatbaar. We moeten de straat terugpakken voor de burger en niet overlaten aan de hufters!”
Ronkende teksten die je verwacht van een PVV of op zijn minst toch VVD-politicus, echter Dijksma is van de PvdA. Misschien heeft de achterban van die partij deze nieuwe harde aanpak van tuig op het oog als ze het hebben over het verloren linkse gedachtengoed van de partij?
Enfin, dat het in dit geval meer dan grote woorden in verkiezingstijd betreft probeerde de staatssecretaris hard te maken door te stellen dat er terwijl zij de kamer toesprak een ‘veegactie’ plaatsvond rondom Schiphol, zo bericht nu.nl. Of de straat nu weer van ons burgers is weten we niet, maar in ieder geval zal de lokale bezemverkoper blij zijn geweest met zijn verhoogde omzet. Wie zegt dat dit kabinet de economie te weinig gestimuleerd heeft?
lincoln zegt
Sharon gaat helemaal nix ..
Behalve een doos gebak in 3 seconden naar binnen werken ..
desjonnies zegt
@lincoln:
Je bent op dreef vandaag ouwe !
lincoln zegt
@desjonnies:
Dacht ..
ik schrijf er wat negatiefs over ..
Anders wordt ze misschien wel weggekocht door het bedrijfsleven ..
racerx zegt
@lincoln: Hahahaha prachtig
lincoln zegt
@racerx:
“We moeten de straat terugpakken” ..
“We schaffen de snelwegpolitie af” ..
En dat op 1 dag ..
Dan moet je wel heeeeel dik dom lelijk of (soort van) vrouw zijn om niet ontslagen te worden ..
Dan weet je dat je onaantastbaar ben ..
gregorius zegt
@lincoln: Elke politieke partij heeft zo hun minderheidsleden nodig.
Met Dijksma kan de PvdA er gelijk een hoop afstrepen:
-Melkster van onderwijs stelsel: meerder studies volgen, geen afmaken (wel grappig dat ze daarna op onderwijs wordt gezet).
-Excuus vrouw in de politiek
-Excuus voor mensen met spraakgebrek
-Voorbeeld dat mensen die compleet onsympatiek over kunnen komen, toch een kans krijgen.
-Ze veregenwoordigt de hoop voor de niks kunnende ambtenaar dat men misschien toch ergens kan komen.
-Het is mode om als politieke partij leden te hebben die onzin roepen er daarmee weg willen komen: voila.
En ja, ook ik stoor me aan haar voorkomen.
sracert zegt
@lincoln: op de skippybal!
Dutchdriftking zegt
Stelletje boeven!
lekkaah zegt
Was er laatst, je wordt, zodra je 1 stap naar buiten zet letterlijk meegesleurd door marokkaantjes met ‘officiele schiphol taxi’ op hun groene hesjes, de maurachaussee staat erbij (paft zelfs met ze)
Tevens heeft Powned iemand gestuurd om er ook te gaan staan als ‘officiele taxi’, deze werd binnen luttele minuten verwijderd met als reden; geen officiele taxi
Maw 1 corrupt teringzooitje, 1 grote poppenkast en ‘olland in een notendop.
Maar zeer leuke welkom voor de toeristen, die bij de 1e stap in ons Amsterdam al opgelicht worden.
lincoln zegt
Tis idd altijd weer @lekkaah: thuiskomen ..
nelis88 zegt
@lekkaah: Klopt, de KMar mag alleen optreden als ze binnen in de aankomst/vertrekhallen in diensten aanbieden. En geloof mij, het liefst zouden ook zij die gasten van de luchthaven af rammen! Het is bijzonder asociaal en hufterig volk.
toniominestrone zegt
Vegen?moet er niet aan denken !
faalhaas zegt
Het zijn ook altijd Jan-Willem en Pieter-Jacobus die de boel lopen te bedonderen.
john4545 zegt
“we moeten de straat terugpakken voor de burger” Inderdaad populistisch gekwetter van de gevaarlijkste partij van Nederland: de PvdA. Als ze echt wat voor de burger, en dan met name de oudere en invalide burger wil doen, dan zou ze de fraude bij de regiotaxi en valysrijders aanpakken. Dat kost de staatskas en dus de burger op straat tussen de 10 en 30 miljoen euro per jaar. Taxironselaars en ander tuig gedijt alleen maar omdat de ”grote” bedrijven nergens meer te vinden zijn, en helemaal vollopen aan overheidsritjes en legaal 3 passagiers die samen reizen van bv Amsterdam naar Leiden per persoon 120 laten aftikken. Ik herhaal LEGAAL. Taxibedrijven bedingen dat ze dit met valys en regioritten mogen doen. Maar o wee als 7-dagen per week werkende Achmed een paar tientjes teveel rekent.
De PvdA is het kwaad, de terreur.
mashell zegt
@john4545: wat een nonsens. Op Schiphol staan eindeloze rijen van legale taxi’s te wachten. Allemaal van de grote bedrijven. Die zijn dus gemakkelijk te vinden.
En ja op dat heen en weer gesleep met die bejaarden wordt soms veel geld verdiend en soms ook helemaal niets.
Er zijn van de bejaarden veel klachten over. Van de bejaarden, van de chauffeurs en van de ondernemers (vooral sinds de gemeenten verantwoordelijk voor het bejaarden vervoer zijn).
Maar gelukkig heb je de oplossing door de PvdA het kwaad, het tereur te noemen. Dat die rare bejaarden taxi diensten al jaren zo bestaan en dus helemaal niet alleen aan de PvdA te wijten zijn laten we maar even aan ons voorbij gaan.
john4545 zegt
@mashell: Die lange rijen taxis zijn vrijwel uitsluitend eigen rijders. TCA zal je er niet zien staan.
Als de treinen met kerst uitvalen, en metersdikke sneeuw voor chaos zorgt krijg je weer met chocoladeletters berichten dat sommide chauffeurs per klant dezelfde rit afrekenen, en het is ook terecht verboden in de persoonsvervoerswet. Maar het is belachelijk dat valys en regiotaxi dat wel mogen, en dat zelfs in een contract afdwingen.
Dat is met twee maten meten. Dat moet aangepakt worden. Tot die tijd hoop ik dat het blijft sterven van de taxi”ronselaars’. Die mensen werken tenminste voor een eerlijke prijs. Die grote bedrijven bestaan louter nog door die achterlijke oplichtcontracten. Maar daar hoor je Sharon niet over.
Weg met de PvdA!
850t5r zegt
@john4545: Eerlijke prijs? Wat zwam jij allemaal uit je nek. Ga even mee met een ronselaar… Politiek uithuilen zijn andere grotten voor op het www
john4545 zegt
@850t5r: Tja, zeg dat tegen de OP, die kwam met Sharon gebaksma.
Het is een eerlijke prijs en ik vind het prima. Je gaat mee, spreekt een prijs af en klaar. En ook al is dat 10 of 50 euro meer dan op de meter, het is nog altijd 300% goedkoper dan die grote bedrijven die bejaarden en invalide mensen oplichten. Ik maak met liefde gebruik van die ”ronselaars’. Stukken beter dan het tuig wat mijn oude oma vervoert.
mashell zegt
@john4545: en wat betaald je oma per rit? Iets tussen 5 en 15 euro. Dat bejaarden vervoer heeft vaste prijzen aan de bejaardenkant.
john4545 zegt
@mashell: ..en de rest wordt door JOU betaald. Met zn 3en van Adam naar Leiden, 3x 120 euro waarvan 60 eigen geld is, en de rest uit JOUW zak komt. Ongeveer 40 euro aan kosten, tel uit wat die bedrijven in hun zak steken, waarom ze niet meer bij schiphol staan. En oh wee als die jongens per persoon afrekenen.
Sorry maar fuck Dijksma. Deze onzin moet ze aanpakken, en pas daarna die hardwerkende vrije rijders.
mashell zegt
@john4545: ten eerste die vrije rijders werken helemaal niet hard, die hangen vooral rond op de taxi standplaats. Ten tweede er zijn gewoon regels. Een taxi is vaste prijs per rit onafhankelijk van het aantal passagiers. Bejaarden mogen in een rolstoelbus in een groep vervoerd worden en in beperkte mate zelfs omrijden. En dat wordt per bejaarde afgerekend. Voor elke rit waarbij er toevallig 3 bejaarden naar dezelfde bestemming moeten en er verdiend wordt staan er ik weet niet hoeveel ritten waarbij een enkele bejaarde van en naar het ziekenhuis gebracht wordt. Het probleem waar jij zo druk om maakt is niet de moeite van een oplossing waard.
john4545 zegt
@mashell: Het is tientallen miljoenen waard, maar misschien heb jij dat in je achterzak, dat zou kunnen. Verder is het simpelweg oneerlijke concurrentie. Als grote bedrijven met regio- en valysritten mogen combineren en toch apart afrekenen zou dat ook met vrije rijder moeten kunnen, of omgekeerd, niet voor vrije rijders, dan ook niet voor regio- en valysritten. Die regels zijn zo bezopen dat als mijn oma van amsterdam naar tilburg wilt en de routeplanner 90 minuten rijden aangeeft over de snelweg, die bedrijven de langzaamste route uitkiezen, die reistijd keer anderhalf mogen doen en die tijd gebruiken om andere ritten te combineren EN apart af te rekenen. Per saldo wordt die rit van 09:00 sochtends en ”normaal” om 10:30 afgelopen zou zijn, pas tegen 13:00 afgeleverd en via Utrecht of Den Bosch oid. Een oude bes 4 uur in een taxibus laten zitten is net zo bezopen als die wantoestanden die nu in verpleegtehuizen gebeuren. Maarja, ”ronselaars’ die een fractie frauderen van de grote bedrijven ligt lekkerder bij de kiezer kennelijk. Overigens mag zon groot bedrijf ruim een ur te laat komen zonder sanctie en is mijn oma pas om 14:00 in Tilburg. Dat slaat toch nergens meer op? Nee, Dijksma is een rgiezel, van ene griezelpartij, en dat gelul over ”’ronselaars” is populistisch gewauwel en nog hypocriet ook.
nelis88 zegt
@john4545: Uhm het zijn juist de ronselaars die 400 euro vragen voor een ritje naar Amsterdam in hun oude barrels op gele platen. Smerige criminelen zijn het, stuk voor stuk. En ja ik ken de meesten van hen..
john4545 zegt
@nelis88: Het bovenbeschreven veevervoer van onze bejaarden door grote taxibedrijven die andere regels mogen hanteren dan gewone taxis is een feit. Maarja, 2000 taxibedrijven als stelletje smerige criminelen neerzetten is niet populair tijdens verkiezingen. dan maar die paar ronselaars waarvan er enkele rotte appels zijn. Hoe ken jij ze eigenlijk?
flutterby zegt
Simpel, legaliseer Uber (pop) en je bent klaar. Waarom doen die ministers altijd zo moeilijk?
De meeste taxi chauffeurs zijn toch al zelfstandig. Kunnen ze net zo goed een opdracht via Uber door krijgen. Scheelt ook de helft op een taxi rit van het officiële taxi standpunt.
mashell zegt
@flutterby: waarom doet Uber zo moeilijk en houden ze zich niet gewoon aan de wet. Taximeter er in, gediplomeerde chauffeurs, vaste gepubliceerde prijzen en Uberen maar.