Pompmedewerkers zijn opeens maatschappelijke werkers geworden. Er hangt soms een nare sfeer bij het tankstation door de gestegen prijzen.
Bij een onbemande is het pas insteken, voltanken en wegrijden. Er komt geen menselijke communicatie aan de pas. Dat is uiteraard anders bij tankstations waar je het winkeltje in moet om af te rekenen. Medewerkers die achter de kassa staan merken dat de sfeer is omgeslagen. Wellicht onbewust begint toch een grote groep mensen tijdens het afrekenen over de prijs te klagen. Alsof de pompmedewerker daar iets aan kan doen.
Tankstation prijzen zorgen voor slecht humeur
De sfeer is omgeslagen bij tankstation, zou je kunnen zeggen. Het AD had een interview met een pomphouder in Lexmond. Mensen maken cynische grapjes over dat ze beroofd worden bij het tankstation met deze prijzen. Ik kan me zo voorstellen dat medewerkers van het tankstation elke dag met tientallen van dit soort opmerkingen te maken hebben. Daarmee zijn ze niet alleen kassamedewerker, maar ook een soort maatschappelijk werker geworden. Je wil toch de sfeer een beetje behaaglijk houden in plaats van alleen maar mopperende klanten te woord staan.
De laatste dagen dalen de prijzen bij het tankstation weer een beetje. Ook zit er een accijnsverlaging voor benzine en diesel aan te komen. Het geeft de mensen in elk geval wat ‘hoop’ om naar uit te kijken. Mocht u toevallig één van die mopperende automobilisten zijn die met een chagrijnig hoofd afrekent bij een bemande pomp. Denk dan ook eens aan die man of vrouw achter de kassa. En besef ook dat die ene flauwe grap al honderd keer gemaakt. En natuurlijk, een gesprekje met een knipoog mag altijd.
Dutchdriftking zegt
Als je de prijs te duur vind moet je wellicht eens beginnen met een onbemande pomp…
mashell zegt
Maar die biedt niet zo’n fijne schouder om op uit te huilen als het meisje achter de balie.
outlook zegt
@dutchdriftking: hartverscheurend is het inderdaad en hoe moet het nu met al die pompstationmedewerkers? Ik neem aan dat de regering hun leed gaat compenseren
shane12 zegt
@dutchdriftking: Die vlieger gaat ook niet altijd op. De onbemande pompen bij mij in de buurt zijn meestal duurder dan de bemande.
Tonnie zegt
Vd week stak ik per ongeluk m’n creditcard ipv tankpas in de pinautomaat. Kwam er net op tijd achter, toen begon de cassiere zelf grapjes over de prijzen te maken. Maar scheelde wel mooi €70 voor een halve tank. Toch nog een paar maandjes genieten van een leaseauto met deze prijzen bij de pomp. Zo weinig mee gereden door covid bijna de gehele looptijd..
ghost zegt
@thijsj: hopelijk reed je hem dan niet in de bijtelling of had je een bijtellingstopper als wagen. Anders mega zonde.
Tonnie zegt
nou, bijna alle km’s waren privé i.v.m. thuiswerken, dus het is vooral het leasebudget wat zonde is. De bijtelling is natuurlijk voor privégebruik en dat viel dan wel weer redelijk mee. Hierna maar gewoon privé een auto kopen, stuk meer flexibiliteit.
fredflinstone zegt
Want het kassapersoneel bepaalt de prijzen… Wat zijn we nu eigenlijk aan het doen? De lontjes lijken op elk vlak steeds korter te worden
karhengst zegt
Kansloos ja. Vervelend voor je dat het wat duurder is, maar de kans is zeer waarschijnlijk dat de pompbediende waar je je beklag tegen doet het toch nog nét iets krapper heeft.
mashell zegt
Het kassapersoneel is de enige representant van de benzine maatschappij die je te spreken krijgt, zo vreemd is het dan ook niet daar je beklag te doen.
koeberg zegt
Ik denk dat medewerkers van een tankstation langs de snelweg hier geen last van hebben. Daar betaalt iedere klant toch met een brandstofpas. Prijs? Geen idee.
petroldrinker zegt
Als je er niet tegen kan, moet je niet zo een baan nemen, je weet in nl dat de prijzen duur zijn en dat we een klagend volk zijn, 1+1=2 dan toch?
VeniVidiVici zegt
Denk dat de frustratie van afgelopen 2 jaar Corona(beleid) er ook behoorlijk mee te maken heeft.
pomoek zegt
Las vandaag dat cabinepersoneel de mondkapjesplicht in vliegtuigen niet gaat handhaven. Want agressie.
Mark, ik weet dat je dit leest. Je hoeft geen knieval te maken voor aso’s en wappies. Maar laat deze berichten voor eens en voor altijd duidelijk maken dat de gemiddelde Nederlander niet verstandig nuchter en begripvol is. dus is het misschien wel een idee dat als er beleid wordt gemaakt hier rekening mee wordt gehouden.
mashell zegt
Ik snap dat luchtvaartpersoneel wel, als de mondkapjes nergens meer hoeven hoe ga je dan je passagiers wijs maken dat het in het vliegtuig wel moet? Het luchtvaartpersoneel is al druk genoeg met zeker te stellen dat de gordels gesloten zijn, de leuningen rechtop staan en klaptafels ingeklapt zijn. In die zin zijn de luchtvaartmensen juist nuchter en begripvol.
ghost zegt
@mashell: iets met afstand..
Al vind ik het een onwijs goed idee als we weer het comfort en de ruimte krijgen in vliegtuigen zoals in de jaren 80, als we daarmee geen mondkapje hoeven te dragen!
Jacco zegt
Niets met afstand te maken, indoor festivuteiten waar je met 5000 man uren tegenelkaar geprakt staat mogen ook dus waaram mag je niet rustig in een vliegtuig hutjemutje zitten
pomoek zegt
@Mashell. Zeker, maar het ging mij dan ook niet om het cabinepersoneel maar om het volk dat begint te gillen als ze wordt gevraagd een masker te dragen.
slickrick zegt
Klaag volkje, niet wetend hoe goed ze het hebben, maar zelf in actie komen om je eigen situatie te verbeteren ho maar 🤦♂️
Webreactor.nl zegt
Ik heb ongeveer 15 jaar geleden bij een benzinepomp gewerkt voor zo’n 6 jaar. Nou toen had je al zulke huilers. Dat zal echt niet veranderen. Opmerkingen als “moest je het zelf uit de grond halen” of “nou jullie verdienen er lekker op” was dagelijks gezever. Hou ook eens rekening met degene tegen wie je dit zegt. Die kan er niks aan doen en staat daar om jou te helpen.