Dat is handige tuning. De Senner Model 3 komt aanzienlijk verder op een volle accu.
Ondanks dat in Nederland de Tesla Model 3 een zeer populaire auto is, zijn er maar weinigen die ‘m naar eigen smaak aankleden. Qua uiterlijkheden zijn er maar enkele mogelijkheden qua kleuren en wielen. De kans dat er nog een paar Model 3’s in de straat staan die exact hetzelfde uitgevoerd zijn, is levensgroot.
De reden dat men er (nog) niet zo veel aan doet, is simpel: lease. De meeste berijders leveren ‘m pas over een paar jaar weer in. We gokken erop dat de tweede eigenaren wél zorgen voor wat meer diversiteit. Senner Tuning neemt alvast een voorsprongetje met deze Senner Model 3. Nu kennen we Senner voornamelijk van de chiptuning en sportuitlaten. Dat gaat niet echt lukken bij de Model 3.
Stance
De basis voor de Senner Model 3 is de ‘Performance’. Dus ondanks dat sneller altijd leuker is, is het niet nodig. Wel hebben ze de wegligging verbeterd. Dat hebben de Duitse veredelaars gedaan middels een schroefset. Daarvoor hebben ze aangeklopt bij KW Suspensions.
Het betreft de ‘Variant 3’. Daarmee kun je niet alleen de hoogte van de populaire Tesla instellen, maar ook de compressie én de rebound. Niet alleen zijn de veren en dempers van (veel) hogere kwaliteit, maar je kan de auto nu helemaal op smaak afstellen. De Senner Model 3 heeft op deze wijze een veel fraaiere stance, maar er zijn meer voordelen. Het zwaartepunt is nog wat lager, wat de wegligging ten goede komt.
Grotere actieradius Senner Model 3
Het mooie is dat niet alleen de wegligging verbeterd is, maar ook de range! Als de verlagingsset goed is geïnstalleerd is, kan het tot 7% schelen. Dat kun je nóg verder vergroten door de velgen van Cor.Speed te monteren. De lichtere flowformed-velgen zijn voor 9×20 en achter 10×20. De banden zijn niet knalhard eco-rubber, maar lekker plakkerige Bridgestone Potenza Sports. Als alles goed is afgeteld, kun je met de Senner Model 3 zo’n 57 km verder rijden op een volle accu.
Qua velgen kun je nog wel kiezen uit de kleur. In dit geval is de linkerkant voorzien van bronzen wielen. Aan de rechterkant zijn ze zilver. Alle modificaties van de Senner Model 3 zijn TÜV-goedgekeurd en zijn per direct te bestellen.
porker zegt
Minder lelijk wellicht. Mooi wordt het nooit denk ik. Verhouding Model3 is gewoon raar. Als ik er een zie rijden denk ik toch: oei, die’s lillik! Terwijl als je erin zit dat probleem niet zo ervaart.
camber24 zegt
@porker: nou, dat dashboard vind ik toch ook verrekte lillijk hoor
quincy zegt
Helemaal met je eens (en ik heb er zelf één). Van buiten is er wat mij betreft maar één hoek waaruit die redelijk mooi is en dat is vanaf schuin achter. De voorkant is het raam lomp groot, waardoor de verhoudingen raar zijn. En achter is de bovenkant van de kofferklep gek hoog, wat er raar uitziet.
Binnen vind ik zelf erg mooi, maar snap dat anderen dat niet vinden. Ik hou van een clean interieur en veel cleaner dan de Model 3 wordt het niet. Het grote raam voor heeft van binnen als voordeel veel glas en overzicht. Die rare kofferklep zorgt daarentegen voor slechter zicht naar achteren door de achteruitkijkspiegel.
hetkannietsnelgenoeg zegt
Smaken verschillen kennelijk. Ik ben niet zo van de stroomdozen maar de Model 3 vind ik naast de Taycan en Audi GT etron tot de meer geslaagde elektromobielen
Pascal zegt
Zelfde, alleen recht van voren vind ik ‘m niet al te best ogen vanwege de grote voorruit/lage motorkap. Vanuit elke andere hoek vind ik ‘m er prima uit zien.
herve11f zegt
Ze hadden het banden montagevet wel eens mogen verwijderen voor de fotosessie. Dit komt amateuristisch over.
kapitein zegt
@herve11f: Inderdaad. En even de wielkasten schoonspuiten wanneer je foto’s van de schroefset maakt zou ook niet misstaan.
Steven zegt
@kapitein: wielkast is erg proper. Op foto 1 zie je stoffen isolatie. Beetje stofzuigen had wel gekund misschien, of eraf ‘croppen’
Hubert zegt
Dacht dat het koperkleurige spuitlak was om de velgen snel en goedkoop deze kleur te geven.
Robert zegt
Niet om het een of ander, maar “lekker plakkerige Bridgestone Potenza Sports” hebben weliswaar meer grip, maar de natuurkundige wetten voor de mechanica leren ons dat meer grip = méér rolweerstand. En dat gegeven op zich zal dus nooit kunnen bijdragen tot een verbetering van de range. Tenzij de eco-banden tijdens het rijden vrijwel continu doorspinnen, maar daar ga ik niet van uit.
willeme zegt
@RRRobert: dat is precies het punt. Dankzij lichtere wielen en een verbeterd onderstel hebben ze al flink wat kunnen bijdragen aan de range. Dat komt de rijeigenschappen ook nog eens ten goede. De range zou nóg groter kunnen worden met knalhard evo-rubber, maar daar is juist niet voor gekozen. Goed he?
galgootje zegt
@willeme: deze had ik bij je collega verwacht…. De Performance werd (iig de
galgootje zegt
@willeme: de mijne) op Michelin pilot sport 4s was allesbehalve een suffe plak eco rubber / milieucondoom is. De Potenza is fijn (zat jarenlang op m’n S2000, inmiddels vervangen door Toyo 888r).
Chauffeur zegt
@RRRobert: ik verwacht dat het verschil met de standaard gemonteerde Michelin P4S niet zo groot is… Het zit m vooral in de verlaging
evdw zegt
@chauffeur: Ik denk voornamelijk in de lichtere velgen.
galgootje zegt
@chauffeur: ah, dit dus
flutterby zegt
@RRRobert: veel succes met het zoeken naar ecobanden voor de Model 3 (performance). Met een top van 260 km/u en 20” ga je waarschijnlijk niets vinden en 233 op 18” lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Robert zegt
@flutterby: oh, maar daar hebben veel meer EV-rijders last van. Je ziet steeds vaker een 18″-20″ velg met een band die qua breedte eigenlijk een 16″ of 17″ zou kunnen zijn. En met zulke verhoudingen kom je vanzelf in de ‘exoten’ sectie van de bandenboer uit, met bijbehorende schaarse voorraden en exorbitante prijzen.
flutterby zegt
@RRRobert: niet veel EVs gaan door tot de 230 hoor ;-) Standaard staan ze dan ook op Pilot Sport van Michelin met een redelijk gangbare breedte van 235 (voor het segment).
MarcoM zegt
Staat hem goed de andere velgen en wat dieper.
Charles Taycan 4S zegt
Dus met bredere banden, plakkerige rubbersamenstelling en meer open en minder aerodynamische velgen 57 km. meer range…? Eerst zien, dan geloven….😜
Pascal zegt
Misschien ook een goede modificatie voor de Taycan dan Charles! Wie weet kunnen ze ook nog een paar extra PK’s voor je regelen ;) https://youtu.be/gfWNRyqhRRM?t=138
tjorque zegt
Ja want het is echt behelpen nu he… 🤪
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, @tjorque, haha! Ja, blijft behelpen nu met 571 pk en 4 WD…. vooral voor mijn rijbewijs!😜👍
tjorque zegt
@charles ik kan me dat perfect inbeelden…
Ik merk ook dat mijn motorfiets (met 136pk voor 370kg mezelf inbegrepen) scheurvorming in mijn roze papiertje (aka rijbewijs van de oude stempel) dreigt te veroorzaken… 🤣
Pascal zegt
Haha ook al heb ik zelf ‘maar’ 440pk is dat érg herkenbaar Charles!
Charles Taycan 4S zegt
@tjorque, @pascal, zijn we het toch weer eens met ons drieën!😜 PS, heb ook motor gereden, 16 stuks gehad, laatste een Yamaha R6,136 pk… ook gevaarlijk voor je rijbewijs..😜
flutterby zegt
@Charles Taycan 4S: tja, ze nemen in basis de performance variant. De Dual Motor is praktisch hardwarematige identiek en dankzij de 18” Aero’s een stuk efficiënter. De enige hardwarematige verschillen zijn de spoiler en een ander onderstel.
Charles Taycan 4S zegt
@flutterby, ik kan het mij nauwelijks voorstellen dat hij met dit rubber en deze velgen zuiniger wordt, bij Porsche iig niet weet ik.😉
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, @flutterby, @tjorque, heb zonet nog een andere EV gekocht ipv de Ford Fiesta… een nieuwe Seat Mii Electric Plus! Next week, 2 EV’s!😉👍
Pascal zegt
Gefeliciteerd Charles, fully electric! ⚡️⚡️⚡️
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, mercikes! Yes!! Full EV in the garage!😉👍
galgootje zegt
@Charles Taycan 4S: hier is recent de Audi A2 1.2 TDI ook vervangen door leaf. Best leuk beetje strijd om de prik thuis. ;-)
Charles Taycan 4S zegt
@galgootje, ook leuk idd! Heb er ook nog ff naar gekeken maar wij vinden de Mii als 2e auto wat vlotter en sportiever dan een Leaf echter de Leaf is een stuk groter. De Mii is ook nieuw0- km, volle garantie, de Leaf zou dan al een aantal jaar oud zijn in deze prijsklasse, daarnaast nog een hele dikke bonus van de Franse overheid gehad op nieuwe EV’s …😉👍
tjorque zegt
@charles als ik een reden had om 2 auto’s te hebben dan zou ik een leaf nemen (schoonzus werkt bij Nissan) als tweede wagen en de Octavia “oprijden”.
Maar nu is het meest wenselijke scenario de Octavia zakelijk volledig afschrijven en dan een EV. Ik hoop dat er tegen 2023 een EV op de markt komt die qua ruimte gelijk is aan de Octavia (en geen suv is)
Charles Taycan 4S zegt
@tjorque, ja, daar kan ik inkomen idd, zie ook bovenstaande reactie van mij op @galgootje ter aanvulling. EV rijdt idd heerlijk!👍
flutterby zegt
@Charles Taycan 4S: Gefeliciteerd, hoe bevalt die ten opzichte van de benzine variant? Brengt het extra gewicht in de vloer wat meer stabiliteit met zich mee?
Charles Taycan 4S zegt
@flutterby, merci! we hebben hem gisteren besteld en krijgen hem volgende week, heb er alleen even een proefrit in gereden. Dat beviel goed, de auto is van binnen erg ruim tov de buitenafmetingen en hij is relatief licht qua gewicht,1.235 kg meen ik. Hij heeft een 37 kWh accu en dat is voor dit A-segment behoorlijk groot. Een Dacia Spring of Renault Twingo zitten rond de 22 kWh. Hij is ook lekker pittig 0-50 kmu in 3,9 sec. en superluxe uitgevoerd, zelfs stoelverwarming,16 inch lichtmetalen velgen, lane departure system, privacy glass , climate control, cruise control etc!😉We gaan het volgende week meemaken!😉🙏