Ayrton Senna (god hebbe zijn ziel) heeft een stevige rol gespeeld in het ontwikkelingsproces van de Honda NSX. Als beloning mocht hij een rondje rijden op Suzuka met een NSX-R. De Honda NSX is inmiddels niet meer leverbaar, maar Honda schijnt aan een opvolger te werken. Pikant detail: in een rode Honda NSX werd ik destijds ontmaagd op supercargebied. Een groot feest natuurlijk, alleen de terugweg in een net zo rode Fiat Panda viel wat tegen.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
jappekop zegt
wrom is ie in dat klote japans? opzich wel redelijk filmpie
Mpower zegt
Hele goeie filmpje, prachtig hoe rustig meester Senna nog praat over zo’n supersportscar. Alleen vind ik jammer dat de kop van de NSX zo snel warm wordt met circuit-racen dit leidt tot vermogensverlies, ik weet niet hoe de laatste NSX-R scoort op dat gebied, maar die heeft in iedergeval een erg strakke airflow van onderen.
Senna R.I.P !!!
Dink zegt
Eentje uit den ouden doosch . . . maar wel een lekkere.
Meester Senna laat zien hoe je al ‘voelend’ met de pedalen zsm en prachtig een bocht neemt . . . pompend en dan vol erin . . .
Senna was één van de laatste echte ballerina’s van het asfalt. RIP . . .
Dat de NSX heel wat in z’n mars heeft / had zie je hier ook goed. Met een pk of 300, een meesterlijk onderstel en een goede bak is ie krachtiger auto’s de baas . . . ligt er aan wie er stuurt natuurlijk ;)
De S2000 is ook zo’n onderschatte klassieker . . . wie 20 tot 40k in z’n oude sok heeft kan nu nog scoren . . . Ik denk nog even en dan gaan de prijzen voor NSXen omhoog . . .
Wat de inbreng van Senna op de NSX betreft: veel meer dan wat feedback zal het niet geweest zijn . . . volgens zeggen.
Turbopaultje zegt
the master himself. Snelheidsmeter loopt al rap uit de japanse schaal en hij laat zien hoe je snel moet hoeken en sideflippen……
Diplomatisch commentaar met een commercieel tintje. Senna reed toen namelijk voor McLaren Honda.
SimonMc zegt
@Dink : ja inderdaad, de S2000 is een hele goeie wagen, vooral omdat die motor achter de vooras ligt zodat hij een optimale gewichtsverdeling heeft.
Vind het dan wel raar dat in het trio van een S2000, Z4 en boxster hij als traagste rond het parcour van top gear was.
rubster zegt
aiiiii, senna met WITTE sokken. barf…
Dink zegt
SimonMc: je moet wel kunnen rijden natuurlijk. Ik rij nu D4D en Civic, en dat scheelt vaak 2 versnellingen op ’t zelfde stuk weg ;) En an awful lot of revs: tot 4k en tot 7k . . .
rubster: those were the days . . .
JeffreyG zegt
hij is me iets te droog in dit filmpje ;)
dekster zegt
arme senna, kzal die beelden nooit vergeten :-(