De man met de regenjas heeft ons toegefluisterd wat Lamborghini nog in petto heeft voor de Huracán.
Vorig jaar konden we kennis maken met de allerlaatste versie van de Aventador: de Ultimae. Daarmee komt er na meer dan 10 jaar een einde aan de lange en succesvolle carrière van deze brute V12 supercar.
Het kleine broertje van de Aventador – de Huracán – draait ook alweer bijna 8 jaar mee. Met deze auto is Lamborghini echter nog niet klaar. De Italianen hebben voor 2022 vier nieuwe introducties beloofd en waarschijnlijk zal minstens één daarvan een Huracán zijn.
Lamborghini heeft inmiddels zo’n beetje alle varianten op het thema Huracán wel gehad, dus wat weten ze nog meer te verzinnen? Het lijkt er op dat er in ieder geval een Huracán ‘Sterrato’ komt, die hoger op zijn pootjes staat. Daar hebben we nog niks officieels van vernomen, maar wel is er een prototype gesignaleerd.
Van de man in de regenjas horen we nog niks over een Sterrato, maar wél over een andere Huracán: de Tecnica. Hij kan niet beloven dat dit de allerlaatste versie van de Huracán wordt, maar dit wordt wel de laatste ‘normale’ versie.
De Tecnica moet tussen de instapper – de RWD – en de extreme topper – de STO – inkomen. De Tecnica krijgt net zoveel vermogen als de Huracán EVO (640 pk), maar er is een belangrijk verschil: al dit vermogen gaat naar de achterwielen. Daarmee lijkt het erop dat de Huracán straks alleen nog maar met RWD te krijgen is. De STO is namelijk ook achterwielaangedreven.
De naam ‘Tecnica’ gebruikt Lamborghini niet voor het eerst. Van de Gallardo was er namelijk ook de bovenstaande Edizione Tecnica. Ondanks de naam was de techniek gelijk aan de Gallardo Superleggera. De nieuwe Tecnica wordt echter wel degelijk technisch afwijkend, want die krijgt dus achterwielaandrijving. Aan Wouter straks de zware taak om voor de zoveelste keer een Huracán te testen.
HZW zegt
Als de geruchten voor de volgende Generatie Audi R8 een indicatie is, zal de Lamborghini misschien een vergelijkbaar pad betreden.
Waar eerst het verhaal ging dat de R8 alleen nog toekomst zou hebben als een volledig elektrisch model, gaat er nu al een tijdje het gerucht dat er nog eerst een R8 Hybrid gaat komen, en dat zou dan in combinatie worden met de 4.0ltr V8 Bi-turbo motor zoals gebruikt in de Audi RS Q8 en Lamborghini Urus, met een systeem vermogen van ± 700 pk.
Een volledig elektrische R8 zou dan pas een jaar of 2-3 na de introductie van de 3de generatie R8.
Dutchdriftking zegt
@HZW: Klinkt logisch, ze willen dit blok in zoveel mogelijk modellen om hem zo lang als mogelijk relevant te houden door de kosten te spreiden. Straks in dus de RS6, Huracan en in de Continental het zelfde blok. Niet heel spannend, wel een heel fijne aandrijflijn.
joosstra zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lithiumion zegt
Ik vind het tegenwoordig zo raar klinken als men het over Lamborghini heeft en men heeft het dan over de italianen”.
kniesoor zegt
En dat terwijl Sant’Agata Bolognese in Italië ligt. Apart . . . 🤔
mmax zegt
ja zou het bijna niet geloven maar het ligt niet alleen in italie, daar wonen ook nog eens allemaal italianen!
ericc zegt
Van de Gallardo zijn er nog de SE en Nero geweest. Komen deze ook nog? Ik vind de Huracan één van de knapste auto’s die Lambo heeft gemaakt. Zou deze verkiezen boven een V12-model. Laat ons hopen dat ze bij Lambo nog koppig verder doen met hun ICE’s (al dan niet in combinatie met hybrid)
RiKe zegt
Ik moet heel eerlijk zeggen dat Lamborghini een merk is wat me echt steeds minder kan bekoren. Ze blijven de modellen tot in den treuren uitmelken met net een andere slag in een bumper of iets van die richting, en dan is het ineens bijzonder. Nee sorry, de weinige modellen en extreem weinig vernieuwing maakt het merk voor mij saai