Geeft Mercedes je financieel gezien een goede reden om de BMW X4 te laten staan?
Financieel gezien inderdaad, want welke van deze twee Duitse SUV’s de betere is mogen jullie helemaal zelf bepalen. De GLC Coupé is uiteraard het kleinere broertje van de GLE Coupé. Vooralsnog wordt de sportief gelijnde GLC geleverd met drie verschillende motoren. Het gaat hierbij om de GLC 220d (170 pk, 400 Nm), de GLC 250d (204 pk, 500 Nm) en de GLC 250 (211 pk, 350 Nm).
Officieel weten we natuurlijk nog van niks tot 27 juni aanstaande, dus mondje dicht. De welbekende man met de regenjas wist ons echter de exacte consumentenprijzen van de drie GLC Coupés te melden. komen ze:
- GLC 250 4MATIC: 63.550 euro.
- GLC 220d 4MATIC: 66.550 euro.
- GLC 250d 4MATIC: 67.550 euro.
Qua prijzen loopt het, niet geheel verrassend, allemaal behoorlijk in de pas met de eerder genoemde BMW X4. Welke zou jij nemen?
UPDATE: Mercedes heeft inmiddels de officiele prijzen doorgecommuniceerd. De prijzen van de GLC 200d Coupé, GLC 350d 4MATIC Coupé, GLC300 4MATIC Coupé, GLC350e 4MATIC Coupé en Mercedes AMG GLC43 4MATIC Coupé worden eind 2016 bekendgemaakt. De drie bovengenoemde modellen waarvan de prijzen wél bekend zijn zullen vanaf de introductie tevens verkrijgbaar zijn als Edition 1.
audiisthebest zegt
Mercedes kan echt geen mooie auto’s meer maken, de wat oudere waren prachtig maar die nieuwe zijn echt niet om aan te zien, op de AMG GT na dan.
mashell zegt
@audiisthebest: huh? Het design van de S-klasse is zo geslaagd dat ze het ook op de C en E klasse hebben toegepast en die zijn daardoor ook het mooiste in hun klasse. Ook op de GLC staat het design geweldig en de S en C coupes zijn buitenaards mooi. Mercedes heeft nu eindelijk dat wat Audi en BMW al jaren inzetten, een goed basis design voor vrijwel alle modellen.
michielb10 zegt
@mashell: maar een 2 serie, 4 serie en 6 serie bijvoorbeeld hebben allemaal hun eigen smoel. Helaas is dat bij Audi en Mercedes niet meer het geval
martive zegt
@michielb10: ik vind het juist bij bmw het verschil zo moeilijk te zien is
banaan7 zegt
@audiisthebest: vind de amg gt achterkant er anders ook niet uitzien, voorkant is wel mooi
nissanalmeratino zegt
@audiisthebest: je moeder is niet om aan te zien
sjonnie82 zegt
@nissanalmeratino: jou iq zal niet veel hoger zijn als dat van een aardbei. Wat een onwijs intelligente opmerking zeg…
jochempie zegt
@sjonnie82: DAN
jordydeknecht zegt
@nissanalmeratino: Terug naar de YouTube-comments!
123bat zegt
@nissanalmeratino: Zegt diegene met Nissan Almera Tino als naam… ?
JvH zegt
@audiisthebest: je naam zegt genoeg
audiisthebest zegt
@hard13: ik vind de nieuwe Mercedessen gewoon lelijk, dat is mijn mening, ik vind de nieuwste auto’s zoals de A4 en A3 ook niet echt mooi
sjonnie82 zegt
@hard13: die van jou ook, de 13 is je iq zeker?
boenderaar zegt
Mercedes, de bmw is een erger gedrocht dan deze jongen. In deze prijsklasse zou ik echter zonder twijfel voor de 4serie gaan.
keeper1 zegt
@boenderaar: i like the way you think. Ik zou hetzelfde doen. Alleen ben ik van mening dat het beide aanslagen op je netvlies zijn en niet alleen de bimmer
boenderaar zegt
@keeper1: nice, precies. Idioot concept deze wagens. Minder praktisch, lelijker en duurder.. maar dat is inmiddels al wel vaak genoeg gezegd ;)
martinus zegt
Ondanks dat het interieur van deze Mercedes verfijnder is.. zou je in deze klasse toch het liefst de Jaguar F-pace willen. Het instapmodel heeft daar 15paarden minder, maar kost ook €10.000,00 minder.
[img]http://www.larevueautomobile.com/photo-voiture/photo-voiture.php?src=/images/Jaguar/F-Pace/Exterieur/Jaguar_F_Pace_010_S_V6.jpg[/img]
martinus zegt
@martinus: selfedit: De instapdiesel is zelfs €13K goedkoper, en heeft niet minder maar meer paarden. De benzineversie van de Jaguar is wel wat duurder.
ocda zegt
Koop wel een station indien ruimte benodigd
kraakensmaak zegt
Waarom ligt hier nog de oude 220d motor in en niet de nieuwe die wel al in de E-klasse ligt? Zou voor mij een reden zijn om deze kar te laten staan, bijna 70 mille voor een oude motor.
mb10 zegt
De mercedes, vind bij bmw zowel de x6 als x4 het echte brute eraf ik heb het hier wel over de achterkant. Bij de vorige x6 was het echt iets bruuts maar nu is het een stuk meer ingetogen.
Ik vind de achterkant van de nieuwe x5 sportiever en agressiever ogen terwijl dat de meer stijlvolle SUV van bmw zou moeten zijn
Jochempie zegt
Ik snap die 220d niet… de 250d is 1000 euro meer en dat zie je ook terug in de restwaarde…
berlinetta zegt
@Jochempie: De 220d is de leasetopper. Voor verkoop is die verder niet zo relevant nee.
cadrez zegt
@berlinetta: en de glc 220d rijdt echt wel al heerlijk hoor. Voldoende vermogen en strak door de bochten. Ik rij er erg graag mee!
steelfighter zegt
@Jochempie: een slimmerd gaat voor een 2ehandse 220d die veel goedkoper zal zijn echter technisch 100% eigenlijk een 250d is…
Jochempie zegt
@steelfighter: Ja, maar helaas is die niet veel goedkoper, ’t scheelt 1000 euro op ruim 60 mille..
mashell zegt
@Jochempie: het zal me niks verbazen als volgende week de 250d gewoon nog tweeduizend euro duurder blijkt te zijn.
kasplant zegt
@mashell: Dat zal denk ik niet gebeuren. Bij de GLC is de 250d ook maar €1000 duurder dan de 220d.
viezefreddyw zegt
Als ik echt tussen deze twee zou moeten kiezen, koos ik voor de GLC. Vind ik net wat eleganter ogen in vergelijking met de BMW. Maar eigenlijk vind ik ze beide gewoon afschuwelijk en ga ik met Martinus mee! Doe maar de F-Pace. Veel, maar dan ook veel mooier. De mooiste SUV op dit moment.
ontploffer zegt
BMW. De Mercedes is een mooie auto, echter valt het interieur me tegen. Daarbij maakt BMW hun slogan “freude am fahren” wel echt waar in mijn ogen… Van de Duitse 3 rijden die in mijn ogen toch wel het aller fijnst. De verhouding tussen comfort en sportiviteit is gewoon subliem.
granlusso zegt
Kan het verschil achter alleen zien aan de andere achterbumper, voor de rest gelijk aan de GLE. Op zich niks mis mee, maar ik zou als GLE eigenaar het wel jammer vinden. Toch lijkt deze wel wat meer in proportie en daardoor wat minder lomp. Maar dat is misschien omdat ik de GLE bijna alleen maar in het wit zie met zwarte wielen. Das toch wat minder dan een keurige GLE400 met nette wielen en een andere kleur.
dampu020 zegt
Sliver GLC looks like a panda
berlinetta zegt
Ik zou voor beide gedrochten vriendelijk bedanken. Voor dat geld koop je iets veel leukers.
mashell zegt
@berlinetta: een gewone GLC bijvoorbeeld.
dampu020 zegt
Dus volgende maand audi q6 en q4?
gekketurbo zegt
@autoblog doe is een foto vergelijk van de GLE vs GLC
viezefreddyw zegt
@gekketurbo: Kom op, beetje Google en je hebt zo een fotovergelijk. Hoef je Autoblog toch niet om te vragen?
https://i.ytimg.com/vi/8OIahF34sr8/maxresdefault.jpg
gekketurbo zegt
@viezefreddyw: Ben niet nieuwsgierig naar een fotovergelijk, ben nieuwsgierig naar de stortvloed aan reacties die uit zo’n topic zullen voortvloeien ;)
gekketurbo zegt
@viezefreddyw: Trouwens, puike profiel foto!
viezefreddyw zegt
@gekketurbo: Dank u, die van jou mag er ook wezen.
Back to the GLE Coupe VS GLC Coupe. Anders bijt jij de spits af? Wat vind jij?
gekketurbo zegt
@viezefreddyw: Verloedering van het straatbeeld. Het is al betreurenswaardig dat alles uit Duitsland eenheidsworst wordt, maar dat ook de lelijkste auto’s gekopieerd worden zorgt ervoor dat mijn interesse in Mercedes daalt tot het dieptepunt. Waar ik voorheen alle foto’s bekeek bij een nieuw geïntroduceerd model en vol spanning keek naar de nieuwe lijnen open ik bij Mercedes E-klasse en GLC de foto gallery niet eens.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar zelfs de nieuwe Pruis heeft op dit moment een hogere X factor voor mij dan 95% van de modellen gamma van Mercedes Benz.
viezefreddyw zegt
@gekketurbo: Ik ben het voor een gedeelte met je eens. Ik ben zeker geen fan van de SUV-modellen van Mercedes op de GLC na. Dat vind ik een fraai ding. Maar de GLE, de GLE Coupé, de GLC Coupé en alles daaronder, boven en omheen vind ik verschrikkelijk.
Ook vind ik het betreurenswaardig dat alle modellen bij Mercedes erg veel op elkaar zijn gaan lijken. Wat dat betreft begint het merk Audi-achtige praktijken te laten zien. Jammer want ik draag het merk Mercedes een erg warm hart toe.
Aan de andere kant vind ik de nieuwe modellen als de E-klasse, C-klasse en S-klasse absolute benchmarks in hun klasse. Het zijn echt prachtige auto’s. Het enige jammere is dat ze dus zo veel op elkaar lijken.. Wel vind ik van deze drie de E-klasse het meest gelukt. Die is heel mooi in proportie.
gekketurbo zegt
@viezefreddyw: Ik had het ook nooit zo met SUV’s, te groot te log en vooral te lomp vormgegeven. Maar de laatste jaren zie ik steeds meer leuke SUV’s, bijv.:de Macan, F-pace en de varianten van Range Rover. Het is zelfs zo ver dat ik sinds een paar maanden zelf in het bezit ben van een SUV. En ik moet zeggen het rijdt wel bijzonder aangenaam. Hoge instap en het overzicht tijdens het rijden is lekker.
Audi is wellicht begonnen met het op elkaar laten lijken van de verschillende modellen, Mercedes heeft het tot een summum getild. Waar ik als liefhebber de verschillende modellen van Audi nog redelijk uit elkaar kan houden lukt me dat bij Mercedes pertinent niet.
En dat is het probleem wat ik heb met de nieuwe E. Ik heb het al gezien, er is geen nieuwigheid aan. Het is mooi maar oud en als ik in die klasse zou shoppen zou ik eerder voor een 5 of zelfs een A6 gaan. Hebben beiden meer een eigen karakter dan de E.
Rob zegt
@gekketurbo:
Tot een summun getild? Het is juist heel erg des Mercedes om alles op elkaar te laten lijken:
http://www.classiccarstodayonline.com/wp-content/uploads/2013/02/1985-Mercedes-sedan-range-Euro.jpg
gekketurbo zegt
@Rob: Dank je wel dat je iedereen even laat zien wat een mooie verleden Mercedes heeft. Maar het is wel grappig dat je de modellen laat zien die ik van 100 meter afstand kan onderscheiden van elkaar. Dit soort praktijken lijken meer op wat Audi en BMW nu doet en niet wat Mercedes nu elke keer flikt. Bijvoorbeeld de modellen op deze eerste foto, vooral de achterkanten van de wagens verschillen aanzienlijk en zelfs aan de koplampen is direct te zien welk model het is.
Zie hieronder de auto’s naast elkaar, voor mij is enkel de S-klasse een beetje te onderscheiden op de foto’s. Echter heb ik me de laatste tijd op betrapt dat achter het stuur 3 keer moet kijken voordat ik weet of het om een S-klasse gaat of en C. En dat heb ik nog nooit eerder bij enig ander model gehad.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mercedes-c-vs-e-vs-s-poznate-vubec-jeden-od-druheho/
Rob zegt
@gekketurbo:
http://www.philseed.com/images/mbtot69.jpg
Rob zegt
@gekketurbo:
https://farm4.staticflickr.com/3842/14177823107_b95c9c4273_b.jpg
Rob zegt
@gekketurbo:
https://c2.staticflickr.com/6/5493/9330580403_e765383099_b.jpg
trustmeiamanengineer zegt
Een SUV coupé van een SUV van een coupé sedan. Gaat nergens meer over met die lelijke hokken.
mcshine zegt
Ergens laat ie me denken aan de notchbacks van vroeger, zoals de laatste Escort bjjvoorbeeld… Maar of dat de look is die bij dit prijskaartje hoort?
allesmetturbo zegt
Bah. Gewoon bah.
sjonnie82 zegt
@allesmetturbo: iets verkeerd gegeten of gedronken?
Dutchdriftking zegt
De prijs valt me ergens nog mee….
martijn11 zegt
Dat zou ik er niet voor over hebben
pinut187 zegt
Ik wacht wel op de Stelvio.
Rob zegt
Gelieve met een joekel van een V8 en grote offroad banden. Dan alleen is deze hot-rod coupe/SUV/sedan leuk. Een beetje in de stijl van de jaren 60/70 BAJA muscle cars zeg maar:
http://www.hotrod.com/cars/featured/hrdp-1103-grabber-oldsmobile-442/
ch26 zegt
Ik zou 100% zeker voor deze prachtige GLC coupé gaan.
E34M5Touring zegt
Ik zou voor de Merc gaan, puur om het interieur. Dat vind ik bij de X4 echt erg goedkoop ogen. Vind ze beide qua buitenkant even lelijk.
mrB zegt
Financieel moet je geld mee krijgen om een GLC mee te nemen. Bij de X4 ook btw. Wat een onaards lelijk ding.
340isedan zegt
Welke zou jij nemen? Geen van beide natuurlijk!! Zooo lelijk… Het zijn allebei echte ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet SUVcoupe’s. Als je dan met zo iets wil rijden neem dat gewoon de grootste en de asociaalste, want mooi zullen ze nooit worden!
340isedan zegt
@340isedan: X6 of GLE coupe dus
redbee5 zegt
Best lastig om hier een keuze tussen te moeten maken. Je moet ze echt test rijden vind ik om een keuze te maken. Kwa exterieur is het allebij net niks. F-pace wint dat met gemak.