Dit beestje staat al 31 jaar lang weg te kwijnen in een Engels schuurtje. Het Italiaanse Carrozzeria Touring (ja, klinkt bekend) tekende de aluminium carrosserie, en de convertible heeft logischerwijs geen bruine roestplekken. Hij ziet er nog best aardig uit.
De tweede eigenaar kocht deze DB4 in 1979 en wilde het motorblok in 1980 reviseren. De 3,7 liter 6 in lijn werd uitgebouwd, en sindsdien heeft de auto geen kilometer meer gereden. Overigens is het blok al eerder geswapt, want géén matching numbers. Dat drukt de prijs van een klassieker behoorlijk.
De DB met 240 pk heeft een buizenframe en vier schijfremmen. 0-100 gaat in 9,3 seconden en de top schijnt boven de 240 km/u te liggen! Mocht je deze voor zijn tijd vooruitstrevende opknapper willen aanschaffen, dan kan je er zaterdag 21 mei op bieden. De verwachte opbrengst ligt tussen de 90.000 en 150.000 euro. Recent is er een volledig gerestaureerd exemplaar voor net iets meer dan € 300.000,- verkocht, geen slechte investering lijkt me zo. (via: automotivetraveler)
The360box zegt
Waar is de pook? Of is die opgegeten?
carbert zegt
@The360box: Samen met de buitenspiegels opgegeten?
bobb zegt
@The360box: Motor is uitgebouwd volgens tekst, dit gebeurt bij oude Engelse auto’s meestal met de versnellingsbak eraan.
Esprit_de_Flandre zegt
@bobb: Ja, maar is het wel een Britse auto? Volgens mij is ie Italiaans…
fant zegt
Hmm, heb even in het tuinschuurtje gekeken, maar er staat helaas geen 250 GTO D:
tvrspeedsix zegt
grappig detail dat die bekende AM-grill terug komt in het dashboard bij de meters. Mooie foto btw die onderste!prachtige texturen en contrasten.
HDM zegt
@tvrspeedsix: die foto met het zitvlak van de stoel lijkt wel een woestijn/zoutvlakte xD
bigcar zegt
je moet zo’n ding kopen, het interieur opnieuw laten maken (volgens modern recept) en dan een dikke v8/ v12 erin laten zetten en dan heb je echt een ultieme bak (die je vervolgens kunt gaan verkopen).
cheetacars zegt
@bigcar: Je moet zo’n auto minimaal opknappen, de huidige motor zover opknappen dat ie loopt en een klassieker in ere houden. Jouw idee kun je beter uitvoeren op een V8 Vantage.
OT Dan zul je stom staan te kijken, als je erachter komt dat je zo’n auto in je schuur hebt staan.
norge zegt
@cheetacars:Helemaal mee eens ,dat overrestaureren is gewoon belachelijk.
Een auto als dit moet een beetje patina hebben.
bigcar zegt
@cheetacars: mensen, wat een kritiek. rustig aan.
mijn mening staat vast en dan puur en alleen vanwege de lol.
vb= je staat bij een stoplicht en een aso komt naast je stoppen en probeert die te pronken en wil eerder weg zijn bij het stoplicht en dan rollen zijn ogen uit zijn oogkassen van verbazing omdat je sneller dan hem weg bent.
sommige bloggers vinden klassiekers mooi. voor die gene: respect.
sommige bloggers zoals ik hebben respect voor klassiekers en laten die auto’s rechts (of links) liggen en zoeken de modernere bakken op.
cheetacars zegt
@bigcar: Het was niet eens als kritiek bedoeld, meer een alternatief in mijn stijl. Jouw idee staat me wel aan, alleen zou ik zoiets eerder doen met een Suzuki Wagon R oid, net even wat meer effect, een Aston ziet er wat te snel en sportief uit. :)
Esprit_de_Flandre zegt
@bigcar: stoplicht-race-je…
Doet iemand dat nog tegenwoordig? Vind ik zo belachelijk. Moest ik een zichtbaar potente auto rijden, en er komt naast me iemand met een ouwe getunede BMW 3 die zichzelf wil bewijzen door sneller te wezen dan ik, dan zou ik niet eens de moeite doen. Heeft die jongen ook een stoer verhaaltje om te vertellen tegen z’n vriendjes…
burninrubber zegt
@bigcar: Zo een auto moet je restaureren todat ie eruiziet alsof ie nooit aangeraakt is. Als je hem dan verkoopt krijg je er veel meer voor van dan wanneer je er een sjonnie bak van maakt
desjonnies zegt
Je moet met een grote boog om dit soort auto’s heen lopen,
’t zijn droomauto’s en vooral van blijven dromen.
Waar de Italiaanse Aluminium Aria zingende vaklieden de carosserie hebben geklopt en waar deze carosserie het stalen buizenframe raakt’ zul je een geweldige corrosie aantreffen. (omdat de beschermende linnen-achtige isolatie al jaren geleden is weggerot)
Koop voor drie ton een gerestaureerde, met matching numbers; dat is een koopje vergeleken bij deze en laat anderen maar dromen.
berndw zegt
@desjonnies: iemand moet t doen ;)
berndw zegt
by the way echt hele gave fotos..!
spiderman zegt
Eigenlijk is hij zo op zijn mooist, niks aan doen. Ik wil die bovenste foto nog wel even als wallpaper zien, prachtig in die schuur zo.
lenyboy zegt
@bigcar nou als jij een 3,7 6-lijn hebt en je staat voor het stoplicht met een aso naast je dan ben je ook niet echt in te halen hoor…
mashell zegt
Is dit echt? De staat van de auto is wel erg goed voor een barn find. Het kan ook een truuk zijn om met een leuk verhaal extra aandacht en zo kopers op de veiling te scoren.
appeltje zegt
Misschien lag hij eerst onder een hele berg puin. Dat hebben ze dan even opgeruimd omdat je die hele DB4 anders niet kunt zien.