Tijdens een Formule 1 race willen er nog weleens losse wat onderdelen over de baan stuiteren. De kans dat zo’n onderdeel precies op de helm van een coureur terecht komt is niet verschrikkelijk groot, maar toch hebben we dit vrij recent tot twee keer toe zien gebeuren. Dan heb ik het natuurlijk over het treurige incident waarbij Henry Surtees overleed na het onvrijwillig koppen van een losgeslagen band. Felipe Massa kwam in dat opzicht een stuk beter weg nadat hij een veer van veel te dichtbij een knipoog had gegeven.
Velen hadden het gehoopt, maar veel minder hadden ook verwacht dat Michael Schumacher daadwerkelijk zou invallen voor de herstellende Massa. Een onverstandig besluit volgens sommigen, want Schumi heeft een ongekende reputatie en kan nu alleen maar verliezen. Dikke bullshit, volgens anderen. Hoe dan ook, het tijdelijk even invallen is voor de Duitser in ieder geval erg lucratief.
Niet dat Schumacher zich überhaupt ooit nog hoeft af te vragen of er tijdens het pinnen wel voldoende saldo op zijn rekening staat. Geld is misschien wel het laatste waar de beste man om verlegen zit. Toch schrijft Ferrari voor iedere gereden race een bedrag van 1.000.000 euro bij op zijn bankrekening. Zeg maar een soort gevarengeld. Daar komt nog een extra miljoentje bij als hij de race ook weet te winnen. Da’s lekker eten, maar mijn inschatting is dat Schumi het bedrag grotendeels aan z’n reet zal roesten. Het is vooral zijn reputatie waar hij het voor doet. (via: f1 live)
Klassiekerrally zegt
Werken voor je plezier en nog geld toe krijgen ook. Dat doet ‘ie goed! :)
micheloo0 zegt
gevarengeld :D als hij crascht en hij blijft dood heeft hij niks aan dat geld :D
lincoln zegt
da,s toch normaal ..
als je werk doet waar je geen verzekering kan afsluiten ..
Gio zegt
Alé maat, dat is er toch over!!!!
GTRSPEED zegt
@micheloo0
Wel zijn vrouw en kinderen :P het gevaar van het sport zou je kunnen zeggen
Gregorius zegt
En dan te bedenken dat ze wilden besparen in de F1. Wat was het nou, 40 miljoen (ok, buiten salarissen om). Ze zullen het wel breed hebben bij Ferrari; maar of dit nou nodig is…
Alfisti zegt
Hmm, who wants to be “Schumi for a day”? :P
Tommy zegt
Dat plaatje erbij is ook geniaal! :D
Olleh zegt
Tja, een grotere reclamestunt voor slechts 1mil per week kun je je niet voorstellen, vind het wel een slimme zet hoor.
Kijken of de verkopen van de Ferrari’s ook omhoog gaan.. Nu er (tijdelijk) weer een gezicht achter Ferrari zit.
GH zegt
Dus als ik het goed begrijp, kan hij bijna een Veyron in een race van max. 2 uur verdienen! Niet verkeerd zeg ik zo.
robbie zegt
Krijgen zijn tegenstanders ook gevarengeld? Je weet nooit waar die rare Duitser toe in staat is :D
Thijs zegt
Ik hoor aan de andere kant geruchten dat hij verboden wordt door Ferrari om nog op een tweewieler plaats te nemen in een race (na de F1 is hij als amateur op de motor gaan racen). Als je op die manieren ingeperkt wordt in je vrijheid vind ik het niet meer dan normaal dat je er ook een behoorlijk bedrag aan probeert mee te pakken.
Stender zegt
@ GH
Jaa, maar da’s alleen gevarengeld. Van de rest kan er wss nog een mooi huisje bij en een mooi vrouwtje voor een jaar.
GH zegt
@ Stender,
Ik beredeneerde mezelf volgens de miljoen gevarengeld en een miljoen race-winst.. 2 miljoen = bijna Veyron, maar met het gewone salaris er bij heb je idd gelijk!
Ary zegt
haha heel mooi verwoord, dat dat geld grotendeels aan zijn reet zal roesten.
Daarom concludeer ik dat het een beter investering is als ze dat aan mij doneren
kempenaer zegt
De Teutoon is weer flink aan het harken geslagen. Ook last van de crisis?
FuelMinded zegt
@ GH Een Veyron kost rond de 1,5 miljoen in de rest van Europa. Dus deze Duitser koopt hem veel voordeliger dan wanneer hij het in NL zou doen. Bovendien kost de Veyron exc. BTW exact $1.000.000,-. In NL worden we eenmaal genaaid door de overheid :|
maarten207 zegt
Wat hebben we toch last van de crisis….
cardesigner@USA zegt
Leuk bedragje.
gschoots zegt
Je dacht toch zelf niet dat Fiat/Ferrari zou toestaan dat hij een Bugatti zou kopen, dan hoeft hij nooit meer terug te komen. Hij mag misschien nog net in een Maserati stappen maar dat is het dan…. ik zou overigens alsnog graag met hem ruilen, ik houd wel van eenvoudige keuzes.
Collegeboy zegt
1 miljoen krijgt hij van ferrari, maar hoeveel zou hij daar nog eens bijkrijgen via reclame voor andere merken/producten.
Kan hij vlak voor de race even een doosje tic-tacjes open doen, en verdient hij weer wat.
Dan nog even naar huis bellen met Vodafone en nog eens langs de kassa passeren.
Na afloop een exclusief interview met een of ander magazine, en jawel nog eens geld erbij.
Leuk verdient lijkt me.
Kuukske zegt
Mag ik dan ook 1 miljoen per keer dat ik naar me werk rij?
Dit slaat helemaal nergens op.
Zakkenvuller
EnzoR zegt
Duur grapje!
Schumi zegt
Schumacher verdiende in zijn eerste jaren bij Ferrari al $ 20 miljoen per jaar. Na het behalen van een vijftal kampioenschappen was is dit bedrag flink door gestegen. Schumacher is goedkoper geworden dan dat hij de afgelopen 10 jaar is geweest!
kiwi zegt
@gschoots , eigelijk is Schumacher reeds eigenaar van een Bugatti, zoek maar op..! Raikkonen heeft bijvoorbeeld ook een audi Q7, een corvette en weet ik veel. Alsof dat iets uitmaakt voor de teams, zolang ze maar presteren in die bolide.
Nick zegt
@ Thijs
Tuurlijk verbiedt Ferrari het hem nu even om te racen op motoren. Als hij daarbij valt en geblesseerd raakt kan ie niet meer voor Ferrari racen. Dat is hetzelfde als dat er bij sommige, zoniet alle, F1 teams afspraken zijn/waren over geen alcoholgebruik gedurende het seizoen.
@ Collegeboy
Het is al enkele seizoenen geleden dat Vodafone Ferrari sponsorde. Vodafone sponsort nu McLaren-Mercedes.
emielwind zegt
Schumacher verdiende in zijn laatste jaren 70 miljoen per seizoen, als je dat in ogenschouw neemt is dit gevarengeld een lachertje. Het zal mij niet verbazen als de FIA er een flinke schep bovenop doet, die kunnen wel wat positieve publiciteit gebruiken.
paginl zegt
enig idee wat het Ferarri opleverd dat Schumi er weer in stapt…….
Meer dan 1 Miljoen per race extra in ieder geval.
Conundrum zegt
dat betekend dus ook 1 ton per race voor zijn manager. Toch aardig.
ferrari zegt
de enige bugatti die schumi heeft gehad was de EB110SS. schumi heeft GEEN veyron. maar zelfs die EB110SS heeft hij al niet meer. de beste man heeft niet eens zoveel auto’s! zover ik nu weet: een fiat croma, fiat 500 abarth, ferrari fxx-evo, ferrari enzo, ferrari 599gtb, iveco busje en een 2tal motorfietsen waarvan 1 een harley is. de andere is een supersport van een ander merk. meer heeft hij niet. voor dagelijks gebruik is dus die fiat croma. (kinderen naar school en boodschappen doen en dergelijke)
best bescheiden voor iemand die zoveel geld heeft dat hij MONACO zou kunnen kopen.
GezondVerstand zegt
Als je veel geld hebt hoef je niet meteen als een Amerikaanse rapper in overdrijf mode te gaan leven.
de sjonnies zegt
De grote winnaars zijn Ferrari en het circus der Formule 1, Schumacher is gewoon een publiekstrekker en publiekslieveling, whatever de anti-Schumacher clans ook mogen zeggen.
@ ferrari – idd best een bescheiden man, maar daarhoor je zelden iemand over !
Majinstar zegt
Is de crisis alweer over en hebben we weer een overschot aan olie ? Ik moet echt vaker het nieuws kijken. Trouwens lekker cashen. Ik zie het al helemaal voor me….
Ferrari: Schumi het was weer gevaarlijk he vandaag ?
Schumi: Ja ik schrok van al mijn fans.
robin zegt
1 miljoen euro is een schijntje vergeleken bij het bedrag wat hij (waarschijnlijk) ontvangt van de FIA / FOTA / Sponsoren. Gezien de kijkcijfers flink zullen toenemen zullen zij zeker ook een steentje bijdragen gezien alle teams hiervan profiteren. Zijn eigen merchandising was ook stilgevallen (dit leverde hem alleen al netto 3 miljoen euro op) Daarnaast zal er ook wel een nieuw uiterst lucratief sponsor contract aanhangen (al dan niet met nieuwe sponsors). Ik durf te zeggen dat het hem minimaal 3 miljoen oplevert per race, uitgereden of niet. Volgens Forbes had MS een “inkomen” in zijn laatste -2006- jaar 650 mln dollar aan salaris & bonussen / prijzengeld / sponsoring contracten & bonussen / merchandising zijn bedrijf Atlas / commercials & andere schnabbels. Let wel hierin zijn niet meegenomen zijn prive investeringen in vastgoed & beleggingen en andere prive participaties in ondernemingen en uhm RENTE….
northspotting zegt
Geef ‘m een Mclaren GTR als ie kampioen wordt, of nog 2 keer.
Duh tuurlijk betalen ze ‘m, vriendendiensten zijn op zulk niveau nooit gratis.