Of alle Black Series even aan de kant willen gaan voor deze Black Edition. Dank u.
Mansory’s laatste poging om een Mercedes S-Klasse te tunen durfden we nog als subtiel te omschrijven. Die vlieger gaat hier niet op. De Duitsers hebben een S-Klasse Coupé voorzien van hun meest extreme koolstofvezel bodykit ooit, met grotere luchtinlaten aan de voorkant, zijschermen die vijf centimeter breder zijn dan het origineel, een motorkap met luchthappers en een megaspoiler op de kofferklep die boven de nieuwe achterbumper en diffuser uittorent. Een complete metamorfose die van de statige S-Klasse een brutale kooivechter met agressieproblemen maakt.
Het recept onder de motorkap is gelijk aan dat van de eerder uitgebrachte Mansory S63 AMG. Een complete overhaul van de 5,5-liter biturbo V8 waarbij het vermogen van 585 pk/900 Nm naar 985 pk/1400 Nm stijgt. Een sprint naar de 100? 3,2 seconden, meer heb je niet nodig. Stoppen met accelereren gebeurt pas bij een elektronisch begrensde top van 300 km/u.
Mansory zegt 6 stuks van de Black Edition te willen maken, allen geschoeid op nieuwe 22-inch velgen met de naam ‘Spider’. We hopen voor Mansory dat arachnofobie niet veel voorkomt onder oliesjeiks. Prijzen zij niet bekend gemaakt, het debuut staat gepland voor de IAA in Frankfurt.
borro4 zegt
Dammm die is vet!
jobberns zegt
@borro4: alleen de spoiler mag er (optisch gezien) wel af… Zal alleen niet goed zijn voor downforce…
philipf zegt
Nee doe mij maar een originele
baasbas zegt
Voor zover er nog sierlijkheid in die koets zat…
chrismaz zegt
Weerwolf in wolfskleren
pietertjeu zegt
Normale black maar
SimonMc zegt
@pietertjeu: Die is er niet…
pietertjeu zegt
@SimonMc: dan mag ie er komen, dit vind ik persoonlijk ontiegelijk lelijk
viezefreddyw zegt
Ziet er niet uit.
gtwillem zegt
Yuk! Net geluncht. Twaalfuurtje komt weer naar boven.
Alles om een S-klasse coupe sportiever te maken werkt gewoon niet. Het is een dikke coupe, een cruiser. En volgens mij loopt een standaard ‘500’ met 435pk ook al bijna 300 zonder begrenzer…
Dus ik ga voor iets als dit:
http://www.caricos.com/cars/m/mercedes-benz/2015_mercedes-benz_s-class_coupe/1024×768/13.html
pudi zegt
@gtwillem: ga je voor een error?
viezefreddyw zegt
@gtwillem: Zeker een fantastische auto zo mede door die schitterende kleur. Alleen ik had er wel andere velgen onder gedaan. Ik vind ze ‘net niet’. Voor de rest ben ik het met je eens.
baasbas zegt
@gtwillem: Mooie kleur. Een C215 vind ik eerlijk gezegd nog wat mooier. Maar die heeft qua wielen hetzelfde probleem als deze: het is als snel fout
henkhupelschoten zegt
@gtwillem: Meerspaaks velgen eronder en die gril met chromen puntjes erin en beige interieur erin met wat hout en dan is ie inderdaad helemaal geslaagd
uncivilsum zegt
Nee ik wacht wel op de porsche panamera GT3 RS
scottishcarspotter2000 zegt
Zo erg dat ik m wil
desjonnies zegt
EINDELIJK
1000 pk
Hier heeft de GEHELE mensheid op zitten wachten !
pudi zegt
@desjonnies: eh.. Nee
trolle zegt
@pudi: sarcasme, zoek het eens op
Edge zegt
Door die absurd grote spoiler en 22 inch velgen zou je bijna vergeten dat de S-klasse coupé zo enorm groot is. Je denkt eerder te kijken naar een auto van het formaat C-klasse coupé.
Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk wel enorm afzichtig. Geef mij dan maar een S-Klasse coupé met wat meer stijl, zoals die wat @gtwillem aandraagt.
gash zegt
Heerlijk retefout. Die 6 stuks zullen ze ongetwijfeld rap weten te slijten. Alleen zouden ze die voorbumpert met dat afzichtelijke kippengaas nog eventjes aan moeten passen.
Dutchdriftking zegt
1400nm 1000pk 4wd en nog 3.2 sec nodig? Ik vind het lang
baasbas zegt
@dutchdriftking: Best snel voor een landhuis
gtwillem zegt
@dutchdriftking: auto weegt 2 ton. En er zit niet zo’n bak in als de Veyron heeft. 3.2 seconden is echt snel hoor.
DCG zegt
@gtwillem: Gezien het bijna verdubbelen (!) van het vermogen is de tijdswinst vrij mager t.o.v. een “normale” versie.
gtwillem zegt
@DCG: dat lijkt zo, maar het is een behoorlijk gewicht wat op gang gebracht moet worden. Maakt niet uit hoeveel vermogen je hebt. Daarbij kan het ook niet veel sneller.
Een goede acceleratie is afhankelijk van meerdere factoren, waarvan vermogen er een van is. Transmissie, bakverhouding, mechanische grip en gewicht tellen ook mee.
DCG zegt
@gtwillem: Van de luchtweerstand ga je het uiteindelijk niet winnen natuurlijk, het is daarmee mijn inziens ook met name een upgrade van de “kijk-mij-eens factor”. Ieder zijn meug natuurlijk.
Desalniettemin kan het altijd sneller ;)
https://www.youtube.com/watch?v=0CtHpt05gLc
SimonMc zegt
Waar heb je gelezen dat het 4-wiel aandrijving is?
clarkson zegt
@SimonMc: Zit hier geen 4matic systeem op dan?
gtr34 zegt
Bijna zo fout dat het goed word..!
tjorque zegt
nu met 7% bijtelling…
boltiev6 zegt
Wat en vet ding zeg!! ongelofelijk mooi. Nou maar hopen dat de hele voorraad naar die idioten gaat…..
poar zegt
Deze motor in orginele voormij
9000cse zegt
Na het zien van de foto’s hoef ik niets anders te doen dan het eerste woord van de titel te plaatsen: Schofterig!
pixeltrooper zegt
Dat wing… What… The… Fuck…
leroyrs5 zegt
Mijngod hoe lelijk haal die spoiler eraf en hij is al stukken beter!
roppp zegt
Wat een winkelwagenwieletjes…….
dewitt zegt
Ja das gevalletje : Rap aan de kant als dit ziet opdoemen in je binnenspiegel….
blaze3027 zegt
Los van die vleugel.
Vind ik hem fuckin nice
jeroendenotter zegt
Ik weet niet waarom maar ik kan deze uitbraaksels altijd prima waarderen. Fcking 1400NM, waar hebben we het over? Complete waanzin, hiermee trek je asfalt uit de straat. Héérlijk