Ons advies: ga alleen voor de wijzigingen onder de motorkap, en laat de opzichtige stickers en velgen achterwege.
Hoewel de nieuwe M3 dichter en dichterbij komt, is de 335i voorlopig de meest potente 3 Serie die je kunt krijgen. Uit de 3 liter zes-in-lijn wordt 306 pk en 400 Nm tevoorschijn gehaald, genoeg voor op de Neerlandse weg, maar een beetje extra vermogen is nooit weg.
Schmidt Revolution krikt je specs voor 799 euro op naar 336 pk en 460 Nm, en als je bereid bent het dubbele van dit bedrag neer te leggen, dan krijgt je 335i 365 pk en 480 Nm. Best te overzien nog.
De 20 inch velgen staan voor maar liefst 6.499 euro in de lijst, maar voor dat geld zou ik zelf toch even bij AC Schnitzer of een andere aftermarket partij gaan kijken. En die stickers neemt natuurlijk niemand op zijn Bimmer, tenzij Schmidt je wil betalen om ermee rond te rijden, maar we vermoeden van niet.
darkpluisje zegt
Wat een ontzettend goedkope velgen :O
3246cm252kw zegt
@darkpluisje: überhaupt een hele gare tuner….. Was ook op de BMW meeting in de Meern maar echt super gare tuning…. :-(
4x4wheels zegt
Velgen an sich niet super walgelijk, past echter niet bij dit model :S
pier zegt
@4x4wheels: idd, zien er meer uit als Mercedes wielen. Denk dat ze onder een C-klasse prima staan :)
nickjacker14 zegt
@pier: lekker fout onder je Mercedes…….
barchetta zegt
Stickers van een tuner. Doet me denken aan wat ik laatst meemaakte. Iemand had zijn wagen helemaal volgeplakt met tunerstickers en op het raam een Nederlands vlaggetje met zijn naam erop. Sportuitlaatje eronder enzo. Het was afgrijselijk, maar gelukkig zie je dat niet zo goed meer als het in je spiegel verdwijnt. =D
n54coupe zegt
Dit is een belachelijk dure manier om je N55 te laten tunen.
Voor onder de $900 heb je een Cobb Access port waarmee je dit prima zelf doen kunt, inclusief een scala aan bruikbare motormaps voor alle soort van extra tuning die voor deze motor verkrijgbaar is. Met ruim meer vermogen en koppel dan dit, afhankelijk van welke map je kiest.
Wel even uit de USA bestellen.
jipino zegt
@n54coupe: Maar deze heeft stickers!
crackdavid zegt
@n54coupe: Zo’n standaard mapje is anders niet aan te raden. Goede tuning op maat kost nou eenmaal wat meer.
n54coupe zegt
@crackdavid: 99% kans dat dit ook standaard maps zijn die Schmidt R. biedt.
Ik geloof er niks van dat bij zulke standaard waardes op de pk met de hand getuned wordt.
En dat hoeft inmiddels ook helemaal niet meer voor de N55.
Hier zijn nu zat tuningsmogelijkheden voor. COBB is alleen de makkelijkst installeerbare, omdat je daarvoor niks open hoeft te schroeven.
De N54 en de N55 motoren zijn redelijk bulletproof, dus tenzij je all out gaat zal je niet zo snel iets om zeep helpen.
Je moet natuurlijk geen aggressive Stage 2+ methanol map laden als je auto daar niet mee is uitgerust. Als je zoiets probeert vraag je om problemen.
Maar met de standaard maps die geschikt zijn voor standaard configuraties kun je al prima resultaten bereiken
Habing zegt
Bij Ziptuning ga je naar 350 pk en 500 nm voor 795 euro…
berlinetta zegt
@Habing: En daarna rechtstreeks naar de garage.
Habing zegt
@berlinetta: is dat?
crackdavid zegt
@Habing: Goede tuning laat je iig niet bij Ziptuning doen.. Zij geven je auto gewoon een standaard mapping en binnen een uur zijn ze klaar. Als je dan toch besluit te gaan chippen, neem dan een chip op maat, iedere auto is tenslotte anders..
jensdm zegt
Laat ‘m chippen op maat, ben je minder geld wijt en heb je meer vermogenswinst.
En nee niet bij de goedkoopste chiptuner mensen. Neem een iets duurdere met goede reputatie. Die gebruiken geen standaard waardes maar chippen elke motor op maat. Elke motor is verschillend!