Aston Martin Racing heeft een schets van de nieuwe GT2 vrijgegeven. De raceauto is gebaseerd op de V8 Vantage en is ontwikkeld om zowel op normale benzine als E85 bio-ethanol te rijden, dit betekent dat de auto ook kan meedoen aan de bio-racing series zoals ALMS. De Vantage GT2 zal volgende week in real life te zien zijn op de Birmingham International Autosport show.
Met de GT2 breidt Aston het programma van racers uit, welke op dit moment bestaat uit de DBR9 GT1, de DBRS9 GT3 en de Vantage N24 GT4. Klik op de afbeelding voor een grotere versie, of lees het volledige persbericht hieronder:
Aston Martin Racing has revealed the first impressions of its new GT2 racing car.
Known as the Vantage GT2, the new car is based on the V8 engined Aston Martin Vantage road car. The new car will mean Aston Martin is the only manufacturer to offer cars in every GT racing category: GT1 – DBR9; GT2 – Vantage GT2; GT3 – DBRS9; GT4 – Vantage N24.
For the first time, Aston Martin Racing is designing this car to run on either standard race fuel or E85 bio-ethanol (where regulations allow). In 2007, Aston Martin Racing successfully converted a standard DBRS9 to run on E85.
Robin Brundle, Aston Martin Racing’s new managing director, said: “The new Vantage GT2 completes our product portfolio for 2008 with competitive cars now available in every category. Thanks to our experience with the DBRS9, we have been able to develop a bio-ethanol fuelled version, which will be eligible to compete in an increasing number of series now accommodating this greener fuel, including the American Le Mans Series.”
Aston Martin chairman, David Richards, will be announcing Aston Martin Racing’s 2008 plans at the Autosport International show on Thursday 10 January at 10.45 am.
190d zegt
ziet er zoals altijd zeer goed uit
Incognito zegt
Rijdt deze al op Le Mans 08?
Aston Martin Rapide zegt
2 woorden voor: VET COOL!! Laat maar komen.
Apache zegt
Duude, AM kan nog mooie wagens maken! :) Ik begon al te twijfelen met die DBS…
frasker zegt
Waarom komt Ferrari niet met een Le Mans aangepaste Enzo?
frasker zegt
Nee, die FXX houdt het echt niet 24 uur vol.
dekster zegt
@frasker
Ferrari wou niet dat de F60 een racewagen werd, het moest een pure baanauto zijn.
Verder heb ik er wel bedenkingen bij of de enzo wel zou toegelaten worden, aangezien de MC12 (die hetzelfde chassis heeft) niet mag rijden op le mans.
Apache zegt
@ Frasker
productiekosten?
Bruce zegt
Dat zwart met groene accenten ziet er veel beter uit dan het geel & groen op de DBR9 GT1 en de Vantage N24 GT4!
Btw, nog een dt-foutje: dit betekend dat de auto
–edit: dank u, is inmiddels aangepast–
Mustang zegt
Hopen dat ie erger gaat klinken als de v8 vantage! Ben erg benieuwd
VivelaFRANCE zegt
Wow, bent nooit zo kapot van Aston Martins, maar ik moet toch zeggen dat deze er best goed uitziet. Althans, zonder die spoiler dan.
Bram zegt
Weet er iemand of de vantage v12 nog komt???
Aston Martin Rapide zegt
@ Bram
Naar ik heb gelezen willen ze de Vantage RS (met V12) pas in 2009 of 2010 op de markt brengen. Ze hebben de DBS al.
Sjon zegt
Elk bericht over raceauto’s lees ik weer mensen die het over spoilers of andere fratsen die op zo’n auto zitten. Ja dat is niet mooi blabla vergeleken het gewone model.
Het is een raceauto mensen, niet iets voor de openbare weg, maar iets wat in dit geval in de GT2 klasse gaat rijden, spoilers zitten er niet voor niks, die front splitter zit er niet voor niks en deze auto zal je ook niet op de openbare weg. Ze zijn niet gemaakt om mooi te zijn (al is dit nog steeds een beauty), maar om zo snel mogelijk over dat circuit te gaan met veel herrie. Snap het principe eens! ;)
Davidov zegt
@ dekster: waarom mag de MC12 niet op Le Mans?!
on-topic: ziet er heerlijk uit =)
Bart zegt
@Davidov: Niet de juiste maten. Ik meen dat ie te breed was. Heeft uiteindelijk wel (kort) in de ALMS gereden en in het FIA GT natuurlijk.
@frasker: De 575’s waren niet echt een succes op Le Mans. Met de 430 hebben ze het helemaal goed gemaakt. Dat is de te kloppen auto in GT2.
Aston zal met deze auto kennis maken met GT2 (mogelijk gevolgd door Corvette). Per 2010 zijn de GT1/GT2 reglementen gebaseerd op de GT2 regels van dit jaar.
Aston Martin freak zegt
Prachtig gewoon, strak desig, niet veel van bodykit’s, prachtig, gewoon ….
thom zegt
Chassis van een Enzo? Rare Enzo heb je dan.
Ari_M6 zegt
Het zijn prachtige auto’s wat ze maken maar het lijkt allemaal veel te veel op elkaar.
Of het is iets korter of ze douwen er gwn een body kit op ofso.
Lekker makkelijk.
Ramshoek zegt
FIA voor het Internationale en enkele Nationale GT kampioenschappen en de ACO voor LeMans en de LeMans afgeleiden ALMS en LeMans series, werken nauw samen bij de ontwikkeling van nieuwe reglementen. De GT1’s zijn intussen te duur geworden. Het GT2 reglement heeft wat meer beperkingen en is daardoor goedkoper (lees: minder duur).
In de nabije toekomst komt er een nieuw GT(1) reglement dat technisch strak gebaseerd zal zijn op de huidige GT2’s. Je zult dan ook meer en meer nieuwe GT2 machines gaan zien. Naast de Ferrari 430 en de Porsche RSR is er de Spyker, de Aston GT2 en heeft Alfa Romeo ook al aangekondigd met een GT2 raceversie van hun beeldschone 8C competitione te zullen komen. Ook zullen er dikkere GT2’s komen. Wagens met meer dan 5,5 liter motorinhoud, want die wagens gaan straks de nieuwe GT1 vormen.
SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt
Gaaf,…op dat groen na!! :)
shriaa zegt
nou hij is goed!!!