Voor dit soort bedragen is zo’n schade Giulia Quadrifoglio bijna interessant te noemen!
De Alfa Romeo Giulia is een droomauto voor de mensen hier op de redactie. Althans, confrère @jaapiyo en ondergetekende willen er heel erg graag eentje. Een premium sportsedan op basis van een premium (Giorgrio)-platform. Dus niet een oud-Punto platform zoals voor de Alfa Tonale. Deze auto is ontwikkeld door petrolheads, voor petrolheads.
Maar ja, er zijn er niet zo veel van en zelfs eenvoudige 2.0T’s van 5 jaar oud kosten alsnog meer dan 25 mille. Dan heb je nog niet eens de specificatie die je eigenlijk wil. Wellicht is het een idee om iets aan de linkerhanden te doen, want je kunt een schadeauto opkopen en deze opknappen.
Schade Alfa Giulia Quadrifoglio
Toegegeven, de auto die je op de foto’s ziet, kost bijna 35 mille. Die prijs is inclusief btw. Of de BPM erbij in zit, weten we niet. Waarschijnlijk niet, want de auto heeft Luxemburgse papieren. Daarom hebben veel van de autobedrijven mooie dealerplaten met eigen logo’s: de auto’s staan zelden op Nederlands kenteken. Pas bij de aanvraag van het kenteken moet de BPM betaald worden.
Maar daar houdt het niet op in dit geval. De auto is net een jaar oud en de kilometerstand is slechts 6.896 km. Dan ga je je bijna afvragen hoe erg de schade is? Nou, best aardig. Deze auto maak je niet zomaar eventjes fabrieksnieuw.
Kosten
Mocht je je afvragen hoe erg het ongeluk is geweest, dat kun je zien op de foto’s in dit artikel. Want ja, dit is de Giulia die onlangs in Hulshorst van een rechte weg zonder kuilen afgleed. Italiaanse raspaardjes hebben nu eenmaal vaak moeite met volkomen recht asfalt.
Of de schade te verhelpen is, hangt af van hoe handig je bent. Je kunt een oude Giulia diesel kopen en dan alle Quadrifoglio-onderdelen overzetten. Daar kun je een leuke YouTube-serie van maken.
Of je pakt gewoon een heftruck, trekt de kromme balken recht, beetje plamuren en je hebt weer een keurige Italiaanse schone. Als je er ook mee wil gaan rijden, zul je wel wat meer moeten investeren, schatten wij zo in.
De vraagprijs van de Giulia Quadrifoglio – toen ‘ie nog heel was – die de garage in gedachte had: 104.450 euro. Die proefrit heeft dus zo’n 70 mille gekost. Hopelijk komt er een liefhebber voorbij die ‘m weer helemaal in originele staat weet te brengen. Mocht je interesse hebben, de advertentie van de schade Giulia Quadrifoglio kun je hier bekijken.
Meer lezen? Dit zijn de gaafste niet Duitse sportsedans!
faalhaas zegt
Halo meneer, wat is lagste prijs????
faalhaas zegt
@faalhaas: Hondreud eyro vandag ophalen
Dieseltor zegt
@faalhaas: Jij hebt wel lol met jezelf..
robbert166 zegt
@dieseltor: een schizofreen is nooit alleen
Dieseltor zegt
Arthur Tussik weet er wel raad mee. Nadat hij klaar is durf ik er mee te rijden ook.
Robert zegt
@dieseltor: ik vermoed dat als je een klus als deze aan Arthur wil laten uitbesteden, je tegen enige export-en import beperkingen zult aanlopen, want Rusland.
Persoonlijk denk ik dat omkatten (alle goodies overzetten op een donor met een strak chassis en carrosserie) een betere, meer veilige én goedkopere optie is.
rubend zegt
@RRRobert: waarom zou je de auto uitvoeren. Kan er gewoon op een trailer en daarna weer terug. Geen tijdelijk uitvoer ood, toch?
Robert zegt
@rubend: ehmm… iets zegt me dat de grenscontroles tussen Polen en Rusland de komende tijd nog íets wat strakker zullen worden gecontroleerd.
Albert zegt
Alleen is Artur Tussik een Litouwer. Dus geen probleem.
enricoleerdam zegt
Even poetsen bij Rick 😂
Robert zegt
@enricoleerdam: die schijnt de rest van het jaar al volgeboekt te zitten… met wat werk aan z’n Lamborghini
AudiRS zegt
Die moet ff naar de mannen van Goonzquad. :-)
pjotr zegt
Leuk blokje voor in mijn racer :)
Paul58 zegt
Nog best prijzig eerlijk gezegd. In Duitsland vind je al rijdende Giulia’s Q’s voor 10k meer.
katoenboer zegt
Maar daar kan je toch nog prima in rijden? Alleen geen passagiers dan, maar daar heb ik geen moeite mee :)
wimof zegt
Een carrossier kan aan de foto’s al inschatten dat dit met plamuur alleen niet op te lossen zal zijn.
De wagen staat links net zo krom als rechts en al de balken en verstevigingen hebben de krachten netjes verdeeld over de rest van de bodemplaat en assen.
Leuke job voor Arthur Tussik.
ouwedibbes83 zegt
@wimof: hoe die achterdeur aan de bestuurderszijde sluit, zegt denk ik veel over hoe verbogen het allemaal is.
rfocus zegt
Bpm wordt op een in te voeren schade auto anders berekend!
https://www.importautos.nl/blogs/schade-auto-importeren-bpm-voordeel/
remarkable zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
theghost zegt
Dak ziet eruit alsof er een flinke deuk in zit, als dat zo is dan mag dit voertuig zover ik weet de weg niet meer op en is ie technisch total loss…. Kan ook de deur zijn die niet mee op de juiste plek lijkt te hangen.
mustang750supersnake zegt
is het niet zo dat, als het dak/a/b/c-stijl gedeukt/gevouwen is …dat een wagen dan total los is?
want sterkte/structuur is weg?