Jaren werd er hard aan gewerkt, en nu is hij af: James Glickenhaus’ de SCG-003, met sexy P4/5-koepeltje. Dit is de straatversie, daarnaast gaat de racer de 24 uur van de Nürburgring rijden.
De gele is de Competizione-raceversie, met een heuse shark nose, en de grijze is de Stradale, voor op de weg dus. Het neusje lijkt een mix tussen Enzo en Veneno, terwijl ook de hele vloeiende lijn naar achteren, de vin, en de in het bodywork geïntegreerde spoiler duidelijk zijn Endurance Racing-heritage verraden. Het doel van The Glick is dan ook om met de race-afgeleide de 24 uur van Le Mans te winnen. Aim high.
Hierbij doelen we niet op het LMP1-miljoenenbal, dat zou Glickenhaus zijn hele vermogen kosten. Hij legt het zelf uit: “even though SCG 003C looks like an LMP 1 it is built to GT rules.” Die gaat dus in de GTE-klasse meerijden.
Wespentaille
Dit lijkt een dingetje te gaan worden: de Ford GT heeft het smalle middengedeelte eveneens, waarbij de monocoque (boven de zijskirts) de breedte bepaalt, en hieromheen prijkt een flink uitgedijde body, wat puur te verklaren is uit aerodynamische overwegingen. Onder de koolstofvezel kap van de racer huist een 3,5 iter twin-turbo Honda V6, in de Stradale komt eveneens een V6, waarvan nog geen details bekend zijn.
Later zullen we dieper ingaan op het model. Wat vinden jullie, heeft Lowie Vermeersch en zijn Turijnse designstudio puik werk afgeleverd?
damion123 zegt
Ik heb echt geen idee waarom, want het is een compleet andere auto, maar hij doet me op een een of andere manier denken aan een nissan GTR..
motoragent zegt
@damion123: Ik dacht dat ik de enige was, maar inderdaad. Waarom precies weet ik niet, maar volgens mij zijn het de wielkasten die mij aan de GTR doen denken.
dirkiii zegt
@motoragent: mij ook beetje fxx en de p4/5 special edition
stfu zegt
@damion123: komt door de wielen en voorspatbord.
nasty zegt
@stfu: en de kleur :p
ukbob zegt
@nasty: lijkt mij vooral vanwege de ‘raamlijn’, de vorm van de voor- en zijruiten is wel wat vergelijkbaar met een GTR.
Maar deze zie ik toch liever :)
guusboum zegt
@damion123: koplampen
bartteeuwen zegt
@damion123: had precies hetzelfde bij de kopfoto
autoriteit zegt
@damion123: ook ik dacht bij die 1e foto gelijk aan de Nissan G-TR :)
medemblikker zegt
Hallo Enzo
bouwvakkert zegt
Ziet er goed uit hoor, lekker agressief uiterlijk.
audirijder zegt
Lijkt wel heel erg op de nieuwe Audi q7 met een verlaagt onderstel.
str8six zegt
@audirijder: not sure if trolling?!
sydney zegt
Kolere, wat een auto..
Hoe die man overigens zijn fortuin gemaakt heeft is mij een compleet raadsel.Het zijn nou niet bepaald blockbusters die hij op z’n conto kan schrijven.
http://m.imdb.com/name/nm0322785/
griffendahl zegt
@sydney: Volgens mij heeft hij ook zijn fortuin pas daarna gemaakt als investeerder.
robskilov zegt
@sydney: hij heeft de investeringsmaatschappij van z’n pa overgenomen.. http://en.wikipedia.org/wiki/James_Glickenhaus
Dus ik denk geld uit de familie in combinatie met een bepaalde winnaarsmentaliteit. Wel mooi dat hij geld uitgeeft aan dingen die hij (schijnbaar) leuk vindt. En het resultaat mag er zeker zijn!
sir_smokalot zegt
HIj gooide het roer om en werd investeerder. Een hele succesvolle bovendien.
badboys zegt
Ik vind het geslaagd, een fraai ontwerp die mij aanspreekt.
dreester zegt
Hm het kindje van een Enzo en Veneno?
Alfarobert zegt
Dit ziet er niet verkeerd uit zeg.Miljardairs,plaats uw bestelling,haha.
imdoctorbob zegt
Voorkant lijkt sprekend op die open P2 prototype, en in het geheel heeft de auto iets weg van de nieuwe P2 coupe’s. Het zal aerodynamisch dus wel in orde zijn. Ook leuk is de brandstof/olie/temperatuur dials op de buitenkant van de auto! Erg handig voor monteurs om snel dingen te controleren zonder dat er een kap open moet (niet alle series staan telemetrie toe).
stfu zegt
Ik vind dit wel zeer indrukwekkend om te zien!
jrk68 zegt
Heel indrukwekkend dat je zoiets als privé persoon kan laten bouwen, maar had dan even een fatsoenlijke designer in de arm genomen….
Dan heeft Klaas Zwart het destijds met Ascari beter aangepakt.
heidekonijn zegt
@jrk68: Je hebt het over de man die de Duettotanta op de wereld heeft gezet.
(Daarom : had er zelf meer van verwacht)
Kuifje zegt
Dat zal een hoop moeite kosten om in te stappen met dorpels van een meter breed
hij ziet er wel geweldig uit hoor!
Edge zegt
Ontzettend gaaf! Maar eh, hij zou toch eenvoudig zijn om te bouwen van straat naar race en andersom? Eenvoudig lijkt mij niet meer het juiste woord als je de hele body moet wisselen.
berlinetta zegt
Heel apart design, maar of ik het mooi vind weet ik niet.
888natan zegt
@berlinetta: ja of nee?
berlinetta zegt
@888natan: Om dan toch maar een keuze te maken: nee. Ik vind hem te futuristisch. Vond die P4/5 ook al niet mooi.
888natan zegt
@berlinetta: dat ben ik met je eens!
Vincegail zegt
Lmgt? Eerst 50 of 100 produceren aub. Zal dus wel nooit op Le Mans rijden.
Edge zegt
@vincegail: Jawel. Wordt dit jaar al toegelaten als deelnemer van Garage 056. Je weet wel, die ene entry voor nieuwe of gekke concepten waar Nissan met de Deltawing ook gebruik van maakte.
Vincegail zegt
@edge: garage 56 is leeg dit jaar. Glickenhaus heeft wel te kennen gegeven dat ie graag in garage 56 zou zitten, maar nog niets concreets. Heb jij een ACO bericht dat iets anders zegt?
ericd zegt
Mooi… maar ik vind de Ford GT van zo’n overweldigend clever, puur en mooi design, dat ik aan laatstgenoemde de voorkeur geef. Zal ook goedkoper zijn. De Glickenhaus Ferrari is meer van een rich man’s toy. Van de oplage zal afhangen overigens hoe ze in de toekomst qua prijs zullen stijgen. Zet deze of de Ford GT naast de (excusez le mot) oubollige Veyron… en je begrijpt dat de Bugatti eerder in waarde zal dalen (ondanks de prestaties).
rotarypowah zegt
Leuk dat Jim de Competizione in dezelfde kleuren heeft gedaan als zijn Ford GT40.
mikevanvlerken zegt
Het doet me denken aan het kindje van de Veneno en de Enzo, maar een van de twee lijkt vreemd te zijn gegaan met een Caparo T1 of een GT-R…
biohazardracer zegt
@mikevanvlerken: hier kan ik niks meer aan toevoegen :). Ik dacht precies hetzelfde!
jaapiyo zegt
@mikevanvlerken: achtersteven met die ‘cockpit’ die taps toeloopt en wegtrekt van de rest van de carrosserie deed mij debken aan de nieuwe Ford GT.
agera zegt
Wat een misbaksel
soes750 zegt
GT-R meets NSX met een lambo/ Ferrari sausje. Eens zien wat dat gaat doen op Le Mans
Esprit_de_Flandre zegt
Bijzonder geslaagd uiterlijk…
mrrallycross zegt
Mooie auto, ben benieuwd of hij er wat mee bereikt jammer dat hij van ferrari is afgestapt.
roppp zegt
Laten we dan maar hopen dat het design het gewenste effect bereikt…….. Mooi is iets heel anders in mijn optiek.
kaeser zegt
Adem…..benemend. Kan Bugatti nog van leren.
papa zegt
2.6 miljoen usd… dat is gewoon debiel… erg mooi apparaat hoor maar 2.6 miljoen voor een carbon auto met honda v6 nee dank u.