Het harakiri-tijdperk is voorbij, maar ook in Japan zullen topmannen moeten opkrassen als dingen niet in de haak zijn.
En dus mag Osamu Suzuki, voormalig directeur van de fabrikant, zijn boeltje pakken. Suzuki lag sinds een poosje onder vuur omdat het bedrijf zou hebben gerommeld met emissiewaarden. Sinds de Dieselgate-beerput open werd getrokken moet de ene na de andere fabrikant met de billen bloot vanwege gesjoemel met cijfers.
Suzuki gebruikte al een poos verkeerde testmethodes op basis waarvan onjuiste emissiewaarden werden gepubliceerd. Het aandeel ging eerder al hard onderuit en dus komt het opstappen van Osamu-san niet als donderslag bij heldere hemel. Overigens werd alleen gerommeld met cijfers van auto’s die op de Japanse markt werden verkocht. De Kizashi op de foto hierboven werd in Nederland (nauwelijks) verkocht en ontspringt dus de dans.
Naast het opstappen van de topman worden de bonussen van het ongetwijfeld uitgebreide management van de fabrikant naar beneden bijgesteld.
robinv33r zegt
Oké doei.
martinus zegt
@robinv33r: Zal [b]Karl-Thomas Neumann[/b] de volgende zijn?
dampu020 zegt
Senpai got noticed
kilum zegt
Ik heb een beetje het idee dat Suzuki sowieso een beetje op zijn gat ligt. De auto’s die zij tegenwoordig maken kunnen niet meer echt mee komen met de overige Japanse, Koreaanse, Franse etc. merken. Alles wat uitkomt ziet er al gedateerd uit als het op de markt verschijnt. De interieurs lopen achter. Alleen de Swift lijkt nog een beetje mee te komen in deze tijd. Maar zelfs die eigenlijk niet.
oxymoron zegt
@kilum: Al eens verder gekeken dan Nederland, dat volkomen onbelangrijke stukje automarkt?
kilum zegt
@oxymoron: Ik heb het echt niet alleen over Nederland. Daarnaast geef ik toch nergens aan dat het om de verkopen in Nederland gaat? Het gaat mij om wat zij produceren. En dat kan niet meer meekomen met de rest. De concurrentie in deze tak van de auto markt is gewoon mooier van binnen en van buiten. Kijk naar Kia, Hyundai, Renault, Citroen, Nissan, Skoda, Seat, Opel, Fiat en zo kan ik nog wel een door gaan. Het ziet er allemaal stuk voor stuk beter uit.
Als e in de markt bent voor een nieuwe auto in deze prijsklasse dan stap je gewoon niet snel meer in een Suzuki. Er zijn voor het zelfde eld betere en mooiere auto’s te krijgen. Van binnen en van buiten.
kilum zegt
@kilum: -Edit: het zelfde geld.
stgp zegt
@kilum: mooier zul je ze wel vinden, veel beter niet hoor!
Laue zegt
@oxymoron: Nederland is zelfs een van de belangrijkste afzet markten voor Suzuki.
martijn11 zegt
Misschien worden de auto’s nu wel mooi
mashell zegt
@martijn11: het is de topman die opstapt, niet de designer.
granlusso zegt
Suzuki is sympathiek, kunnen ze wel hebben dit smetje.
fmgarcia zegt
Die kazashi was zo gek nog niet.
dgavitelli zegt
Suzuki sjoemelt in zowel nederland als daarbuiten niet met de software. Graag verzoek ik jullie om even contact op te nemen met B.V Nimag om de juiste informatie te vragen en het artikel aan te passen.
mrrallycross zegt
Verkopen ze nog nieuwe Suzukies in Nederland?
henkhupelschoten zegt
Kan heel dat suzuki niet verdwijnen?
simonvb zegt
Ze verkopen alleen nog voor verloren zielen
lincoln zegt
Suzuki Alto ..
De meest duurzame en zuinige auto ever ..
Kwalitatief boven alles verheven ..
Een beetje het beste product op 4 wielen ..
Dus nee .. Suzuki heeft in NL nix te zoeken ..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@lincoln: Hetzelfde lot als Daihatsu… Ik heb daar wel eens over nagedacht : hoe kan een merk die bekend staat om kleine en zuinige auto’s verdwijnen, juist nu kleine en zuinige auto’s zo in zijn?? Het antwoord is eigenlijk eenvoudig : ze verliezen een USP… Als ineens iedereen mee gaat doen zijn ze niet meer de enige en hebben ze ineens met een bak extra concurrentie te maken. Zo ook Saab met turbomotoren, zo ook Suzuki nu
lincoln zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Afganen zijn er helemaal gek op ..
Vooral de 4deursies ..
Eerst effe verblijfsvergunning scoren .. En hopla .. Met die meuk naar afganistan ..
Author zegt
Alto > Starlet? Serieus?
lincoln zegt
@MauritsH:
Alto > 159 .. Serieus ..
rrvliet zegt
@lincoln: koppelingspedaal voelt week aan, je roert je suf met de versnellingsbak, stuur geeft geen gevoel en hij helt over als wat. Stiekum loopt het motortje heerlijk met koppel onderin en passen er zo 4 volwassenen in. Een verbruik van 1 op 18 en onderdelen die nooit kapot gaan. Wat een fantastisch binnendoor autotje is die Alto. Als ik schijt had aan wat andere van me dachten dan zou ik een Fiat Panda 100hp op LPG of een Alto rijden. Helaas, ik rij een Ibiza..
kapitein187 zegt
Een collega van me heeft zo een Kisashi. Niet verkeerd moet ik zeggen.
mobieler zegt
@kapitein187: ik vind dat ook een geweldige bak. Ziet ‘m bijna nooit dus je bent extreem origineel met zo’n wagen. Het zuipt alleen nog meer dan m’n opa geloof ik.
Laue zegt
@kapitein187: Ik heb er ook één. Vandaag helaas flinke schade gekregen. Meteen naar de schade herstel gereden voor een afspraak. Het hele bedrijf kwam zowat naar buiten lopen om te kijken wat er voor de deur stond.
Dutchdriftking zegt
Horen we die vervelende tankpassen reclame tenminste niet meer.