Een Super Seven met dieselmotor. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En dan staat deze kitcar met turbodiesel ook nog te koop in Nederland…
Het originele Super Seven-recept komt natuurlijk van Lotus. Maar momenteel moet je bij Caterham zijn voor het echte werk. Uiteraard zijn er diverse kitcars afgeleid van de originele Super Seven. Denk aan VM, Tiger, Robin Hood, Westfield en ga zo maar door. Ook Southways Sport Cars heeft een look-a-like.
150 pk sterk!
Dit specifieke exemplaar is wel heel bijzonder, want het is de een van de weinige Super Seven kitcars ter wereld met een dieselmotor. Muhahaha. Een diesel! En nog een serieuze ook: en 150 pk sterke 1.9 TDI van Volkswagen. Lekker veel koppel dus, maar ook een extreem laag brandstofverbruik, want het apparaat weegt slechts 740 kilogram. Daardoor haal je volgens de verkoper eenvoudig 1 op 35. in deze tijden van torenhoge brandstofprijzen best fijn.
De prijs
De auto heeft in totaal 6.000 kilometer gereden en heeft net zijn APK-beurtje gehad. En wat deze Super Seven met dieselmotor moet kosten? De verkoper vraagt 12.750 euro, maar bieden kan vanaf 11.000 euro.
Wil je overigens een Caterham Seven 170R in actie zien? Check dan onze rijtest!
Romano zegt
Ook wel grappig om te weten dat dit waarschijnlijk een van de laatste, dan niet De laatste in Nederland gebouwde en op kenteken gezette kitcar is.
Raar genoeg was het in die tijd bpm technisch gunstig om een diesel te gebruiken dan een benzine motor.
Hier een samenvatting van de originele bouwer https://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/7823-tigrestdi/
petroldrinker zegt
Liever een diesel erin dan dat 1 of andere idioot denkt dat het een goed idee is er een elektromotor in te lepelen, dan ben je echt vant padje af
fanboy zegt
@petroldrinker: Je bedoelt dat je liever langzamer gaat? En naar een 4 cilinder diesel luistert? :D
petroldrinker zegt
Alles is beter dan stilte voor mij, snelheid is niet het geheel vd beleving van auto rijden, heb autos gehad met net geen 1000pk, maar toch was mn e92 m3 met stock power leuker om mee te rijden…
Richmond zegt
Voor het geluid hoef je geen diesel te rijden.
fanboy zegt
@petroldrinker: In zo’n ding heb je genoeg beleving hoor, ook elektrisch. Bovendien is een elektromotor niet 100% stil en in zo’n ding hoor je dat goed lijkt me. Anders wel genoeg wind em banden geluid met zo’n open ding.
dawwg zegt
Liever een traktor geluid dan 400kg meer gewicht en een range van 100km in een dergelijke lichte kitcar…
Richmond zegt
Ik vind deze TDI ook niet een helder idee. Niet bepaald echt veel beter dan een ev.
tenaci zegt
Zoiets zie ik dan toch echt liever met iets elektrisch dan zo’n verschrikkelijk nagelende pompverstuiver hoor.
Dutchdriftking zegt
Een 6 in lijn diesel van BMW had ik beter begrepen, het oor wil ook wat.
sportabgasanlage zegt
Dit doet dus niet alleen pijn aan je ogen, maar ook aan je reuk- en gehoororgaan.
jarnobakker zegt
Beetje aftermarket uitlaat kan al veel goed maken.
flyerbunch zegt
Grappig karretje deze groene gif(diesel)kikker, maar cabrio en diesel gaan voor mij nog altijd niet echt samen..
Robert zegt
Zou wel passend zijn om hier een paar John Deere stickers op te plakken, denk ik.
lexusisfgetuned zegt
Advertentie is verlopen🙈