Persberichtje van vandaag: “BMW en DaimlerChrysler breiden samenwerking op gebied van hybridesystemen uit.” Uhhh, beide merken bieden toch nog helemaal geen hybride auto’s aan? Juist, maar dat mag de marketing-pret niet drukken. Het is namelijk wel noemenswaardig dat de concerns (volgens eigen zeggen) als gelijkwaardige partners zullen gaan samenwerken aan de ontwikkeling van een innovatieve (mild-)hybride module voor achterwiel aangedreven premium auto’s…
Er wordt uiteraard ruimschoots de tijd genomen, toch verwachten zowel BMW Group als DaimlerChrysler de nieuwe module binnen drie jaar klaar te hebben voor marktintroductie. Tegen die tijd zijn we toe aan de volgende generatie Prius en wellicht een Lexus IS-F Hybride, om nog maar te zwijgen over de Honda FCX brandstofcel.
This new collaboration between BMW and DaimlerChrysler extends the existing cooperation at the Hybrid Development Center in Troy, USA, which began in 2005. Both companies are rapidly expanding their portfolio of alternative drive technologies and rounding out their range of hybrid drive components.
M Freak zegt
Maar BMW heeft toch wel de 7-serie die op waterstof rijdt ofzoiets?
Boss zegt
Nou nou, toe maar, is wel heel gedurft he en om er dan ook nog zo snel mee aan te komen kakken…
Citrofiel zegt
Weer hybride… Het is niet eens goed voor het milieu! Ik word er een beetje gek van… Gewoon een hype denk ik, en ik hoop dat hij snel over gaat.
lincoln mark8 zegt
wil toch nog iemand de patenten van b.m.w. kopen….
volvoman zegt
We kunnen er niet meer aan ontsnappen, de tweede wave van de industriele revolutie! De milieuvriendelijke! en wordt verdomme eens tijd…
Ik ben voor hybrids en EV’s!
KoboC zegt
@ M Freak: Hybride is wat anders dan waterstof ;-)
Ejay zegt
Zoek een normaal alternatief ipv van dat populistische, opportunistische gelul wat hybride heet. Hybride = hele grote hoax.
Lampredi zegt
@Ejay: Nee, hybride is een slimme zet van de autofabricanten om geld te verdienen aan milieusubsidie.
slk zegt
Kunnen elkaars kennis samen smelten zeg maar. Goede zaak denk ik
bradley zegt
-zucht- jammer van de kortzichtige reacties op hybride. wat voor een verschil zou het toch maken id file allemaal op batterij ipv benzine…waarschijnlijk niets zeker?
om nog maar te zwijgen over de dieselpartikels die niet door filters worden gezuiverd, en een grote aanleiding zijn tot allergieen in de steden.
maar dat is ook een hoax zeker?
mercedesfan zegt
mercedes was toch van plan om een hybride S-klasse te bouwen
martijn zegt
milleu… eeuwig gelul daarover word ik ook echt moe van..!! het is gvd nog niet eens bewezen dat de uitstoot van co2 bijdraagt aan het ‘broeikaseffect’ en als het zo is dan zijn auto’s voor minder dan 5% verantwoordelijk.. WOW
maar erover lullen kunnen we als de beste en geld eraan verdienen al helemaal!!! het is gewoon een manier van het goed maken van wat wij de natuur hebben aangedaan in onze mooie huizen en steden en fabrieken enz…
HET IS NIET GOED TE MAKEN!!!!!!!!! wat een gelul toch altijd met dat milleu…
wie zich goed/beter voelt bij het berijden van een prius.. vooral doen!!! maar geef mij maar die 5 liter V10 met 500 PK!!! Tanken moet je vroeg of laat toch wel!!!
Sorry maar dat moest er ff uit!!!
(en die al gore met ze bullshit film… allemaal suggestief geen feiten en waarom? die zijn er (nog) niet!!)
C30CDIAMG zegt
naja, eindelijk eens een samenwerking tussen twee volwassen goede merken
schnitzerken zegt
nja, weet ik niet goed wat ik moet van denken. BMW heeft al een bmw 7 serie met waterstof in productie. Voor grote bedrijven die veel bedrijfswagens nodig hebben zijn die vooral. Van die S-Klasse weet ik niets
Maar waarom geen volledige hybride???
don_mario zegt
Neeeee heee,… bmw moet niet met hybride aangedreven auto’s op de markt komen.
Beter kunnen ze gewoon met waterstof verder waar de gebleven zijn,…
300KM/H met waterstof beat that :)
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Kortzichtige reacties op hybride??
Het is gewoon logisch nadenken. Uit onderzoek blijkt dat de GEHELE LEVENSCYCLUS van een Toyota Prius meer vervuild dan een Rang Rover V8 diesel. Dit omdat het verschrikkelijk veel energie kost om accu’s te maken, waar ook nog eens meer schadelijke stoffen bij vrij komen.
Dan krijg je ook nog eens subsidie van 3000 euro, terwijl een vergelijkbare diesel, die minder uitstoot heeft en minder verbruikt, een boete van een paar honderd euro moet betalen. Wat klopt hier niet…