Saleen, die we kennen van supercar S7, laat op de LA autoshow een pickup truck zien… De wagen heet Sport Truck S331 en is gebaseerd op de Ford F-150 met 5.4-Liter V8. De truck heeft een uniek “high-flow Saleen Series VI integrated twin-screw supercharger” waardoor je er een vermogen van 450pk en 678 Nm koppel uit kan halen.
Naast het vermogen krijg je twee zij-uitlaten, een Racecraft vering met N2 shocks en sloffen van 23″ (grootste maat onder een productiewagen). Van binnen is de truck behangen met leer en uiteraard krijg je racepedalen erbij.
Volgens Saleen kost de wagen slechts $40.000! Een wat lichtere versie zal zelfs te koop komen voor $30.000.., niet duur!
UPDATE: het persbericht van 2007:
Saleen S331 Sport Truck threatened to redefine the sport truck segment when the prototype was released at the 2006 Los Angeles Auto Show. Just as promised, Saleen has followed up with the production launch of both supercharged and 3-Valve versions of the Saleen S331 Sport Truck. Designed and engineered by the same technicians that hand-build the Saleen S7, the S331 merges the functionality of a truck with optimum performance and styling of a world-class sports car.
The production Saleen S331 Sport Truck offers a new level of sophistication to the truck world. For the first time truck owners will feel appropriately suited arriving at the lake or symphony, said Steve Saleen, Founder and Vice Chairman of Saleen, Inc. Performance trucks seem to be universally defined as weekend drivers and show cars. The Saleen S331 maintains its position as a Saleen performance vehicle, while remaining a very capable and comfortable daily driver that has phenomenal towing capabilities. Not to mention that it looks as good as it performs.
For 2007, both Saleen S331 Sport Truck models are available as a Super Cab and feature a 331 CID (5.4L), 3-valve SOHC V-8 engine with a four-speed automatic transmission. The supercharged model packs a punch at 450 hp and 500 lb-ft of torque, which is due in part to the patented, high-flow Saleen Series VI integrated twin-screw supercharger, while the 3-Valve offers 325 hp with 380 lb-ft of torque. For increased cooling, an aluminum dual-core radiator and high-flow cooling system are also available as options on either model.
Sir Smokalot zegt
Klopt, kost niks maar dan heb je ook niks, da’s het aloude verhaal met Amerikaanse auto’s. Maar moet je voor de grap eens kijken wat zo’n ding je na aanschaf per km kost :-).
Ik zeg altijd maar: “if you pay peanuts, you get monkeys”, vrij toepasselijk als je het over Amerikanen hebt, want zulke auto’s lijken wel door apen in elkaar geschroefd te worden (differentieel en ophanging uit het jaar 0, speling in het stuur…..).
Maar je kan er wel heel hard mee rechtdoor, dat moet ik je meegeven :-)
Ruben zegt
Het heeft wat, dat moet je toegeven. Net als de huidige Mustang: misschien simpel, goedkoop en ouderwets, but you gotta love it.
r e al m e n r a c e zegt
bah… zit geen sjeu aan. Om maar niet te spreken over de nieuwe mustang.
ToM5 zegt
Je verwacht dat zo’n neger als uit de greenmile eruit stapt!
Powerslide zegt
@ToM5. Uit de laadbak bedoel je dan?
Jan zegt
Over speling op het stuur gesproken. Op mijn vader zijn Toyota zit ook reeds speling ze.