
Zucht. Daar heb je Lamborghini weer met een weinigzeggende afbeelding van een ‘nieuw’ model (?). In navolging van deze afbeelding (high-res) brengen ze nu het tweede plaatje uit de zesdelige Lambo-puzzel naar buiten. Maar dat is niet alles. Het plaatje komt met een lap tekst waarin CEO Stephan Winkelmann uitleg geeft over de toekomstige richting van de Italiaans/Duitse autobouwer.
Topsnelheid is niet meer het allerbelangrijkste, meent Winkelmann. Aangezien de meeste supercars toch wel de 300 km/h weten aan te tikken, en je die snelheid bovendien bijna toch nooit zal rijden, is het volgens hem logisch dat ze zich meer gaan richten op handeling en acceleratie. En daarbij komt weer één toverwoord nadrukkelijk bovendrijven: gewichtsbesparing. Ze hebben immer niet voor niets zoveel geïnvesteerd in de research naar carbonfiber.
Maar wat zien we hier? Het heeft tien gaten, dus dat kan duiden op een V10. Is dit dan toch iets anders dan de langverwachte opvolger van de Murcielago? Daarnaast zeggen ze dat ze het gaan onthullen op de autoshow van Parijs. Is het soms wéér een speciale versie van de Gallardo? In Parijs komen we het te weten. Afbeelding staat HIER in groot formaat.
V10!!! :D
Misschien een V10 Murcielago?
Ik word hier echt wijs uit!
Ik vind het wel een mooi stijlelement als het op de auto zou zitten!
Ja hoor, omdat er ergens op de auto tien luchtinvoer/luchtafvoer gaten zitten is het meteen een V10.
Ik denk dat het met 10 zitplaatsen van doen heeft, oh nee dan moet je een busrijbewijs hebben.
Ik heb geen idee wat het dan kan zijn.
huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu v10/v12 ik snap het niet meer
10 subwoofers!!!
Boem boem boem, dit is de eerste auto die door geluid snel gaat!
Of het is de stoel en die heeft 10 lucht gaten.
of hij is gewoon tien keer zo snel als de rest :p
Waarschijnlijk wordt het niet eens de Jota.
Maar iets groens ofzo…
Pfft stelletje kenners hier zeg…. dit is natuurlijk de standaard carbon golfstokkenhouder van de 4deurs! Amateurs! ;-)
@w0o0dy: golfclubs zal je bedoelen ;) Amateur!
@robbie,
Een golfclub is een locatie ;) Amateur!
@jack_abarth: dus? Ontken ik dat soms? Ik wijs w0o0dy er alleen maar op dat een golfstok niet bestaat :D
OT: Dit wordt gewoon een of andere fututistische lichtgewicht (want carbonfiber) toekomstvisie van Lamborghini.
Verwacht een productieversie niet eerder dan 2015.
Ik gok dat het RS6-blok een tweede leven krijgt…
Kom gewoon een keer met een mooie concept;
niet van die wazig kut foto’s.
Discussieren over golf op ’n autosite. Amateurs!
@Jack: een golfstok wordt wel degelijk een golfclub genoemd ;) amateur!
OT:
fancy familiebekerset-houer! Zullen de amerikanen nu eindelijk om zijn als dit de nieuwe accesoires wordt in de lambo’s?
stelletje etterbakken zijn het! omdat zij mij pesten koop ik hun auto lekker niet! zo
@robbie,
Damn you…
Dit lijkt wel op een Reventon-achtige Gallardo.
Ik hou erg van Lamborghini’s, maar als we met v10’s verder gaan dan ben ik fanboy af.
was al niet kappot van de gallardo, maar kom op zeg!
beetje lamborghini moet toch wel 6, 6.2 of 6.5 liter aan boord hebben!
verder.. saaie teaser? hoe kan een teaser saai zijn? alleen de reacties nu al, de speculaties, die geven toch al aan dat het NIET saai is?
ergens denk ik dat het hier zeker om een murcielago opvolger gaat. ook denk ik dat dit ding wel weer RETE snel word, want ze hebben het over supercars die toch wel 300+ rijden. en ach.. v10.. wat moet ik zeggen.. de murcielago had toch ook 4 schotjes boven de motor hangen? was toch ook niet 1 schot boven elke cilinder? anders zou het zon pussy 8 cilinder italiaans machientje zijn..
t liefst zie ik gewoon een nieuwe V12 6,2L middenmotor 4wd aangedreven en een HELE dikke body die veel agressie uitstraalt ontworpen door Bertone (zonder al te veel spoilerwerk zoals de lp670-4, 560-4 550-2VB 570-4SL etc)
Ik heb er iniedersgeval wel vertrouwen in! ;)
@lamdi: Hoe wiskundig, nee, rekenkundig ben jij? 4 schotten boven een V12, dat is dus 3 cilinders per schot. Hieronder passen onmogelijk 12 cilinders, tenzij ze het oneven verdelen. Of het zijn inderdaad bekerhouders, zoals eerder gezegd, in dat geval ga ik voor een 6-deurs, LWB Estoque, met een W24 en een wielbasis van 10.3 meter.
Topsnelheid is niet meer het allerbelangrijkste, meent Winkelmann. Aangezien de meeste supercars toch wel de 300 km/h weten aan te tikken
zo meneer lambo, we zijn er weer vroeg bij, NOT!!…
cool wordt vast een heel futuristisch ontwerp. kan niet wachten maar ik heb pas wel weer gelezen dat ie nou niet op de parijs auto show komt te staan maar pas in geneve?http://www.autogespot.com/nl/item/8761/opvolger-lamborghini-murcielago-waarschijnlijk-niet-in-parijs.html
maar ach tijd gaat snel
Ik zie het 10 bekerhouders in het midden console.
WoW! Je kan nu eindelijk poffertjes bakken met je Lambo… NICE!! ;)
En waar kunnen we die lap tekst dan zelf nog ff lezen? ;-)
@the budel guy, origineeel dude :p
Enneuh… iets zegt me dat ze met een electro-waggie komen:
“Topsnelheid niet belangrijk”
“Gewicht naar beneden” (om er accu’s in te proppen)
“Handling verbeteren” (lager zwaartepunt door accupack)
En die foto, dat zijn 10 zonnepaneeltjes om op de parkeerplaats te rechargen…
Wat kunnen jullie zagen zeg (autoblog.nl), ik vind het wel leuk die teasers. Het zal iets speciaal worden de eerste echte nieuwe überlambo sinds de introductie van de Countach. Ik heb geen flauw idee wat deze gaten zijn. Ik zal zeggen de onderkant of de achterkant van iets. En kleiner dan de ge-blur-de achtergrond doet vermoeden.
V10 zou me verbazen. Wel weet ik dat volgens Formule 1 een V10 het beste compromis is tussen de mechanische balans van een V12 en het lagere gewicht van een V8. Maar het is onwaarschijnlijk dat Lambo het dieet zo ver zou laten gaan. Lijkt me trouwens geen motor-onderdeel.
Nerekop zegt op 14 September 2010 om 16:40
Dit lijkt wel op een Reventon-achtige Gallardo.
x2
@robbie: ik ben idd amateur mbt golf… na dat tanden incident zien ze mij niet graag op de baan verschijnen…
V10. Dat zou helemaal geweldig zijn. Het is wel een beetje anti-Lamborghini, anti-Italiaans eigenlijk. Een dubbele 5-cilinder in V-vorm is nou eenmaal Duits. Maar als er een lekker design met 600+pk uit een V10 uit rolt, be my guest Audi!
is gewoon ’n middenconsol met 10 bekerhouders
Als ik dan toch moet speculeren is het enige wat ik kan bedenken dat dit een afdekplaat voor de motor is. Stel dat dat inderdaad het geval is, dan zou het alleen logisch zijn als het een V10 afdekt, en wat betreft de onderlinge afstandsverhoudingen past dit plaatje prima boven een Audi V10.
Winkelmann wil gewicht besparen, de pk/kg verhouding opkrikken, en dat kan naast toepassing van nog (veel) meer carbon het simpelst met een lichtere motor met turbo’s. Carbon is nog altijd erg duur, en aangezien Audi toch al een V10 twinturbo levert die in grotere hoeveelheden geproduceerd wordt dan de dure 12-cilinder, compenseer je daarmee de extra kosten van het vele carbon, anders zit je voor je het weet in de prijsklasse van Koenigsegg en Pagani.
Ik ga er dus voor het gemak van uit dat het met de 12-cilinder gedaan is bij Lamborghini, en ben blij dat Winkelmann niet opteert voor kers of andere hybride zooi wat een auto vooral zwaarder maakt.
Maar ik lul maar wat, gelukkig heb ik er geen jota verstand van.
Mat is uit, carbon is in.
Volgens mij wordt het dus gewoon de 5.0 V10 TFSI uit de RS6, daar hoefden ze alleen nog maar de koeling en beademing van te herontwerpen voor het gebruik achter de stoelen.
@Jochempie: De V10 uit de Gallardo bedoel je.
@The360box: Nee hoor, de V10 zoals deze identiek in de RS6 zit. Waar ie vandaan komt maakt niet uit. Je kan net zo goed zeggen de V10 van de ijzererts-delvers.
@Jochempie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10
Het is een foto-truukje. In het midden staat een spiegel.
De gaten zijn luchtinlaten in de carbon motorkap (Lamborghini heeft zich laten inspireren door Japanse tuners), waaronder zich kelkjes bevinden van individual throttle body’s.
Kortom, een hoogtoerig, atmosferisch vijf-cylinderblok. Wel in lengte geplaatst natuurlijk.
In andere woorden: Lamborghini komt met een ultraluxe en sportieve tegenhanger van de Golf.
De naam is ook al duidelijk: Vitello (Kalf).
Dus..
Het is een lambo met 10 uitlaten!!
Mmm… Ik heb een hekel aan teasers, alleen kan ze eigenlijk wel waarderen als ik er beter over nadenk. Nu ga je losse onderdelen behoorlijk waarderen, omdat je er anders misschien niet op let. Aan de andere kant, als het tegenvalt in het geheel dan verpest een teaser het juist. Als er bijvoorbeeld een V10 in ligt ipv een V12! En hij mag ook best kleiner (=lichter) zijn dan 6,5 liter, als er maar genoeg vermogen uit komt;)
twin turbo V10… zeker weten…
Carbotanium van Pagani is veel indrukwekkender! 8)
Duidelijk een 10-pits kookplaat, het wordt een camper ik zeg het je :).
Volgens andere autosites staat er in Parijs een “lichtgewicht” Gallardo, van ongeveer 1000 kilo.
Wouw, nu weten we dat ze zowel aan de linker als aan de rechterzijde gelijk is! :D
Koffie cup houders, 1 voor de persoon die met de wagen is stilgevallen en 9 andere voor de personen die foto’s staan te trekken.
Wat deze afbeelding duidelijk toont is een foto op het dak genomen. De gaten zijn idd afvoer van warme lucht boven de motor. Een beetje verder zie je twee “Naca duct intakes” just zoals bij de Veyron Supersport.
http://www.facebook.com/pages/Lamborghini/148159348543941?ref=sgm
The best Lamborhgini site
In Parijs zou er een gallardo van slechts 1000 kg worden voorgesteld en niet de nieuwe murci
die zou voor genève zijn.
Begin best wel beetje benieuwd te worden naar wat het zal worden :D