Saab liet vandaag op de Stockholm Motor Show de nieuwe Saab BioPower Hybrid Concept zien. Het is de eerste hybride die bio-ethanol als brandstof en een elektrische aandrijving kan combineren. Dat klinkt zeer milieuvriendelijk, maar snel is ie ook! De Hybride BioPower 9-3 cabrio kan in 6,9 seconden van 0 naar 100 (de gewone 9-3 doet het in 8,8 seconden).
De 2.0 liter BioPower motor levert 260pk, de elektrische variant doet 53 kW. Saab presenteert de auto als conceptcar in Stockholm en is het eerste gezamenlijke project tussen het R&D team (Research and Development) van General Motors en de Zweedse regering (die dol is op ethanol). Of de wagen in productie gaat is nog niet duidelijk maar denk dat er een grote kans is.
Jacco zegt
donders.. voor een 2.0 liter is 260 pk heel veel
maar ze moeten nog wat grotere motor dr in bouwen
heel mooi ding trouwens
Ruben zegt
Slim van ze. Hybride is de trend, maar een ècht milieuvriendelijke hybride hebben we nog niet.
w0o0dy zegt
voor een Turbomotor is 260 pk uit een 2 liter niet zo veel hoor. Wel goed, maar niet bijzonder. Een iets pittigere electromotor kan geen kwaad 53kw is net genoeg om de ijscocar achter je te houden bij het stoplicht ;-)
Henkie zegt
Samen is dat toch 332 pk! Laat maar komen!
me zegt
en kennen we die velgjes niet ergens van……..?:) het is een geniaal ding natuurlijk, alleen waar zou je dan moeten tanken
Peter zegt
Damn mooie velgen! Ik moet nog één maand wachten op m’n nieuwe Saab Cabrio Vector … en neen … de velgen van hierboven stonden jammer genoeg niet in de optielijst :-(
Remco zegt
Ja, die velgen kwamen ook in concept car Saab Aero X voor. En inderdaad, 260 pk is al veel voor z’n motor. Het ziet er dus naar uit dat Saab het voor elkaar heeft gekregen met de ontwikkeling van bio-ethanol motoren.
Juh moeder zegt
Hee waar staat de dashboard foto van deze auto????
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Helaas helaas,
Onze overheid doet niks aan Ethanol.
Maar in Zweden, Groot Brittannië, Frankrijk, Belgie, Luxemburg doen ze dat wel! Volgend jaar ook Duitsland etc.
Eigenlijk heel Europa behalve Nederland…
Zucht, dan maar de gewone Turbo-benzine