Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat we vandaag een “prachtige” Saab 9-3 als wallpaper hebben ingesteld. Daarnaast is er een spammer actief onder de naam Saab-online, op de één of andere manier heeft deze altijd een first post…
Ja, dat heet reclame en we zijn natuurlijk erg blij dat er eens een automerk is dat niet zo terughoudend is als de rest van de markt. Al die standaard banners kennen we nu immers wel. De take-over kenden wel al van oa de Ford Mondeo en de Volvo C30, maar zelf vind ik vooral de first-post actie erg geslaagd. Niet iedereen lijkt dit echter te waarderen. Vergelijk het anders eens met een popup of een layover op andere sites, dit is toch veel relaxter? Veel minder opdringerig. Wat mij betreft dus hulde voor Saab!
Indien je opmerkingen hebt over deze actie dan horen we dat natuurlijk graag, maar ga dan aub niet alle andere artikelen lopen bevuilen.
Rudeboy zegt
Boefjes daar bij Saab! :o)
vinox zegt
Goh ja, echt storend is het niet hoor. Alleen laadt de pagina iets trager dan anders, en mag de transparantie iets minder, dat leest makkelijker. Die first post is nog de minst ergerlijke van allemaal, echt proper gedaan van Saab.
Breinstein zegt
Dat er geld binnen moet komen bij de Autoblog redactie vind ik niet meer dan terecht. Er wordt veel tijd in het onderhouden van de site besteed en ook de schitterende rijimpressies en andere tripjes zijn niet gratis. Toch vind ik het jammer dat het op deze schreeuwerige manier moet gebeuren. De lay out aanpassen is niks mis mee, maar jammer is het bijvoorbeeld dat je geen ‘home’ button meer heb (ben al een paar keer op de advertentiepagina uitgekomen, dus heb jullie goed gesponsord ;) )
Dus nogmaals, goed dat jullie advertenties aannemen en de site hiervoor aanpassen, maar zorg ervoor dat je de gebruiker zo min mogelijk in de weg zit!
vinox zegt
Ik zal zelfs meer zeggen, het is de beste actie die ik ooit heb gezien van een automerk op een website, het is werkelijk fantastisch.
Krijg ik dan nu een TTID’tje aub? :D
damster zegt
Reclame? Ik begrijp dat het nodig is, maar dit is wel erg opdringering voor een ingetogen en uiterst berekend label uit de gm-stal. Ik denk op dit moment dat we te maken hebben met een allerlaatst charme-offensief van de eens zo amaibele autobouwer. Wellicht is er een ultimatum vanuit de VS gesteld? Nu zo en zo veel verpatsen anders gaan we niet eens meer nieuwe gedeelde platforms ontwikkelen? De designrichting is reeds meer dan een decennium spoorloos, dus wellicht heeft Kroymans gedacht door een leidend auto-info ding te sponsoren de goodwill enzo weer b
lodewijk zegt
Ik vind die wallpaper op de achtergrond er echt over gaan,
je ziet amper hoe die wagen eruit ziet en het stoort echt wel vind ik.
Voor de rest vind ik die banners en die eerste post niet zo erg..
keep up the good work!
grtz
San Sebastiano zegt
Als Autoblog zich hiermee staande kan houden, dan heb ik er niets op tegen! En met de onafhankelijkheid zal het ook wel los lopen neem ik aan.
Prima dus.
bakkerst zegt
van mij had het niet gehoeven, maar haal dan alstublieft die stukken reclame uit het midden van de teksten..
daar erger ik me wel erg aan.
Oly zegt
hm autoblog is mij een beetje te comercieel daarvooor kijk ik alleen nog maar en reageer ik er totaal niet meer op. Maar ergens begrijp ik het ook wel want ja jullie willen ook geld verdienen. Maar ik vind het er niet beter van worden. Ik heb het eerlijk gezegd een jaar geleden al aangekondig dat het te comercieel word maar dat punt hebben jullie nu zeker dubbel en dwars overschreden. Het lijkt nu net tv zit je net lkkr in die film komt die verschrikkelijke reclame van sonja bakker weer. Vroeger deden jullie ook nog wat met tips maar zelf daar doen jullie tegenwoordig nog belachelijk weinig mee.
Maar laten we nou eerlijk zijn als je echt verstand van auto’s heb en je komt op deze site dan laat je niet beivloeden door een auto kopen waar opeens reclame over gemaakt word je koopt iets omdat jij weet dat of goed is of jij dat mooi vind.
Creative zegt
Lekker commercieel autoblog!
wij gunnen jullie allemaal een zakcentje!
damster zegt
sorry… vervolg: weer een beetje op het oude niveau te krijgen. Ik zou Saab echter willen adviseren dat geld in een setje frisse ontwerpers te steken. Als je nu de station-uitvoeringen van Saab ziet rijden dan kun je alleen maar lachen. Die achterkant….en ook die voorkant……alles met die idiote accenten….het lijkt wel of ze even snel een Prada-achtige verfraaing op een tijdloos chassis hebben geplakt. Totaal geen match. Kom op, gasten daar in Trollhättan, jullie kunnen veel beter. Succes!
Michiel_vd_Brink zegt
@ Breinstein: er zit nog altijd een home-button helemaal bovenin de menubalk.
Tsja… ze moeten toch wat om mijn dure columns te kunnen bekostigen. ;)
Nette Saab campagne, hoor. Niks mis mee.
Die eerste post vind ik een creatieve en nette oplossing. Het zou ook wel leuk zijn als er meerdere versies van deze comment gebruikt zouden worden. Door overal hetzelfde tekstje te lezen, verslapt de aandacht…
JMK zegt
Het wijzigen van de home page button is bijzonder sneaky (lees: schandalig).
En het online bureau van Saab maar pronken met de goede leads naar de Saab website… Ze zeggen er natuurlijk niet bij dat dit klicks zijn die per ongeluk zijn gemaakt.
Voor de rest een nette site take-over!
autoblogger zegt
@bakkerst: daar gaan we inderdaad wat aan doen! Nog even geduld.
@Michiel: het is inderdaad jouw schuld! ;)
YK zegt
Ik wou BMW… :cry:
airmanie zegt
GEWELDIG!!!!! :)
FiXeR zegt
Ik denk dat Saab hier toch echt de verkeerde doelgroep te pakken heeft. Autoblog is vooral jong. Snelle wagens, veel PK’s en dus veel jongeren die hier de site in de gaten houden.
Saab in tegenstelling is een ouwe lullen merk waar oude mannetjes met hoeden in rijden. 80 waar je 120 mag. Wat dus absoluut niet hier past. Ik denk dat een Volkswagen Scirocco reclame hier meer op zijn plaats is dan een ouwelullenbak.
SAABlover zegt
Leuke actie van SAAB, hopelijk krijgen ze de aandacht die ze ook echt daadwerkelijk verdienen, het is en blijven mooie auto’s.
bramwillemse zegt
hm, de saab op de achtergrond vind ik wel enigszins storend. Ik ga er geen Saab van kopen..
De comments-actie is leuk bedacht, maar zoals Michiel zei: een beetje variatie in de tekst zou geen kwaad kunnen denk ik ;)
TBK zegt
Reclame? Welke reclame? Gaat echt nergens over, it’s 2008, wake up. No such thing as free internet.
NLX zegt
Wat ik wel erg irritant vindt is dat ik de banner boven aan de pagina niet meer kan aanklikken om op de hoofdpagina te komen
Michiel_vd_Brink zegt
@ Oly: Commercie is absolute noodzaak als je weet dat Autoblog inmiddels meerdere fulltimers in dienst heeft die allemaal moeten eten, huur/hypotheek dienen te betalen en een vrouw/vriendin en zelfs kinderen te onderhouden hebben.
Niet slecht voor iets wat begon als een clubje zolderkamerjournalisten!
Breinstein zegt
@ Michiel: het klopt dat daar ook nog een home button te vinden is, maar ik klik altijd op het logo bovenaan de pagina. en een gewenning veranderen valt niet mee, zeker niet als het logo er nog steeds staat ;)
sommige reacties vind ik nogal kinderachtig, maar een aantal wel zeer interessant. zo zou het idee van de eerste post zeker nog verder uitgedacht kunnen worden en is het een niet storende vorm van reclame maken. de wallpaper is ietswat onzinnig, aangezien je van de saab (modeltype valt al weg, maar het zal wel een 9-3 zijn) amper wat kan zien.
dat autoblog commercieel zou worden vind ik onzin. men vergist zich heel erg in wat het opzetten van een site kost (niet alleen aan tijd) en hoe weinig je er voor terug krijgt. dat het nu beter gaat met de site en er eindelijk geld uitgehaald kan worden ipv eringestoken, profiteren wij als gebruikers ook van. zo krijgen we bijvoorbeeld mooiere filmpjes (beeldkwalitatief maar ook inhoudelijk) ervoor terug. en tekenen van afhankelijkheid naar een merk toe heb ik nog niet kunnen bespeuren.
BVO zegt
lol @ de kop van deze tekst
Saab neemt AB over
Ik snap dat jullie een klein zakcentje willen en nog een beetje winstgevend te blijven etc. etc.
ik vind het ook neit erg dat die Saab online spammer ertussen zit en zoals jullie het al zeggen vind ik een popup veel opdringeriger (autoweek bijvoorbeeld). En de banner vind ik juist leuker en speelser worden met wat flashanimaties.
1 minpuntje, haal aub die irritante reclame midden/einde in de text weg (vind ik veel erger dan de Saab invasie)
RemcoZ zegt
Kijk, dit topic gaat een hoop off-topic gezwam in andere posts voorkomen!
Anyway, ik vind dit te ver gaan. Uiteraard moet er geld verdiend worden, maar een complete Saab make-over is te veel van het goede.
Maar goed, uiteindelijk is het belangrijkste dat Autoblog onafhankelijk blijft. Dus zolang we nu geen rijtests hoeven te verwachten waarin wordt gesteld dat de huidige Saab 9-5 er lekker fris uit ziet, zijn tijd ver vooruit is, en eigenlijk het enige echte premium merk is, kan ik er mee leven.
geelhoed zegt
AdBlock plus….
Michiel_vd_Brink zegt
Het kan allemaal nog veel en veel erger. Laatst kwam ik op een auto-site waar een popup omhoog kwam. Dat is op zich al irritant, maar deze maakte het wel heel bont. De popup bleek een flash-spelletje die mijn muis gevangen hield! Ik kon met de muis het window niet meer verlaten om de popup weg te klikken of om gewoon verder te surfen.
Ik kon vervolgens niets anders dan op Appeltje-Q te drukken en die site nooit en te nimmer meer te bezoeken.
klaas zegt
doe mij dan maar een pop up, die worden in iedergeval automatisch geblokt.
Jerudo zegt
@ autoblogger
Hulde als jullie die stukken reclame uit het midden van de teksten kunnen weghouden, nu moet ik altijd een beetje scheel kijken en maat-scroll-werk toepassen omdat ik ze toch maar niet wil lezen.
jurrian zegt
Niks mis met die mooie saab op de achtergrond. en die fade van het menu staat wel chique. en degenen die zich ergeren aan de eerste reacties moeten maar eens een keertje met het andere been uit bed stappen
Emile_Benz zegt
@ Michiel: daar is wel wat aan te doen hoor. Gewoon ALTo + F4; weg pop-up. En je kunt ook gewoon ’n pop-up-blockering gebruiken. :wink:
Nee, irritanter is het als er continu pop-ups geopend worden. En je de blockering uit hebt staan…
Maarten zegt
In de kop schrijft autoblog “prachtige” foto.
Eerder heeft autoblog wel andere benamingen gehad voor het design.
Met name de 9-5 keer er van langs.
Hieronder de in ieder geval wat gematigde positieve reaktie op de 9-3.
Over “prachtig” werd er destijds niet gerept….
——————————————————————
De meningen zijn verdeeld en ik twijfelde nog even of ik zin had om voor de zoveelste keer aandacht te besteden aan de Saab 9-3, want zo verschrikkelijk bijzonder vind ik ‘m persoonlijk niet.
Deze foto’s circuleren al een paar dagen op internet, maar waren steeds “verminkt” door veschillende watermerken. Nu ook de “schone” foto’s op diverse sites te zien zijn, wil jullie deze voor de volledigheid natuurlijk niet onthouden.
Ondanks dat ik persoonlijk nog steeds niet warm wordt van de Saab 9-3, moet ik toegeven dat de facelift ‘m op zich goed gedaan heeft
Emile_Benz zegt
OT: erger me er niet aan. Is wel mooi zo. (ja ook M-B-fans/-eigenaars kunnen zoiets waarderen) Volgende keer een Mercedes… :wink:
Mean Green zegt
Die first posts zijn best aardig, maar die wallpaper! Weg ermee! Als ik een Saab als wallpaper zou willen hebben dan had ik die wel op m’n pc staan……..
Gr,
Frank
Dennis zegt
alsof er iemand een saab meer of minder gaat kopen als die hier nu stond of niet :)
autoblogger zegt
@Maarten: daarom staat het ook tussen aanhalingstekens…
Jimmie zegt
Jammer dat Saab allemaal verkapte Opels zijn tegenwoordig. Dat Turbo gen is lang uitgestorven.
august zegt
De wallpaper is mijns inziens inderdaad het minst geslaagd. Ik browse nooit fullscreen, waardoor de wallpaper al gedeeltelijk verloren gaat. Verder heb ik het idee dat hij fullscreen zelfs ook niet volledig getoond wordt (stukje neus ontbreekt, à la Michael J.). Zou hij niet gewoon een stuk kleiner worden, dat hij in een browser van ‘redelijk’ formaat, niet full-screen, ook nog volledig getoond wordt? De tijd dat hij zichtbaar is, is dan weliswaar niet lang, alleen tijdens het laden van de pagina, maar daarna is nu ook hooguit slechts een stuk kont en neus te zien.
Is de wallpaper met die korte zichtbaarheid trouwens geen subliminale boodschap? MAG DAT ÜBERHAUPT WEL, AUTOBLOG?! ;)
Benjamin1 zegt
okee AB, eigenlijk valt het wel mee inderdaad die eerste reactie, maar zoals ik al zei, daarvoor terug willen wij wel een hele dikke vette coole lange rijtest met een supercar ala Alfa 8c. Iemand suggesties, ik stem iig voor de Gallardo lp560-4, aangezien AB toch al een beetje Audi fan is moet dat lukken toch?
august zegt
Tjonge, samenhang alom in mijn betoog:s
Michiel_vd_Brink zegt
@ Emile Benz: Uiteraard staat de popup-blocker aan. Toch zijn er genoeg slimmerikken die dit weten te tricken. De flashy uitrolbanners van de andere Nederlandse autosites, bijvoorbeeld zijn om bijzonder irritant. Moet je je voorstellen dat je in de trein een magazine zit te lezen en de persoon tegenover je legt iedere keer wanneer je de pagina omslaat snel een losse flyer over het artikel dat je net aan het lezen bent!
En idd… Alt-F4 voor de Windows-slaven. ;)
Klaas zegt
Ik gun Autoblog haar inkomsten. Alleen SAAB snap ik niet. Ze hebben geen aantrekkelijke producten en ze zijn praktisch failliet. Waarom dan nog adverteren?
august zegt
@Klaas; ze hadden nog wat geld liggen. Een auto bouwen lukte daarmee niet meer, een advertentie kon nog nét. Het is nu wel de bedoeling dat jij en ik een Saab kopen. Mijnes staat reeds in bestelling. Nu jij nog.
L-Fred zegt
Erg irritant!!!
Een paar keer is okay, maar bij iedere doorlink krijg je weer die SAAB te zien. Met zo’n overdosis wil ik geen SAAB meer zien! Stoppen!!!!
Benjamin1 zegt
Goh die hele saab.nl site is zo gejat van die fortisreclame met die lijnen. en die test is ook 60+
Mart zegt
Advertenties op een site is prima, het moet commercieel aantrekkelijk zijn. De uitvoering vind ik iets minder, het wordt er niet overzichtelijker op wat mij wel ergert. Het logo laten verwijzen naar een ad is misbruik maken van de gebruiksvriendelijkheid die een gebruiker verwacht op een website.
Wat mij echter het meeste zorgen baart is de ‘onafhankelijkheid’ van de site. Geen kritische/gekmakende artikelen meer over Saab vanaf nu? Je maakt toch kans je hoofdsponsor kwijt te raken… Onafhankelijk ben je natuurlijk nooit, maar enige nuance mag wel in het uitdragen van je merk. De website vertelt nu: Autoblog == Saab. Jammer.
Guan zegt
Sluit me aan bij Klaas. Heeft Saab wel bekeken hoeveel ‘fans’ ze hier hebben? volgens mij maar 1 persoon die uitgesproken Saab aanhangt (Svenska Aeroplan).
De rest van de bezoekers heeft ws niets op Saab tegen, maar wel aan op het gebrek aan vernieuwing in het modellen gamma en de laatste butt-ugly 9-5 facelift.
Dat ze ons proberen te hersenspoelen, prima, maar zet het budget liever in voor het bewerken van het headquarter. Dan worden wij misschien ook weer blij!
Guan zegt
Ow correctie: august is blijkbaar ook fan, das 2! ;-)
LJ zegt
ik vind de achtergrond echt top(H) vette bak..first post is prima
frank zegt
uiterst geslaagde reklames allemaal :D En die “Home” knop staat er gewoon hoor…
Guan en Klaas, niet alleen Saab fans kopen Saabs.
BaRa zegt
Michiel! Appeltje-Q! Dat moet lastig zijn als je met high-end NURBS software aan de slag wil :(
Roadronner zegt
over-exposure van Saab. Slechte marketing zo.
luc be zegt
Dankzij de add-on NoScript en AdBlock Plus in Firefox heb ik hier geen last van. Daarenboven laadt de pagina lekker snel. DIt werkt perfect om reclameloos te surfen, een echte aanrader.
Michiel_vd_Brink zegt
@ BaRa: die software draait hier op een Windows-PC.
wj zegt
Erg vervelend dat je full-frontal een saab in beeld krijgt. Als background prima, maar duurt nu langer voordat je een topic in beeld hebt, en leidt af van de topics (excuus voor de off-topic in de audi S4 topic, ik had deze niet gezien)
Prima als jullie geld willen verdienen hoor, ik gun het de autoblog-teamleden van harte. Maar dan liever in combinatie met meer Aimee!!!!
KingBenzai zegt
Ik vindt de huidige Saab’s absoluut heel erg aantrekkelijk. Maar ik vraag me af of de steun van een bepaald automerk op een ‘universele’ site als Autoblog niet de indruk gaat wekken dat we toch meer met een ‘Saab-site’ te maken hebben?
Nonetheless, zolang het niveau van de artikelen er maar niet op achteruit gaat. :)
BG 75 zegt
Goed gedaan, ga zo door zodat we nog méér voer van jullie krijgen!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Guan: kijk! Mijn roem is mij alweer vooruitgesneld…
:D
Ik vind het een flinke opwaardering van de site!
Maar ik weet er toevallig (weer) iets meer van. En de (beperkte) budgetten worden echt gekoppeld aan de doelgroep na uitgebreid marktonderzoek. Dus het gemiddelde AB.nl publiek is toch echt doelgroep!
@ Fixer: precies! jong, snelle wagens, veel pk’s… Saab dus!
Er is al uit eerder onderzoek gebleken dat Saab de jongste klantenkring heeft in de 9-3/A4/3-serie/C-klasse/etc. klasse, en alleen maar Turbo-motoren, dus dat klopt wel…
Voor de rest: dit is de grootste internationale campagne uit de historie van Saab, en wereldwijd een groot succes. De doelstelling voor Saab is het claimen van de Turbo-motoren. Iets waar Saab natuurlijk gedurende de hele historie aan vastgehouden heeft. Nu ieder merk Saab gaat na-apen, moet wel even duidelijk zijn wij het geïntroduceerd heeft.
Ere wie ere toekomt!
august zegt
Die Svenska Aeroplan AB toch. Een betere ambassadeur kan Svenska Aeroplan AB zich hier niet wensen. Zou Svenska Aeroplan AB soms Svenska Aeroplan AB zijn? Hm..
InterHost Solutions zegt
ik vind het wel iets hebben, een website brengt ook kosten met zich mee en ik denk dat je die met zon actie er meer als uit hebt. hoedje af!
RA999 zegt
Of je doet appeltje+W das een stuk minder radicaal ;)
Larrs zegt
Ik heb er geen moeite mee zoals het nu gedaan is. Als er constant of om de zoveel tijd popups of iets dergelijks waren, dan had ik er wel moeite mee.
Komt er ook nog een rij impressie met een nieuwe Saab?
Frank deH zegt
Geen probleem met reclame, hoort erbij. Wel jammer dat het autoblog-logo boven aan de pagina wordt misbruikt als link naar advertentie. Natuurlijk, is er een (kleine) home-button aan de linkerzijde te vinden die je kan gebruiken. Echter, als je gewend bent om het logo te gebruiken als home-button (en dat normaal daar ook mee kunt) dan vind ik het verneukeratief naar de adverteerders om op deze manier clicks te genereren. Beetje een spammers-mentaliteit zeg maar.
johan zegt
zeer net gedaan van zowel autoblog als saab! hulde
Tjerk zegt
wat een irritante achtergrond zeg…
sonett zegt
Saab en autoblog een beter huwelijk bestaat er niet voor mij ;o)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ august: bedankt voor het compliment!
Meer nee, ik BEN niet Svenska Aeroplan AB…
Ik ga al aardig wat AB.nl jaartjes mee en reageer overal op hoor!
Maarja, mn hart ligt toch bij Saab.
Michiel_vd_Brink zegt
Aan diegenen die klagen over het overduidelijk tijdelijk verSAABen van Autoblog:
Autoblog laat hier heel eerlijk en duidelijk weten dat het om een campagne gaat. De wallpaper op de achtergrond en de nieuwe header stellen niet veel voor in vergelijking met wat veel tijdschriften doen. Veel magazines werken met gesponsorde artikelen en dat zal de lezer nooit te horen krijgen.
Heb je moeite met de wallpaper? Die plaat behoort niet tot de content van Autoblog. Je moest eens weten voor hoeveel geld de bladen hun coverpagina’s (wel content) verkopen aan een bepaald merk… Je zou denken dat de bladen een auto kiezen die, wanneer je het magazine in de schappen ziet liggen, de meeste koopbegeerte oproept, maar heel vaak is het een importeur die met een grote zak geld bepaalt welk model er op de voorpagina komt… Zo kan het gebeuren dat kleine merken die oprecht spannende auto’s bouwen nooit de voorpagina kunnen halen wanneer een vermogende fabrikant op dezelfde cover zit te azen. Maar ja… ook de redactie van een tijdschrift moet betaald kunnen worden…
Wij zijn in het verleden eens benaderd door een hoogstaand buitenlands tijdschrift met de vraag of we mee wilden werken aan een gesponsord artikel. Onze GTO kwam dus niet in dat magazine te staan. So be it… Mocht er in de toekomst ooit een auto van mijn hand op een voorpagina van een tijdschrift staan, weet dan dat daar niet voor betaald is.
BRAM zegt
MEGA-irritant! Je als merk zo opdringen kan trouwens ook negatieve invloed hebben…
AVO zegt
Wanneer krijgen we dan eens een rijtest betreft de 9-3 TurboX, heb die laatst gespot bij de dealer, erg heftig ding…!
(Misschien ooit nog eens inruilen voor mijn huidige 9-3 Viggen… zucht)
autoblogger zegt
@AVO: Iets gemist? http://www.autojunk.nl/clips/view/136711
geelhoed zegt
Vraagje, als het geld nu zo binnenstroomt door die advertentie kan het niveau van de posts dan ook omhoog?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Michiel: mooi stukje!
De power die marketing heeft in de perceptie van een merk is zoveel groter dan menigeen denkt. Dat is eigenlijk heel jammer, aangezien het zou moeten gaan over productkenmerken.
Merken met een enorm marketingbudget smijten met geld richting de pers. Het is echt geen uitzondering om met een luxe jacht met journalisten een weekje Monaco op te zoeken ofzo (Pon heeft zelfs een eigen jacht…). Geen journalist die dan nog objectief over dat merk schrijft!
Daarom vind ik dat AB en Saab dit mooi aanpakken: vernieuwend, modern en vanuit een objectieve benadering. Kom daar maar eens om tegenwoordig!
karel zegt
persoonlijk denk ik dat het helemaal niet opdringerig is…. vind t erg stijlvol!
autoblogger zegt
@Michiel: you tell em! ;)
@geelhoed: dat is bijna onmogelijk.
Simon zegt
Laten we niet onderschatten wat het kost om een site als Autoblog te runnen. Ik heb voor een klein internetbedrijfje gewerkt en heb daardoor wel een redelijk beeld van wat het e.e.a. kost. Als ik het een beetje goed inschat, dan maakt Autoblog onder andere kosten voor:
– Kosten server hardware (koop of huur??)
– Kosten server beheer
– Kosten data verkeer (denk aan Autojunk)
– Kosten personeel (schrijvers)
– Kosten rijtesten / bezoeken beurzen en andere evenementen
Waarschijnlijk vergeet ik nog een heleboel zaken, want achter de schermen gebeurt er ongetwijfeld een hoop waar wij niet direct iets van zien. Neem van mij aan dat dit maandelijks in de duizenden euro’s loopt, maar de heren van Autoblog moeten mij maar corrigeren als ik het mis heb.
Dan snap je waarschijnlijk dat een site als Autoblog niet zonder advertenties (de enige inkomstenbron??) kan leven. Gelukkig heb ik op Autoblog nog nooit irritante popups gezien die zich niet weg laten klikken. Als ze dat vol weten te houden, hoor je mij niet klagen.
Wat Autoblog tevens siert is dat bezoekers niet in de zeik genomen worden. Er wordt nooit geheimzinnig gedaan over advertenties of gesponsorde artikelen, want advertenties zijn altijd duidelijk te herkennen.
Hulde, ga zo door!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Simon: precies!
En met deze post wordt het zelfs ooooooverduidelijk gecommuniceerd en nog uitgelegd ook! EN je krijgt zelfs nog de kans je eigen zegje erover te doen!!
Dat is 10x beter dan Bavo Galema die iedere gemiddelde Lada ge-wel-dig vind…
geelhoed zegt
autoblogger schrijft,
@geelhoed: dat is bijna onmogelijk.
muhahahahah, Ik noem de blogentries over Jensen, Tornado, motorrijders en vrachtwagens….
San Sebastiano zegt
Alleen jammer dat AB veel langzamer laadt nu, of ligt dat aan mijn pc/internetverbinding…?
–edit: dat was van tijdelijke aard, is al gefixt–
Wolties zegt
Geniaal !
Hulde aan Saab,
Mag van mij voortaan altijd zo blijven :D
Wordt de site ook nog eens flink aantrekkelijker.
M Freak zegt
Ze kunnen de pot op met hun Turbo-gen.
autoblogger zegt
@geelhoed: nee joh, dat is allemaal hoogwaardige content ;)
Frank deH zegt
Als we het nu over eerlijk en duidelijk autoblog-beleid hebben komt er toch vraagje op? Hoeveel betaalt autoblog aan de positieve bloggers hierboven? Niet zeggen dat het nul euri zijn want dan komt de geloofwaardigheid in het gedrang! ;)
Laus zegt
Dat first-post ding is leuk. Liefst met veeeeel contextgevoelige variaties.
Ik vind de achtergrond wel mooi, die zou je prima kunnen shuffelen met meerdere variaties. Leuk gedaan hoor. Een prima manier om wat omzet te hebben. En ik denk dat het een goede zet is van Saab. Ik weet niet wat de bezoekersaantallen zijn…al zijn het er 100k per dag, dat zijn wel 100k mensen die even aan Saab denken. En al is er een die naar aanleiding daarvan extra getriggerd wordt een verse Saab te leasen. Doel bereikt.
Zou graag een 9-3 rijden….kan hem alleen niet betalen.
Grote Smurf zegt
Ik mis wel wat lelijke chroom accentjes op de meest ongepaste plaatsen…
martijn zegt
first post is leuk zolang er maar 1 merk tegelijk actief is, de walpaper vindt ik wel echt heel storend.
guzmann zegt
De site word er wel langzaam van idd…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ FrankdeH:
Kijk, dat vind ik nou eens een goed idee van je!
:D
Frank deH zegt
@ Svenska Aeroplan AB
Ke tjing maar weer zeker!
Hoewel ik niet zeker weet of ze je voor deze laatste post gaan betalen.
Porsche Fan zegt
ik vind het irritant :S
M Freak zegt
De allervetste spam is dat als een bezoeker van deze site http://www.autoblog.nl intypt en op de site terecht komt van de site die iets wil promoten.
Voor een dag ofzo :P
(db) zegt
Dit is de drive-natte droom van een Saabist.
(Hopelijk brengt dit de Renaults/Peugeots, Jappen of Koreanen niet op ideeën.)
autoblogger zegt
LOl @ M Freak :D
Vincent996 zegt
Tis prima. Beter dan pop ups en andere storende dingen.
Go saab! Nu nog een nieuwe 9-5 en ze zijn er helemaal klaar voor!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ FrankdeH:
Was het maar waaaaaaaar…
@ Vincent: Inderdaad!
Maarrrrr, die gaat samen met met de 9-4X gepresenteerd worden in Parijs.
Dus vanaf 4 oktober wordt het spannend!
Incognito zegt
Wat vind ik?
Vind het begrijpelijk doch vervelend. Het is a little too much for my comfort. AB is lekker objectief, nu is alles overgoten met een SAAB sausje. Een toefje hier en daar kan nog, maar dit is too much.
Tephlon zegt
Ik vond (Adblock FTW) de achtergrond een beetje irritant.
De first post is OK, maar helaas. zoals Michiel al zei, steeds dezelfde tekst wordt een beetje suf na een paar keer.
Dat jullie autoblog graag online willen houden: Top.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Incognito:
Maar dit word toch gecounterd door deze post?
En door het feit dat ze met humor (‘Saab neemt AB over’) melden hoe het zit?
RobTWo zegt
Waarom nou Slaap? Was er echt niemand anders voor te porren?
RobTWo zegt
Dan toch maar alleen de RSS-feeds lezen….
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ RobTwo:
Saab port AB, AB port niet Saab…
Om de redenen moet je bovenstaande posts maar ff allemaal lezen!
Succes :D
Mister J zegt
Niets mis mee op deze manier van Saab en altijd beter dan die irritante reclame van Honda die er de laatste weken als een soort artikel tussen stond. denkt Honda echt dat ze op deze manier hun auto’s kunnen verkopen.
Succes Saab
Daniel zegt
Ik vind alleen dat de achtergrond auto wat groot is afgebeeld,
iets kleiner en duidelijk.. zou iets stylischer zijn vind ik
maar verder idd niet vervelend en mooie oplossing inplaats van die pop’ups idd
Edgar zegt
–edit: adem in, adem uit–
RRPhantom zegt
Die wallpaper die geladen wordt voordat je de pagina ziet vindt ik heel erg vervelend, de rest vindt ik prima, zeker dat first post idee vind ik erg tof.
Ruud zegt
Ik vind het prima dat er reclame van Saab op de site staat, maar die wallpaper vin ik ietsiepietsie te ver gaan. maarja… hun moeten ook hun kost verdienen dus daarom vind ik het niet erg. Groetjes Ruud!!!
Als de test maar wel eerlijk blijven!!!
Brian zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Brian: Zo, ik zie dat het na 3-en is… Dus de basisscholen zijn ook weer uit!!
luc zegt
Er moet toch wat gebeuren om autoblog staande te houden.
Guan zegt
lol @ Svenska AeroplanAB, je voelt je helemaal thuis in dit topic, of niet :-D
Overigens, technisch ben ik het met je eens. Heb nog maar een paar keertjes in een Saab gereden, maar het voelt goed. Maar, wanneer ik dan op hun website een leuke 9-3 Aero TTiD samenstel en daar 52k voor moet betalen, dan verwacht ik voor dat geld (niet dat ik het heb maar dat terzijde) wel een interieur waar je niet eerst mee naar een designer toe moet.
Overigens is de 9-3 vanuit een iets lagere hoek veel mooier dan deze op de achtergrond.
En overigens 2; iemand merkte op dat ze Aimee er wel bij hadden moeten betrekken. Daar sluit ik me bij aan. Zij of een Scandinavische schone bij de auto op de achtergrond had veel gedaan.. ;-)
gebbetje zegt
Sorry, ik heb net toch per ongeluk een comment hierover geplaatst in een ander topic. Mijn excuses. En nou opgedondert met je lelijke zweedse bejaardenhok! Hihihihihi
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Guan: Inderdaad!
Is het interieur geen kwestie van smaak?
Ik denk het wel, want dat is juist 1 van de redenen dat ik Saab rij…
Kwalitatief is het top, ben ik na 3 jaar nog supertevreden mee!
Mr Hyde zegt
Die banner bovenin is iniderdaad niet zo heel erg storend, echter…..
WEL als je in de gallery bent, dan kun je op geen mogelijkheid meer terug naar de home-pagina!!!
Dus pleaze autoblog, zorg dat je vanuit elke pagina terug kunt naar home, of haal die hyperlink van de banner!
LP640 zegt
Mijn (het zij aardig slome) internet doet vet moeilijk over die ”wallpaper” van die saab die je maar slecht ziet, hij schokt echt enorm… :'(
Kijk al was het nou een LP640 :P dan zou ik het niet erg vinden maar dit…
AriM6 zegt
Het is geen auto waar ik elke dag naar kan kijken dus hopelijk gaat ie snel weg.
Markus zegt
Het grappige is dat door al dat geleuter over deze reclame actie, ik toch even de test bij Saab ben gaan doen… terwijl ik vooraf helemaal geen interesse had en Saab mij weinig doet. Uitkomst: Saab 9-3 Sport Sedan Aearo XWD… hehe, die mogen ze best komen brengen…
Beem bim bop zegt
Actie geeft meer aanleiding tot discussie dan welke recente saab dan ook. Geslaagd dus. Toch vindt ik dat ze (saab) energie&geld beter kunnen steken in een nieuwe eigen modellen in plaats van opgeleukte opels op deze marnier proberen te verkopen. Nou ja leuk….ik vindt het meuk.
Emile_Benz zegt
@ Mr Hyde: je hebt toch backspace of de “pagina-terug-knop”…
En Autoblog in je favorieten/bladwijzers…
O en de browser-geschiedenis
Rik L zegt
:) ik verdenk Svenska Aeroplan AB van dat gespam, hij is de enige die autoblog zou vol spammen met saab. Nu al 10 reacties van hem hier op :P ;)
CSL zegt
zwaar atorend, als het nou een boeiende auto was oke.
Paragon zegt
1 nadeel: met die foto-achtergrond wordt autoblog extreem traag hier (ja, mijn computer draait maar op 1,5 GHz :@ )
De oplossing: adblock backgroundpic. Maar goed, als ik dat elke dag moet gaan doen vind ik het toch wel redelijk a-relaxed.
hupke zegt
SAAB zijn toffe auto’s en die mogen van mij gerust spammen en andere van deze zaken. Maar vraag vraag die kerels eens waarom ze nu voor die standaart 4 deurs een gewoone estate genomen hebben ipv die mooie coupé achtige van vroeger?
RenesisHP zegt
Als ik nou zo’n auto bestel, zijn wij dan van deze reclame af?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Rik L:
Hoho, ik heb al aardig wat AB dienstjaren op mn naam en reageer overal op hoor! Maar je hebt gelijk, het is een mooie dag voor mij vandaag…
En dat is 11!
:D
Rik L zegt
@Svenska Aeroplan AB: volgen er vast wel meer :mrgreen:
welke saab heb je trouwens?
bert zegt
waarom eigenlijk een saab op de achter grond wat is dat nou voor auto zet er dan helemaal niks
–edit: ooit iets gehoord over het fenomeen reclame?–
Citrofiel zegt
Ik vind dit inmiddels een erg geslaagde actie hoor. Ik schrok wel even van die wallpaper, die bij het laden van de site even in vol ornaat en in felle kleuren te zien was, maar nu is het weer oke. Hoort het eigenlijk zo te zijn dat ik die wallpaper maar zie van boven tot aan de koplampen? Of is er een deel weggevallen?
De first posts vind ik erg goed, en zoals Michiel al zei, het zou nog verder uitgewerkt kunnen worden.
Zou Saab er eigenlijk wel zo blij mee zijn dat, terwijl zij toch AB hebben overgenomen, er toch nog een Honda Accord-reclame staat in de tekst? :mrgreen:
Brammutjuh zegt
Vind het leuk bedacht… Maar verder erg irritant: die eerste post stoort me bij elke blog. De achtergrond vind ik wel geslaagd: stoort me niet en is een mooie auto. Maar als hier een of andere Opel Agila komt te staan is dat vast anders…
Wat mij betreft de achtergrond dus te behouden (liefst ook met mooie dure modellen ;)) Die first post mag weg…
lincoln zegt
@autoblog.nl .. you greedy basterds ..
is het weer niet genoeg voor jullie dat ik hier af en toe iets neer-tik ..
zo dat ik jullie geestelijk kan verblijden ..
nee tuurlijk niet he .. jullie willen ook graag Lincoln rijden ..
echt een sneue actie ..
Endlezz zegt
lincoln sucks (don’t take it personal ;)
prop zegt
fakkin hell man… dit kan nooit meer lang goed met jullie op deze manier.. dit is echt het onderste uit de kan bij de lezers
maak eens goed plan ofzo… dit is echt een aanpak van lik me reet
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Rik L:
Een 9-3 Sedan 2.0 Turbo Vector ’05 en een 900 Classic Cabrio 2.0 Turbo Aero uit ’93.
En het schijnt dit weekend heeeeeeerlijk cabrio-weer te worden :D
phoenix zegt
Die randen naast het middelste vak.
waar links home etc staat en rechts waar gerelateerde onderwerpen staan
dat mag wel wat witter want die tekst daar is irritant.
Maak anders kleine Saab banners op de site.
Ach zolang jullie nu niet in een keer alle Saab geweldige designstatements vinden is alles best
GeoBem007 zegt
Ik stoor me absoluut niet aan de reclame en laat het dan ook zo, maar die autoblog-banner bovenaan zijn link naar de homepage veranderen vind ik wel heel storend, want ik gebruik die veeeeeel!
The Honda Spirit zegt
sorry hoor, autoblog mag best wat verdienen en toegegeven die “gefacelifte” 9-3 ziet er smaakvol uit, maar het blijft een Vectra.
Geef mij maar gewoon die Accord, gelukkig is die er gewoon nog wel op de site.
Mr_R zegt
Wauw, wat een reacties op de overname door Saab! Ik vind ‘m echt helemaal top. Die half transparante balken met 9-3 erachter is best stylish! Kan best wat vaker! Niet te opdringerige top en first-post; prima manier van reclame!
@Grote Smurf: Háhaha, heel treffend! Chroom op de meest idiote plekken zou inderdaad de website nog meer Saab maken, haha!
Toch nog wel nog wat op te merken: die first-post is echt prima, maar zoals Michiel zei is wat variatie daarin misschien wel leuk. Ik heb ‘m één keer gelezen en de keren erna en vlug overheen gescrolled. Achtergrond is echt fraai, zeker op een 1440×900 scherm, maar op kleinere schermen is het meer een quiz van robbie dan duidelijk een 9-3. Misschien achtergrond resizen afhankelijk van resolutie van user, als dat technisch enigszins kan?
Ik gebruik ook het logo altijd als home button en heb ook deze keer weer per ongeluk de website van Saab zo geopend. Jammer dan, is ook snel weer weggeklikt aangezien ik geen Saab wil. Athans, nog niet, niet nu, niet de opgewaardeerde chrome-bling-bling-dingen. Ik wacht nog wel even op de nieuwe generatie.
Als Ruud Arts mee leest (ik hoop ’t wel!): complimenten voor de goede inspanningen in deze, voor Saab, toch wel lastigere tijden. Ik hoop dat GM snel komt met Saabs die weer écht serieus genomen kunnen worden; iets waar je als importeur ook gewoon meer mee kan. Toch mooie actie op deze manier!
BaRa zegt
Ik kan me al voorstellen wie er bij Saab Nederland in z’n handen wrijft :-)
Audiofreak zegt
en reclame heeft saab nodig ook! allemaal van k*t omgebouwde Caddilacs! GM vern*kt saab gewoon, het is het zelfs niet meer waardig om met hoofdletters te schrijven (vind ik) de 900, die was goed, bovendien, wat redenen zijn er om een Saab te kopen?? ik kan der geen vinden!
directeur saab, ik hoop dat je dit leest
Audiofreak zegt
waarom lijkt Svenska Aeroplan AB zoveel op saab? dit moet of een zielepoot van saab zijn (nog steeds geen hoodletters) die te weinig loon krijgt, of een verstokte fan!
M Freak zegt
@ Audiofreak
Je moet dat vertalen naar Sweeds, of ben ik nu te betweterig? ;)
Edgar zegt
begint me nu al de keel uit te hangen eerlijk gezegd…
en eh tip: jullie site word er niet sneller door ;-)
Marco zegt
Vind het wel origineel! Blog is juist om te reageren dus goed van Saab om daar ook bij te zitten. Tsja over de juiste doelgroep ja/nee kun je twisten. Zie je wel vaker, maar ach mediabureau’s he.
Chrisy76 zegt
Wat wel strontirritant is dat je die saab test krijgt als op de header klikt :S
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Audiofreak: nou, nou, nou… moet dat nou allemaal?
Ik neem even aan dat je dat cynisch bedoelt van de voluit geschreven merknaam?
En ik ben dat laatste…
@ MR R: Applaus!
Jij zegt tenminste gewoon hoe het zit, zonder al die voorgeprogrammeerdere stereotypes.
Ik vind het ook knap, om als ‘beetje ziek kindje dat heeeel weinig zakgeld van moeders krijgt’ toch een aansprekende campagne neer te zetten!
:D
Emile_Benz zegt
@ Audifreak: nee audi, daar moet je blij mee zijn. Zo’n pseudo-premiummerk! Voor “ik-wil-wel-premium-maar-kan-’t-net-niet-veroorloven-mensen” :lol:
Citrofiel evil twin zegt
Dat “vals” artikel van Honda vond ik al niets maar dat is echt te ********** voor woorden. Maar ja als het moet dan moet he he? :) ;)
thomas zegt
ik kan nu niet meer scrollen
en dat is niet leuk!!!!!
Dennis zegt
@thomas: Is het wieltje op je muis stuk?
danny zegt
ik vond het een schitterende micro-site, heel stijlvol
hmm misschien is Saab toch wel iets voor mij :)
de wagen die er uitkomt voor mij is de 9-3 Cabrio
Gerben zegt
wallpaper vind ik persoonlijk vrij storend
als ik moest kiezen tussen wallpaper of eerste post weg dan ga ik voor de wallpaper aangezien die constant op je scherm zit.
Ik wil als ik lees niet het gevoel hebben dat ik constant beinvloed wordt en dit is bij de wallpaper wel het geval.
Bij de first post scroll je naar beneden en hij is weg.
En euh… op dit moment is het echt wel saab-overkill
Maar wat betreft reclame op deze site.
Het leuke aan autoblog was dat ze niet gesponserd werden door verschillende automerken en je dus een ongezouten review kon lezen.
Maar met de steeds toenemende reclame krijg ik de indruk dat dit niet meer zo is, hoewel dit natuurlijk niet klopt.
maar tja, wat doe je eraan
meer bezoekers, grotere populariteit, groei, meer kosten, meer reclame…
hoi zegt
gerben heeft gelijk het is vrij storend ”
Emile_Benz zegt
Als ik ’n SAAB zou nemen, zou ik volgens die test ’n 9-3 Sport Estate Aero XWD moeten kiezen. Hm laat ik nou ’n echte sedan-man zijn… Dat aero (= sportpakket toch? :? ) en xwd staat me dan weer wel aan.
dekster zegt
Autoblog is zoals die lokale kruidenier waar je graag komt, simpel interieur bakstenen muren, leuke oude tegelvloer, een kassa van de eerste generatie digitale… en op een dag word die kruidenier een kleine supermarkt van Spar, plots een koel interieur, alles ziet er afgelekt uit, wit op wit, digitale prijsbordjes… Veel minder Charme dan vroeger, maar toch blijf je komen omdat de vriendelijkheid dezelfde is gebleven.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Emile: dan ontbijt je waarschijnlijk met meer dan 2 of 3 mensen
LOL
Ruof A Idua zegt
1 woord: super irritante opdringerige shit manier van reclame maken op een verder retegoeie website!
STOP Slurptax zegt
Iedere aap rijdt een Saab !
Emile_Benz zegt
@ SAAB: nee, deze kwam er uit, terwijl er maar 1 persoon aan de ontbijttafel zit…
Maar ik zal nooit voor ’n saab kiezen. Ik blijf bij Mercedes, al dan niet AMG :wink: Nja, Porsche en Hummer uitgezonderd.
Emile_Benz zegt
* zit = zat :roll:
Mika_Hakkinen zegt
Verpest eigenlijk deze site.. eerste bericht kan ik mee leven.. maar haal aub die achtergrond weg een maak een andere opzet voor de reclame.. bijv linker balk..
RenJie zegt
Gewoon 1000x op die banners klikken, zijn ze bij Autoblog en SAAB weer helemaal happy..
.. ff ontopic; reclame stoort me op zich niet echt(er moet geld verdiend worden of course), maar die banner helemaal boven aan de site :evil: !! Och, wat zijn jullie stelletje naaiers zijn, want jullie weten dat minstens 80% van de bloggers terug naar de homepage gaan dmv die bovenste balk.. :P Ik ben er echt al 3x ingetrapt of iets in die richting.. :evil:
Btw.. op hoeveel % staat de transparantheid, schroef hem ff terug naar 2%, thanks.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Emile Benz: vreemde keus dan… Die van mij klopte wel aardig met een 9-3 Aero Cabriolet!
Je kan trouwens ook de Internationale versie maken! Ook leuk. Is een werelwijde campagne nl.
@ Danny: ook de site krijgt erg goede kritieken uit IT-hoek. Heb er niet zoveel verstand van zelf, maar schijnt helemaal ’the bomb’ te zijn qua flash-achtig-heid of zoiets :D
http://wordpress.com/tag/turbo-gene-test/
RenJie zegt
@RenJie
Och, wat zijn jullie stelletje naaiers zijn -> Och, wat zijn jullie een stelletje naaiers
wilco zegt
Ik kan het wel waarderen, strakke actie van saab hahahaha. Achtergrond is beslist niet verkeerd, er zijn lelijkere auto s op de markt toch.
En die first post, geen problemen mee.
Tijmen zegt
Ik vind het totaal niet erg, misschien zelfs leuker dan normaal. Vooral nu Saab eens een keer de aandacht krijgt die het verdient. Prachtige auto vind ik die 9-3, vooral als er dan nog een coupe bij komt… ;)
Wel is het wat onoverzichtelijker, maar kan ik mee leven.
Citrofiel zegt
@ Emile en SAAB; Bij mij kwam er overigens een 9-3 Cabriolet Aero TTID uit. Niet verkeerd… :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Citrofiel: zeker niet, maar Cabrio en diesel? Ik blijf het een raaaaaare combinatie vinden…
vla zegt
For the record: Salvador Dali + een autohandschoen + reizen & mensen en kunst & cultuur + 4 + gemiddeld heuvelachtig met sneeuw en sneeuwval + een cheeta = Saab 9-5 Sport Estate Aero!
mashell zegt
Maar gaat Saab hier meer auto’s van verkopen? Ik denk het niet, het publiek hier weet wel dat Saab z’n modelletjes nu al een paar jaar te lang op markt heeft. Saab had beter huisartsblog.nl, notarisblog.nl of registeraccountantblog.nl kunnen overnemen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ De Vlaeminck: LOL! Mooi man!
@ Mashell: maar met de naamsbekendheid gaat het lekker zo!
Emile_Benz zegt
Bij mij was ’t: Roald Amundson + race-handschoen + sport & gezondheid en technologie & inovatie + 1 + vlak landschap + droog + gemiddelde temp + cheeta = SAAB 9-3 Sport Estate Aero XWD
’t zal dus wel aan die Roald Amundson liggen :roll:
prop zegt
Een ding hebben ze wel voorelkaar.. ze hebben dat merk met al die overjarige halve opels bovenaan onze mindset weten te zetten, en… er wordt zelf zwaar over geluld.
je kan het beter over het feit hebben dat deze nepshit nergens op slaat
Henk zegt
Heeeeeeel Irritant die wallpaper iedere keer in beeld
Groeten Henk
Castelli zegt
1 woord!!!!!!!
IRRITANT
autoblogger zegt
Wat een reacties… Saab leeft echt ;)
PS: de first-post blijft wel een maandje staan.
De background is voor 1 dag maar zal nog wel een paar keer terugkomen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ autoblogger: inderdaad!
:D
Mooi, dan blijf ik ook terugkomen…
Saab zal blij met jullie zijn denk ik.
Ik zeg, op naar de volgende Saabcampagne!
Emile_Benz zegt
Hey zat HUMMER niet ook zo’n beetje in ’n dal… :P
Luc Jagers zegt
Kvind het leuke reclame, het stoort me niet op een autoblog. Misschien die eerste post vind ik er wel wat over maar de auto als achtergrond is vrij leuk.
clijde zegt
De reeks met duiste automobielen worden genaaid zo…;) Hier worden fatzoenlijke merken tentoongesteld, niet zo’n wannebee GM kloon. Kom op zeg, waar is Saab de afgelopen 10 jaar mee bezig geweest? Opnieuw het wiel uitvinden zeker…:)
vla zegt
Nog iets: jullie maken hier een speciaal topic, en nog zie ik telkens bij elk artikel zo’n reacties staan! Kunnen zij niet lezen ofzo? Dat is irritanter dan de hele reclame-actie!
vla zegt
@ Svenska Aeroplan AB
Thanks!
@ Emilez_Benz
Da’s geen misse wagen! XWD: gets you home! :P
En om mijn mening te geven over deze capagne: ik heb AB als startpagina en ik erger me er niet aan. Er is duidelijk gewerkt om deze reclame mooi te doen passen met de stijl van de site, en niet omgekeerd. De subtiele reclames trekken mijn aandacht trouwens gewoon meer. En als je op ‘over ons’ klikt, zullen jullie niet-gelovers zien dat AB niet zomaar enkele reclames op haar site kwakt. Spreek geen grote woorden over iets waar je slechts weinig van afweet. Als jullie willen dat Autoblog blijft presteren zoals nu, moeten wij er ook wat voor over hebben. Maw geven en nemen. Ik ben blij om me te ergeren aan enkele banners, want dat wil zeggen dat Autoblog het goed doet!
Tot zover deze preek zoals er al veel geweest zijn. ;)
pim zegt
een beetje afwisselende grappige first posts zouden ook niet gek zijn. Of als ze af en toe ingaan op de post waar ze bij staan.
vinnie zegt
haha wat een top actie!! ga zo door saab!
dotternetta zegt
Slechte kwaliteit achtergrond! Niet echt reclame!
AVO zegt
@Autoblogger, ik schaam me dood, ik graaf waarschijnlijk niet diep genoeg….
Maar een keer volledig op de weg, want een paar circuitronde’s is natuurlijk ook wel een appel en een peer naast elkaar.
(en nu toch die marketing afdeling meekijkt, zullen ze vast wel ja zeggen…)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Hey, waar is mn mooie achtergrond gebleven???? :(
Staat ineens wel kaal zo he…
Emile_Benz zegt
@ SAAB: pleite…eindelijk…
RenJie zegt
Thank God, it’s all over!
Mr_R zegt
Hm, beetje grijze bedoeling op deze manier, zo zonder flitsende background. ;-)
John zegt
Quote:”maar zelf vind ik vooral de first-post actie erg geslaagd”
Maar dan hoogstwaarschijnlijk toch vooral de bijbehorende vergoeding.
Typische Saab actie dat wel: Het mag vooral niet opvallen. Een grijze-muis actie die wel bij het merk “voor mannen met samengeknepen billen” past :D
lincoln zegt
wat kost zo,n first-post actie ?? wil ik ook ..
autoblogger zegt
@lincoln: stuur effe een mailtje naar [email protected] ;)
vla zegt
LOL @ lincoln!!
Gerben zegt
quote van Dexter
“Autoblog is zoals die lokale kruidenier waar je graag komt, simpel interieur bakstenen muren, leuke oude tegelvloer, een kassa van de eerste generatie digitale… en op een dag word die kruidenier een kleine supermarkt van Spar, plots een koel interieur, alles ziet er afgelekt uit, wit op wit, digitale prijsbordjes… Veel minder Charme dan vroeger, maar toch blijf je komen omdat de vriendelijkheid dezelfde is gebleven”
mooi verwoord
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL @ Lincoln
@ John: ??????????
Oh, je bedoelt als de Turbo erin komt!
Nou snap ik het :D
En ‘het mag vooral niet opvallen’… daar dachten een heleboel mensen anders over gisteren!
LOL
Diederik zegt
Hmmm, ik zou een 9-3 Aero TTiD ‘moeten’ gaan rijden. Lang niet gek. Ben alleen bang dat dit niet in mijn leasebudget past :D
De reclame, zoals ik al eerder aangaf, stoort/stoorde me echt in het geheel niet. Beter dan die irritante flash reclames op andere sites die over de tekst heen komen.
Als onze gastheren/vrouwen (je weet maar nooit) van AB hiermee AB in de lucht kunnen houden en er zelfs wat leuks aan overhouden is dat ze alleen maar van harte gegund.
@ Svenska Aeroplan AB
die 900 Classic Cabrio 2.0 Turbo Aero is echt zo een gave bak! In mijn studententijd had mijn onderbuurman er één. Helaas besteedde hij niks aan onderhoud. Maar wat een heerlijke wagen.
Jandepandaman zegt
Autoblog ik zou maar oppassen- Voor je het weet, krijgen anderen dit truukje ook door en dan zijn de eerste 196 postjes voor reclames van Saab, Toverballen, Underwear, Vliegmaatschappijen, Watersportartikelen, vakanties naar Xanadu, Ysjes, Zonvakanties en dan weer terug naar A…. Hoeveel verdient Autoblog aan die Saab-reclame? Is het het waard…?
Inderdaad- die first-post is aanzienlijk minder irritant dan de pop-ups of lay-overs van anderen, want daar krijg ik regelrecht terroristische neigingen van en van deze first-post krijg ik dat gelukkig niet.
Wat ik nou wel eens heel graag zou willen horen van een marketeerder, is of dit soort reclame nu werkelijk zin heeft…..? Kom geachte automarketeerders- laat eens van u lezen???
Emile_Benz zegt
hihi en nu neemt Mercedes het heel langzaam over :twisted:
Michiel_vd_Brink zegt
Nu we het toch over Saab hebben…
Check this: http://www.baekdal.com/design/Cool-Objects/saab-radio/
hansco zegt
moest saab nu zo’n commercial gemaakt hebben als audi ons nu toefluistert,
had er niemand om gemaald…
PDR zegt
Wat mij betreft een discrete manier van adverteren. En de boel moet toch betaald worden. Prima dus.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Diederik: Thanks! Is inderdaad elke rit weer genieten…
@ Michiel: wow, cool ding! Helaas zie ik nergens dat hij ook daarwerkelijk te koop is… :(
Jurjen zegt
Hier maar even:
Die reclame van Audi is echt heel irritant.
JasperVDH zegt
De reclame van saab stoort zeker niet. Reclame van zo’n goede merken zijn altijd welkom en storen nooit. En inderdaad die reclame van Audi is heel irritant, net zoals de vorige reclame van die renault clio.
xantos zegt
Je kan advertenties van het internet niet wegbranden. Voor heel wat websites zijn ze een broodnodige inkomst.
Toch heb ik een probleem met de toenemende opdringerigheid van de boodschappen, zoals hier bij autoblog. Van een achtergrond, gaan we via een fluisterende dame naar reclame in de artikels om vervolgens reclame te lezen in het lezersgedeelte (“geef een reactie”). Ik vind de reclame van Saab storend omdat deze reclame binnendringt in het onderdeel van de website dat door ons, de lezers wordt verzorgd. Wij kiezen hier immers niet voor! Als autoblog advertentieruimte wil voorzien in de “eigen” ruimte is dat iets anders, en maken zij zelf die keuze…
Vervolgens wil ik ook vermelden dat al de advertenties de geloofwaardigheid van de hele website ondermijnt.
Is er geen mogelijkheid om een bijvoorbeeld links en rechts een banner te voorzien waar alle merken de kans krijgen een gestandaardiseerde advertentie te plaatsen? Op deze manier wordt de waardevolle content niet beïnvloedt door allerhande reclameboodschappen!
Wat een post… :) Vergeet niet, ik blijf een grote fan van jullie site en werk!
Audipower zegt
laat ze eerst maar een eigen spul maken voor dat ik een saab koop kan net zo goed een Opel Vectra CDTI kopen of een Fiat Stilo JTD want is gewoon een Fiat blokje wat ze gebruiken en Ze rijden op Opel onderstel… nou ik ben monteur bij een opel garage en ik weet dat het bagger is dus saab voor dat ik jou koop maak dan eerst iets zelf :!: latah Richard
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Audipower:
‘Laat Audi eerst maar eens eigen spul maken voordat ik een Audi koop kan net zo goed een Volkswagen Passat Tdi kopen of een Fox want is gewoon dezelfde techniek en ze gebruiken hetzelfde onderstel dus Audi voordat ik jou koop maak dan eerst zelf iets.’
Zie je hoe makkelijk het is om te zeiken over een merk?
(PS: overgenomen MET spel- en interpunctiefouten)
Emile_Benz zegt
Lol @ SAAB
Pieter zegt
Pff dat pokkewijf van audi hangt me ZWAAR de keel uit! Onbewust wordt ik pissed of @audi… de reclame mist duidelijk zijn doel op mij..
Is er iemand, maar dan écht IEMAND die de audi-reclame OK vindt? Nu moet ik elke keer m’n geluid afzetten als ik autoblog bezoek..
johan zegt
Lol @ SAAB!!!