• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerd

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 mei 2014 om 14:09 – 39 Reacties

Afbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerdAfbeelding Saab 9-3 is naar Nederland teruggekeerd

Saab 9-3 rolt Apeldoorn binnen
*pinkt traantje weg* Is het niet prachtig?

Even geen elektrische toestanden, maar gewoon een gouwe ouwe Saab 9-3, met benzinemotor, zoals we hem kenden voordat GM en daarna Spyker de boel in Trollhättan definitief kopje onder kwamen trekken. Speciaal voor de die-hard fanboys importeerde dealer Blokhuis enkele exemplaren die door de nieuwe eigenaar NEVS zijn gemaakt, en vandaag was het zover: voor het eerst sinds 2011 zette er weer nieuw Saabspul wiel op Nederlandse bodem.

Echt heel prijsgunstig is het allemaal niet, ga uit van een nieuwprijs van rond de 50 mille, een bedrag waar je ook een goed aangeklede tweedehands 9-5 voor hebt. Maar enfin, de liefhebber die Saab in zijn hart heeft gesloten zal maar wat blij zijn met een 2.0T, 18 inch in de wielkasten en ander logo op de kap.

Hirsch tuning

Mocht je meer peekaas uit je 9-3 willen peuren, dan doet Hirsch dit met genoegen; de teller stopt bij 275 pk en 420 Nm. Voor de looks: zie hieronder.

Hirsch Saab 9-3

UPDATE: via het Saabforum, een hele trailer nieuwe Saabs!

Saab 9-3 trailer

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Goedkoopste benzine van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3, dealers, hirsch, import, nevs, Saab, tuning

Vorig bericht: « Gespot: Regula Porsche Panamera, de Duitse Hulk
Volgend bericht: Handhaving brandstofaccijnzen: reacties van de betrokkenen »

Lees Interacties

Reacties

  1. stevenpoal zegt

    28 mei 2014 om 14:13

    Me love you long time… ago.

    Login om te reageren
  2. Arno's zegt

    28 mei 2014 om 14:13

    Wielen bij Pon ingekocht?

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      28 mei 2014 om 14:39

      @asmulders: SAAb’er dan die wielen kan het bijna niet. Prachtige velgen, kan VW (PON) nog een flink puntje aan zuigen.

      Login om te reageren
  3. ej20g zegt

    28 mei 2014 om 14:15

    Wat blijft de 9-3 toch een prachtige auto zeg. Eeuwig zonde dat er zo slecht omgesprongen is met Saab.

    Login om te reageren
  4. RickS zegt

    28 mei 2014 om 14:19

    Mooi! Met een 900 cabrio en een 9-5 in de verzameling kan ik wel stellen dat ik een liefhebber ben. 50 mille is echter wel heel veel…

    Als ze nou de cabrio opnieuw zouden produceren, dat verkoopt wel! Dan wil ik wel een aandeeltje kopen :D

    Login om te reageren
  5. chimaera zegt

    28 mei 2014 om 14:20

    ‘Pinkt bijna een traantje weg’, als ik de centen had zou ik er zo een kopen! Prachtige wagen, heeft veeeel meer status dan een 100-in-dozijn Audi of BMW!

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    28 mei 2014 om 14:26

    Was al outdated toen VM aan de macht kwam. Dus waarom zou je nou nog zo’n ding willen. En hadden de mensen die er nu een willen niet beter destijds een 9-3 kunnen kopen? Maar goed….

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      28 mei 2014 om 16:03

      @E34M5Touring: En dan ook nog 50 mille… Moet je kijken wat je voor – naar mijn idee – modernere en verder ontwikkeldere alternatieven je daarvoor kan aanschaffen.

      Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    28 mei 2014 om 14:36

    Liver de 9-5 terug, maar dat gaat helaas zeker niet gebeuren *pinkt 2 traantjes weg*

    Dan de Land Rover Discovery II die er voor staat dan maar, voor de verzameling.

    Login om te reageren
    • caterpie zegt

      28 mei 2014 om 18:21

      @sketcher: Dan nog liever de Range Rover sport die er voor staat :$

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    28 mei 2014 om 14:45

    Een spiksplinternieuwe 2e handsauto… Je moet wel een heel grote Saab liefhebber zijn om voor de veel actuelere techniek van de huidige A4 (en die wordt ook al snel vervangen), 3 serie, C-klasse en S60 te bedanken en zo’n opgewarmde 9-3 te kopen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 mei 2014 om 15:38

      @mashell:
      Saab is altijd een merk geweest voor een select groepje liefhebbers die je met een stok nog niet in een Duitser geslagen krijgt, daar verandert dus helemaal niets aan.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        28 mei 2014 om 18:09

        @tupperware: gelul, die groep is allang dood of koopt een pre-GM Saab. De 9-3 was vooral een saai Opel Vectra leasebarrel

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 mei 2014 om 21:42

        @tupperware: maar een S60 zou hun toch moeten passen. Zweeds, veilig, licht alternatief, premium zonder hoge meerprijs. Precies dat wat Saab ook bood maar dan wel met moderne techniek.

        Login om te reageren
  9. utr1984 zegt

    28 mei 2014 om 14:46

    Werkelijk waar, waarom zou je nu nog die stokoude 9-3 willen kopen? In de basis is dit toch nog steeds het model van 2002? 12 jaar oud! Als het nou eens geweldig zou rijden…

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      28 mei 2014 om 15:19

      @utr1984: hij rijdt ook geweldig!

      (maar misschien wordt dat binnenkort minder, dat kan, mijn auto is nu ruim 11 jaar oud en misschien dat ie bij 330.000km spontaan uit elkaar valt, dat kan…)

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        28 mei 2014 om 15:41

        @escort77: 330.000 km… Net ingereden!

        Login om te reageren
      • stancedjetta zegt

        28 mei 2014 om 19:59

        @escort77: een saab 9-3 die geweldig rijdt? Nou dan zorg jij er goed voor! Ik heb zelf een tijde zo’n afstands barrel gereden, en werkelijk alles in het interieur kraakte, er zat een storing in die maar terug bleef komen, en dat gaval stuurde ook nog is voor geen meter!

        Login om te reageren
  10. Yeelen zegt

    28 mei 2014 om 14:56

    Ik zou er wel eens in willen rijden om te zien wat het verschil is met de 9-3 toen ze nog van GM waren (anno 2008). €50.000 is dan wel weer te veel hier voor, moest hij goedkoper zijn zou ik hem wel willen kopen.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      28 mei 2014 om 16:34

      @Yeelen: voor €49.999,- mag je hem vast ook wel meenemen.

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        28 mei 2014 om 17:40

        @thomcarspotter: Zo niet, krijg je één euro van mij :D

        Login om te reageren
  11. Lucb zegt

    28 mei 2014 om 15:09

    Voor dat geld heb je toch wel een andere auto, die niet gedateerd is

    Login om te reageren
  12. 93ss zegt

    28 mei 2014 om 15:28

    @utr1984: Haha jij hebt nog nooit een Saab gereden ofwel? Saab is nooit een verkoop succes geweest en daar uiteindelijk aan onderdoor gegaan. Het is allesbehalve door de kwaliteit van de auto’s dat ze er nu niet meer zijn. Dit is een re-release van het 2008 model en niet bedoeld als commercieel succes, maar vergelijk deze auto eens met de A4, 3-serie en consorten van die tijd? Op de LED-verlichting na kan deze auto zelfs nog prima mee met hedendaagse auto’s. Niet slecht voor een ‘stokoude 9-3′, ik zou zo geen merk op kunnen noemen die dat kan zonder op te vallen.

    Ik geniet al 6 jaar van de 9-3, eerst de gechipte Estate van m’n vader en sinds 3 jaar heb ik m’n eigen 9-3SS (1.8T) uit 2003 dus geloof mij maar, hij rijdt wel geweldig. Het is namelijk niet de meest student-vriendelijke auto (lees: €€€) dus een behoorlijk bewuste keuze. Als je werkelijk zinnige uitspraken zou doen zou je naar de kwaliteiten van de auto kijken, maar jouw logica gaat niet verder dan ‘Hoge leeftijd = slecht!’, spijtig…

    Maar ja, auto’s zijn deels emotie dus ieder z’n eigen voorkeur. Dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      28 mei 2014 om 17:06

      @93ss: Helaas ben ik het niet met je eens. Ik kom uit een heuse Saab familie (ben er haast in geboren), dus ik ben dus niet geheel onpartijdig, maar laten we heel eerlijk zijn, de 900 NG, 9-3 en 9-5 hebben nooit aansluiting kunnen vinden met de duitse drie (Audi, Mercedes, BMW), terwijl ze aanmerkelijk duurder waren dan die ándere duitse drie (Opel, Ford, Volkswagen). Saab (GM dus eigenlijk) is gewoon niet goed omgesprongen met hun identiteit. Daarnaast was de kwaliteit matig, de prijzen van onderdelen en onderhoud bizar hoog en de betrouwbaarheid redelijk. En echt top rijden, neeuh. De 9-3 Cabrio Viggen die we hadden is wellicht de slechts rijdende auto ooit. En de duurste Saab in 2001.

      Ook de nieuwe 9-5 was een slechte aanbieding. Daar wil je toch geen 40% meer voor betalen ten opzichte van een Opel Insignia (die technisch veel overeenkomsten vertoonde). Dat is net zoiets als een Artega omkleden tot Spyker en het dubbele er voor vragen. Doe je toch niet?

      Dus, hoe pijnlijk ook, Saab was out of date. Een eigenzinnig bedrijf, met onorthodoxe engineering, specialist met de viercilinder turbo en een geheel eigen identiteit had zeker moeten kunnen scoren…

      Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      28 mei 2014 om 20:12

      @93ss: Haha wat doe je kinderachtig… Tuurlijk heb ik de 9-3 en de bastaardversie, de Cadillac BLS gereden, anders zou ik het niet zeggen he slimmerik. Dat jij nou kickt op Saab is prima, maar het is al jaren geen bijzonder product meer. Laat staan dit type 9-3.

      Login om te reageren
  13. fritsie zegt

    28 mei 2014 om 15:51

    Nee. Eigenlijk mis ik ze totaal niet. Blijf maar weg eigenlijk.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      28 mei 2014 om 17:43

      @fritsie: -edit: blijf inhoudelijk reageren aub-

      (En nee ik ben geen fanboy, en zelf zou ik ook niet snel een SAAB kopen…)

      Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    28 mei 2014 om 16:45

    Als ik een Saab zie denk ik altijd;Wat is er mis met die auto? En ik kan steeds niks ontdekken.Mensen hebben geen eigen smaak meer,da’s het hele probleem.Iedereen moet Duits rijden want dat is goed.Slechte auto’s worden al lang niet meer gemaakt.Zelfs Mercedes is niet meer wat het was qua kwaliteit.

    Login om te reageren
  15. toniominestrone zegt

    28 mei 2014 om 17:16

    Nooit begrepen wat de noodzaak was van die foeilelijke zwarte randen rond de achterlichtunits, wel opvallend dat iedereen zo positief is over het merk Saab terwijl het toch kopje onder is gegaan.

    Login om te reageren
  16. gerjan zegt

    28 mei 2014 om 17:39

    vandaag saab 9-7x gezien. kenteken 23-td-kt 5.3 v8 300 pk. ik vind saab wel wat hebben. Misschien keer testje?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 mei 2014 om 17:46

      @gerjan:
      Van dat hok krijgt de echte Saab liefhebber nog nachtmerries.
      De 9-7 is net zo min een Saab als de huidige Thema een Lancia..

      Login om te reageren
      • parker zegt

        28 mei 2014 om 18:19

        @tupperware: maar wel een lekkere patjepeeër Suv met een pijproker logo erop

        Login om te reageren
  17. erwinh zegt

    28 mei 2014 om 21:08

    Wat een afschuwelijk gedateerd dashboard zeg, met nog van die groene FL buizen die snel in helderheid afnemen en een soort ‘mistig’ worden, pffff erg oubollig allemaal in mijn ogen… Aan mij niet besteed, maar smaken verschillen nu eenmaal….

    Login om te reageren
  18. davelepeef zegt

    28 mei 2014 om 22:34

    Er is een reden dat het merk op z’n gat ligt. Zo fantastisch is het dus niet. En wtf, 50k voor een tweedehands 9-5!? Zeker als ie alleen bij de dealer door de straat heeft gereden!?

    Login om te reageren
  19. mgmgb zegt

    28 mei 2014 om 22:38

    Ik blijf het een prachtig model vinden maar laat die auto op de foto’s alsjeblieft een absoluut uitgekleed basismodel zijn. De 9-3 die mijn vader 10 jaar geleden reed had tenminste wél een navigatiesysteem, de materialen zagen er daar beter uit en het leer zat tenminste strak op de stoelen. Dit komt allemaal wat goedkoop over, maar foto’s kunnen gelukkig misleidend zijn. Ik gun het Saab enorm, want het is een prachtig merk, maar of het ze gaat lukken…

    Login om te reageren
  20. rve007 zegt

    29 mei 2014 om 00:08

    Wow, die lederen bekleding is echt heel slecht gemonteerd. Ik hoop dat de rest van de auto beter is.
    Wel een super model en goed dat Saab back is.

    Login om te reageren
  21. Rossi zegt

    29 mei 2014 om 09:33

    Goed nieuws, ben alleen benieuwd wie 50k hiervoor wil neerleggen.

    Zelf gisteren een mooie 9-3 uit 2004 gekocht, hele fijne auto die er nog totaal noet gedateerd uitziet… ;-D

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      29 mei 2014 om 18:14

      @Rossi: geef Saab geld om een nieuwe 9-3 te bouwen en je zal zien hoe verouderd dit model eigenlijk was. Desondanks gefeliciteerd met je aankoop.

      Login om te reageren
  22. Carreza zegt

    29 mei 2014 om 18:13

    Zo, die kunnen verstoffen bij de dealer…

    Ik vond Saab een prachtig merk en de laatste 9-5 was een echt pareltje. Hadden ze die terug in productie kunnen nemen, dan had ik ze nog het voordeel van de twijfel gegeven. Met deze bejaarde 9-3 is het echter een verloren zaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North