Want is ie nu open, of is ie dicht? Spannend!
Automobilisten die dagelijks over de A27 de gang maken van het noorden naar het zuiden, of vice-versa kunnen het woord “Merwedebrug” niet meer horen. Want dat kreng met z’n haarscheurtjes heeft me toch voor een bak vertraging gezorgd. Goed nieuws; dat is bijna voorbij. Maar nog niet helemaal, meldt Rijkswaterstaat.
De brug gaat deze week namelijk nog twee nachten dicht voor vrachtverkeer, wat logischerwijs ook weer voor vertraging gaat zorgen. Maar wanneer vindt dit dan plaats?
We gaan je verlossen. Allereerst is ie vanavond gesloten en sowieso is ie donderdag ook dicht. Mochten de werkzaamheden nog niet gedaan zijn, dan gaat de brug de nacht erna ook dicht. De komende week worden de laatste 24 verbindingen waar haarscheurtjes inzaten steviger gemaakt. De bouten worden aangedraaid en de brug mag dan niet zwaar belast worden.Als dat is gedaan, is de ellende voorbij, denken ze bij RWS.
En laten we het hopen dat dit het laatste bericht is over die brug. Of het moet zijn dat hij verbreed wordt, zodat er nooit meer files staan.
lekbak zegt
Komop jongens dit is zeiken om het zeiken. Het was bekend dat nog niet al het werk klaar was en dat de brug nog een paar keer dicht moest. Maar hier is omheen te plannen door de meeste bedrijven omdat het van beperkte duur is. Ik ben nog steeds van mening dat rijkswaterstaat hier goed mee om is gegaan en nog steeds gaat.
thesis zegt
@lekbak: Eens. We klagen in Nederland vaak maar de kwaliteit van de Nederlandse wegen ben ik tot nu toe nergens ter wereled tegen gekomen.
badmat zegt
@thesis: de files in het spitsuur anders ook niet….
pinut187 zegt
@badmat: dan heb je nog heel wat te ontdekken in deze wereld.. Ga maar eens in de spits in Shanghai, Jakarta, Hongkong rondrijden bijvoorbeeld..
dgk1993 zegt
@pinut187: Jezus JAKARTA. Gvd daar langer in een taxi gezeten dan niet…
granlusso zegt
@badmat: Zeiken om het zeiken dus
dick1980 zegt
@granlusso: dat is vandaag sowieso het thema op Autoblog.nl, getuige de andere artikels.
lekbak zegt
@badmat: dan heb je vast niet veel gereisd.
mashell zegt
@lekbak: thesis wilde wel reizen maar kwam omdat hij in de file vast zat niet verder dan Antwerpen…
sjeppie156 zegt
@badmat: ga eens in de spits rijden in een ander land. Mafkees daar sta je net zo hard vast vooral amerika en consorten
shalomleon zegt
@thesis: moet wel zeggen dat als je een thesis rijd je weinig te zeuren kan hebben
donvincenzo zegt
@lekbak: Als ik zelf effe een bout moet draaien ben ik anders veel sneller klaar…
jrsmoke zegt
Tijdens het lezen van dit bericht bereek me het nieuws dat een vrachtwagen zich door een kerstmarkt heeft geploegd in Berlijn met ten minste 9 doden.
Dat zet het een en ander wel in perspectief
VeniVidiVici zegt
De bouten worden aangedraaid… hoop dat ze de blauwe (groen lijkt me beter bij die krakbrug) Loctite niet vergeten anders staan er volgend jaar weer een paar natrekdagen met brugafsluiting op de planning!
davelepeef zegt
@venividivici: loctite gebruik je op een fiets, niwt op structurele toepassingen. Simpelweg niet te controleren.
ArnoldH zegt
Mijn opa werkte half jaren 90 bij rijkswaterstaat gorinchem en toen was al bekend dat de merwedebrug in slechte staat verkeerde.
Ik geef het een jaar en dan mogen er het weer ellende met die brug.
406_v6 zegt
@arnoldh: laatste zin graag in het Nederlands ;-)
Dutchdriftking zegt
En nu de rest van de bruggen nog….
pesu zegt
@nicolasr. Is er echt gezegd dat de bouten worden aangedraaid of voegen ze ook plaatmateriaal toe.
Met extra drukspanning kun je scheurtjes prima tijdelijk onderdrukken, probleem is dat als het dan gaat, het ook meteen helemaal gaat.
ehnl zegt
‘Russische roulette’!