Feest bij RUF want ze bestaan 35 jaar. Reden genoeg om op de nieuwste Porsche 911/991 nog eens te doen waar ze zo goed in zijn. TURBO IT!
Deze auto kan je kopen omdat je geen zin hebt op de Porsche 991 Turbo te wachten. Eigenlijk koop je een RUF omdat ze zonder uitzondering veel bruter zijn de wat Porsche zelf bouwt. Een 911 die altijd op een bijzondere manier opvalt omdat het ‘standaard’ Porsche op een of andere manier weggepoetst is.
Een eigen ontwerp voor luchtinlaten, bumper, spoilers en velgen keert altijd weer terug bij RUF. Mede omdat ze regelmatig turbo’s bouwen in een standaard Porsche 911 Carrera. Zo kom je in het geval van deze kersverse RUF RT35 uit op een 3.8 zescilinder boxer met twee turbo’s en 630 pk bij 6000 tpm en 825(!) Nm bij 3000 tpm. Goed voor een topsnelheid van 330km/u. Het verbruik blijft met Porsche’s PDK nog enigszins beschaafd op 11,5 l/100km hangen gemiddeld. Minder dan de RGT8.
trisx zegt
Heerlijke wagen is dit
meneersander zegt
Kijk die stoelen! Hebben ze die van hun eerste auto af gejat?
Alwood zegt
@meneersander: jep, 1977 Ruf’je Turbo 3.3 moet er ook ergens naast staan…
bassen zegt
@Alwood: De vorige RGT-8 had deze stoelen ook al :-)
kolopete zegt
Ruf maakt prachtige dingen, maar de kleurstellingen die ik tot nu toe gezien heb van de autosalon modellen valt wat tegen.
rodger zegt
Alleen nog een .50 achterop en dit ding kan zo mee op de eerst volgende Afghanistan missie
bartjuh zegt
Jammer dat er niet iets bij staat van die oude ruf 911. Die erachter staat. Op foto 2 zie je hem een klein beetje. Zal wel mooi zijn oud en nieuw vergelijk, en gebroederlijk naast elkaar.
a3aan zegt
Zeer mooie auto,maar belachelijke stoelbekleding
knalfa zegt
@a3aan: Retro is hip he.
godspeed zegt
Ik ben normaal niet zo de getunede Porsches (des te meer van de standaard auto’s), maar allejezus wat een geile porno machine is dit!!
bassen zegt
@godspeed: Dit is geen Porsche, RUF is een auto merk.
porschegt2rs zegt
@bassen: Eens. Maar er zijn genoeg die dat weten, maar het toch getunede Porsche’s vinden.
godspeed zegt
@bassen: Bedankt voor de tip, maar hier was ik me al bewust van. Toch denk ik dat als je een auto bouwt op basis van een al compleet in productie gebracht ander model, dat je jezelf niet helemaal eigen merk mag noemen. Hoeveel er ook aan veranderd is. Ik heb weldegelijk respect voor bedrijven als Ruf, en het is ook weldegelijk een merk, maar niet een automerk imho.
syliaca zegt
@godspeed: Helemaal met je eens.
fit4fun zegt
Fabelachtig mooie kleur! Soort moderne interpretatie van Britisch Racing Green, zeer sportief en onderscheidend vind ik. Sowieso doet RUF het prima qua vormgeving.
fit4fun zegt
Interieurbekleding lijkt ook een knipoog naar klassiek Porsche textiel design? Deed mij een beetje aan MB’s karo stof denken.
hansaplast zegt
Shabam! Wat een plaatje! Interieur vind ik ook zo nice (alhoewel daar natuurlijk weinig ruf aan is)!
bassen zegt
@hansaplast: Weinig RUF aan?
bassen zegt
Ze bestaan al langer dan 35 jaar, de eerste RUF was 37 jaar geleden en de naam RUF is er nog veeeeeeel langer dan 37 jaar.
bassen zegt
@bassen: mijzelf, Sorry RUF als automerk bestaat 35 jaar, als tuner 37 en als bedrijf 83 jaar.
baasbas zegt
Ik wacht nog even… Dit is natuurlijk gewoon het oude blok wat ze in de 991 gestoken hebben… Ik zou ook een aangepast nieuw blok willen, al is het maar voor het idee :)
bennyblisto zegt
Lelijke velgen zeg, jammer!
norge zegt
Het origineel is over 20 jaar nog mooi….
Maar voor nu is dit een lekker bakkie hoor.
Gree
norge zegt
@norge: Green is back?
ronin1130 zegt
Ruf maakt toch lekkere zaken die zich zonder te overdrijven onderscheiden van de massa. Hoewel ‘massa’ hier relatief is natuurlijk. Wel jammer van die jaren 70 stoelbekleding maar daar zal wel een mouw aan te passen zijn. Tegen klinkende munt uiteraard :mrgreen:
knugo zegt
Inderdaad nog relatief beschaaft. Beschaaft, inderdaad met een T.
mpow3r zegt
RUF maakt altijd geweldige autos!
Flatfour zegt
Zeer mooi en geschikt voor de groene hel :mrgreen:
lincoln zegt
825 Nm uit een 6 cilinder boxer !!
correct me if i am wrong ..
maar boxers staan toch niet echt bekent als koppelrijk ??
sir_smokalot zegt
Ik denk dat je in de war bent met wankelmotoren. De ongeblazen 991 Carrera S heeft ook ‘gewoon’ 440 Nm…
lincoln zegt
@sir_smokalot: + @StijnB ..
thanks dudes .. kan ik me voortaan uitgeven voor boxer-specialist ..
jaaahhh .. want boxers hebben juist heeeeel veel koppel enz ..
StijnB zegt
@lincoln:
Net wel…
bozewolf zegt
@lincoln: Turrrrboooooo!
syliaca zegt
Wat een gave wagen, zelfs die velgen vind ik er vet onder staan!
sebasjuhh zegt
wel even jammer van de kleur, maar echt een gave auto! respect voor RUF die er al zo rap een nieuwe motor in kan leveren, en deze prestaties er uit trekt!
tkroon zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
raul88 zegt
Doet me meteen aan de Hulk; groen en onwijs bruut!
964rs zegt
Ik kan dit geen tuning meer noemen. Dit is meer een eigen auto bouwen op basis van een 911.
Als ruf ziet ie er wel mooi uit, als Porsche is het een hok
wobwobgaserop zegt
Waaahh.. dikke kleur! Stoelbekleding krijg ik goede zin van, mag er gerust in: beetje de GTI van Porsche/Ruf dus ;)
gedwongenleaser zegt
Poah wat strak, zo doe je dat dus. Dit zijn dus van die uitschieters waardoor je even vergeet dat Porsche eigenlijk zo saai is als maar kan. Het interieur mag overigens wel iets aan kleur gebruiken (en een ander stuur), los van de stoelen dan want die vind ik best tof. Velgjes aub wel ff normaal, antraciet of zwart.
login zegt
Die velgen en de diffuser had ik zwart gelaten maar echt een bloedmooie kleur op deze RUF.
fisto zegt
@login: Helemaal mee eens.. Verder een fantastische wagen dit! Als ik m´n 911 zou willen aanpassen, komt RUF als enige in aanmerking.
mellie zegt
Mooie auto alleen jammer van die lelijke kleur