Ruf weet wel raad met Porsches en dat is te merken. Op de motorshow in Essen staat de nieuwe Ruf RGT. De inspiratie voor deze RGT komt van de legendarische 1973 Carrera RS.
De hoogtoerige motor is gebaseerd op de originele 911-motor (964). De 3,8 liter heeft een hoge compressieverhouding (12.0 : 1) met een vermogen van 445pk (327 kW). De sprint van 0 naar 100 gaat in 4,2 seconden, 0 naar 200 in 13,5 seconden. De topsnelheid is 315 km/u.
Van buiten is de 997 natuurlijk ook onder handen genomen, voornamelijk in het belang van gewichtsreductie. De enorme spoilert valt op, maar er zijn ook aerodynamische buitenspiegels in carbon, aluminium deuren (14 kilo winst) en 19-inch lichtmetaal. Speciale RUF vijfspaaks velgen in 20-inch zijn ook verkrijgbaar.
Klassiekerrally zegt
Jeetje, er mag wel gaas voor de uitlaten, anders gaan er zwervers in slapen! ;)
Stefan zegt
Motor gebaseerd op die van de 964… Dus luchtgekoeld? Zal wel lekker klinken dan
Rick dos zegt
Ziet er lekker uit behalve die achterspoiler dan. Dan vind ik de spoiler van de “normale” GT3 er mooier uitzien.
auto-maat zegt
hardcore, die opgepopte spatbordverbreders
MartijnGizmo zegt
@ Stefan: volgens mij is alleen het onderblok overgenomen. Was dat trouwens niet ook het geval bij die 400+ Porsche?
Maar verder: RUF! Hebben! Nu! :D
Barry330cd zegt
@MartijnGizmo: Dat onderblok van de 964 is inderdaad ook bij die 400+ Porsche genomen. wat zijn het toch geweldige auto’s die Porsches en deze van RUF ziet er ook weer vet uit
@auto-maat: ik zie overigens geen opgepopte spatbordverbreders, deze zitten erop verlijmd.
sacha zegt
@Stefan & Martijn: De 911 Turbo heeft ook dat blok (watergekoeld), lekker solide blijkbaar: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/04/rijtest-porsche-911-turbo
Karaya zegt
RUF, de enige fatsoenlijke Porsche tuner.
Markus zegt
Ik ben RUF fan…. maar deze… deze valt een beetje tegen :(
Z-Rider zegt
De technische specs zijn super maar verder…..
Wat een lelijke bodykit zeg…. Die wielen zien er ook niet uit….
Doe maar niet…. Is mijn eind mening
henk zegt
erg mooi, behalve die surfplank die achterop zit gemonteerd
Mpower zegt
Ruf is ook echt het enige juiste adres voor Porsches en dan heb ik het natuurlijk over techniek, optisch doet Techart het ook erg netjes (kwestie van smaak)
Sgt. Stevil zegt
wow, hehe, pa van ’n vriend van me heeft ’n originele (ja, met framenummer) en ’n aantal replica’s van die ’73 RS, zal ‘m dit effe doorsturen
Bram zegt
wat uiterlijk betreft vind ik een GT3 toch 1000x mooier. RUF kan erg mooie dingen doen met Porsches (zie RT12), maar dit vind ik maar een lompe bak, terwijl de oorspronkelijke porsches zoals de GT3 er juist zo lichtvoetig uitzien!
Lebastille zegt
De vermogenstoename is echt vet, maar de bodykit is lelijk. Te veel van het goede. Wat me trouwens verbaast is dat er beweerd wordt dat door aluminium deuren toe te passen 14 kg aan gewicht bespaart wordt. Volgens mij zijn de deuren van een 997 al van aluminium??
joris&eno zegt
eehmm.. de spoiler van de gt3 staat em beter..
armada zegt
Hebben ze daar nog testrijders nodig toevallig?
K.as zegt
@Klassiekerrally
Hahaha Geweldige opmerking! Prachtig auto verder, alleen spoiler gt3 is mooier..
gregory zegt
de porche turbo is de zaligste sportwagen ooit maar een minpuntje vindt ik in de snuit van de gt3 zit voor de koffer zoon spleet voor de lucht en dat vind ik juist heel mooi.
boot zegt
de 964 is een 3,6. de 993 is een 3,8, ook luchtgekoeld…..