Met de Ruf R91-745 kit maak je het de nieuwste 992 Turbo bijzonder lastig.
Een van de coolste merken ter wereld is Ruf Automobiles. Ja, automerken. Ondanks dat ze als tuner begonnen, verkreeg de Duitse Porsche-specialist in de jaren ’80 al de status van fabrikant.
Het gave van Ruf is dat het kwalitatief minimaal op het niveau van Porsche is. Het zijn auto’s die verder gaan dan Porsche zelf. Dat doen ze niet met Mansory-esque bodykits, maar vrij onopvallend. Een Ruf koop je om me te rijden, niet om in gezien te worden. Je moet constant uitleggen dat het een Porsche is, maar dan beter.
Ruf R91-745 Leistungssteigerungskit
Ondanks hun fabrikantenstatus, is Ruf ook nog gewoon een tuner. Je kan naar Ruf gaan, enorm veel geld overmaken en de ultieme Porsche van je dromen samenstellen. Zij maken ‘m voor je. Maar als je al een Porsche hebt, kunnen zij je ook helpen. Nu hebben ze een nieuwe Ruf R91-745 Leistungssteigerungskit voor de Porsche 911 Turbo.
Ruf R91-745 specifiek voor 991 Turbo
Deze kit is specifiek ontwikkeld voor de Porsche 911 Turbo S van de 991-generatie. De 3.8 liter boxermotor krijgt met de Ruf R91-745 kit namelijk twee nieuwe VTG-turbo’s, twee grotere intercoolers, sport-katalysatoren, extra lichte inconel sportuitlaat en een aangepaste ECU om al die onderdelen lekker met elkaar samen te laten werken. Het resultaat? Vanaf nu heb jet 745 pk beschikbaar bij 6.500 toeren.
Meer
Dat is veel meer dan de huidige 992 Turbo S (650 pk) tot zijn beschikking heeft. @Wouter vond die auto al extreem snel, aldus de uitkomst van de Porsche 992 Turbo S rijtest. En dan te bedenken dat Ruf over het algemeen zijn turbo-modellen afstemd op zo veel mogelijk koppel.
In dit geval heb je, serieus waar, 995 Nm onder de rechtervoet. Bij 4.400 komen ze allemaal vrij. In het geval van de 911 Turbo Coupé ga je met de Ruf R91-745 kit nu van 0-100 km/u in slechts 2,6 seconden. De topsnelheid is 340 km/u. Maar het meest indrwukkende is toch wel de 0-200 km/u tijd: 8,1 seconden!
Meer paarden dan beloofd
In tegenstelling tot veel tuners hanteert Ruf een omgekeerd tunerslatijn. Dus waarschijnlijk heb je meer pk’s tot je beschikking en zijn de prestaties nog wat heftiger. Er is nog meer goed nieuws, je kan de Ruf R91-745 kit namelijk bestellen voor alle 991 modellen, zowel de Turbo als de Turbo S. Mocht je de R91-745 kit iets te veel van het goede vinden, er is ook een iets minder heftige R91-635 kit met 635 pk en 860 Nm.
Garantie Ruf R91-745
De 991 is inmiddels de vorige generatie. Mocht je een 991 Turbo hebben en twijfelen of je wilt doorrijden of inruilen, kun je ‘m ook naar Ruf brengen. Over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken. Naast het feit dat Ruf een goede reputatie heeft, krijgt de klant zekerheid in de vorm van 2 jaar of 40.000 km op de motor en aandrijflijn op de Ruf R91-745 kit.
Uiteraard kun je nog meer laten aanpassen aan je 911 Turbo, waardoor je je in principe je eigen specifieke Ruf zou kunnen samenstellen zoals bijvoorbeeld de ‘RTR‘, de gele op de header.
christian85 zegt
Wat kost dat?
blackeye zegt
Van de site:
Price and availability by request to [email protected]
Meer leuke data:
Base:
991T: 520 hp/540 hp > 745 hp / 710 Nm > 995 Nm
991Ts: 560 hp/580 hp > 745 hp / 750 Nm > 995 Nm
Optimization of the engine control unit
Optimization of the transmission control unit
2 larger VTG turbochargers
2 larger charge air coolers
Optimized pressure pipe
Sport Air Filter
Sport rear silencer from Inconel
Exhaust manifolds from Inconel
bmwpowerm5 zegt
ongeveer €25000
kle500 zegt
@bmwpowerm5: koopje dus!
Dutchdriftking zegt
Ze zijn weer lekker bezig bij Ruff. En zoals bekend werken ze met grote paarden. Porsche zelf overigens ook.
B00G1E zegt
Ben benieuwd wat zoiets kost en wat het doet met de restwaarde van je auto? Super vet natuurlijk zo’n Turbo S die 745pk en 995nm heeft.
escort77 zegt
@B00G1E: zoek op mobile.de maar eens naar auto’s van het merk Ruf en vergelijk dan met vergelijkbare Porsches qua type, bouwjaar en km-stand. Omdat er niet veel te koop staan is het een beetje natte-vinger-werk maar ik heb het idee dat originele Porsches duurder zijn.
kniesoor zegt
Een vraag, die ineens opborrelde : als je vroeger een product van Ruf gereden hebt, is het dan correct nederlands om te stellen, dat je toen ‘Rufte’ ?
b088y zegt
R91-635 is voor de non-turbo (die ook een turbo heeft)? Anders ga je er met tuning op pk’s achteruit.
b088y zegt
Zijn de upgrades nu voor de 991 of 992?
willeme zegt
@b088y: 991! ;)
Turbo S zegt
@willeme: beetje laat voor een R91-745 kit niet? Beter een R92-745 kit uitbrengen.
competition102 zegt
Ben twee jaar geleden bij RUF geweest, was indrukwekkend! Toen ik er was, waren er o.a. twee Lykan Hypersports (die ook door RUF gebouwd zijn) en een RUF CTR3. Die mij de CTR3 maar ;-)
hotze zegt
Nice! Voor mij al 10 jaar terug. Grote baas Alois kwam persoonlijk gedag zeggen. Bijzonder gastvrij. Buiten stond toen de 1e CTR3; in aanbouw was een zwarte CTR3 met kenteken “3CTR”, komt in diverse filmpjes op YouTube voor.
De Turbo R is ook een fraaie op basis van de 993; leuk om in de kleur van de 993- Project Gold te laten spuiten. En die is dan wel road-legal.
OT: met handbak wordt je 991-turbo nog wat specialer; iets minder snel wellicht, maar een recordje op de Nordschliefe voor handgeschakelde wagens behoort tot de mogelijkheden lijkt me.
soundgarden zegt
Prachtig. Wat op there samen met Singer en RWB imho…