PK’s heb je zelfs in een Porsche 911 (997) niet genoeg en dus creëerde RUF de R Kompressor. Dankzij een kompressor (wat een verassing!) is er 435pk voor handen.
Eigenlijk mag ik dit niet meer posten, want volgens Dennis en Autobloggert is dit oud nieuws. Maar als je het snel zegt, lijkt het behoorlijk op autonieuws. En bovendien kun je mij wel wakker maken voor een RUF.
Een RUF R Kompressor is gewoon een gaaf hok, de gemonteerde tupperware is functioneel en voor een groot gedeelte van lichtgewicht Carbon gemaakt. Zelfs de spiegels zijn aerodynamisch geoptimaliseerd (dat hebben we eerder gezien).
Het plaatje wordt gecompleteerd door 19″ wielen in klassieke RUF stijl en zoals het hoort zijn de achterbanden breder (305/30 ZR 19) dan de voorbanden (255/35 ZR 19).
De RUF 3.8 liter zescylinder boxer motor is uitgerust met een kompressor en twee watergekoelde intercoolers met de volgende specs:
Vermogen 320 kW (435 pk) bij 7,000 rpm
Vermogen per liter 83.7 kW/L (113.8 pk/L)
Maximum koppel 470 Nm bij 5,000 rpm
Acceleratie 0 – 100 km/u 4.1 seconden, 0 – 200 km/u in 13.5 seconden
Topsnelheid 302 km/u.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Echt een mooie machine! Typisch een RUF, jammer van de kleur maarja buiten dat, mooie sportscar!
dekster zegt
nice die foto’s zijn zeker ook recent ;-)
Wouter zegt
@Dekster: Ja! Smog in Duitsland is echt een drama, bomen worden er zelfs kaal van. :-)
Guz zegt
En de prijs is ?
AlwinH zegt
Wat is het voordeel van een Ruf met kompressor tov een 997 Turbo?
henk zegt
idd junior ben t met jou eens…mooie bak, lelijke kleur…
gr henk (bmw liefhebber)
Markus zegt
Ruf nieuws mag altijd ook al is het maanden oud. Inderdaad, schitterende wagen, prachtige velgen maar dat groen hoeft niet nee… terwijl Ruf zulke mooie kleuren heeft – knalpaars, babyblauw, lichtgeel… nice!
Djivy zegt
Misschien toch even vermelden dat het hier nog steeds om de groene folie gaat die het prototype (op de foto’s) voor lakschade moet beschermen…
C30CDIAMG zegt
oh Djivy, dus eigenlijk is dit een GELE RUF? sorry.
Laat mij die folie er dan maar opzitten, vind het een kleur die er wel op past. Niet mijn smaak, maar verafschuw ‘m absoluut niet.
Djivy zegt
Nope, een zwarte.
(…) “That green hue – it’s actually a protective foil, the paintwork underneath being black – catches the eye first, its reason for being both as a visual signifier of Ruf’s company colours and a means of attracting attention at the car’s debut at last November’s Essen Motor Show” (…) [GT Purely Porsche Magazine]
sacha zegt
@Alwin: Ik denk dat dit meer een cirquit beestje is dan de 997 Turbo. Maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet.
C30CDIAMG zegt
haha djivy, tkx! :)
Wouter zegt
@Djivy: da’s echt niet te zien op de foto’s, maar ik geloof je. :-)
@Sacha & Alwin: RUF’s doen het lekker op het circuit inderdaad, zie ook:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/08/ruf-rt12-video
mark zegt
mooie bak maar kunnen ze geen mooiere naam verzinnen mijn zusje zegt altijd als ik in een spelletje met een ruf rij:mark laat je weer eens ruft.
Sjonnie zegt
@ Alwin : dit is veel meer een rijdersauto dan een 997 turbo, meer een concurrent vd Gt3 denk ik. Een “gewone” gt3 is toch mooier vind ik, maar ja, als het maar vooruitgaat erin, en dat zal wel denk ik zo…
911 zegt
cker heeft ook wel wat weg van de nieuwe gt2 spionnage foto’s
dylhan zegt
– edit: nutteloze bijdrage –