Het blijft een geniaal ding.
RUF is ook weer aanwezig op de autoshow van Genève. In tegenstelling tot vorig jaar heeft de tuner eigenlijk niet zo veel te melden. Oké, een tuningproject op basis van de vorige 911, maar verder niks heets. Dan moet je je afvragen of het nodig is, want ze kunnen spraakmakend genoeg zijn door een oude creatie erbij te halen.
Deze twee jaar oude CTR Yellowbird is natuurlijk een knipoog naar dé Yellow Bird. Ook de reïncarnatie van de CTR is extra heftig. 710 pk, een 0 naar 100 sprint van 3,5 seconden en een topsnelheid van 360(!) km/u. Al dat zit onder een hele gave retro-koets eroverheen, die op de klassieke 911 moet lijken. Dat is gelukt, ware het niet dat er een set gigantische velgen onder ligt en voor de regeltjes-zeikers zitten er dikke LED-lampen in. Maar hij kan het hebben.
Bij RUF is het dus vooral het twee jaar oude nieuws wat staat te shinen in Genève. Gezien het feit dat de CTR er nog steeds staat, is de auto nog niet uitverkocht. Er komen 30 units, dus de kans is aanwezig dat die uitverkoop niet lang meer duurt.
Tantoe dik ouwe. Geel ook vooral.
@str8six: huts!
@awesome: doe normaal a niffo!
Gaaf ding, lekker clean en (toch) het plezier van alle moderne techniek!
@dcg: geen stress meer dat je om de zoveel jaar een verse 911 moet scoren.
Altijd lekker. Liefst zo’n groene zoals RUF op Essen Motorshow had staan????
Het lijkt wel op een verliefde Minion met die koplampen.
@moveyourmind: +1
Ik moest dankzij die koplampen trouwens gelijk denken aan die olijke Volkswagen waarmee @willeme ons gisteren nog mee verblijde.
@rrrobert: Een blije kikker die teveel bananen heeft gegeten was ook mijn eerste gedachte.
@moveyourmind: als je de bumper blauw spuit, dan is die Minion-look echt helemaal áf:
@rrrobert: ?
@moveyourmind: fantastisch! ?
@RRRobert: fantastisch! ?
@RRRobert: wil je mijn auto ook kleur shoppen? Ik bedoel serieus, ik wil mijn auto een andere kleur doen, maar mijn vriendin had nog andere kleuren in gedachten zoals Audi Nardo Grey en ik als gevolgd daarom Porsche Grayon… ?
@moveyourmind: meer twee minions naast elkaar.
Robin van Bassie en Adriaan
710 pk is me wat teveel. Doe mij maar zo’n fijne SCR :D
@antoonniels: ook zonder mega-vleugel maar met een koelframe dat kantelt en ook als spoiler functioneert, nice ?
Gek, als het uit China kwam dan was het een ‘kopie’. Ziet er eigenlijk ook wel zo uit van achteren
Oh, had ik toch de skills om zoiets te besturen zoals de auto het verdient. En oh, had ik maar een banksaldo dat me in staat zou stellen om dat ook daadwerkelijk te laten zien.
De SCR met z’n 510 pk schijnt in Dld al 6,5 ton Euro’s te kosten. Dan is zo’n CTR waarschijnlijk helemaal onbetaalbaar. Maar wel fraaie stukkies techniek, niets op af te dingen.
@amghans: ik denk dat de ctr 900-990k is of iets in die trend
Geef mij maar een 930, 964 of 993 of een Singer maar dit is echt geen gezicht..na de 996 de minst mooie 911
@marcelvanderheijden: smaken verschillen gelukkig. Voor u de Ruf turbo R, een retro 930 met 490 pk.
Lelijk ding
????
Historie in een modern jasje. Fkn vet ;)
Lekkere koplampen hoor
Erg lekker, het geel staat heerlijk.
Erg gaaf maar nog altijd liever een Singer.
Heel erg gaaf, maar voor mij dan een “Gunther Werks 993” aub.
Begreep uit de Geneve-presentatie dat de 30 stuks reeds zijn verkocht en daarom een extra 20 yellowbirds worden gebouwd. De SCR (zonder turbo) zou geen limiet op zitten.