En dat gunt ons een mooie kijk op wat er zich onder al het plaatwerk bevindt.
Het blijft een waar genoegen om naar een mooi afgewerkt motorcompartiment te kijken (zie ook de schitterende Pagani Huayra, elders op de beursvloer), vooral als dat een heuze samensmelting van carbon en aluminium is. Geld speelt geen Rolex natuurlijk.
Hoewel de looks anders doen vermoeden, is de CTR3 in de basis een Porsche 911 (997). De ClubSport is simpelweg een evolutie van de ‘gewone’ CTR, waarin met name meer carbon is gestopt. De specs blazen je van je sokken:
Power at: 750ps /552kW @ 7100
Torque at : 960 Nm @ 4000 1/min
Displacement: 3746 cm³
Transmission: 6-speed sequential
Top Speed: 370 km/h
Fuel consumption
Urban: 20 l/100 km
Non-urban: 9,9 l/100 km
Combined: 13,5 l/100 kmCO2 emissions: 311g/km
Holy fuck das een beste.
4gulden voor 5km in dit apparaat! Rijken worden rijker. De arme….
@besaram: blijven zeuren?
@besaram: Dan worden de rijken toch ook armer? Of kunnen armen tegenwoordig ook zo’n dikke Porsche betalen?
@timmieeee: Rijken investeren in olie, ofzo…
@besaram: De armen kopen een sjonniebak.
blijft een uber machine :D
NSFW porno!!!!!
die banden :shock:
ik geloof er echt niets van dat dat ding 1:10 haalt op de buitenweg!
@undifined1: Maar wie kan het wat schelen? Dit ding is echt machtig mooi!
@undifined1: Juist makkelijk, dikke turbomotor met veel koppel en een (zeer) laag wagen gewicht. Door die reden zijn corvettes ook relatief zuinig.
@KUYL:
Corvette? Turbomotor?
@carmasterr: koppel en gewicht slimmerd
@KUYL:
Duidelijkheid Einstein
@undifined1: Waarom niet?? Gewoon heel relaxed rijden met 120 in de 6! Is te doen hoor.. (I guess)
Waar is die onderste zwarste stang voor op de voorlaatste foto? (http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Geneve_2012/Ruf_CTR3/ctr3-5328.jpg)
Als de veer indrukt, draait die stang mee, maar wat gebeurt er dan?
@chielll: zwarste = zwarte :)
@chielll: Dat heet nou een stabilisatorstang (Anti-roll bar) ;)
@motoragent: volgens mij is dit gewoon het subframe
@motoragent: Lijkt me niet.
Kijk eens goed naar die rode veer, daarnaast zie je een grijze staaf die vast zit aan een driehoek-achtig ding waar nog een (veel kortere) grijze staaf aan vast zit. Die duwt de zwarte staaf achterover. Maar die zwarte staaf doet verder niets. Die draait rond in dat ding in het minden…
@chielll: Lijkt me wel.
Die 2 zwarte hefbomen zitten aan dezelfde zwarte staaf, en koppelen zo het inveren van de linker en rechter ophanging.
Ik vind het stoerste nog wel dat het een gewoon een lekkere handbak is!!
Op basis van 997 911 ? Lijkt mij eerder op basis van de 987 Cayman.
@jayv: NEE, leer lezen.
@jayv: NEE, leer lezen. Er staat toch 997, en dat is ook nog betrekkelijk omdat 95% door RUF is ontwikkeld.
@bassen: het is maar hoe je “in de basis een 911” bekijkt ;-) maar interieur, body en chassis komt overduidelijk van een 987 Cayman, de GT3 bumper, lichten en de 3.8 is van de 997.
CTR3 CS, de Cayman GT2RS die Porsche niet mocht maken…
http://www.topspeed.com/cars/ruf-ctr3/ke3655.html
Het zou de ultieme porsche zijn als z’n snuit nu niet zo enorm lelijk (porsche achtig) zou zijn.
@Hupke: De lokale tuner zal er met plezier een andere bumper aan hangen, als je je dit kan permiteren, dan kan je die lokale boer ook wel een mooie fooi geven ;)
Ja, volgens mij hebben ze de Cayman als basis gebruikt. Ook een betere basis dan een 911, als je het mij vraagt.
@Jochempie: ze hebben alleen wat plaatwerk en wat van de ophanging aan de voorkant overgenomen van een 997 gt3, de rest is eigen ontwerp.
@crackdavid: Juustem.
@Jochempie: NEE, ze hebben niet de cayman gebruikt.
Bruut, en die achterbanden! Daarmee kan je wel een Dino plat rijden. >:)
Wat kost zo’n RUF nou? Valt me sowieso op, veel berichten over tuningnieuwtjes maar vrijwel nooit een prijs erbij. Ben wel eens benieuwd eigenlijk.
@BeQuietAndDrive: Dit is geen tuning, RUF is een auto merk. En wat prijs betreft, tussen de 400 en 500duizend euro.
minden = midden
Da rap!
Lekker hoor! Die CTR3 is zo vet.
1 op 10 op de snelweg. Best netjes!