Eindelijk is er weer een tuner opgestaan die iets nieuws doet! Eigenlijk gaat het bij RS-Racingteam meer om wat ze niet doen. Geen turbo’s, geen superchargers, geen overgewicht.
Standaard weegt een BMW M3 (E90) 1650 kg. Die waarde viel mij mee. Als ‘CRT‘ leverde BMW zelfs nog een lichtere M3 sedan. Waarom het mij mee viel? De huidige M5, een iets grotere auto weliswaar, weegt al 400 kg meer. Misschien wel omdat de E9x M3 er een is van een ‘oude’ generatie. Voor de turbo’s. Luxe maar niet exorbitant aangekleed.
Toch kan het beter. Meer met minder. RS-Racingteam is bereid alle luxe uit je M3 te slopen. Daar krijg je dan een vederlicht (-190 kg) ringkanon voor terug. Desgewenst persen ze 30 extra pk’s uit de atmosferische 4.0 V8 om op een totaal van 450 pk te komen.
Je levert er een hoop voor in. Waarschijnlijk ook je trommelvliezen. Dit doe je echter niet zonder nog één keer heel intens te genieten. Hoe fantastisch moet het wel niet zijn om in deze galmende blikken kist tot 8000 toeren door te trekken? Bilstein schroefveren houden je op de weg. Dan een korte blik op je analoge meters die alle temperaturen van differentieel-, versnellingsbak- en motorolie tonen. Handmatig schakelen, zelf koppelen, beiden handen stevig om het MOMO stuur geklemd. Een M3 die al het mechanische doorgeeft aan de bestuurder en verder niets.
Zo puur durft BMW haar speciaaltjes niet te maken. Gelukkig, dan toch, dat er tuners bestaan. Het lijkt puur sloopwerk, toch ziet op een racy manier de afwerking van deze M3 er heel goed uit. Af te halen voor €110.000,-.
marokkaanseheld zegt
Dat doen ze goed!
Zelf mijn vrouw, die nijlpaard kan met moeite 5 KG afvallen.
betonstaal zegt
@marokkaanseheld: zou gewoon 1 been laten afzetten
bmwe46csl zegt
@marokkaanseheld: miss als ze al dr haar afscheert en dr kleren uit doet
rufctr01 zegt
@bmwe46csl: je bedoelt de bikinilijn en haar snor?
Robinveerman42 zegt
@rufctr01: je bedoelt bourkinilijn?
E34M5Touring zegt
@marokkaanseheld: Pepdieet. Goedkoop en de kilo’s vliegen dr af. Bovendien blijft ze lekker productief!
muhamedtje zegt
@marokkaanseheld: een paar keer neuken en ze verliest wel wat calorieën ;)
marokkaanseheld zegt
@muhamedtje: Hoe meer ik haar neu*, des te meer ze een snor krijgt..
4991 zegt
@marokkaanseheld: dan dump je haar toch gewoon?
jweelden zegt
@marokkaanseheld: als ze dr baard en snor scheert??
mout zegt
@marokkaanseheld: Heb je al eens aan de mogelijkheid gedacht om haar de vrijheid te geven buiten te komen?
meneersander zegt
@mout: made my day!
CBR600rr zegt
Waarom doen ze dit met een zware 4-deurs en niet met een lichte 2-deurs M3: als je dan toch bezig bent…
kaasboerin zegt
@CBR600rr: lichte 2 deurs? Dat kan nog tegenvallen, zoek de specs maar op.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Volgens mij scheelt het 40kg.
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: en dat komt dan iig grotendeels door het carbon dak can de QP.
Want de non M coupe is volgens mij wel dik zwaarder dan de sedan.
CBR600rr zegt
@kaasboerin: Ik had het al opgezocht toen ik de comment plaatste, scheelt idd ongeveer 40 kg.
E34M5Touring zegt
En de sedan! Die vind ik mooier dan de coupe. Dikke kont staat me wel aan. @Alwood: moet je voor de grap is naar het gewicht van de M3 Cabrio kijken. Zal je het zoeken besparen: 1880kg!!! Schrok me kapot toen ik dat zag.
lambo4all zegt
@E34M5Touring: ja net als de nieuwe “sportieve” rs5 cabrio… Man dat ding weegt 1900 kilo!
Ot: wat een heerlijk project! Dit is wat tunerts zouden moeten doen! Denk dat ze er best wel een paar zullen verkopen
driftje zegt
Cool.
dadutchdude zegt
Nice! Heerlijk dat ze de V8 atmosferisch hebben gelaten.
Yeelen zegt
€110.000! Is dat inclusief de originele auto?
Alwood zegt
@Yeelen: dan hoef je er geen M3 meer bij te kopen ;)
pinokotsbeer zegt
@Yeelen: je krijgt de shuttle erachter ook bij de koop
nickmercedes zegt
@pinokotsbeer:
Is geen space-shuttle, is de buran :) Echte russische kwaliteit…..
4991 zegt
nu alleen die computer-shit eraf halen en daar staat mijn droomwagen.
bungabungastig zegt
“Waarschijnlijk ook je trommelvliezen.”
Klopt, maar ligt niet aan de auto.
http://www.youtube.com/watch?v=SmwyZNyh8Dk
straatpiraat zegt
@bungabungastig: Welke vieze tering #$@%#&*@# heeft die kut muziek in dat filmpje gezet?!
spykerboy zegt
Ik zou alleen inplaats van de handbak een DCT bak willen, is toch sneller op het circuit dan een handbak :)
Alwood zegt
@spykerboy: behoorlijk leren rijden is ook sneller op het circuit. Blijkt het uiteindelijk geen donder uit te maken wat voor versnellingsbak je hebt. Heel misschien dat bij een strijd tussen Button en Vettel degene met een DCT nipt wint. Voor hetzelfde geld worden ze beiden voorbij geblazen door Rohrl in een handbak…
spykerboy zegt
@Alwood: ja maar voor ons, als gewoon klootjes volk zullen we wel sneller zijn met DCT dan met een handbak. ik blijf erbij ik flipper liever dan roeren in een of andere bak :)
SimonMc zegt
Now we’re talking.
Deze mensen zou je bijna beledigen door ze tuners te noemen, omdat tuners tegenwoordig ( bij mij toch ) vooral veel optisch gedoe bij mij oproept. En “gemakkelijke” tuning, zoals turbo’s en compressoren plaatsen. Ipv luchtinlaten en cilinderkoppen bijwerken, en lichtere vliegwielen en krukassen plaatsen.
Maar ja, cilinderkoppen en luchtinlaten bv laten bijwerken is heel duur natuurlijk, omdat het heel veel uren werk kost ,en je iemand aan het werk moet stellen die kundig is…
davelepeef zegt
@SimonMc: vroeger waren de koppen zeker de plek om kracht te halen. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is, aangezien motoren tegenwoordig toch zo efficiënt mogelijk gemaakt worden. Beetje blueprinten zal nog wel helpen maar denk dat er verhoudingsgewijs minder te halen is dan ‘vroeger’?
schellekens006 zegt
Dan weegt ie dus nu 1450 kilo net zoveel als een 320d e90 met hand bak… Daar kan dus ook nog 190 kilo vanaf.
300e zegt
Krijg je er ook een Racingteam t-shirt bij?
pivo zegt
Dit zijn toch M5 achterlichten?
E34M5Touring zegt
@pivo: Nope, E92 Facelift achterlichten.
pivo zegt
@E34M5Touring: ahh oké, I like! =D. Thnx.
paulaner zegt
Mooie Me190 op de achtergrond ;)
davelepeef zegt
@paulaner: waar? Vind wel een 262…