Geïnspireerd op de grote stad komt Rolls-Royce met een speciale editie van de Phantom.
Het interieur van de topper uit het gamma van Rolls-Royce is voor deze gelegenheid voorzien van allerhande verwijzingen naar grote steden. Inderdaad, vandaar de naam Metropolitan. Deze special is een product van de bespoke-afdeling van het roemruchte Britse merk, waar zoals bekend zo’n beetje alles op maat kan worden aangepast aan de wensen van de klant.
Er worden 20 stuks van de Metropolitan gebouwd, maar om er zeker van te zijn dat de klant niet in exact hetzelfde exemplaar rijdt als de buurman kan er natuurlijk naar hartenlust worden gecustomized. Wist je trouwens dat de houtinleg in het picknicktafeltje achterin uit maar liefst 500 stukjes bestaat? Al met al genoeg redenen om je te vergapen aan de livepics in de gallery. Check overigens ook de video op autojunk, als je echt geen genoeg kunt krijgen van deze dikke Brit.
tupperware zegt
Altijd leuk dat Engelse gevoel voor understatement, een Phantom als stadsauto..
Jammer dat je er geen ruk aan hebt in de meeste binnensteden.
JvT zegt
@tupperware:
Ik dacht hetzelfde, alleen is het wel zo dat mensen met dit soort auto’s meestal gechauffeerd worden. Ik moet er niet aan denken om dit ding in een binnenstad te moeten parkeren..
2cool4school zegt
Blijft een über bak
mikkeloentje zegt
In die kofferbak past mijn auto.. Damn..
mashell zegt
Maar ruikt het binnenin ook als in de metro?
lincoln zegt
mwhahahahahahaha ..
in 1977 bestond er een Lincoln Town-Car ..
de RR was daar cosmetisch al een copy van .. en nu ook met naamgeving ..
alfablog zegt
@lincoln: je bedoelt dat de nwe RR lijkt op de ’77 Lincoln TC? Heb je wel een punt. Volgens mij stond er een tweedeurs vroeger in de straat. Paste toen ook al niet in de parkeerstrook. Indrukwekkende auto. Was van de directeur van Uniser, bekend van het gelijknamige milieuschandaal.
lincoln zegt
@alfablog:
heb zelf een 2 en een 4 deurs .. en ze zijn idd nogal lomp ..
ze waren toen idd voor hetzelfde soort volk als wat nu een Rolls of een Bentley rijdt ..
de naam Town-car is net zo misplaatst als Metropolitan ..
sydney zegt
@lincoln: Toen ik in 93′ nog als leerling Chef de Partie in het Holiday Inn Amsterdam werkte(automotive kwam pas 7 jaar later) hadden ze daar 3 donkerblauwe Lincoln Towncar’s rijden voor gasten.Die stonden altijd statig te glimmen voor de deur terwijl ik met m’n haperende Gilera Citta aan kwam pruttelen om weer een dienst van 12 uurtjes te draaien.Die auto(de 92/93)staat op mijn netvlies gebrand door een mooie tijd daar en dat het nog steeds een fantastisch mooie en statige auto is.het begrip Town Car moet gewoon ook slaan op het New Yorkse,alles wat groter is is beter.Maar dat heb jij meer verstand van.
lincoln zegt
@sydney:
beide zijn 77ers .. meer “Gaudi” gaat het automobiel niet worden ..
anyway .. de meest vulgaire typisch Amerikaanse bakken plachten ze bij Lincoln “Continental” te noemen ..
net zo idioot als een Range Rover “sport” noemen ..
sydney zegt
Mooi omschreven @lincoln.Ik krijg naast het feit dat ik nu weer een baco voorgeschoteld krijg ook weer zin om Live and Let Die te gaan kijken.Die film zit vol met 70′ sloepen waar de gemiddelde mammoettankerkapitein nog moeite mee heeft om een straatje te keren.
mainmo zegt
Zooo veel mooier zonder door west-coast-customs voorziene onderdelen. Erg statig.
gtwillem zegt
Iets te kitsch naar mijn mening. Ik zou gewoon zelf een Phantom samenstellen bij de Bespoke afdeling en dan heb ik een one off a kind, in plaats van 1 van de 20.
(als ik de benodigde pecunia bij elkaar heb gesprokkeld, uiteraard.)
eaudi zegt
Als ik die achterruit zie denk ik gelijk: hoe zou je die schoon kunnen houden, dus vrij van zo’n vettige aanslag. Daar kom je nooit bij!
mbkevin zegt
Facelift graag, compleet nieuw interieur aub
hp525i zegt
Haha! Die striping wil je toch niet op je RR?! Lijkt verdorie net op dat van de golf 2 Manhattan