Het schijnt dat Route Mobiel (de nieuwe ANWB) een zooitje brieven de deur uit heeft gedaan naar haar leden, met de melding dat men de contracten niet wil verlengen. Het bedrijf eist van de klanten dat zij eerst onderhoud aan hun auto laten verrichten. Als de auto dus te oud is, of in slechte conditie, wordt de verzekering stopgezet…
Volgens directeur M. Schröder gaat het om ongeveer een half procent van het klantenbestand dat in een aantal maanden, en soms een aantal weken, drie keer of vaker hulp heeft ingeroepen. “Zij zijn gewezen op de gebreken van hun voertuig, maar steeds wordt hetzelfde euvel geconstateerd.” (bron: nu.nl).
Op de site van De Telegraaf was dit gisteren al te lezen. Een lezer van de krant kreeg een brief van Route Mobiel met de volgende mededeling: “Het blijkt dat we uw voertuig helaas niet tegen de lage prijs die Route Mobiel voor haar dienstverlenining rekent, tegen pechhulp kunnen verzekeren. Omdat Route Mobiel geen prijsdifferentiatie kent, zien wij ons genoodzaakt om de verzekeringsovereenkomst niet te continueren. Wij beëindigen hierbij de verzekering op de einddatum, vermeld op uw mobiliteitsbewijs.”
Het artikel heeft inmiddels meer dan 200 reacties! Kan me voorstellen dat mensen zich hier erg druk om maken, maar kan me ook voorstellen dat Route Mobiel dit soort wagens niet kan blijven helpen voor de laagste prijs. Als je auto meer dan gemiddeld stuk gaat en je hebt in korte periode al vaker hulp ingeroepen dan wordt het natuurlijk erg duur voor de prijsvechters van Route Mobiel. Als men deze klanten zou blijven helpen dan zal de prijs voor alle andere gebruikers ook omhoog gaan. Zakelijk gezien een logische beslissing dus, en weer een positief punt voor de ANWB?…
Lotte zegt
Waarom moet de prijs voor alle klanten omhoog gaan? Waarom zouden ze geen staffel inbouwen? Eerste periode een basispremie en daarna een premiesamenstelling zoals een autoverzekering. Zoveel dagen/ maanden/ jaren pechvrij: fikse korting op je premie. Of een premieopbouw per type auto, bouwjaar, etc. Knap staaltje van slechte PR als je je klanten zo te kakken zet. Stuur een brief, maar biedt je klanten gelijk een alternatief.
Mandelbaum zegt
Helemaal mee eens! Verder is het volgens mij niet zo dat Route Mobiel hiermee veel verschilt van de ANWB, ik heb me laten vertellen dat als je bij de ANWB bent aangesloten je maar 7 keer pech mag hebben per jaar, elke keer daarna mag je zelf betalen. Ook is het zo dat je bij beide bedrijven pech hebt als je in een auto ouder dan 12 jaar rond rijd…
Wouter zegt
Ik rij een Alfa Romeo, dus ik heb geen flauw idee hoe dat werkt met pechhulp. Jullie blijkbaar wel! ;-)
Ro zegt
Mijn auto van 15 jaar oud rijdt al 3 jaar rond zonder pechhulp-behoefte dus stuur mij ook maar zo’n brief. En mijn Alfa Romeo is self healing.
Lotte zegt
Wouter, misschien is het Andrelon ‘bad hairday underway’ pakket meer iets voor jou? Die en- route kappers schijnen een snelle service te hebben. Met van die kekke TTtjes komen ze aangesjeesd om even bij te blonderen of om een verstevigingspermanentje aan te brengen (laatste was trouwens een aanrader van Peijs: het kan maar beter stevig vast zitten).
Erikje zegt
Lotte, Wouter kennende heeft ie nooit een bad hair day….
Nicklien zegt
Foei, wel even mijn naam erbij vermelden. Is wel zo netjes.
Groeten