• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Romeo Ferraris klapt over de Audi RS3 heen

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 januari 2012 om 16:33 – 35 Reacties

Audi RS3 Romeo Ferraris


340 pk en 450 Nm uit een 2.5 TFSI zijn leuk, maar waarom zou je het turboblokje niet nog wat verder kwellen? Een hele rits aan Duitse tuners had dezelfde gedachte, maar bij al deze Germanen sluit zich nu ook een Romein aan: Romeo Ferraris kietelt de RS3, en stuwt het standaardvermogen een stukje verder op.

Persoonlijk zou het mij aan mijn aars oxideren waar ik mijn auto liet tunen, zo lang het maar gasten zijn die in het verleden hebben bewezen goed werk af te leveren. Bij Romeo Ferraris weet je in ieder geval dat ze aardig wat in hun mars hebben, want wie bijvoorbeeld 300 pk uit een 1.4-blokje peutert doet het niet slecht (mits het ding niet na 100 meter in de soep loopt).

De RS3 kan je bij ze in twee ‘stages’ krijgen. Stage 1 beperkt zich tot nieuwe filters en een ECU-remap, met als reultaat 381 pk en 523 Nm. Wil je meer dan 100 pk per wiel, dan moet je voor stage 2 gaan: dankzij een nieuwe sportuitlaat zit de waggie dan op 408 pk en 523 Nm. Not bad. Video’s van beide stages hieronder (via autoblog.it):


Vertrouw je die pizzabakkers niet, maar wil je ook niet dat er een dikke Duitser aan je dikke Duitser friemelt? Ga dan naar het Zwitserse Sportec, die beloven 500 pk in je RS3. We wachten echter nog op meer informatie van de tuner.

Audi RS3 Sportec

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, romeo-ferraris, RS3, tuning

Vorig bericht: « Meer ongelukken met voetgangers door koptelefoons
Volgend bericht: Peugeot stopt met Le-Mans races [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. kliko zegt

    18 januari 2012 om 16:38

    Pornooooo!

    Kan niet anders zeggen.
    De A3 heeft echt prachtige achterlichten!

    Login om te reageren
  2. Jimmy zegt

    18 januari 2012 om 16:39

    Deze zal lekker vlot zijn in ieder geval!

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    18 januari 2012 om 16:43

    5 Cyl klinkt toch zo lekker.

    Login om te reageren
  4. ytrewq zegt

    18 januari 2012 om 16:43

    wolf in schaapskleren 340 is al meer dan genoeg om snel te gaan, beter te veel dan te weinig

    Login om te reageren
  5. akrapovic zegt

    18 januari 2012 om 16:45

    Zo jammer dat deze versie alleen als sportback te verkrijgen is

    Login om te reageren
    • nomar zegt

      18 januari 2012 om 19:40

      @akrapovic: IDD!!!! En toch is het goed ook, zo blijf ik zeker bij wat ik nu heb :)

      Login om te reageren
  6. audii zegt

    18 januari 2012 om 16:45

    echt een mooi ding! ook nog met de genen van de urquattro:) klinkt fantastisch dat 5 cilinder blok!

    Login om te reageren
  7. audi18 zegt

    18 januari 2012 om 17:15

    klinkt toch wel echt heel lekker zo’n 5-cilinder, toch jammer dat hij niet in 3 deurs wordt geleverd. hopen dat audi het 5 cilinder gamma verder gaat uitbreiden!

    Login om te reageren
  8. The360box zegt

    18 januari 2012 om 17:16

    Zag nooit het RS erin, de achterbumper klopt al niet, prestaties blijven een beetje steken.

    Login om te reageren
  9. Dimitriej zegt

    18 januari 2012 om 17:25

    Ik vind het toch een vrij tam geluid voor zo’n opgefokte 5-cilinder.

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      19 januari 2012 om 10:01

      1M is woest.. Leuk voor op het circuit (waarschijnlijk) voor de dagelijkse ritjes… Doe mij maar deze 4WD, véél praktischer en een vijf-pitter klinkt gewoon beter dan een 6 vind ik.
      @GOD; ongeveer gelijk aan de Nissan GTR. Daarvan was de ECU ook ‘onkraakbaar’ volgens Nissan… Jammer ook niet waar. Gelukkig.

      Login om te reageren
  10. fonzie zegt

    18 januari 2012 om 17:40

    gewoon superknap

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 januari 2012 om 18:08

      @fonzie: superknap??? Tsss… Kan met iedere turbomotor. In de jaren 80 en 90 reden er al veeeel Saab Turbo’s rond met 500 pk en meer! Gewoon uit een 2.0 of 2.3 4 cilinder blokje…

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        18 januari 2012 om 18:17

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ja reed ook erg lekker niet? niks, niks, niks, niks, niks, POWAAAH, schakelen en weer terug bij niks :)

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          18 januari 2012 om 19:12

          @fernie: Ja, hadden wel een gebruiksaanwijzing die dingen ja!

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          19 januari 2012 om 00:54

          @fernie: Dat niets, niets, niets, nie…nekslag had ook wel wat hoor. Alles of niets, dood of de gladiolen ! Minder veilig en comfi, maar errug leuk, mits je haren op je armen hebt :)

          Login om te reageren
          • fernie zegt

            19 januari 2012 om 09:47

            @dawwg: Zeker interessant maar inderdaad niet voor iedereen en zeker niet in alle weersomstandigheden/typen weg. Beetje tweetakt idee :)

            Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        18 januari 2012 om 19:30

        5 cilinder turbo is echt de bom ! Maat van me heeft een Volvo 850R (250 PK) en dat vind ik al een monster, dan moet dit echt een raket zijn !

        Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    18 januari 2012 om 18:16

    Qua prestaties indrukwekkend, qua design….super saai!!!!

    Login om te reageren
  12. kaasboerin zegt

    18 januari 2012 om 19:05

    Ik wil dat een dikke Duitser aan m’n dikke Duitser gaat friemelen… OT: Nice, paar filters en een remap en dan zo’n improvement (stage1). Om nog maar niet te spreken over Stage 2, lekkert!

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      18 januari 2012 om 19:47

      @kaasboerin:

      Kun je nagaan hoe Audi zo’n ding knijpt voor de typekeuring! Iets met CO2, en misschien ook nog wel levensduur ofzo ;)

      Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    18 januari 2012 om 19:21

    Liever een 1M…

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    18 januari 2012 om 19:48

    Toen ik maandag in Brussel oog in oog stond met de RS3 vroeg ik me serieus af waarom ik eigenlijk een 1M zou willen… Dit kun je onder alle omstandigheden gebruiken en klinkt zo veel vetter!

    Login om te reageren
  15. D-Drive zegt

    18 januari 2012 om 19:48

    Waarom gefriemel aan een dikke duitser. Bij Joop koop je een slanke dame met standaard 400 pk’s en 450 nm vanaf 1600 rondjes per minuut.
    Eh, ik weet niet hoe dik ze-sjermans van AudiQuatro waren die hem hebben geholpen met het schrijven van het motor management ivm het in eigenhuis ontwikkelde nieuwe inlaat spruitstuk.

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    18 januari 2012 om 19:58

    Toch knap wat ze doen met zo’n oud bakkie.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      18 januari 2012 om 23:50

      @norge: hebben we norge weer… onze basher! :lol:

      Login om te reageren
  17. ggj zegt

    18 januari 2012 om 20:10

    Is er geen tuner die de RS3 kan voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak? Al dat vermogen is leuk, maar een auto als de RS3 heeft toch echt een handbak nodig vind ik.

    Login om te reageren
  18. bisazza zegt

    18 januari 2012 om 20:27

    Heb dit toch altijd een mooie Audi gevonden mits voorzien van een paar mooie lichtmetalo’s. Snap alleen niet waarom de C-Sportcoupe nooit een succes is geworden.

    Login om te reageren
  19. boomhauwer zegt

    18 januari 2012 om 21:27

    Remmen zijn zo vet van de rs3

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    18 januari 2012 om 22:14

    Een ECU remap, heel erg bijzonder hoor…

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      18 januari 2012 om 22:31

      @GOD: Toch wel want deze ECU is versleuteld met nieuwe encryptie. Het heeft relatief lang geduurd voordat de TTRS S-Tronic / RS3 is gekraakt en tunebaar is geworden.

      Login om te reageren
  21. drivingpleasure zegt

    19 januari 2012 om 02:05

    RS3 = Leuk, 1M = Woest

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      19 januari 2012 om 12:45

      @drivingpleasure: 1M=Woest…. voor op het circuit. Voor een ‘daily’ doe mij dan maar de RS3, véél praktischer.
      De keren dat je ‘dwars’ kan op de openbare weg, zijn op één hand te tellen per jaar. Is dit bij jou niet het geval, zou ik toch gaan twijfelen over m’n rijstijl als ik jou was. :P

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        25 januari 2012 om 18:15

        @TSI-tje: Met een 1M kan je ook prima normaal rijden. Maar inderdaad als je niet zo goed kan rijden kan je beter voor de RS3 gaan. Ik heb niks tegen Audi ofzo, ik vind de Duitse merken prachtig juist. Kom net uit de W12 en ik moet zeggen daar zit je achterin toch wel als een soort van koning.

        Login om te reageren
  22. autobart zegt

    19 januari 2012 om 17:56

    410 PK. Wow, super wagen en een heerlijk klinkende 5-pitter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North