In de dagelijkse rubriek ‘doe je plasje over Max’ laten we vandaag Romain Grosjean aan het woord. De Franse Zwister wil KEIHARDE EKSKUSES van Max voor het slopen van zijn bevallige Lotus-derrière.
Tijdens de Grand Prix van Monaco haalde Max Verstappen de finish niet, omdat hij met zijn Toro Rosso de Lotus van Grosjean torpedeerde. Na het voorval wezen de beide coureurs over de schuldvraag naar elkaar en iedereen en zijn moeder had er een mening over. Zo ook Felipe Massa, die gisteren door de tiener van repliek werd gediend (video).
Grosjean zelf wilde (desgevraagd) toch nog even op het incident terugkomen, en gaf gisteren op de persco in Canada aan niet boos, maar teleurgesteld te zijn geen verontschuldiging van onze landgenoot te hebben ontvangen (bro, do you even apologize?). Dat mag, maar de meningen van beide coureurs waren na het incident duidelijk en dus kon je ook wel op je bordeelsluipers aanvoelen dat een spijtbetuiging er niet in zat, Romain.
Bovendien hebben we tot dusver geen bericht ontvangen dat Caroline Tensen met een bloemetje op schoot in het vliegtuig naar Montreal is gespot, dus een sorry achteraf zit er ook niet in. Ons advies: doe als Marco, even slikken en weer doorgaan. Kunnen we ons nu weer gewoon concentreren op het racen in plaats van op randzaken? Ja? Fijn. Vanmiddag om 16:00 uur begint de eerste vrije training in Montreal.
W115 zegt
Brutaliteit hoort bij een coureur. Wat moet Max anders zeggen? Sorry voor mijn inhaalpoging?
hehehehe zegt
@W115: Max hoort die excuses gewoon te geven. Zwaar in de fout gegaan. Wat een dwaze uitleg maakt hij dan ook: “ik remde op het zelfde moment als in al mijn vorige ronden.” Ja.. En?.. Dat is net zijn probleem geweest.. Hij was zich totaal niet bewust van zijn omgeving en de auto’s van zijn tegenstanders. In het begin van de race rijdt hij ook al zijn neus stuk omdat hij veel te laat op de rem gaat. De crash met de lotus was net hetzelfde probleem.
motoragent zegt
@hehehehe: Ja heerlijk, laten we kijken hoe mensen in een treintje rijden en 2 seconden afstand houden omdat er anders iets kan gebeuren. Het is verdorie Formule 1, niet de A2 richting Maastricht. Coureurs moeten op hun limiet durven rijden, zonder bang te zijn voor miepende collega’s of penalty’s van de heren rond de groene tafel.
Formule 1 is op zoek naar manieren om het spannender te maken met rare spoilers en luidere motortjes, maar zo lang die coureurs zo oppervlakkig politiek correct blijven zal er niets veranderen. Max is voor de duivel niet bang, durft te racen en schroomt er niet voor om iemand tegen de schenen te schoppen als hij het ergens niet mee eens is, en dát is wat de F1 nodig heeft.
hehehehe zegt
@motoragent: Wel grappig hoe jullie allemaal zo fanatiek kunnen zijn. Vind het raar dat 90% van deze website moeite heeft met toe te geven dat hij tot 2 maal toe een aanrijding heeft veroorzaakt. Jou vergelijking over de A1 vind ik niet echt correct.. Je kan perfect auto’s inhalen en een spectaculaire race rijden zonder ergens tegen aan te rijden.
Ik heb respect voor wat Max Verstappen op zijn leeftijd al doet. Hij laat ook mooie dingen zien, maar hier is hij gewoon in de fout gegaan.. Maakt hem dat een slechte F1 piloot? Nee. Ik zou het knapper vinden van hem om zijn fout toe te geven en te analyseren. Hopelijk is hij in de toekomst zich meer bewust van wat er rond hem gaande is.
motoragent zegt
@hehehehe: Inhalen is altijd een risico, daarbij heb je nooit 100% garantie dat het foutloos gaat. Ik ken geen een grote coureur die nog nooit gecrasht is. Coureurs die foutloos rijden, rijden niet op de limiet.
Daarnaast ga ik niet toegeven dat iemand een fout heeft gemaakt als ik daar niet achter sta. In dit geval zijn er 2 mensen fout geweest, niet 1. Zelfde geldt voor het aanbieden van excuses, dat doe je niet als je er niet achter staat.
desjonnies zegt
@hehehehe:
Onzin, je zoekt een inhaalpunt, ik ben er weleens afgereden door iemand die ook een Grosjeantje deed, na afloop naar de Belgische baancommissaris die de legendarische woorden ” Dat ies reecen menier ” uitsprak.
En hij had nog gelijk ook ! Hoort erbij, jammer dan
En dat gezever over excuses, ga dan in hemelsnaam dammen of zo
Als je in Engeland in de lagere toerwagenklasses rijdt, zit er na afloop van de race geen deurkruk meer op je wagen en die gasten, die alles zelf moeten betalen, die hoor je nooit janken.!!!
thierryvth zegt
@hehehehe:
“In het begin van de race rijdt hij ook al zijn neus stuk omdat hij veel te laat op de rem gaat.”
met die zin geef je aan dat je het of niet gezien heb of je werkelijkwaar er geen perpenoot van snapt. Hij zit er dicht achter en loopt het risico (oom agent heeft net uitgelegd waarom) hem aan te tikken, over dat risico nemen kan je dus discussieren maar als jij zegt dat hij veel te laat remt dan heb je er dus geen kaas van gegeten of het helemaal niet gezien.
Kijk het maar terug
thierryvth zegt
@thierryvth: de auto voor hem valt zo goed als stil
motoragent zegt
Goed om te zien dat Max nog niet zo’n politiek correct PR-mannetje is geworden dat ja en amen zegt op alles wat hem gevraagd wordt. Je maakt er geen vriendjes mee, maar daarvoor zit hij niet in de F1.
vos115 zegt
Zielopoten. De gevestigde orde is gewoon bang voor het opkomende talent.
Laat Max maar lekker voor spektakel zorgen, want dat heeft er lang aan ontbroken in de F1.
borrelnoot zegt
Als er iemand een brokkenpiloot was, dan was het die pepernoot van een Grosjean wel. En dan nu excuses vragen. Wie denkt ie dat ie is zeg.
scottishcarspotter2000 zegt
@borrelnoot: bedoel je geen ‘borrelnoot van een Grosjean’? Sorry, moest even gezegd worden
stevenguerain zegt
zou Crashjean ook zijn excuses hebben aangeboden aan alle slachtoffers van crashes die hij veroorzaakt heeft?
https://www.youtube.com/watch?v=Syp-nF9dbSs
whatdoiknow zegt
Waar haalt hij de arrogantie vandaan, 3/4 van het veld zit al jaren op excuses van Grosjean te wachten.
Zelfs Fransen die ooit met hem gereden hebben wezen op zijn achterbakse manier van rijden.
Als er eentje is die vooral niet te hoog van de toren moet blazen dan is het Grosjean, geen Grote Jan dus in dit geval.
Rick-dos zegt
Grosjean mag de lelieblanke Nederlandse Hollandse Limburgse Belgische derrière van Max kussen.
Zo. Goedemorgen….
dennisjuh95 zegt
@Rick-dos: Amen.
gregorius zegt
@iedereen: dit is gewoon een politieke manier om te vragen of ie nog steeds staat achter zijn opvatting dat Max de schudlige is.
Hij kan ‘vrij’ zegen: ik wil nog excuses –> geen pers-lullo die hier op ingaat, want daar kan je alleen maar je vingers aan branden.
pomoek zegt
Het vervelende van dit alles is dat Verstappen zo de naam krijgt een brokken piloot te zijn net als zijn vader ten onrechte altijd is verweten…
stevenguerain zegt
@pomoek: als je kijkt wat er in de F1 rijd aan coureurs met mensen als Perez, Massa,Grosjean en Maldonado dan heeft Max nog heel wat crashes te gaan voordat hij die heren ingehaald heeft.
hij is nu precies 1 keer gecrashed in 6 races, dat is voor een rookie absoluut niet veel.
whatdoiknow zegt
@stevenguerain:
Als we het over echte brokkenpiloten gaan hebben, zoek eens op.de volgende namen.
Andrea de Cesaris en Derek Daly, die konden er echt wat van.
Dutchdriftking zegt
Pffft wat een pannekoek!
desjonnies zegt
Sjesus Gristus, wat een stelletje WATJES
Wat een zielepietjes
Wat een huilgezichten (jankmuilen)
Hun illustere voorgangers, de gladiatoren van de jaren zestig en zeventig die het leven hebben gelaten achter het stuur van een racewagen draaien zich om in hun graf !
Bij hun zat de dood op de schouders en loerde heel de tijd om toe te slaan.
Arme Lauda, die als echte man en echte racer, ooit levend verbrand in zijn Ferrari en eruit gehaald door o.a. zijn grootste vijand toen, met gevaar voor eigen leven , Artur Merzario.
En nu, nu excuses, mijnheer Grosjean het heet RACEN, zoekt u de definitie maar eens op in een woordenboek
BAH !
sir_smokalot zegt
@desjonnies: Vroeger ging je je als F1 champ te buiten aan de playboy-lifestyle, door onder genot van een paar flessen Veuve in een hotelsuite een half dozijn stewardessen te grazen te nemen.
Tegenwoordig ga je als zogenaamde bad boy met stukjes glas in je oren en malle kleertjes aan op de foto voor een bezemblad.
henkhupelschoten zegt
@sir_smokalot: Ik zie lauda niet als playboy-feestjes type.. Zal wel door de film Hunt komen
henkhupelschoten zegt
Hoe kom ik nu bij hunt? Rush moet het zijn!
jrk68 zegt
@henkhupelschoten:
Lauda was daar inderdaad niet zo van, Pironi, Piquet en de ouwe Rosberg om er een paar te noemen waren niet vies van een glamour lifestyle en de daarbij behorende bunga feestjes.
desjonnies zegt
@jrk68:
Bunga avant-la-lettre !
En die Stewart, Reggazonni en Fittipaldi spuugden er ook niet op !
desjonnies zegt
@sir_smokalot:
Quote van een held, Stirling Moss in Car and Driver door Steven Cole Smith, 2013 over de F1 :
Not the slightest. My enjoyment of my time in racing was fantastic. When I think of being, say, Lewis Hamilton—he wins a race, and he has to spend the following hours speaking to the media, to his telephone-company sponsors. When I won a race, I could just leave and go chase girls. Isn’t that a far better deal than he’s got? I didn’t get paid the kind of money Lewis does, but I suspect my quality of life was far higher than his is now.
jrk68 zegt
@desjonnies:
Treu, so treu.
Nu is die man sowieso een held die ook nog tijd nam voor zijn fans.
Gelukkig heb ik de tijd nog meegemaakt dat je die heren nog gewoon bij het ontbijt in het hotel tegen kwam.
Keke liep nog met zijn peuk in zijn waffel met onder elke arm een pitspoes, dat waren nog eens tijden.
Tijden ook waar dit soort discussies niet eens gevoerd werden, dat was gewoon het risico van het vak.
PeugeotGTI zegt
@desjonnies:
Stirling Moss is dan ook een onvervalste eindbaas
marikoelolo zegt
@sir_smokalot: Wat is een bezemblad?
mrs250 zegt
@marikoelolo: ik ben blij dat jij de vraag durft te stellen.
mrrallycross zegt
Niet zo janken en gewoon racen.
uselessblogger zegt
1 voor de bro do you even apologize link hahahahaha
toniominestrone zegt
Neem nou maar van mij aan, en ik ben niet meer de jongste, ik was erbij toen Hunt in ’75 met de Hesketh won) vroeger was niet alles beter maar de F1 wel!
desjonnies zegt
@toniominestrone:
Coureurs waren benaderbaar voor het gewone publiek en gaven antwoord en praatten met je, zeker als ze je koppie een keer of drie hadden gezien, vonden ze leuk dat jij de moeite nam om naar een race te komen kijken.
jrk68 zegt
@desjonnies:
Mooi hé,
ik moet nog ergens foto’s hebben van ene Arie Luyendijk met mijn zoontje op zijn nek.
Dat zal hij nu niet meer doen, dat kost hem zijn rug….
johanhummer9 zegt
Formule 1 blog
kobus1967 zegt
Het team van Grosjean had een straf moeten krijgen voor de teamorder ‘Verstappen komt eraan laat hem er niet langs’, dan vraag je om ongelukken.
stradale888 zegt
@kobus1967: Pardon? Het ging gewoon om een positie, dus ze zouden straf verdienen als ze het niet hadden gezegd.
motoragent zegt
Max heeft zich nog aardig gedeisd gehouden als je ziet was Jos allemaal neerpent in zijn column: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/326400/jos-verstappen-massa-heeft-altijd-iets-te-zeuren/
Hij zegt eigenlijk gewoon wat een hoop mensen denken. Niet zo miepen Massa…
desjonnies zegt
@motoragent:
Mag ik het eerlijk zeggen ?
Ik heb die Massa altijd een gluipert gevonden
Kan er niets aan doen
boynoon zegt
ach dit zijn allemaal acties om het jochie te intimideren waardoor hij misschien slechter gaat reiden, fouten maakt of niet meer durft.ze vergeten dan dat Jos zijn vader is die daar meer ervaring in heeft dat hun allemaal bij elkaar
gtwillem zegt
Was Grosjean niet de coureur die bij zijn eerste seizoen ‘Demolition Derby’ verwarde met ‘EA F1 2013’???
whatdoiknow zegt
@sir smokalot,
Voor degene die geen sport1 hebben, of voor hen die kundig commentaar willen.
De BBC zend hem dit weekende uit, FP1 vanaf 15:45 op BBC 2 en FP 2 vanaf 20:00 op BBC three.
thierryvth zegt
@whatdoiknow: RTL (duitsland) zend ook uit, standaard bij Ziggo. Als BBC niet live is en je wil dat gezwets van Mol niet aanhoren
c-ad zegt
Het spijt me, vergeef me….
lau_verbeek zegt
Wat een watje. Hij vindt dat de F1 gevaarlijk is en dat je daarom voorzichtig moet zijn.
Geloof niet dat ooit Senna of Prost bij een race incident elkaar excuses aanboden. Respect voor elkaar hadden ze wel….maar sorry zeggen nimmer. Je komt om te winnen, daarbij horen risico’s. Punt.
potjak zegt
Grosjean kan dat wel willen. Max vindt dat hij niets fout heeft gedaan dus gaat hij never nooit excuses aanbieden. Dat lijkt me logisch!