Het gaat erg goed met het Britse slash Duitse Rolls-Royce. Dit is niet alleen te merken in een toename van spots in onze Gespot-serie, het staat ook op papier. Het afgelopen kwartaal zijn er namelijk 22% meer Rolls-Royces verkocht vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, onder andere door aantrekkende markten in China en Rusland. En dat terwijl de fabriek in Goodwood al op volle kracht produceert. Daarom heeft Rolls-Royce twee maatregelen getroffen: toevoeging van extra shifts en verlengde arbeidstijden.
En dat is maar goed ook want er liggen nog behoorlijk wat orders te wachten van zowel de Phantom als de Phantom Drophead Coupé. En denk vooral niet dat het aantal orders de komende jaren zal afnemen, want ruim een week geleden konden wij jullie al verblijden met het heugelijke feit dat de 101EX in productie gaat. Verder zal er eind 2007 begonnen worden met de ontwikkeling van een nieuw model Rolls-Royce. Of dat de poor mans Rolls wordt? Dat is niet bekend, maar willen ze deze kleinere Rolls in 2010 gereed hebben, dan kan dat haast niet anders.
daan zegt
hopen dat de kleinere rols toch exclusief blijft.
TomRS6 zegt
Ik begin steeds meer te wennen aan de LED-verlichting en begin het zowaar mooi, erg mooi te vinden.
Voor mij is de Rolls Royce nu een mooiere, exclusievere wagen dan de Bentley.
Dit was eerder altijd andersom.
Sportief is het ook nog eens.
Citrofiel zegt
Nou, doe mij nog steeds maar een Bentley.
@ TomRS6; Sportief? In welke mate? Op welke manier bedoel je dat nou? Zo’n luxe slagschip sportief? :?
@ evo; “het aantal order” -> “het aantal orders”
EDIT: Thnx & fixed!
TomRS6 zegt
@citrofiel
Kijk alleen al eens naar de dynamische vormgeving van de RR, voorheen statische 90 graden lijnen. Nu achteroverhellend, klaar om uit de startblokken te vliegen. Dan maar te zwijgen over de megalange motorkap, zou daar wat sportiefs onder liggen Citrofiel??
PeterVanHteV zegt
Helemaal top zon RR even de 10e afwachten
Citrofiel zegt
@ TomRS6; Ja, de úitstraling is wel sportiever geworden. Ik dacht dat je het had over het weggedrag met je “Sportief is het ook nog eens.”. Dat hoeft namelijk niet op design te slaan. Ik dacht dat het sloeg op het merk Rolls Royce. Dat is toch geen sportief merk! :lol:
lincoln zegt
@tomrs6 .. fietsen .. dat is sportief ..
maar helemaal leuk voor rolls .. heeft BMW toch nog iets moois op de wereld gezet.
Klassiekerrally zegt
Afgelopen weekend in Spa een Bentley Conti cabrio gezien en een Rolls Royce Phantom. Daarbij maakt de laatste ’t meeste indruk. De Bentley blijft een redelijk saaie auto.
Maar beide ‘jonkies’ moeten ’t volledig afleggen tegen hun voorouders. Die stralen nog steeds veel meer uit, zijn minder ‘gemaakt’ (nep zou je ook kunnen zeggen).
En eigenlijk geldt: hoe ouder hoe indrukwekkender. Zo’n Bentley met compressor is echt beestachtig!
PeterVanHteV zegt
@citrofiel Citroen heeft toch ook tegen alle verwachtingen in sportieve varianten gemaakt als de, Visa chrono of niet te vergeten de SM, kunnen geen van alle deze RR bijhouden….toch?
@Lincoln zo is het!
dekster (Union Fait La Force) zegt
@Klassiekerrally
Wat was er te doen op spa? (ik zag verscheidene traillers met klassiekers erin, AM, alfa e.d. op de baan)
Citrofiel zegt
@ PeterVanHteV; Zeker is de Rolls snel, maar echt sportief? Dat is toch wel een verschil. En eigenlijk is het niet helemaal eerlijk hoor, een 30 jaar oude auto vergelijken met een nieuwe… ;)
jamesBrown zegt
We gaan toch geen Continental vergelijken met een Phantom…
Voor de rest, mooi zo, laar die Rollsen maar komen :)
Stylez zegt
@TomRS6
Rolls Royce & Sportief?
Volgens mij heb jij een ander merk voor je.
TomRS6 zegt
@ Stylez
Volgens mij ben jij aan het generaliseren?
Citrofiel zegt
@ TomRS6; Grappig dat je dat wel tegen hem zegt, en niet tegen mij, terwijl ik precies hetzelfde beweer…
Klassiekerrally zegt
@dekster (Union Fait La Force): Spa Six Hours. Een absolute aanrader voor de klassiekerliefhebber!
PeterVanHteV zegt
@citrofiel houden ze deze wel bij? http://members.tripod.com/rollingstart/rollers.htm
TomRS6 zegt
@ Citrofiel,
Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik de tekst niet voldoende inspecteer of dat ik jou reacties onvoldoende aandacht schenk?
Citrofiel zegt
@ PeterVanHteV; :lol: Je wilt wel graag gelijk hebben hè? ;) Geen idee, daarvoor moet ik specs hebben. XD (ik zoek ook alleen maar uitvluchten, zullen we maar ophouden, het heeft namelijk niets met dit onderwerp te maken of Citroën of RoRo sneller is… Het ging over de vermeende sportiviteit van Rolls Royce, niet over Citroën)
Citrofiel zegt
@ TomRS6; Dat je ons anders beoordeelt. Dat vind ik grappig, en ik ben benieuwd wat daar de reden van is! :P
Stylez zegt
@TomRS6
Generaliseren?
Dan mag jij mij vertellen wat ik precies generaliseer.
RR is gewoon geen sportief merk en daar is nix mis mee, maar het is wel zo.
lincoln zegt
@TomRS6 .. @Stylez ..
auto,s zijn nooit sportief ..
auto,s zijn voor luie mensen zoals jij en ik en citrofiel ..
en als je als auto zwaarder , groter , sneller bent dan de rest op de weg ..
is dat juist onsportief..
rider zegt
leuk dat ze bentley na gaan doen met een kleiner model. bentley heeft dit al geruime tijd bewezen dat hier grof geld aan te verdienen valt
(met de continental serie). ik hoop wel dat de auto zijn prestige blijft houden die de phantom serie ook heeft/uitstraald.
Jesper zegt
sorry hoor maarreh… “poor mans Rolls”?! …PATS, AUCH!!
ik vind dit egt een bitchclap in t gezicht van de britse automobielindustrie… als is t dan niet meer volledig brits… er zal nooit zoiets zijn als een goedkope rolls, nooit!
Basta zegt
Dus ze hebben nu 3 modellen; de coupé, de cabrio en de limo?
hubert zegt
De release voor de baby Rolls staat gepland voor sept. 2009.
Dus nog 2 jaartjes wachten….
Maar hij wordt wel heeeeel mooi.
spirit of extacy zegt
Vroeger had RR ook 2 moddellijnen. de phantom en de kleinere minder sjikere en minder exclusievere rollers. Ik denk maar aan de silver cloud vs. de phantom II/III.
Bentley is al altijd de sportievere geweest. Van in de begintijd en ook na de overname, is bentley de sportieve evenknie was van RR, maar dan minder luxe (klein beetje minder dan) en goedkoper (klein beetje minder dan). Dat was dan ook de bedoeling toen RR bentley overnam, voor een sportieve versie van RR met een andere naam dan.
Met die ledjes lichten heb ik ook geen probleem meer, maar de Rolls Royce grill is wel verkracht bij die drophead en coupé.
@klassiekerrally, ja hé, ik ben eigelijk alleen maar fan van de Bentley’s van voor de overname van RR. Bij de RR bentley’s heb ik zo’n aldi gevoel (buiten een paar uitzonderingen). De blower daarentegen, goddelijk.