
De designers in Goodwood pakten het fijnste penseel dat ze konden vinden, en begonnen hier en daar wat lijntjes van de Rolls-Royce Ghost bij te werken. Het resultaat van hun inspanningen staat in Genève, als Series II.
Zoals het hoort bij auto’s in deze prijsklasse brengt een facelift of zelfs een nieuw model geen schokkende veranderingen met zich mee, maar het moet wel even. De Phantom ging twee jaar geleden voor een kleine correctie onder het mes, nu heeft ook de eerste generatie Ghost de geest gegeven.
Ook al hebben dit soort modellen een langere houdbaarheidsdatum dan hun meer modale evenknieën, de tijd dat je een model rustig 10-15 jaar kon voeren ligt al lang achter ons.
Hmm.. Rolls Royce doet een Chrysler 300 koplampje. Omgekeerde wereld?
Prachtige kleurstelling zo met dat rood. Alleen nog een cognackleurig interieur en hij is compleet.
Het blijft een ontzettend kleffe auto, zo’n Rolls Royce. De Ghost ietsjes minder als de Phantom, maar nog steeds: ontzettend decadent en vooral klef.
Ik zag er laatst één staan. Een Phantom, naast een Jaguar XJ bj 2006. De “ouderwetse” dus.
Toen werd pijnlijk duidelijk wat een fout ding zo’n Rolls Royce eigenlijk is ….
@Rob: Meningen kunnen verschillen, maar goed ook de Rolls Royce Phantom is voor mij HET voorbeeld van een statige sedan.
Geef mij de eerste generatie RR Ghost maar.