Ter promotie van de Cullinan Black Badge heeft Rolls-Royce een gave, maar ook opvallende campagne bedacht.
Misschien ken je dat beschamende gevoel als je vader tof gaat doen in het bijzijn van je vrienden. Het enige wat je denk is “Pap, doe normaal”, maar je lacht er knikt er maar vriendelijk bij. Dat gevoel komt een beetje naar boven bij deze actie van Rolls-Royce Noord-Amerika.
Enkele jaren geleden introduceerde Rolls-Royce het Black Badge label. Met de introductie werd toen al duidelijk dat Rolls zich richtte op een ander en nieuw publiek in vergelijking met de traditionele klandizie. Het merk doet het dunnetjes over met de nieuwe Cullinan Black Badge.
Komende maand heeft Rolls-Royce Motor Cars Beverly Hills een tentoonstelling waar deze bijzondere fotoserie centraal komt te staan. Wat je ziet is een Cullinan Black Badge, vastgelegd door fotograaf Mark Riccioni in omstandigheden die je niet gauw associeert met een merk als Rolls-Royce. De foto’s zijn genomen in en rondom Los Angeles, Californië. Ze laten de Cullinan in combinatie met de lokale autocultuur zien. Denk aan lowriders en bikers.
De Cullinan Black Badge in kwestie is uniek gespecificeerd voor de promo. Achterin ligt een DJI Mavic Mini drone, een 12.9-inch Apple iPad Pro, een 16-inch Apple MacBook Pro, een Sennheiser PXC550 MkII noise-canceling koptelefoon, Persol PO3225-S zonnebrillen en Supreme kleding. Het is overduidelijk dat het merk zich niet richt op oude Britse mannen met dikke bankrekeningen, maar in dit geval (jonge) gasten met dikke bankrekeningen of een rijke papa die wat leuks wil uitzoeken voor de Sweet 16 van zoon- of dochterlief.
Wat Wouter van de cullinan vindt, zie je in de video hierboven.
Dutchdriftking zegt
TJa, als je bij een meeting komt voorrijden in een Cullinan is er werkelijk niemand die je serieus neemt…..
E550 zegt
@dutchdriftking: heerlijk die Hollandse mentaliteit. Mensen mogen het niet beter hebben dan jij…
monaco zegt
@dutchdriftking: Waarom zou je niet serieus genomen worden als je een auto van een half miljoen kan kopen?
faalhaas zegt
@dutchdriftking: Als je een Rolls rijdt heb je in de meeste gevallen de meesten al serieus flink genomen…
jometdebanjo zegt
@dutchdriftking: ligt aan de uitvoering.
noodlesoup zegt
@dutchdriftking: Als je een RR hebt ben je het stadium dat je het belangrijk vindt wat mensen van je vinden al lang gepasseerd.
emping zegt
Zal in Amerika best wel werken. Slimme zet.
raoufff zegt
And where you gonna hide your stash in your Cullinan?
olivier420 zegt
Persol zonnebrillen. Goed man. Vind die 3225 alleen beetje matig.
Dutchdriftking zegt
@e550 @monaco het gaat niet om het “beter hebben” of de waarde van de auto, maar een Rolls logo op die schillenbak is toch de vlag op de modderschuit? Het is het rijdende voorbeeld dat smaak niet te koop is. Tevens is op meetings het “build not bought” principe er nog altijd eentje welke zeer hoog in het vaandel staat. Dus in Monaco, op de PC hoofd, en op de parkeerplaats van de Hockey en voetbalvereniging zal je er vast punten mee scoren. Maar niet onder de liefhebbers van het volk.
mashell zegt
Noice canceling headphones, is die Rolls Royce rumoerig of zo?
ericd zegt
Lelijk hok, who cares?
remco86 zegt
Mark Riccioni fotografeert ook voor Speedhunters.com, vaak wel toffe foto’s met een goed verhaal erbij.
De Rolls-Royce Cullinan vind ik dan weer niet zo geweldig, maar die kofferbak-lade is wel leuk.
Gulli zegt
Waarom ook niet, grote kans dat een aanzienlijk deel van hun clientèle dit gaaf vindt. Denk aan jonge sporters, influencers en rijkeluiskindertjes