Al jaren zeurt de halve wereld om een baby-Rolls, en nu is het eindelijk zover. We stonden oog in oog met de kleine in Genève.
Op de beursvleur stond ie te glimmen. Dat moest ook wel, want anders zou je natuurlijk zo over de kleine Rolls heen kunnen kijken. 5,4 meter lengte is immers redelijk minuscuul. Toch hebben we onze microscopische lens gemonteerd en een paar plaatjes voor jullie geschoten.
Rik3 zegt
Heeeel vette bak, doe mij die maar.
Knetter zegt
Dat ding is toch gewoon af…!!! Machtige bak…!!!
Kan menig designer nog een puntje aan zuigen..
deora zegt
Erg mooie wagen. En net even “iets” “subtieler” dan de Phantom :P
Gnermo zegt
Een ware conccurent voor de Smart ForTwo.
Niels zegt
Ziet er heel mooi uit, moet zeggen dat de lijnen op mij wat vloeiender overkomen dan die van de phantom
Unknown zegt
Echt een fantastische auto !
Wat mij betreft mooier dan de Phantom ook al is dit zijn kleine broertje…
Br3chtje zegt
Haha :D Rolls Royce staat naast Citroën :D Marktpositionering ? :p
Klassiekerrally zegt
Leuk, macro-opnamen! :)
Op de foto’s vind ik ‘m overigens nogal anoniem, een beetje saai. Hopelijk is ‘ie in het echt indrukwekkender…
Thomas zegt
Lekker breed! nog breder dan een Phantom toch? 10cm dacht ik.
Marco zegt
Mooie, merkwaardige downsizing :)
Tom zegt
Echt helemaal top: ik zou hem zo nemen in plaats van de Bentley of de Quadroporte…
Geert Schoots zegt
Als sjeik kun je je toch niet vertonen in zo’n budget kar, ik krijg een beetje een Dino gevoel bij deze auto.
Mika_Hakkinen zegt
Idd mooie wagen. Toch wat “subtieler” dan de Phantom.. iets minder ‘kijk mij nou gehalte’ behalve als iemand hem in het wit besteld met dikke rims dan weer niet
Sjakie Peters zegt
Hij mist mijns inziens dat “rijdende middel vinger naar jan modaal” image
Melvivio zegt
Kijk dit is echt super ! Vind het mooi “klein modelletje” ! Misschien over 10 jaar ( als ik goeie baan heb? ) wat voor mij :)
W1ck3D zegt
Erg mooie auto, alleen vind ik het ‘Rover’ gehalte achteraan een beetje storend. Had iets meer kitsch mogen zijn :p
Carmaster zegt
Hij lijkt te Duits…
…niets exentrieks meer aan….
………..kan ik niet warm van worden………..
Citrofiel zegt
@ Br3chtje; Jij zegt het! Citroën staat op hetzelfde niveau als Rolls Rocye. :P
DB9 zegt
PRACHTIG! Wordt gegarandeerd een succes. Met wat verbeelding is er gelijkenis met quattroporte nl. overgang C-stijl nr koffer
Laurens zegt
Of het zijn hele kleine mannetjes of die auto is toch wel echt een heel stuk kleiner.
Qua model wel helemaal in orde, maar misschien toch wat te heet gewassen.
Rossi zegt
Lijkt wel op een Skoda Superb van de zijkant…..
Stuko zegt
Een Phantom die te lang in de droger heeft gelegen…
jeppe zegt
hele mooie auto, jammer van de iets te grote uitlaten
Timm zegt
@ citrofiel.
Vind ik ook ;) maar van citroën is er toch alleen de ds3 gaat autoblog daar ook nog even kijken?? Ik ben namelijk ook een citrofiel :D
Laurens zegt
Inderdaad iets subtieler dan de phantom, maar veel verschillen zijn er ook niet..
En ik vind dit niet passen bij het merk. Een baby-Rolls is geen Rolls meer.
arjontje zegt
Hij is erg geslaagd.
maar bij de kont vind ik wel wat rover en op een quattroporte lijken.
Maar dat is geen min punt.
Ook Vind ik hem er minder lomp uit zien als de Phantom.
Almet al een hele mooie wagen.
Citrofiel zegt
@ Timm; Ongetwijfeld heeft Citroën er het hele gamma uitgestald staan, maar echte primeurs zijn er behalve de DS3 niet nee… Autoblog zou nog even de nog vrij nieuwe C3 Picasso mee kunnen nemen, maar ik denk niet dat die een artikeltje waard is. Komt hoogstens even langs op het filmpje.
En hé, wel actief blijven hè. Ik kan wel een actieve medecitrofiel gebruiken in dit Duitse en Italiaanse honk. ;)
Diederick zegt
ik zeg Volvo als je het bovenste plaatje bekijkt :P stom he maar het lijk er echt op die heuplijn
gerjan zegt
en ik vind hem niet mooi! het heeft geen RR uiterlijk niet echt opvalland. kocht mij liever een bentley.
slk zegt
Schitterende bak .Mooier dan de phanton
BmwMPower zegt
Mooier dan de Phantom?
Oef… :oops:
Jaap zegt
Kostda?
BananaFlip zegt
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vindt aan die Rollsjes.
Ik vind ze zelf bijzonder lelijk.
En deze baby-Rolls vormt daar geen uitzondering op.
slk zegt
JA mooier ja.De phantom is gewoon een auto met verkeerde proporties.KAn ik van deze niet zeggen
Laus zegt
hmmm…..komt op niet echt des Rolls over. Te makkelijk uiterlijk. De prijs zal wel de Rolls zijn.
Maar deze is berijkbaar voor de bovengemiddelde proleet. En dat lijkt me nou net niet de bedoeling. De Phantom heeft veel meer uitstraling.
quanti zegt
Wat een dikke baby
willie zegt
prima karretje voor de rapper die het NIET gemaakt heeft
Benz.. zegt
Wat jammer toch van de veel te kleine grill.
disco3 zegt
en het rare is, hij lijkt helemaal niet klein!
david zegt
Balen met een nieuw model is m’n huidige phantom meteen in waarde gezakt, en dan ook nog eens die kretiet kriezus
Davidov zegt
Lelijk met die suicide-doors, moet het nou bij elke Rolls zo tegenwoordig? En krijgt hij (zij eigenlijk) een ”gedownsizede”, sterkere motor?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Simpel: voor mij de mooiste auto in Geneve…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik zit nog even verder te kwijlen…
Wat is die kleurencombo ook schitterend!
Die voorruitstijl meegenomen in het zilver, heeeeerlijk!
MC zegt
Wat een lelijk hok. Het wordt alleen maar mooi gevonden omdat het Rolls Royce is en er enorme prijskaart aan hangt. Als bijvoorbeeld chrysler zoiets had gemaakt dan werd het bestempeld als lelijk vierkant hok.
Laatst zag ik nog een Rolls rijden in de binnenspiegel, maar ik had eerst niet door dat het een Rolls was. Ik dacht namelijk eerst dat het een of andere mislukte Ssang Yuong SUV was. Dus zo lelijk vind ik een Rolls in real life…
Timm zegt
Zal ik doen.. ;) ik lees al ca. 1jaar autoblog, maar ik heb eigelijk nooit zoveel reacties geplaatst maar is iedereen hier dan bmw audi mercedes ferrari lambo enzovoord Fan? Ik ben citrofiel :) hoewel ik renault ook niet slecht vind
Timm zegt
@ citrofiel
Hierboven ;)
Jaws149 zegt
Echt een leuke geslaagde auto. Dan heb je je Phantom voor et meer zakelijke enzo, en deze voor int weekend als boodschappenwagentje. Of je vrouw doet er door de week boodschapjes mee, als jij op pad bent met de grotere broer.
Texter zegt
Van voren hypermodern, van achteren een jaren ’90 Rover…
Texter zegt
En jammer dat ie niet in al de Easy life boedel zat dan hadden we er voor 35.000 euro in kunnen rijden…
Fout zegt
ja nu moeten jullie wel nog zeggen: is ie MOOI in het echt?! Geslaagde proporties, enz?
bozewolf zegt
Mooi ding. De Phantom is toch eigenlijk wel iets te groot. ’t Klopt gewoon niet helemaal. Deze lijkt wel te kloppen. Ook iets minder walvissnuit dan de Phantom, deze is wat strakker.
Zeer geslaagd imo!
@ MC: Als Chrysler zoiets had uitgevonden dankte ik ze op mn blote knietjes.
Citrofiel zegt
@ Timm; Ach, renaultfreak en Vive la France! zijn de meest actieve francofiele reageerders. Er zijn er bergen meer, maar die zie je alleen bij topics over Franse auto’s, en dan vaak nog heel laat ook, als het topic al oud is. Het overgrote deel van de reageerders hier doet niets dan vantevoren al afgeven op Franse auto’s, dat is soms vermoeiend. Volgens mij zijn de francofiele autoliefhebbers hier het minst vertegenwoordigd van al. Zelfs Aziaten en Amerikanen kunnen op meer steun rekenen dan Fransen. Maar goed, dat geeft me eigenlijk wel een leuke positie. :)
super zegt
Ze hadden hem 6000SUX moeten noemen;)
DafMaf zegt
Hij krijgt toch wel een betere naam dan 200EX, mag ik hopen?
Dakloos zegt
Ik wil ‘m zonder ‘B-stijl’ als de deuren openstaan.
CleanAire zegt
Rolls Royce heeft hiermee iets verloren. Ze behoren historisch gezien uiteraard meerdere modellen te hebben. Zoek je de ultieme limo om in zaken te laten zien dat je top in de wereld bereikt hebt…dan kies je phantom. Zoek je de ultieme cabrio om te laten zien dat je je prive het mooiste en extreemste wat de wereld biedt kan veroorloven, dan is het de phantom coupe. Hier is niets ultiems aan. Gewoon een mooie tot in perfectie gebouwde auto, maar voor het imago van Rolls is dit niet goed genoeg. Het is in hun wereld een middenklasser. Het degradeert de historische lineup van het merk dat nu dus ook “instapmodelletjes kent. Zoals de M1 faalde voor BMW omdat het zelfde merk ook de “gewone” man bediende met de 3 serie, moet BMW hier een beetje uitkijken
Zoals Toyota de Lexus heeft bedacht om duur uit te pakken zonder negatief start imago, had men hiervoor beter een sub brand kunnen creeren om het “ultieme”karakter van het merk te behouden. De 200EX zal een succesvol model zijn maar tevens de “White Elephant” voor de brand name.
Allemaal onbetaalbaar en
en allemaal moeten ze “larger than life” zijn. In Rolls begrippen maakten ze vroeger de ultieme auto: de beste cabrio, de beste limo, de beste coupe, maar nu is er ineens niet meer alleen de beste limo want daaronder hangen ze een “instapper”. Het is nu ineens een “gewoon” merk geworden, dit is namelijk niet de ultieme limo…die hadden ze al. Wat mij betreft kunnen ze nu ook de hatchback en de wagonversie uit gaan brengen.
robertovicioro zegt
Waarom vinden sommige het zo raar dat hij er nog steeds groot uit ziet. Dat ding is 5 m 40 lang, dat is langer dan een verlengde mercedes S-klasse… Geen wonder dat ie groot ‘lijkt’..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ CleanAire: ik snap wat je bedoelt…
Maar 1 belangrijk item zal hierin van belang zijn: de prijs!
Als hij gewoon ultiem is, maar wel wat kleiner, en hij duidelijk een meerwaarde biedt ten opzichte van zeg een S-klasse, en dat wordt duidelijk in de prijs, DAN zal het niet het geval zijn.
En ik heb er vertrouwen in dat ze dat bij Rolls ook wel weten.
Bellie zegt
Mooie wagen -> goeie concurrent voor de kleine Maybach..
Echter de achterlicht lijkt zo overgenomen te zijn van een Lincon!
Texter zegt
@ super: BIG is BACK, ‘cause BIGGER is BETTER! 200SEX!
Amigo zegt
Nice! Ben meestal niet echt fan van Rolls, maar deze is goed te pruimen.
YaSo zegt
Super!! mag ik die Rolls Royce alstublieft?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Die suicide deuren lijken me echt ideaal!
Vooral om de Maxi Cosi te plaatsen…
Handig!
:D
WieAndersDasAuto zegt
En toch begin ik hem steeds meer te waarderen. Maar als je deze auto kunt betalen dan kan je een Phantom ook betalen. Dus zie ik het nut er niet van in…
Tinos zegt
Ligt het nou aan mij of zit er wat Rover 75 in de achterkant/zijkant vanaf de C-stijl?
Vraag me af of deze niet te Duits is voor Rolls Royce publiek. de Bentleys met BMW motoren worden ook niet door de oude klanten gewaardeerd heb ik me eens door een Bentley rijder en liefhebber laten vertellen. Denk dat ie trouwens dan ook wel gruwelt van VW…
Maar ik sluit me aan bij hierboven: hij oogt wat anoniem. Ultieme recessie bak dus.
Timm zegt
@ citrofiel
Maar toch vind ik citroën nog het beste :D
Jorden zegt
@ Das Auto
Rolls Royce gaat er gewoon doodleuk vanuit dat hun klandizie, naast hun phantom nog een 200EX aanschaffen!!!
Ja iedereen die die niet contactgestoord is kan zo op marketingafdeling van Rolls Royce werken.
Phantom: voor officiële gelegenheden.
coupé: voor in de vrijetijd
drop-head coupé: voor bij het vakantiehuisje
200EX: Als zaken auto
Zo redeneren ze dus bij Rolls-Royce
De auto gaat de naam silverghost dragen en kost in NL 380.000 euro
WieAndersDasAuto zegt
@ Jorden
Natuurlijk gaat RR daar van uit. Maar is dat wel zo verstandig? Ze hebben immers meer concurrentie. Iemand die een RR kan betalen prefereert vaak een Ferrari boven een RR als een auto voor de vrije tijd. Die mensen willen heus wel een keer zich even lekker uitleven…
Sjoerd zegt
Ik vind het erg vermakelijk om te lezen dat er mensen zijn die het des Rolls onwaardig vinden dat de Britten nu met een kleiner model komen.
Vergeet echter niet dat dit nieuwe model nog steeds net zo groot is als een bijvoorbeeld een Silver Seraph en ook nog steeds in die prijsklasse zit. Daarnaast was vroeger (lees: vanaf de jaren ’50 tot begin jaren ’90) de Phantom altijd het grootste en meest luxueuze product van het merk naast een lijn met ‘kleinere’ modellen, zoals de Silver Cloud, de Silver Shadow en de Silver Spirit.
Dit is altijd goed gegaan, juist omdat het kleinere model een stuk subtieler was en daarmee in de wereld van het echte geld (lees: oud geld) een stuk meer geapprecieerd werd. Mijns inziens is dat ook wat de meerwaarde is van dit kleinere model.
Voor het merk is dit een zeer goede stap, zowel historisch gezien als ook vooruitkijkend. Absolute klasse.
H zegt
@Sjoerd: you get it!