Er gaan weer meer auto’s worden geproduceerd bij onze buren aan de andere kant van de Noordzee. Deze week werd bekend dat in de originele MG Rover fabriek in Longbridge de MG TF weer in productie gaat. Daarnaast schijnt het Chinese SAIC aan een Ford Focus killer voor de Europese markt te werken, die eveneens door de Britten zal worden gebouwd.
De Focus killer zal zijn gebaseerd op de Rover RDX60 Concept (zoals hier afgebeeld) en worden gebouwd door Ricardo 2010. Dit is een Brits bedrijf dat door de Chinezen werd overgenomen en waar de nodige ex-Rover medewerkers werkzaam zijn. De auto zal beschikbaar komen in 3-deurs en een 5-deurs uitvoering, zo schrijft AutoExpress. Vooralsnog is echter onduidelijk wanneer we het nieuwe model werkelijk mogen verwachten.
karlo zegt
Een focuskiller?! Dat klinkt grappig, zeker als ik deze afbeelding zie.
Vincent#1 zegt
Typefoutje eerste zin: Er gaan weer meer auto worden…..
Fej zegt
Zelfs als ze al een mooie wagen zouden hebben, wie koopt er nu een SAIC? Het zal toch enkele jaren duren vooraleer ze echt kunnen doorbreken. Maar met bovenstaand design zal dat waarschijnlijk ook niet lukken. Misschien moeten ze maar gewoon de Focus namaken en hem 5000€ goedkoper maken dan het origineel.
autoblogger zegt
@Vincent#1: check!
gerrit zegt
@ karlo
wat je zegt, als dit een focus kilt, dan is het vast op gebied van….
Ja das erg lastig dat te bedenke
later Gerrit
Lagonda zegt
Rover = helaas toch echt Over :(
Pordon zegt
Als het nou geen SAIC was, is het wel een leuke concept
Ruben J. zegt
Heeft wel wat weg v/d chrysler 300c touring.
Mr. R zegt
Voor een Focus Killer mogen ze toch echt wel wat harder, langer en beter werken! Dit ziet er niet uit. Jammer dat ze eerst een fout imago neer gaan zetten en jaren later pas met fatsoenlijke auto’s komen, maar met een fout imago zitten.
mashell zegt
Een nieuwe auto ontwikkelen? Wat een goed idee, dat hadden ze bij Rover ook moeten doen! Misschien had het dan nu nog wel bestaan. Merken die geen nieuwe modellen ontwikkelen en daarom auto’s veel te lang op de markt laten krijgen het vanzelf moeilijk. Dat hebben ze bij Rover op de harde manier geleerd en laten we hopen dat Mitsubishi, Subaru en Saab die les ook begrepen hebben.
KiDo zegt
ziet niemand de typo in de titel dan? :P roewe?
KiDo zegt
ah mijn fout :P
linkinparknl zegt
Op dit plaatje ziet hij er al iets beter uit, maar alsnog zie er niet echt een focus killer in.
Agh zo erg kan het niet worden (hoop ik).
linkinparknl zegt
Hm plaatje werkt niet echt…
Nog een keer
En voor de zekerheid als hij weer niet werkt,
http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_425/car_photo_212591_7.jpg
Citrofiel zegt
Als hij er beter uit komt te zien dan de Focus vind ik het een goed idee, dus dat betekent dat hij er niet uit moet gaan zien als die van linkinparknl, die vind ik lelijk. Die RDX60 vind ik best leuk, en iig beter dan de Focus. Laat maar komen!
slk55 amg zegt
inderdaad linkinparlnl, dat plaatje wou ik ook net plaatsen. op dat plaatje ziet hij er absoluut niet verkeerd uit. mooi dat britisch green en die stoere uitstraling.
Base zegt
We moeten met z’n allen leren inzien dat een Chinees moeder-bedrijf niet alleen maar een kwaliteit kan bouwen die voor de Chinese thuismarkt acceptabel is. SAIC heeft dat door en gaat zijn auto’s die voor de rest van de wereld bedoeld zijn buiten China bouwen.
Ik ben benieuwd, laat maar komen.
(er zijn zoveel Europese, Amerikaanse en Japanse fabrikanten die hun kaartjes buiten het thuisland bouwen, en wel daar waar de afzetmarkt is. Waarom zou SAIC dat niet kunnen?)
johann zegt
Dus als ik het goed begrijp, blijft dit model alleen in UK? Voor de rest van Europa hadden ze het anders wel “Golf-killer” genoemd. :-)
Danilo zegt
@ plaatje van linkinparknl —-> Yaris vierdeurs met rovert logo?
Dennis zegt
Roewe 450
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/205587/roewe_450.html
autoblogger zegt
@Dennis: heb er net iets over geschreven:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/23/roewe-450-impressie-spyshots
en misschien is het handig om een andere naam te gebruiken (ivm de auteur van dit artikel) ?
Het bovenste plaatje (in het artikel) is wat verwarrend maar die groene hatchback is duidelijker, volgens mij ging dit bericht over de Roewe 250, de 450 wordt wat groter…
Dennis Asselbergs zegt
Nou, in mijn optiek is de Rover 25 / Roewe 250 / MG ZR een klasse lager ingeschaald dan de Ford Focus. De 45 / 450 / ZS lijkt me meer geschikt als “Focuskiller” *proest*. (nee, ik ben niet zo van de Fords en ja ik rij een van de laatste MG ZR’s :-) )
Vandaar dat ik dat artikel heb opgezocht en hier heb geplaatst. Overigens is http://www.mg-r.nl een van de beste bronnen voor Rover / MG / Roewe nieuwtjes.
autoblogger zegt
Ok, bedankt voor je reactie!
Jeroen breuer zegt
Ik moet toegeven dat ik erg jammer vind dat het merk MG-Rover tenziele is gegaan!
Ja.. de auto waren niet meer de modernste maar zeker wel interessant!
Ik ben zeker wel te porren voor een mooie MG ZR 160 of een MG ZT-T 260!