Volgens Rinspeed is dit een “1-2-3-seater”, uiteraard aangedreven door een elektrische motor…
Wel jammer dat deze niet onderwater kan, dat is toch het minste wat ik verwacht van Rinspeed. Ze hebben echter wel een flexibele body gemaakt, bij 1 persoon ziet de auto eruit als een sportwagen maar als er 2 passagiers bij komen dan wordt het een soort stationwagen. Alleen we kunnen daar op dit moment geen foto’s van laten zien, de auto staat volgend jaar op de show in Genève.
Zumikon – World premiere at the Geneva International Motor Show (March 5th thru March 15th 2009): with the “iChange” the Swiss designers of Rinspeed present a “1-2-3-seater” powered by a 130kw-electric motor. The concept car’s striking body structure adapts via “electronic trick-tail” to the number of passengers: while the sporty and streamlined teardrop shape seats only the driver, two more passengers may join him once the car’s rear end has risen as if by magic. In the blink of an eye the full-blooded sports car turns into a compact sportsvan.
With the Rinspeed “iChange“ the automotive jack-of-all-trades Frank M. Rinderknecht and his partners aim to provide thought-provoking impulses for the automobile industry: “Thinking about variability and the constantly changing energy demand, we have created an extremely flexible vehicle.” The result is a zero-emission car featuring both extremely low weight and aerodynamic drag, thus further reducing the power consumption.
For Mr. Rinderknecht the car’s name “iChange” means more than a flowery phrase: “If we want to preserve our individual mobility in the future, we have to re-think our conception of cars – above all we need to accommodate the ecological aspects.” The best possible answer the big automakers could find for the “iChange” woud be a strong “Yes, we can!”
eendje zegt
I’ve one thing to say: this car is damn ugly…
Don Leon zegt
Hopelijk wordt er eens echt wat mee gedaan…allemaal ideeën…Maarja, alle autofabrikanten gaan toch failliet.
Robertovicioro zegt
@ Don Leon
Wil je dat hier wat mee gedaan wordt? ik vind het een gedrocht
Johan zegt
Hmm.. Lelijk auto’tje .. Typefout @ 2e aliniea 1e woord :)
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
Roderick zegt
@ Johan
Gaan we op alle slakken zout leggen?
@ eendje
I’ve one thing to say: this car is damn ugly…
Inderdaad!
Een betere ontwerper zegt
De iCar, ik vroeg me al af wanneer ik em zou tegekomen.
Wel lelijk, laat maar weg.
rutger zegt
Zeg waar leeft dat Rinspeed eigenlijk van? ze maken alleen maar concepts.
Robertovicioro zegt
@ rutger
Volgens mij kunnen ze van alleen die concepts (als ze die voor andere bedrijven maken) goed leven. En anders tunen ze altijd nog Porsches :P
Tommeke zegt
Het soort auto waarbij mijn getekende creaties, onozele ventjes, die ik vanmorgen tekende goed zouden in passen. En dat is geen goed teken :p
Jandepandaman zegt
Dit is helemaal geen “1-2-3-seater” met 130kw-electromotor.
Dit is een aardig computertekeningetje met wat min of meer interessante gedachten ten aanzien van gebruik en mogelijk wensbare prestaties.
Meer niet.
:?
Ik zal die van mij er nu even naast zetten, net zo echt als deze van Rinspeed- Nieuwe auto door Jandepandaman:
4-wiel aangedreven gestroomlijnde iFart met 4 zitplaatsen, uitschuifbare kofferruimte, accucapaciteit voor 600km (zien jullie waar ik de naam vandaan heb- Far-Ver…?) en topsnelheid van 210km p/u. Met trappers.
Geen tekening of foto erbij, maar dus toch wel lévens-echt. …Als concept…
In mijn dromen… (N)ooit…
:roll:
Simpson zegt
@rutger ons aller Philips verdient ook nog steeds het meest met hun ideeen (patenten)
Doewap zegt
@ al diegenen die voor 1990 nog geen autobladen lazen…
Rinspeed leeft van vanallesennogwat. Alleen met concepts halen ze de publiciteit. De Porsche-afdeling is net vorige maand aan Mansory verkocht, weten we nog wel, Tuning-fans?
Frank Rinderknecht begon Rinspeed met de VW Golf I Turbo in 1979. Als eerste leverde hij setjes met een grill en vierkante koplampen. Is-tie nog steeds trots op.
Ik herinner me vooral de 911 R69 Turbo, alweer 24 jaar geleden: een 911 met Testarossa design-elementen (maw de hele achterzijde…).
Rinspeed is weinig subtiel en bedenkt oplossingen voor problemen die niemand heeft. Neem nou de Bedouin (google die maar).
Doewap zegt
Nog even die R69
Doewap zegt
Overigens, en sorry voor het losse posten, deze R69 is wel een heel bijzondere auto voor Rinspeed, want een kleine 8 jaar later maakt de Sondernprojekt-abteilung van Porsche in Japan en Amerika furore met de in kleine serie gebouwde 911 Turbo “Flachbau” (Flatnose of Slantnose).
Bij mijn weten is Rinspeed nooit door Porsche betaald voor het idee… Weet iemand meer?
rikkon zegt
Niets is ooit nieuw, Porsche heeft de Flachschnauze zelf al vanaf ’76 gebouwd. Dus ruim voordat Rinspeed R69 liet zien.
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_935
corts zegt
Rinspeed was inderdaad niet de eerste met een slantnose. Porsche had hem inderdaad al zelf voor zijn race auto’s uitgevonden, en er waren ook tuners die eerder dan Rinspeed waren. De R69 werd voorafgegaan door de 939/R39 uit 1983. Deze had ook een platte neus met koplampen van de 928. Maar ook dat was niet nieuw, want bedrijven als Buchmann uit Frankfurt hadden eind jaren ’70 dat idee al uitgewerkt. Porsche kwam zelf midden jaren ’80 ook met de platte neus voor de 911, als extra optie.
kowalsk zegt
Lelijk is -ie in ieder geval… Categorie ‘laat vooral weg’.
@ een betere ontwerper:
Haha! :laughing: