
Een M3 is niet misselijk. Zijn voorganger, de E46 evenmin. Dan is er ook nog de E46 M3 CSL. Nóg bruter. En dan nu presenteer ik jullie de overtreffende trap: de G-Power M3 CSL V10. Inderdaad, de V10 uit de E60 M5 is in de M3 CSL gelepeld. En daarna nog lichtelijk aangepast ook. In plaats van 507 pk, perst men 550 pk uit het blok.
Niet verkeerd, me dunkt. Maar, het kan altijd beter, niet dan? Dat is vast het motto van G-Power, men levert namelijk ook een compressor variant, waardoor de standaard CSL helemaal gedegradeerd wordt tot boodschappenauto; 750 pk is het resultaat. Mocht je toch genoegen nemen met de ‘standaard’ 550 pk en 580 Nm, dan wordt je getrakteerd op een topsnelheid van 335 km/u en de 200 km/u wordt in minder dan 12 sec. behaald. Als je, na het zien van onderstaande foto’s, besluiten dat je alleen de wielen wilt aanschaffen; ze heten SILVERSTONE en zijn verkrijgbaar in 18″ t/m 21″, voor elke BMW. Dus mocht je al een V10 V12 in je E30 hebben liggen, het kan!
Bron: g-power.de, via Motorautohority.
de G-Power M3 CSL V10. Inderdaad, de V10 uit de E60 M5 is in de M3 CSL gelepeld. En daarna nog lichtelijk aangepast ook. In plaats van 360 pk, perst men 550 pk uit het blok.
bedoel je niet 507 pk?
– edit: Danke schön-
Damnn ziet er echt lekker uit!
Absurd, ze maken ook (gelukkig) overal een overtreffende trap van, betere werk, nu wachten op de W16 versie
fock 750 pk in een m3
Renjie: je hebt gelijk, ik bedoelde het t.o.v de standaard CSL.
velgen mochten een maatje kleiner..
Voor de rest: killerbak!
Velgen mochten een maatje mooier vind ik zelf
Beetje zonde dat men een CSL gebruikt heeft! Daar zit toch wel zo’n waanzinnig heerlijk geluid in! Had een normale M3 aangepakt. Zie liever de originele CSL velgen
WAANZIN!!
hoeveel pk is’t nu? make up your mind!
ik ga in elk geval voor de 750… misschien een nitro injectie erbij?
nah… doe mij maar een E90 M3… vooral standaard, alleen moet er dan ietsje van het gewicht af. ah heck ik laat de geluidsdemping en isolatie er wel allemaal uithalen! :P
Ik moet eerlijk bekennen; ik ben geen groot fan van BMW. Maar de E46 M3 (en vooral de CSL) zijn echt prachtige wagens, leuk project dit dan ook!
Let’s see some movies of it !
Wat een monster! ocharme die achterbanden ;)
Mooi dat hij zo understated is gebleven… en de velgen hmm… 1st vond ik ze niks maar hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik ze begin te vinden.
Zelf dacht ik altijd dat BMW deze M# CSL op de markt had gezet als “echte rijders auto”
Denk dat er dan de 120kilo besparing weinig overis met dit blok erin.
vind persoonlijk de BMW 330d met v10 blok van hartge erg gaaf
Deze gasten doen het goed, deze shit denk ik ook vaak aan om te doen zou ik het geld hebben :)
grappige fout, 507pk en 750 is nogal een verschil:P
Nice work…deze “oude” 3 ziet er gewoon wel goed uit…de nieuwe 3 ziet eruit alsof ie zelfs door de koreanen is afgekeurd op de tekentafel.
heb gistere nog 1 zien rijden, mooie bak
Wow dat is veel, zou ik ook wel wat toertjes mee willen doen.
erg fijn, maar kijk eens hier…http://www.g-power.de/654.html?&L=1
diezelfde M5 motor lepelen ze ook in een 1 serie ????
Ze plaatsen die M5 motor ook in de 1 serie lijkt het… ???
http://www.g-power.de/654.html?&L=1
@ Ruud … 750pk in een M3 CSL… Dat is nog leuker dan in een M3.. Nog hogere pk/kg verhouding..
Is deze auto inmiddels niet gewoon een motor met 4 (prachtige) sloffen?
Ben benieuwd of de rij-eigenschappen niet te veel zijn aangetast van de CSL, maar toch ook erg benieuwd naar de filmpjes.. Kom maar op!
http://www.g-power.de/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FFahr_Heck_4_04.jpg&width=8000m&height=6000m&bodyTag=%3Cbody%20bgcolor%3D%22black%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose%28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=abfe5861117b9534afbf6ac565fdc8c9
Nice!!
Doet me denken aan die van Hartge maar die hijsen het in een E90 en dit is echt de kleinste M5 die ik ooit heb gezien ;)
Kortom ze hijsen de V10 in elke BMW! in de 1, 3, 5, 7, 6, X5, X3, Z3 en vul zelf maar in echt niet normaal ik vind hem beter dan Hartge!
Het lekkerste is nog dat-ie er niet uitziet alsof hij 750pk haaft, als-ie naast je staat aan de stoplichten…
Maar deze heft 500+ PK en geen 750 ;)
Maar ik meen dat de M5 een automaat is en de M3 (CSL) een handbak is doen ze dan ook een automaatversnellingbak erin of kan het ook met schakelen? (automaat ombouw zit je dan wel met dat ene pedaal)
Ben benieuwd wat er van de balans over is. Hoeveel zwaarder is die V10?
http://www.g-power.de/uploads/media/Prospekt_G3_CSL_V10.jpg
Veel sneller is hij niet maar de prijs is wel aan de hoge kant: €66.000,- voor dat geld heb je in duitsland een M5 (2e hands)
En voor floris staat het gewicht er ook bij ;)
Die velgen… MOOIIII
Die Hele auto… MOOIIII
Die motor erin… MOOIIII
Heren van G-Power laten in ieder geval het uiterlijk van de auto intact. Velgen is op zich niks mis mee, alleen niet mijn smaak.
Vraag me alleen af wat er overblijft van de gewichtsbesparende effecten van de CSL met deze motor erin. De V10 is gewoon stuk zwaarder. Dit kan natuurlijk effect hebben op de handling van de auto.
De te grote velgen maken het qua uiterlijk wel een sjonniebak imho.
De nieuwe V8 in de E92 M3 is een paar kilo lichter dan de ouwe 6 in lijn. Het nieuwe M5 V10 blok zal dan niet zo heel veel zwaarder zijn dan de oude 6 in lijn denk ik.
Perfecto Forza ///M!!!
Hij is maar 0.6 Seconden sneller met het nieuwe hart! niet veel maar de top snelheid licht wel weer hoger!
Maar je moet er wel diep voor in de buidel tasten kosten voor het ombouwen: 66 mile!
met 750 pk hoe hard gaat ie dan vraag ik me af
die velgen zijn te groot.
met zulke platte fietsbandjes erop zou ik hier elke dag lek rijden. gaat nergens over
Ik vraag me af van waar ze die motoren halen, de enige aan wie BMW zn motoren geeft is Wiesmann dacht ik.
Als dat maar goed gaat….
Deze heeft 550 PK! ze leveren ook nog een kit voor de standaart CSL voor een vermogen van 750 PK de M3 V10 kan 335 diegene met 750 weet ik niet!
Hartge heeft er ook een handje van die mag ze ook lenen (of die haalt ze uit de M5) kijk maar naar de E90 met V10 motor erin! ikdenk dat ze ze aan iedereen uitgeven maar voor de productie auto’s (dus vast leveren) denk ik ook dat alleen Wiesmann ze mag hebben! ik zou het echt zo doen met een Sedan of Touring maar als je naar de prijs kijkt hoe duur het is dan zeg je spontaan NEE!!
@ rick
nee hoor een m3 CSL heeft gewoon een smg
O, oke ik dacht dat het een Handbak was, nouja zeker in verwarring met de M5 (E39)
zoooo echt vet .. bijna net zo vet als een ferrari petje met handtekeningen..
sehr schön!! ;)
super wagen. en ziet er uit als een normale m3 csl. uber velgen ook die eronder zitten.
Beetje jammer dat je nu een nogal ongebalanceerde auto overhoudt, wanneer je de bocht instuurt zal hij vreselijk ondersturen doordat hij voor veel zwaarder is, wanneer je echter op het gas gaat heb je zo’n surplus aan vermogen dat je zo dwars staat….. Leuk voor de hobby maar geef mij maar een originele CSL :)
CSL is met zn normale motor een genot om in te rijden enz.
Deze V10 creatie is wel gaaf, maar zal nooit zo strak sturen denk ik. Geluid is wel goed.
bmw stinkt wat proberen ze met 750 pk jappenertjes komen met hun skylintjes en supra die dat eruit halen uit een V6je? duhh?
Je verwoordt het misschien niet echt algemeen nederlandstalig :D Maar je hebt wel een punt hoor shivan. ’t Is toch zo, de japanners zijn gewoon gek, die halen 1000 pk uit een v6je. Alhoewel ik deze tuning dan weer iets verfijnder vind, en ik absoluut niets heb met japanners. Integendeel, geef mij maar Deutsche Grundligkeit.
1000 pk met een enorme turbo ja. En die heeft 10 seconden nodig om de turbolag te overbruggen.
D’r was toch ook een tuner die E36 M3’s opfokte tot 1000pk? Duitsers kunnen dat best, ze doen het alleen niet omdat het totaal geen nut heeft. Japanners zijn gewoon idioot :P
@shivan
Ik ken geen supra’s en Skyline’s die een V6 hebben. Wel een 6-inlijn.
daar kon je op wachten! wel zonde dat ze de sowieso al exclusieve csl daarvoor hebben gebruikt. waarom niet de normale basis? okee hij is lichter maar toch!
Er is ook een m3 met 1100pk xD maar dats oud nieuwe