Iedereen kent de Mustang en toch wordt deze niet officieel geimporteerd in Europa. Geen reden om hem te laten staan en dus gingen we er een blokje mee om.
De Mustang is sinds de jaren zestig een icoon. Tijdens de introductie in New York in 1964 werden in het eerste weekend dik 20.000 exemplaren verkocht. Onsterfelijk werd de Mustang na de achtervolgingsscene in Bullitt, Steve McQueen reed achter het stuur van een Mustang GT-390 in de langste achtervolgingsscene ooit. Na wat minder geslaagde reïncarnaties sloeg Ford in 2004 de spijker op de kop.
In onze rijtesten plegen we niet het meetlint en de paskoffers erbij te pakken om de exacte maat van de bagageruimte op te meten. Er zijn drie maten: klein, middel en groot. Of er in een grote bagageruimte 500 of 510 liter past, zal ons jeuken. Mocht dat tot problemen leiden tijdelijks de jaarlijkse zomervakantie, dan rest ons slechts één advies: vertel je meisje dat ze alleen die sexy bikini’s mee hoeft te brengen, die nemen minder ruimte in en de rest kan daar ook worden aangeschaft. Of de Mustang een grote kofferbak heeft? Geen flauw idee. Maar er zit wel een groot motorblok in. Een V8. Een echte V8, Amerikaans en niet helemaal verfijnd. Maar wel groot in de zin dat hij sterk is. Natuurlijk zijn er ook viercilindertjes met 300 pk, maar dit is mannenspul.
Dat werd ook geïllustreerd tijdens een stop bij een tankstation. Naast mij liep een meneer in pak naar een Audi TT. Zijn blik gleed subtiel over de parkeerplaats, even bevroor de verder zo soepele beweging. In plaats van de normale dominantie over de parkeerplaats, was hij nu het lulletje in de Europese coupe met een miezerige viercilinder in het vooronder. Yeah boy, I’m driving this Mustang today. Wat is het toch heerlijk om nog niet volwassen te zijn.
En niet volwassen zijn doen we het liefst in goed gezelschap, dus maar even onze allereigenste Lotte gebeld (ze heeft iets met Mustangs).
Wouter belt. Of ik een stukje mee wil rijden. Ondertussen roept mijn peuter ‘isdawoutuhvanautoblog?’. Hij kent ze allemaal, hoewel Aimee nog steeds favoriet is. ‘Aimeeeee…’ fluistert hij zachtjes als ze op weer eens op Autoblog te zien is. Hij zwijmelt lekker mee met het gemiddelde bezoek. Maargoed, deze keer mag mama mee met Wouter en Ruben en daar is ze meer dan blij mee. Naast aantrekkelijk mannelijk menselijk gezelschap, is er gezorgd voor mannelijk gemotoriseerd gezelschap; de Mustang GT. Wel gewapend met een vochtabsorberende doek, je weet maar nooit. Een gespierde Amerikaan in combinatie met een hoogzwangere kan weleens wat lekkage geven.
Als moderne vrouw geef je vaak het signaal af volledig zelfstandig te opereren in deze wereld, maar als ik de GT zie naderen word ik toch een beetje week in mijn knieën. Heeft Ford een holbewoner als ‘papa’ van deze auto gekozen? ‘Brul’ klinkt het en een met biceps en triceps voorziene verleider stopt voor mijn voeten. Ik word geschaakt door een Mustang! Ik zie een plukje van Ruben zijn haar door het achterraampje en een witte rij blinkende tanden van Wouter door het voorraampje (‘pje’, ja!). ‘Oh joepie!’ roep ik.
Als ik ga zitten klopt Wouter meteen op alle plastic onderdelen (van de auto he!) en terwijl ik nog aandachtig luister zijn we al bij het eind van de straat. In opperste staat van verwarring probeer ik mijn zwager te bellen en ondertussen begin ik tegen Ruben te stotteren dat de GT de personificatie, nee… uhhh… vleesgeworden… nee! Godver! Ik kan de woorden gewoon niet vinden. We trekken op, stoppen, op twee banden langs een rotonde en ik zie mensen verschrikt opkijken. Ondertussen begin ik het toch wel warm te krijgen van zoveel mannelijk geweld en met klotsende oksels grijns ik verdwaasd naar een waarderende knikkende fietser. De zwangerschapsvermoeidheid is als sneeuw voor de zon verdwenen en die avond hebben ze thuis eindelijk eens een avond geen last van mijn hormonen. De GT is me (bijna letterlijk) bevallen. Wouter kan je tegen de 40e week een Shelby regelen? Of heel misschien toch een Accord coupe in laten vliegen?
Tijd om weer even met beide benen op de grond te landen. Hoewel je de Mustang eerder in een emotionele opwelling als impuls-aankoop de showroom uit zal rijden, is het goed even wat objectiever naar de auto te kijken. We reden de Mustang GT met 4.6 V8 die 300 pk en 434 nm levert. In de testauto was deze gekoppeld aan een vijftraps automatische versnellingsbak. De bak schakelt op zich soepel genoeg, maar hypermodern is die ook weer niet. Helaas heeft de Mustang geen flippers achter het stuur of een speciale manuele stand voor de pook, voor sportief rijden een serieus nadeel. Mocht dat het doel zijn van de aanschaf van een Mustang, kies dan voor de handbak, houd je nog geld in je zak ook.
Met handgeschakelde versnellingsbak is de Mustang in geoefende handen ook nog eens sneller. Van 0 tot 100 zou in 5,5 tel moeten lukken als je zelf schakelt. Met automaat klokten wij de Mustang GT op iets boven de zes seconden. Als het nog sneller moet, dan zijn er tig tuners die Mustangs 400, 500 of meer dan 700 pk geven. Waarschijnlijk is dat voorlopig even genoeg.
Het interieur ziet er op foto’s bijzonder appetijtelijk uit, met mooie retro elementen die weer terugverwijzen naar de Mustangs uit vervlogen tijden. Helaas is het wel zo dat, net als bij veel Amerikaanse auto’s, het materiaalgebruik en afwerking niet op een heel hoog niveau staan.
Over de wegligging kunnen we kort zijn: die is prima, zonder echt uit te blinken. De keuze voor een behoorlijke ouderwetse starre achteras lijkt vreemd voor een auto met sportieve aspiraties. Er zijn echter ook voordelen aan deze constructie: het is goedkoop, stevig en voor dragracen dan weer juist uitermate geschikt. Zolang het asfalt in bochten enigszins vlak is, is er overigens nog steeds niets aan de hand.
Het is ook niet waar de echte kracht van een Mustang ligt. De Mustang is niet de meest verfijnde auto op de aardbol, maar dat is geheel logisch. Zeker in de Verenigde Staten heel voordelig, helaas gaat een gedeelte van dat voordeel weer teniet door de kosten van het invoeren. In Nederland kun je voor pakweg 50 mille een Mustang (GT) op kenteken hebben staan. Met een beetje geluk duikt de koers van de dollar nog verder en dan wordt het wellicht voordeliger.
Met dank aan Ford dealer Hendriks te Oss voor het ter beschikking stellen van de auto!
Jordey zegt
Lekker geluid. Alleen vindt ik de auto zelf niet zo spectaculair. Maar het filmpje is gewoon weer zo goed. Dat ik het jullie vergeef :-D
Neal zegt
ik heb de GT500 dereden en ik meot zeggen dat behalve hard rechtuit gaan, de auto verder als een zeecontainer rijdt. Die starre achteras laat weinig tot niks toe zodat je bijna elke keer dwars gaat als je net een beetje teveel gas geeft bij het inhalen van een voorligger. Ook korte bochtjes op een normale manier nemen is er niet bij.
Het ‘zingen’ van de supercharger op de GT is dan wel weer een hebbeding:D
BenM zegt
Ben niet echt fan van dit soort wagens, maar een best wel leuke rijtest. Ik hoop dat Autoblog komt met wat meer spectaculaire auto’s.
Josje zegt
en ik quote wouter:
“minder verfijnd, maar het is wel een stoere auto”
helemaal mee eens, en daarom zou ik hem niet willen hebben
J.Hensen zegt
@ Neal
bedoel je niet de supercharger op de GT500??
Josst zegt
Zit er een supercharger op? Wauw, hoeveel pk zou deze mustang zonder supercharger dan wel niet hebben?
Verder wel een leuk geluidje :)!
joep zegt
Leuke review en gave wagen! Ik zou hem idd ook niet kopen voor dat geld, maar toch heeft hij zeker zn charme! Wat jammer trouwens dat Lotte niet in beeld kwam! Ik was juist wel erg benieuwd haha ;)
vinny zegt
Ik ga d’r 30april mee naar amerika, ik verwacht daar veel mooie auto’s te zien, hebben jullie interesse in foto’s op autojunk??
vla zegt
-edit: succes;) –
Hugo zegt
Ik heb 3 maanden een GT gehad, wel met H&R onderstel en 19” anders gaat ie dus echt geen bocht door. Maar door het gebrek aan kwaliteit snel ingeruild… Rij nu ruim een jaar een RS4 V8 en dat is dus echt een wereld van verschil…maar is qua prijs natuurlijk ook niet te vergelijken..
Verder mooie test!
RubenBaeten zegt
@BenM: Niet spectaculair genoeg?
@vinny: Da’s altijd goed natuurlijk!
ZwerverRoodbaard zegt
Zoals Ruben al zei deze auto moet je niet vergelijken op kwaliteit en rijgedrag maar gewoon op gevoel.
Als ik het geld zou hebben zou ik er allang 1 gekocht hebben (of een oldtimer uit de USA maar das een ander hoofdstuk).
@Hugo
Wat een luxe probleem zeg :P
@ Vinny
Kom maar op en laat vooral geen oldtimer voorbij gaan ;)
Mairsil zegt
“zodat je bijna elke keer dwars gaat als je net een beetje teveel gas geeft bij het inhalen van een voorligger”
High-tech is het inderdaad niet, maar ik moet zeggen dat het juist wel erg leuk klinkt, dwars over alle rotondes… :)
Ik heb nogmaal helemaal niets met amerikaanse musclecars, maar deze Mustang GT kan ik toch erg moeilijk links laten liggen. Is een van de weinige auto’s in de buurt waar ik op weg naar de Albert Heijn toch altijd even naar uitkijk. Hij staat bij mij hoog op de shortlist, gek genoeg naast japanse high-tech als de 350Z, de Evo X en de RX-8, die rond dezelfde prijs zitten.
six trey zegt
De mustang wat een prachtige wagen, Betaalbaar, snel, een dikk V8, Lekker geluid. Als ik een nieuwe coupe zou kopen zou het zeker een mustang zijn
Neal zegt
@ J Hensen, klopt het was de GT 500… ff te snel afgekort:)
Het dwars gaan is wel leuk maar de meeste eigenaars van dit soort wagens, hebben em als status symbool. Dus hoeveel van hen er ook echt een bocht dwars rond komen is nog maar de vraag.
Jesper zegt
Tja, zoals gezegd; rationeel gezien rijdt ik liever in de TT van de meneer met het mooie pakkie (aangezien ik zelf ook altijd in pak loop) maar je voelt je wel 10x stoerder in deze bak :D Zeker in het zwart of rood, zo in het zilver is-ie wat saai…
Willem vd Velde zegt
Doe mij maar een ouwe, uit 1965-1970, kwa techniek nog zowat ut zelfde, kost minder, is mooier, en een wereld aan nostalgie!
Neemt niet weg dat is de mooiste mustang sinds 1970 is..
Willem vd Velde zegt
“Neemt niet weg dat is de mooiste mustang sinds 1970 is..”
is = dit natuurlijk…
vla zegt
Tekst gelezen: na alle elementen waarvan ik dacht “daar moet ik iets over zeggen” heb ik besloten dat mijn reactie te lang zou zijn en dus lets drop to conclusions: DIT is de beste Mustang, er is GEEN substituut! :P Of mss enkele… In ieder geval 1 van de beste.
FordGT zegt
Top filmpje! Graag wallpapers.
vla zegt
@ mezelf
Link vergeten. :roll:
http://www.autojunk.nl/pix/show/136857/5
En het is eigenlijk ‘lets jump to conclusions’…
Markus zegt
Bullit de langste achtervolgingsscene ooit? Langer dan de 40 minuten van de originele Gone in 60 Seconds met een Mustang Mach 1?
Verder een mooie wagen dit, lekker stoer. Maar wel een dikke reet, dat had subtieler gemogen.
autogier zegt
@ autoblog geen rook deze keer (driften of zo)
vla zegt
@ autogier
Kan niet, geen sperdifferentieel… :( Vreemd dat Wouter het er niet zo over had. Anders drift hij met elke auto, zelfs met die leasesletjes. (die wss wel een sperdiff hadden!!)
babbaloerie zegt
4,6 liter V8 met Supercharger!!! Dan verwacht ik toch wel 500pk, in ieder geval veel meer dan 300pk.
markieanta zegt
Lezen slimmerikjes, de GT500 heeft een supercharger en ook hoeveel pk? Ja 500 dus, dit is de gewone GT die heeft 300 pk….
Rob USA zegt
@Wouter en Lotte: Heerlijk positief filmpje met dito tekst over de Mustang en om alles idd samen te vatten Stoer/Snel/Aparte verschijning/niet verfijnd maar extra veel EMOTIE!! Daarom heb ik er zelf 1 maar dan convertible en met wat aanpassingen:Gechiptuned/open luchtfilter/Underdrive pulley/andere dempers Flowmasters/20″ Saleen 7 spoke velgen/heb nog een verlagingsset liggen voor de wegligging maar weet niet of die erop komt. Dus nu zo rond de 375 pk. Geluid op het filmpje is al ok maar met die Flowmasters nog 2x beter!!
Even een vraagje : Welke auto met deze emotie/prestaties en geluid komt hierbij in de buurt en dan voor dat geld met deze exclusiviteit????
Rob USA zegt
Voor de blogger met goed geheugen, ja ik heb ook een setje 20 Dub Dirty dog 5 maar je moet nu eenmaal keuzes maken en met die set ga ik ook nog wel een keer cruisen hij ligt hier klaar met banden in de garage voor als ik meer een Snoop Dog bui heb!!
Tombnolz zegt
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat deze generatie Mustang er erg goed uitziet? Na jarenlang dat geklungel, eindelijk terug on track. Naar ’t schijnt rij je in Amerika met een Mustang voor de prijs van een Golfje TDI hier en dan stoort dat gemene plastiek al heel wat minder. Maar het blijft natuurlijk wel storen, ja.
Deze ziet er echter wel heel lauw uit. Ik heb hier op AB al véle leukere versies zien passeren, zoals deze drievuldigheid http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/15/all-praise-the-mustang
Overigens denk ik dat 300 pk toch moet volstaan, nog niet zo lang geleden waren dat 911-waarden. We worden de laatste tijd te hard verwend, denk ik…
btw: goed gevonden om Lotte ook ’n stukje te laten schrijven
RenJie zegt
ik heb er vandaag toevallig eentje gezien bij het stoplicht.. een getunede, waarschijnlijk een Cobra. Zwart met rode strepen. Stond hem erruug goed!
lincoln zegt
starre achter-as !! ik zou niet anders meer willen ..
hard plastic .. who cares ..
nep alluminium ?? wie gaat er nu goedkoop materiaal neppen ??
dashboard .. mooier dan alles op de huidige markt ..
vla zegt
@ Rob USA
Leuke auto (Autojunkaccount? ;) ) maar om je vraag te beantwoorden: de Alfa Romeo 159 Sportwagon 3.2 JTS Q4 TI http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/04/rijtest-alfa-romeo-159-sportwagon-32-jts-q4-ti
Het is een heel ander segment maar het voldoet aan je vraag. ;) Ik zou persoonlijk dan ook deze Alfa kiezen. Maar als ik zou moeten kiezen tussen jouw Mustang (maar dan eerder de coupé versie) dan zou ik beginnen twijfelen…
lincoln zegt
300 p.k. is zat voor een auto van dat formaat ..
281 FoMoCo blok is zo lekker lui en beproefd dat je er de eerste 3 ton geen last van gaat hebben ..
ik ben om .. al mijn auto,s eruit en een mustang aanschaffen ..
vla zegt
@ lincoln
VonStroke zegt
Leuk dat deze passeert, het is eens iets anders. Mooi vind ik em niet (met name de achterkant) maar dat geluid is wel meesterlijk.
vla zegt
@ mezelf
Eigenlijk is het een concept… :oops: Da’s al de 2e fout vandaag. :|
lincoln zegt
@VLA .. holden .. mag ik nu een plaatje doen ??
Rob USA zegt
@de vlaeminck:Ja, maar niet te vergelijken 260-305pk, station-coupe/conv,
vertegenwoordigersauto-stoere mannen auto,Alfa 159 klinkt anders als Mustang the Icon enz enz alleen de prijs is te vergelijken volgens mij hoor! :)
@VonStroke:Zie dat smaken verschillen, ik vind de achterkant echt heeerlijk zeker met de lichten aan in het donker.. herkenbaar uit duizenden! die hele dikke lichtbalk met dat mooie embleem in het midden en die symetrische uitlaten aan de zijkanten!!! Hmmmmm Ik heb er alleen een V6 spoiler op gezet die vind ik nog mooier als de GT!! :)
Rob USA zegt
@Lincoln:”dashboard mooiste op de markt” Groot gelijk ok het zijn niet de beste materialen maar wat een uitstraling/ontwerp en niet te vinden in geen andere auto! En dan heb ik nog wat subtiele echt massieve alu stuff toegevoegd ! :)
“Ik ben om alle auto’s eruit Mustang erin” :Gewoon doen ik kan het je echt aanraden! Maar niet verder vertellen !!
Bender zegt
Ik heb vorig jaar in Nevada een dagje in een Mustang GT-H convertible rondgereden. De door Shelby speciaal voor Hertz getunde versie. Wat een plezier! Toch zou ik hem zelf niet kopen zeker niet hier in nederland. Van alles net niet genoeg, niet extreem genoeg, niet verfijnt genoeg, te goedkoop interieur…
@ ZwerverRoodbaard: Als je interesse hebt in een klasieke amerikaan… Ik heb er 3 die allemaal te koop zijn :-)
– 1976 Chrysler Cordoba (LPG) 318 CID
– 1969 Lincoln mark III 460 CID
– 1969 Ford Thunderbird Coupe 429 CID
ZOEF zegt
Ik heb met de standaard Mustang 4.2 liter V6 210 pk een week in de States rondgereden. (Gehuurd van Hertz).
Fijne wagen, echt waar. Maar een echte amerikaan. Het duurt drie dagen voor je er 100 mijl per uur mee durft wiegen euh rijden.
w0o0dy zegt
@Lincoln & Rob usa… ga eens kijken op http://www.mobile.de... stapels jonge gebruikte Mustangs…. voor een appel en een ei… echt spotgoedkoop!
w0o0dy zegt
om de heren een beetje lekker te maken….Een oranje GT. Nieuw en al verlaagd, met grote 20inch wielen en meer….
w0o0dy zegt
Of toch maar een echte Shelby?
Luc zegt
de voorkant is mooi, interieur is gewoon goedkoop en de achterkant ook
Citrofiel zegt
Wat me nu opeens opvalt, zijn die kleine ronde achterlichtjes. Achteruitrij- en mistlicht, neem ik aan, maar hebben alle Europese Mustangs dit? Het is me nog nooit opgevallen. Amerikaanse hebben het blijkbaar niet, als ik fotootjes google.
schnitzerken zegt
@wOoOdy
voor mij de shelby ;)
Rob USA zegt
@Wooody:Sorry, maar ik heb er al 1 en dat is een convertible die vind ik nog een nog grotere fun factor hebben.
Die prijzen zijn nog wel zonder BPM e.d. @Citrofiel: Ja, die zag ik ook maar die zitten er gelukkig bij mij niet op.
clfreak zegt
Zeker geen foute auto, het is alleen wel jammer dat ze niet wat meer pk’tjes uit die meesterlijke v8 hadden kunnen halen. Van 0 naar 100 in 5.5 a 6 sec is voor een auto met een dikke v8 toch niet echt heel bijzonder maar ik zou er zeker geen nee tegen zeggen!
wapz zegt
Lotte, je doet me denken aan Aaf voor in de nrc.next. Prettig hoor, vrouwelijke columnisten. Grote klasse!
Rick dos zegt
Het is eigenlijk net als een wegwerpaansteker, wegwerpcamera etc..
Het is goedkoop, het bedient een bepaalde functie voor de koper en als het eenmaal z’n functie vervuld heeft, kun je het wegwerpen.
Zo ook deze auto; het is goedkoop, voor de koper bedient het een bepaalde functie het zij als transportmiddel het zij als een natte droom voor een American carlover. Echter als het eenmaal over is kun je de auto wegwerpen, want je raakt het aan de straatstenen niet meer kwijt! :D
Wouter zegt
@Rob USA: nice! Nu ik in de Mustang heb gereden, snap ik je keuze!
Een concurrent aanwijzen is heel lastig. Een 350Z, TT, 135i, Brera 3.2 etc. Het zit allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse, maar of het concurrenten zijn…
w0o0dy zegt
@wouter: het is misschien zelfs nog lastiger… want de Mustang cabrio is een 2+2 (of zelfs 4 zitter) en 4 zits cabrio’s daar vind je er maar een paar van en dan hebben de meeste geen achterwielaandrijving (alleen Mercedes en BMW denk ik).
w0o0dy zegt
@Rick dos: technisch zitten ze niet slecht in elkaar… dus kun je er jarenlang plezier van hebben. Redelijk eenvoudige maar zeer betrouwbare techniek over het algemeen.
Rick dos zegt
@w0o0dy
Ja, precies. Net zoals een wegwerpcamera en wegwerpaansteker etc. ;)
RubenBaeten zegt
@Rick dos: Wie maakt er nou wegwerpauto’s? ;-)
Rick dos zegt
@Ruben Baeten
Amerikanen. Dat zeg ik toch? Wel ff opletten Ruben. ;)
]M[ zegt
Super stoere bak idd, al zou ik ‘m zelf niet snel aanschaffen
http://www.metacafe.com/watch/339391/mustang_roush_vs_mustang_shelby/ … die roush is echt helemaal geniaal
Rob USA zegt
@Wouter:Deze concurrenten hebben ook geen V8 met bijbehorend geluid en kracht. Trouwens je kan ook best schakelen met deze bak door hem in ze 123 te gooien!
@Rick Dos:Een wegwerpauto zeg je.. hahaha..heb ik je dan echt te hoog ingeschat! De Mustang is altijd goedkoop geweest maar 1 van de meest gewaardeerde/geliefde oldtimers en zeer waarde vast ! Oftewel er word geen één Mustang weggegooid maar altijd bewaard voor het nageslacht!
En ik weet je word ouder maar pas was hier nog een topic over de veiling van één van de eerste ooit gebouwde Mustang’s en die was een paar miljoen geloof ik !!
En met deze uitspraak lijk je wel veel op die mannetjes van die VW reclames!! :)
lincoln zegt
@Rick dos .. tuurlijk wil jij zeggen dat BMW duurzaam en solide is ..
en dat is ook zo ..
heb sterk het vermoeden dat jouw anti-amerikaans sentiment is veroorzaakt door een Chrysler Saratoga of een chevy lumina .. wat dan weer dat gevoel zou rechtvaardigen ..
Ford is toch echt een ander verhaal en kunnen voor een redelijke prijs een goed product neerknallen ..
ligt ook vaak aan de lompheid van de eigenaar hoe solide een auto moet zijn om een duurzaam te laten blijken ..
producten voor de eeuwigheid bouwen is overgens economisch niet verantwoord .. bij BMW noemen ze dat “einde leasecontract” ..
markieanta zegt
@Lincoln, wanneer slaap jij uberhaupt?
zweedse chef zegt
Roush Mustang is the way to go, blijf je alleen nog met dat interieur zitten.
VonStroke zegt
@Rob USA: Om nog even op de achterkant terug te komen. Ikzelf vond de achterlichten van de concept veel mooier dan deze twee massieve lichtblokken. Jij niet?
Een Mustang die ik overigens wel kan appreciëren is de Shelby GT 350. Maar die zijn dan weer van een heel ander allooi dan de nieuwe. (om over de prijs nog maar te zwijgen)
IlCuoreSportivo zegt
iik vind hem niet mooi
doe mij er maar één uit de sixties
FabianVTR16V zegt
Leuke auto, mooie review !
Zou de auto echter nooit zelf kopen omdat ik:
1 – Het geld niet heb :)
2 – Geen auto wil kopen met verouderde technieken zoals bladvering op de achteras !
3 – Geen auto van 50000 euro ga kopen en er dan achter moet komen dat het dashboard van goedkoop platic is gemaakt en slecht afgewerkt is
RubenBaeten zegt
@lincoln: Hey! Niet de Chevy Lumina gaan bashen nu! :-)
On-topic: Als ik een Mustang moest kiezen (even los van Shelby’s e.d.) werd het deze: de Bullitt special edition. Super strak, iets meer power dan deze… It’s all you need.
Danger zegt
Leuke rijtest, prima auto ook.
Racer X zegt
Leuke rijtest! Mits uitgerust met een handbak zou ik er graag een keer een weekje in sturen. En dan niet in het grijs aub…
Rob USA, foto’s van je Mustang?
Rob USA zegt
@Racer X: Ik ben helaas niet zo goed in dat foto plaatsen. :(
Maar hij is deze zondag te bewonderen op het circuit in Lelystad!
Voor de echte liefhebbers. :)
lincoln zegt
@Ruben Beaten .. i,m with you .. by far de mooiste en meest bescheiden mustang ooit .. de kunst van het weglaten begrijp ik alleen in dit geval ..
Rick dos zegt
@Rob USA
Je moet nooit te hoge verwachtingen van me hebben! Daar schep je verwachtingen mee. Verwachtingen die ik niet altijd kan halen. En als ik het haal dan wordt ik onzeker. En onzekerheid is dodelijk!
Maaruh….Ze worden bewaard voor het nageslacht? Waarom dan zoveel 2ehandsjes?
@lincoln
Nee, mijn anti-Amerika sentiment heeft een andere oorsprong.
Het kwam allemaal door die crackho on Hollywood Boulevard die me geen geld teruggaf voor mijn $5. Stomme tr..
Rick dos zegt
Zie je nou, Rob! Allemaal fouten in mijn tekst!
Fudge man! Waarom moest je nou van die hoge verwachtingen van me hebben?!
lincoln zegt
@Rick dos .. oooo die .. ja die probeerde dat ook bij mij ..
inmiddels wonen we samen ..
Rick dos zegt
@lincoln
Kijk eens aan! De wereld is klein.
Laat haar eens ff heel snel mijn geld teruggeven.
lincoln zegt
5 dollar is volgens JOUW SOORT waard 0.0000203320 eurocent ..
Rick dos zegt
Ja und?!
lincoln zegt
ze zei net dat je eigenlijk nog een soort van gematst ben ..
Rick dos zegt
Dat zei ze toen ook al. En dat geloofde ik toen ook al niet.
RScosworth zegt
Echt een fantastische auto vind ik het! Wanneer ik straks oud en wijs ben en het niet meer noodzakelijk meer vind om als een bezetene de bocht om te gaan, wil ik zoiets als dit. Lekker rondroffelen met het raampje open! Echt prachtig dat dit soort auto’s nog gebouwd word!
Tenzij het een Rolls, Benz of Bentley is vind ik dat gezever over die stofjes en materialen maar vies eigenlijk. De automobiele metroseksueel ofzo, bahbah. Ik heb het niet zo op die dashboardlikkerij. Dan heb ik liever een motorblok wat oneindig doorroffeld. Heerlijk!
lincoln zegt
hoe graag in zou willen geloven wat jij geloofde .. geloof ik niet dat ik er verstandig aan doe om jouw te geloven .. zij heeft geloof ik een broertje dood aan ongelovigen .. haar geloof is ongelovelijk deegroller ..
uitgegelooft ..
Rick dos zegt
Ach, ze is gewoon van haar geloof gevallen.
skill3r zegt
hè? wat word er uitgeloofd?
Rob USA zegt
LOL @ Lincoln/Rick Dos.
Ik zou het knap vinden als het allemaal 1e handsjes zouden zijn geweest vanaf 1966!
sebastian zegt
1 woord… prachtig…
als je gayminded bent, beautycases spaart en een voorliefde hebt voor woonwagencultuur…
robgym zegt
weet je de meeste kunnen niet rijden in nederland dus zou ik ook voor een bmw kiezen of iets anders uit euro land, als ik niet kon rijden , maar ja ik kan rijden dus rij ik een amerikaan , en kan er mee door de bocht .
Scuderia zegt
Leuke Test, mooie wagen en lekker geluid!
///M-lover zegt
‘Een V8. Een echte V8, Amerikaans en niet helemaal verfijnd. Maar wel groot in de zin dat hij sterk is. Natuurlijk zijn er ook viercilindertjes met 300 pk, maar dit is mannenspul.’
‘We reden de Mustang GT met 4.6 V8 die 300 pk en 434 nm levert. In de testauto was deze gekoppeld aan een vijftraps automatische versnellingsbak.’
hahaha, wat een idiote zinnen na elkaar, btw: uit een M3 evo 2 van anno 88 met 2.3l aan cilinderinhoud hebben we al 220pk… en dat is ooeps de helt dan de cilinderinhoud :p mannenspul, yeah right!
bozewolf zegt
Even langs Roush ermee. :) Heb je ’n fatsoenlijke. Of een ouwere SVT Cobra halen natuurlijk. Alhoewel die wel lelijker is, rijdt ie stukken beter (IRS).
FiXeR zegt
Ik heb deze auto vanmiddag zien rijden! (Ik weet zeker dat het deze auto was :P ) Hier in Oss.
simon zegt
Dit is echte een super gave bak, echt je krijgt er een kik van als je erin rijd.
Heb er 1 gehuurd in de usa een echte mustang shelby.
Dit was echt super.
Van der Wal zegt
Heb vorige week een GT gekocht in amerika. Hij moet nog naar Nederland vescheept worden, maar moet zeggen dat ik het een genot vond om in te rijden.
Een GT uit 2006 met 18.000 op de klok.
Ferio zegt
50000 voor een GT? Maak daar maar ongeveer 25000 en 18000 voor een V6.
Hoe kom je aan de 50? Ik heb zelf een GT een half jaar geleden gekocht (14000 dollar) voor nog net geen 24500 euro op kenteken.
Ferio zegt
dat moet zijn $18000 overigens.
V6 ken je kopen vanaf $12000 ongeveer,
Ferio zegt
Van der Wal,
Wat heb jij betaald voor importkosten enkel?
RICO zegt
ik vind het echt de max .
deze auto heeft ten minste geen chi chi en cha cha snufjes.
zo’n v8 zou ik wel willen!!
Sem zegt
Dit is echt één van mijn favoriete auto’s. Weet `1 van jullie bij wie hij te importeren valt?
richard zegt
jaardsveld in friesland ; duur maar goeg
tom zegt
hoeveel kost zon ford mustang gt tegenwoordig?