Ik heb een BMW M5. Of u dus allemaal even op wilt teffen van míjn linkerbaan.
In Nederland barstte deze week een flinke discussie los omtrent het verhogen van de snelheidslimiet naar 130 op het meerendeel van de snelwegen (de Rijdende Rechter over de zeik, Koos Spee in tranen). Als het aan deze meneer ligt mag deze best 330 zijn. Gedurende 5 minuten jaagt hij zijn BMW M5 met V10 zonder begrenzer genadeloos hard over de, volgens ons, Poolse snelweg (A4?).
Hierbij zakt de teller eigenlijk nooit onder de 200 en wordt alles op de linkerbaan door middel van groot licht te verstaan gegeven op te bokken, en rap een beetje. Alsof dit nog niet genoeg is krijgt een busje met aanhanger het volledige pakket in de vorm van claxonneren en een stevige snij-actie. Bitch I’m a BMW, get out of my way.
Meneer, u bent een inspiratie voor ons allen. Filmpje op autojunk. Meer BMW M-vuurwerk? Deze Grieken zetten 340 op de klok. En deze Rus schuift hem in de vangrail. Derp.
Met dank aan Yasin F voor de tip!
rechercheur zegt
Hij gebruikt deze M in ieder geval waar dat ‘ie voor gemaakt is, goed bezig !!
;-)
label89 zegt
@rechercheur: knap hoor, steeds je rechter voet naar de grond trappen op een rechtstuk. laat nu maar eens zien hoe je op het circuit een rondje rijd…
rechercheur zegt
@label89:
Want?
Een M5 is primair bedoeld voor de openbare weg, niet voor op het circuit ….
label89 zegt
@rechercheur: ja maar ik zie niet in waarom dit zo stoer is..? Dit is gewoon een kwestie van wie heeft het meeste geld.
BMW330Ci zegt
@label89: Onzin, niet iedereen met genoeg geld voor een M5 heeft er een en geeft deze de sporen. Dit is passie, dat zie ik graag
highperformance zegt
@BMW330Ci: Kom op joh, dit doet pijn aan mijn blauw/witte hart. Hard rijden is leuk, maar je moet niet mensen van de weg afdrukken. Zelf niet van de linkerbaan afkomen en commentaar geven op andere die aan het inhalen zijn. Begrijp me niet verkeerd, ben niet Roomser dan de Paus. Maar soms kan het best beheerster, gaat net zo hard, vergt alleen meer inzicht. En daar gaat het bij deze idioot mis. Je voet hard naar beneden trappen op een recht stuk asfalt getuigt niet van stuurmanskunsten/durf/inzicht etc. Dit is waarom mensen anti zijn tegen een merk, zonder dat dat merk daar schuldig aan is.
jzaero zegt
@highperformance: mee eens. Ik ben een groot BMW fan, maar je hoeft echt geen mensen van de weg te duwen. Ik rijd soms ook hard, maar dan zo dat iknog respect toon bij mijn medeweggebruikers. In plaats van snijden bumperkleven en dag soort asociaal rijgedrag wacht je gewoon op een gaatje om te trappen. Op het circuit mag je best even duwen, maar op de openbare weg verwacht je wat meer respect.
label89 zegt
@jzaero: precies! Ik ben ook BMW fan, maar het kan echt wel rustiger… En als je dan toch zo lomp wilt rijden (wat ik ook goed begrijp!) ga dan naar Zandvoort/Assen/ring etc… Genoeg circuits in de buurt
dawwg zegt
@BMW330Ci: Ik houd ook van ‘m op z’n staart trappen (het liefst hard de bocht om), maar dit heeft niets met passie te maken, het is puur asociaal weggedrag !
mightymike zegt
@rechercheur: dus elke auto welk op kenteken staat en snel is mag je doortrappen ongeacht het verkeer wat op de weg is? Rij je met je kinderen naar huis met 120 kmpu van vakantie en vervolgens komt er dwaas met een M5 of wat dan ook die snijd jouw waardoor je in een slip raakt en verongelukt maakt dan ook geen zak uit of je in Polen of Spanje of waar dan ook zit.
rechercheur zegt
@mightymike:
Ik ga niet in Polen op vakantie, dus ik heb er weinig last van ….
label89 zegt
@rechercheur: je hebt wel humor! Kuch
dieter2301 zegt
@rechercheur: je humor is meer dan ondermaats, en je mening al evenmin. Dit is gewoon een idioot in een M5.
rechercheur zegt
@dieter2301:
Joh, maak je niet druk.
Ik rijd (ook) BMW en natuurlijk keur ik dergelijk gedrag niet goed, ongeacht het merk. Deze week werd ik op de A27 nog via de vluchtstrook ingehaald door een Opel Vectra met Pools kenteken en vier ongure kerels, meteen even aangifte gedaan via “wegpiraatvanstraat.nl” ….
label89 zegt
@dieter2301: inderdaad! Maar laat hem maar supporten! Dan zal die nog wel een keer een vangrail kussen…
Benjamin1 zegt
@rechercheur: onnodig lang linksrijden?
rechercheur zegt
@Benjamin1:
Klopt, dat verlaagde stationhok op wielen op 00:19 had daar niet mogen rijden …..
Benjamin1 zegt
@rechercheur: Mwah, ik had het vooral over die penisverlening met 4 wielen. U als smeris zou dat toch moeten afkeuren. Net als het van rijbaan wisselen zonder richting aan te geven.
Oja, 1312 !:)
euro95 zegt
@rechercheur: hehe, heb jij -in 4 min- wel de tijd gehad om het artikel te lezen + het filmpje te bekijken.. NOT! ;)
rechercheur zegt
@euro95:
filmpje stond al om 09:28 op autojunk …. :-)
euro95 zegt
@rechercheur: Omfg, ik heb niets gezegd ;) Ik ben ook altijd te vroeg met commentaar geven :P
TimoBac zegt
@rechercheur: Wat een ongelofelijk domme reactie. Goed bezig zeg je? Deze man zouden ze om met de woorden van clarkson te spreken mogen executeren waar zn familie bij staat. Wat een ongelofelijk onverantwoord rijgedrag. Ik ben helemaal voor doorrijden maar zoals deze man rijdt en anderen in gevaar brengt zeg ik enkele rit naar cel.
Woestijnridder zegt
@rechercheur: ja, als een M5 hiervoor is gemaakt, dan weten we meteen waar die “M” voor staat: “rijden als een Mongool” Maar ik begrijp dat je BMW een beetje wilt promoten hier dus “gaat je gang!” :mrgreen:
Jimmy zegt
sir_smokalot, speak for yourself. Ik klink misschien als een moraalridder, maar vind het maar gevaarlijk. Doorblazen is natuurlijk prachtig, maar snijden etc gewoon niet doen.
dutchcourage86 zegt
@Jimmy: 1
Entwicklung88 zegt
@rechercheur
Wat? Asociaal rijgedrag? Met een M mag je best doortuffen, net als elke auto. Maar niet als een achterlijke mongol.
rechercheur zegt
@Entwicklung88:
Maak je niet zo druk, dit is (waarschijnlijk) in Polen, dus heb jij geen last van ….
Carreza zegt
Dat is wat ze noemen een BMW M-ongol.
magetwan zegt
@Carreza: 1
Je bent gewoon echt levensmoe, en brengt anderen ook in groot gevaar als je zo rijdt. Rijbewijs auto inleveren en nooit meer teruggeven!
norge zegt
Rijdt als een leaser zou ik zeggen .
Ze ruimen zichzelf door middel van ongelukjes op, dus een erg lang leven lijkt me deze mega eikel niet beschoren.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@norge: ik help het je hopen, als hij maar niemand meeneemt als hij het doet…
Jimmy zegt
Hierom zijn dus veel BMW rijders naar Audi overgestapt. Om hier dus niet mee geassocieerd te worden.
pjotr zegt
@Jimmy: ik dacht juist dat alle asociaaltjes in Audi’s overgestapt waren? Maar goed, als we toch aan het generaliseren zijn: volk in Duitse auto’s, allemaal hetzelfde…
vale46 zegt
@pjotr: Mercedes, VW,… dan ook allemaal?
Mensen met een Mercedes zijn doorgaans toch ‘braver’ in het verkeer dan die gatplakkers in hun Audi of die wegpiraten in hun BMW.
*vooroordeel-modus uit*
964rs zegt
@vale46: bedoel je die al de turken dir in een merc rijden met 1 hand, tasje om etc? Die zie ik anders zelfs door onze woonwijk heen knallen met 70 . En golfjes zijn dan weer voor de petjes
vale46 zegt
@964rs: Turken rijden allemaal zo, of ze nu een Merc hebben of niet. Dat ligt aan die bevolkingsgroep ;)
MAB zegt
@vale46: gast, ik zeg toch ook niet ow een nederlander rijd super sloom, ‘jaa alle nederlanders rijden zo’ ?!? slaat toch ook nergens op?
vale46 zegt
@MAB: Als je mijn vorige reacties hebt gelezen, dan zal je ondervinden dat ik wat vooroordelen aan het oprakelen ben.
Maar blijkbaar is jou gevoel voor humor op zondagochtend nog niet uitgeslapen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Jimmy: precies, en dat is waarom Audi ook hard op weg is zo’n imago te krijgen…
E34M5Touring zegt
@Jimmy: Yeah right, ik rijd elke dag minstens 300km en je wilt niet weten hoeveel van die A3 1.6TDI en A4 2.0TDI amateur schumachers ik elke dag op mijn bumper heb.
Supra1981 zegt
@E34M5Touring: moet je wat harder rijden dan 110 op de linker baan ;)
E34M5Touring zegt
@Supra1981: Serieus? komt het daardoor? tnxs man ;)
harrald zegt
Het is een M5. Mocht daar enig twijfel over zijn.*
rotarypowah zegt
170 is toch onder 200? En die snij-actie heb ik gemist. Ik dacht dat bij snijden de auto op z’n minst van weghelft moet veranderen, na het passeren van het slachtoffer to be.
Saai filmpje verder.
*gaap*
sir_smokalot zegt
Vlak na 1:00
stig4life zegt
Deze vent heeft echt teveel need for speed gespeeld volgens mij
E34M5Touring zegt
Op 4:39 gaat het net goed. gevalletje remfading van heb ik jou daar. Leuk zo’n begrenzer eraf slopen, maar doe dan ook even wat aan je remmen, tussen 250 en 330 zit een hoop remweg.
norge zegt
rechercheur zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
baap zegt
@E34M5Touring: Die remmen zijn echt wel aangepast op de topsnelheid van de auto..der zitten sowieso al een paar beheurlijke jetsers onder..
E34M5Touring zegt
@baap: Nou kijk dan maar is goed op dat tijdstip in het filmpje. Hij krijgt hem niet stil en moet over de vluchtstrook uitwijken. Je hoort hem zelfs roepen. De remmen kunnen de topsnelheid wel aan maar blijkbaar niet na een aantal van dat soort vertragingen.
Megakix zegt
@E34M5Touring: klopt, bekent probleem van de oude M5 is het sterke fading….kortom, hij had wel even wat carbonnekes eronder mogen gooien.
imdoctorbob zegt
@baap: Hoewel de schijven inderdaad aan de flinke kant zijn , staan de remmen niet bekend om hun bestandheid tegen fading. Op een circuit heb je er na 1 rondje al amper remmen over als je echt pusht.
sir_smokalot zegt
Des te meer het bewijs dat auto’s van bijna 2 ton niet gemaakt zijn voor het circuit. Als je daar geen race-remmerij op monteert is het snel gedaan met de remkracht.
bmwpowerm5 zegt
echt weer een gevalletje van chip tuning en gaan met het hok voor de rest nergens naar kijken. die rijden zichzelf nog wel een keer in de kreukels
dat leerde je vroeger op je brommertje al dat als je ging opvoeren dat je er snel achterkwam dat je je remmen ook moest aanpassen
rechercheur zegt
Wel weer mooi om te lezen dat lieden die zelf een hok rijden met een acceleratie van 0-100 km/h in 11,6 sec, en een topsnelheid van 188 km/u, nu lekker liggen te zeiken. Tsja, neigt eerder naar jaloers …
;-)
rikus zegt
@rechercheur: De rechercheur heeft inmiddels uitgedoktert wat iedereen op z’n oprit heeft staan?
rechercheur zegt
@rikus:
nee, in dit specifieke geval wist ik het al …. ;-)
rikus zegt
@rechercheur: in dat geval: +1
euro95 zegt
@rechercheur: Dude, 7,3 sec naar 100 ;)
jzaero zegt
@rechercheur: is 6.5sec naar 100 en 270 km/u ook goed? Right.. Dit heeft niks te maken met jaloezie. Gewoon puur levensmoe die gast in die M5.
faithnomore zegt
Wat is snijden ?
Benjamin1 zegt
@faithnomore: expres te vroeg naar rechts gaan na het inhalen evt terwijl je zachtjes afremt waarmee je degene die je net hebt ingehaald laat schrikken en ook laat afremmen…
carbuff zegt
Rijbewijs afpakken, torenhoge boete en auto in beslag nemen. Snel rijden is 1 ding, maar zulke taferelen uithalen doe je maar lekker op je PS3. Komt vroeg of laat wel een boom (of vrachtwagen) tegen, dan is ie mooi in de aap gelogeerd.
rechercheur zegt
@carbuff:
Dit lost zichzelf vast binnenkort op, geen reden tot paniek …. ;-)
vale46 zegt
@rechercheur: Da’s dan weer doodzonde van de auto hé…
Ik ben in zo’n gevallen wel te vinden voor een headshot.
Als je als rijke gozer zo hard wil rijden rij dan naar Duitsland en doe daar je trucjes op een (bijna lege) autobahn. Met respect voor de medeweggebruikers natuurlijk!
Remmen voor een voorligger is toch leuk? Dan kan je weer eens helemaal optrekken. 300km/h cruisen is ook maar saai ;)
rechercheur zegt
@vale46:
Ach, een BMW M5 uit 2006, met 100.000+ km op de teller, koop je in Duitsland voor een dikke € 20.000,-. Dus heel rijk hoef je niet perse te zijn ….
vale46 zegt
@rechercheur: 20K voor een M5?
Dan nog, je betaalt je blauw aan verzekering, taksen en brandstof. Ohja, en ook aan banden.
De gebruikskosten ligt 2 a 3 keer hoger dan een normale auto, vooral als er al wat km’s op staan.
rechercheur zegt
@vale46:
Deze grijze zou € 22k moeten kosten, dus zonder inruil en wat onderhandelen gaat er vast nog wel wat van de prijs af ….
In Duitsland is het stukken goedkoper om een dergelijke auto te rijden, niet te vergelijken met Nederland. Worden met regelmaat dergelijke bakken plat gereden, dus onderdelen haal je bij die Ludolfs, of de niet officiële BMW specialist op de hoek van iedere straat ….
Benjamin1 zegt
@rechercheur: en dat is de prijs incl NL kenteken?
rechercheur zegt
@Benjamin1:
Nee, want de M5 in het filmpje rijdt zeer waarschijnlijk op Duits kenteken, gezien het milieuvignet op de voorruit, en ik had ’t specifiek over de situatie in Duitsland.
Zou je een 2005′ BMW M5 willen importeren, dan dien je zo’n € 6,5 k aan BPM af te tikken bij import en aanvraag kenteken.
jzaero zegt
@rechercheur: een milieuvignet hebben wij ook erop geplakt. Is nodig als je duitsland in wilt geloof ik.
rechercheur zegt
@jzaero:
Een milieuvignet is alleen noodzakelijk in milieuzones die het meest bedreigd worden door fijnstof, in de regel zijn dat de binnensteden van o.a. Berlijn, Köln, München, Stuttgart, etc. Als je Duitsland doorkruist naar je vakantiebestemming, en niet van plan bent deze binnensteden aan te doen, dan is een milieuvignet niet nodig ….
jzaero zegt
@rechercheur: We komen in Düsseldorf en Oberhausen, vandaar.
Benjamin1 zegt
@rechercheur: Nog een paar jaartjes wachten dan voor jou, dan issie voor 10k te koop bij je plaatselijke ”dealer”
Wel een verbetering tov je huidige vervoer:
Was jij nou de rechter, of de linker ( ik gok op snor rechts)
Benjamin1 zegt
@rechercheur: Veel mensen hebben een milieuvignet zonder dat ze in dld wonen, zeker als je vaak in duitsland komt, ik heb er bv ook 1 op mijn voorruit.
PS deze kan ik je niet onthouden:
Wat een verschrikkelijk beroep! BRRRRRR!!! :D
vale46 zegt
@rechercheur: Ik wist niet dat een M5 zo goedkoop kon zijn…
super zegt
@rechercheur:
in het beste geval kost die oplossing de maatschappij een hoop geld, maar het is waarschijnlijker dat het ook nog gepaard gaat met al dan niet dodelijk letsel voor onschuldigen.
Laserblue zegt
Drive it like you stole it lijkt me een toepasselijk onderschrift….
euro95 zegt
@Laserblue: Drive it like you wans to die in it, is nog meer toepasselijker ;)
Donstil zegt
@euro95: wans? “Drive it like you want to die in it” bedoel je waarschijnlijk.
euro95 zegt
@Donstil: Neen, ik deed het expuhres.. Vautjes maken doet ik niet.. Wans i.p.v. Want = getto, dude ;)
Supra1981 zegt
Dat die gast zichzelf dood rijdt is nog tot daar aan toe. Alleen als hij dan net een andere auto meesleept in zo’n ongevalletje en die persoon ligt in het ziekenhuis of erger dan ben je mooi genaaid. The wrong place at the wrong time.
Megakix zegt
Dit is een M5…en hij rijdt heerlijk door !
super zegt
dit soort figuren op m’n bumper vind ik altijd een erg goede gelegenheid om eens goed m’n remmen te testen (ook de handrem uiteraard). Eat my trekhaak…
RoT___ zegt
@super: Je handrem? Werkt misschien in Need for Speed, niet in een gewone auto.
super zegt
@RoT___:
handrem werkt juist fantastisch bij bumperklevers, ze zien geen remlichten en toch vertraag je, schrikken ze behoorlijk van. Je moet er uiteraard niet te hard aan trekken.
laurensl zegt
@super: Moet je toch mee oppassen hoor.
Het is een fabeltje dat de persoon achter je ten alle tijden moet kunnen stoppen.
Als jij zonder reden in de ankers gaat en er rijdt iemand tegen jouw aan, heb jij toch wel een hele goeie reden nodig om de verzekeringmaatschappij te overtuigen dat jij niet in fout was.
tstile zegt
@super: betweterige figuren als jou hoeven maar 1x de verkeerde tegen te komen en je eindigt zelf in het ziekenhuis, dan niet van een auto ongeluk maar van een klap met een honkbalknuppel.
Als je zelf geen haast hebt blijf dan gewoon rechts rijden, die paar km snelheidsverschil schelen hooguit een paar minuten.
Deze M5 daarentegen is misschien wel een uur eerder op bestemming.
Trouwens ik vind het filmpje totaal niet spannend. Het busje wordt echt niet gesneden. Enige wat hij doet is er rakelings langsgaan. Voordat de bestuurder van het busje z’n rempedaal heeft gevonden is die M5 al 500 meter verder. Dus dat is het probleem niet.
spylegion zegt
And then he pissed his pants…
towi1989 zegt
Toch jammer dat het niet is geeindigd in een crash en een afgeschreven auto. Ik heb niets tegen goed doorrijden, maar om dan zo asociaal te doen tegen andere weggebruikers…
rune zegt
Effe doortrappen moet kunnen, maar hou je wel nog even aan de verkeersregels :o. Zo’n huftertje zeg…
maxw126 zegt
@super 1
masterstig zegt
Zit een lekker vaartje in, geef ze als straf gewoon een Cuore als hij zijn rijbewijs weer heeft, na 15 jaar natuurlijk :D.
highperformance zegt
Polen lijkt wel veel op de Nederlandse snelweg. Geen bergen in de buurt en de bewegwijzering á la de onze.
toontje96 zegt
lijkt mij qua geluid eerder een M3’tje
RubenPriest zegt
@toontje96: je hoort duidelijk de bekende V10..
The360box zegt
Prachtig, af en toe wel gevaarlijk maar meer niet
Flamingo zegt
@The360box: lol
integraturbo zegt
Tsjah, saai filmpie. Verongelukte hij nou dan was er nog wat actie.. :)
Jochempie zegt
Hmm… Ik vind het op zich wel meevallen hoe link het er aan toe gaat.. Maar asociaal is ie wel. Zo’n kerel met een kar achter z’n auto mag toch best even een vrachtwagen inhalen? Dan heb je als M5 gewoon even lekker pech!!
SummerSky zegt
@Jochempie: Eensch.
hennyhuisman zegt
@rechercheur Weet je, ik snap het niet. Als wat je zegt klopt ben je een man van 36 of 37, en rij je in een BMW 325i Touring van de zaak met tankpas. Je taalgebruik is vrijwel foutloos, je hebt aardig verstand van auto’s. Je lijkt me dus een intelligente man met een bovengemiddeld goede baan. Waar haal je met een goede baan, misschien ook een gezin en wat vrienden, de tijd vandaan om zo veel reacties hier te plaatsen? Het tweede wat ik wil zeggen is dat ik het zo jammer vind dat je al die moeite voor zo’n groot deel in trol-gedrag en andere negativiteit stopt. Je zou het hier voor jezelf en alle anderen zo veel leuker kunnen maken als je je anders zou opstellen, positief, grappig, behulpzaam, informatief enz. Misschien voed ik nou weer de trol, maar ach, dan heb ik het toch geprobeerd :)
rechercheur zegt
@hennyhuisman:
Je hebt volkomen gelijk… maar aangezien ik nog zo’n 1.800 reacties achterloop op bijv. norge, heb ik nog even te gaan!
;-)
chrisml zegt
@rechercheur: Redelijk kansloos, zoals we eerder gezien hebben. :)
rechercheur zegt
chrisml zegt
@rechercheur: Oh geweldig, nog steeds in de veronderstelling. Je humor rijst de pan uit, ga zo door. Zeer vermakelijk.
rechercheur zegt
@chrisml:
Ik heb gelijk, dat weet jij ook …. ;-)
integraturbo zegt
@chrisml: Lol, trek het je niet (persoonlijk) aan. 90% van de AB bezoekers is makkelijk te stangen en hapt nogal snel. Iets wat erg vermakelijk is, als je er goed in bent :)
sir_smokalot zegt
@integraturbo: Absoluut! Zullen we het middelpunt van het heelal nu weer naar auto’s verplaatsen? Dank u wel :)
the-budel-guy zegt
tss onodig toeteren en het gebruik van groot licht wat een aso zeg.
mbman zegt
Zal lekker de vrachtwagen naar links gooien.Zuk remmen joh met die pauperbak!
super zegt
@hennyhuisman:
Hij onderbouwt zijn mening, die neerkomt op duits = extreem fantastisch en niet-duits = kut, nooit met enigerlei aan argumentatie, daar vind ik niet echt intelligentie uit spreken. Ik heb hem ook niet kunnen betrappen op uitspraken waar “verstand van autos” blijkt, maar misschien is dat omdat 99% van wat hij post klinkklare onzin is en heb ik die 1% die wel zinnig is gemist. Daarbij komt nog wat jij zegt, dat hij de godganse dag op autoblog (met alle respect niet echt de meest intelligente site op het internet) zit te spammen en een groot deel van zijn posts ook nog eens steevast verwijderd wordt door de admins.
Al met al past het inderdaad niet bij het gedrag van iemand met een bovengemiddeld goede baan, het lijkt me waarschijnlijker dat het een kereltje is dat zijn rijbewijs nog niet eens heeft en droomt van een bmw.
rechercheur zegt
@super:
Als je even mijn onderbouwingen terug leest met betrekking tot de garantie van Kia, dan zul je wel anders piepen ….
speedlimit zegt
@parkeerwacht:
Dat zegt nog niks aangezien je nog steeds n golf niet van n golf plus kan onderscheiden ;)
bigcar zegt
@rechercheur: om maar niet hierover te beginnen;
http://www.autoblog.nl/archive/2011/08/06/kia-rijders-zijn-heel-vindingrijk
hennyhuisman zegt
@rechercheur :) ik had het kunnen verwachten
Donstil zegt
Als je een poolse snelweg herkend dan ga je echt naar de verkeerde landen op vakantie.
johanw zegt
wat een d*ldo die gast zeg.
Zelfs toeteren naar mensen die met aanhanger een vrachtwagen proberen in te halen. Op het moment dat die in de achteruitkijkspiegel keken was er waarschijnlijk nog niets aan de horizon en slechts luttele seconden komt er een mongool met 300+ km/h eraan rijden.
en dt hij dan nog durft te toeteren en af te snijden…. wat zei Jeremy clarkson onlangs. they would have to shoot them down in front of their families ;D
Lucb zegt
Leuk dat je even het gas wilt intrappen maar dit gaat wel erg ver. Het is een wonder dat hij nog geen ongeluk heeft gehad, maar die kans acht ik 90%.
dennisr zegt
vreemd, hij rijd wel asociaal.. maar verder weinig aan de hand.. ja beetje snel, en er KON iets gebeuren..
kan zijn omdat ik maar 1.30 minuut heb zitten kijken (leek mij wel genoeg) maar ik vind het nog wel kunnen..
beetje hard rijden, hier en daar een beetje drukken.. maakt het uit..
johanw zegt
@ dennisr
dat noemen ze ook wel verharding van de maatschappij, niets meer over hebben voor anderen ofwel schijt hebben aan je medeweggebruiker.
kansloos dat je zo denkt. maar goed.
dennisr zegt
@johanw: wat heb jij voor een ander over dan ? en als er iemand een ongeluk krijgt, denk jij dan ook niet:”ach, vast eigen schuld” ? lijkt me ook een stukje verharding..
of die beste man nou met 330 in de vangrail knalt, of 130.. de meeste zullen zeggen:”eigen schuld” want hij heeft namelijk een BMW logo en ook nog eens een M erbij, dus die asociale stempel heeft ie toch al.. laat het hem dan ook goed doen..
verplaats je trouwens eens in hem, lekker irritant die links rijdende busjes..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@dennisr: dat meen je toch niet echt mag ik hopen???
dennisr zegt
oelala! oeee!! haha, toch maar even af gekeken.. tussendoor knipperen met groot licht :lol: verder valt het best mee..
johanw zegt
gelukkig maar :-)
ja ik rijd ook wel eens te hard, maar zoals dit, dit is gewoon invordering per direct als je wordt aangehouden en zo bont maken, nee daar zou elke weldenkend persoon voor passen.
neem ik aan dan :d
zdev zegt
Stel dat je tien procent sneller mag, en daarmee effectief 5% sneller gaat, dan scheelt dat twee minuten bij een gemiddelde reistijd van 40 minuten per dag. Doe dat keer vijf miljoen mensen keer 40 jaar werken en dan kom je op honderd miljard minuten die je met zijn allen bespaart.
janklaassen zegt
Kennelijk heeft de topsnelheid wel degelijk iets te betekenen :)
Als je dan een 250-begrenzertje hebt..
alcantara zegt
Deze man begrijpt het gewoon, zo hoort een M gereden te worden! Anders had je net zo een 650i kunnen halen als het toch niet per sé altijd om het hardste moet gaan.
Elk ritje in een M waarbij het gas niet wordt gevloerd is eigenlijk zonde want je betaalt wel de hoofdprijs aan aanschaf en onderhoud dus dan moet je hem ook gebruiken waarvoor je hem kocht, hard goan!
Maarten123 zegt
Die remmen waren idd helemaal gaar bij 0:58. Daarnaast had hij in een aantal gevallen geen enkele marge. Als een paar keer de bewuste auto niet aan de kant ging, had hij er bovenop gelegen. Kortom, met zijn gedrag speelt hij letterlijk met het leven van een ander, volkomen onacceptabel.
Voor wat betreft de M5: waanzinnige auto, topgeluid&performance. Nu nog even investeren in een setje remmen en een nieuwe bestuurder.
dennisr zegt
@Maarten123: geen marge? ook niet nodig, alles was perfect ingeschat.. heeft deze beste man goed geleerd.. niks aan de hand, door rijden!
Maarten123 zegt
@dennisr: Heeft niets met inschatten te maken. Als jij erop moet vertrouwen dat jouw Poolse medeweggebruiker aan de kant gaat omdat je er anders bovenop ligt, dan doe je iets verkeerd. Zelfs al zou hij over de vluchtstrook rijden, dan zou het nog betekenen dat hij in ieder geval niet afhankelijk is van de (afwezige) reactie van de andere automobilist. Nu legt hij letterlijk zijn leven (en dat van de ander) in de handen van zijn medeweggebruiker. Dat is Russische roulette en heeft niets met inschatten te maken.
dennisr zegt
@Maarten123: ik zie hem anders telkens remmen als er weer zo’n pools busje voor hem rijd, en hij weet precies wanneer hij het gas weer kan intrappen.. hij vertrouwt ook niet op zijn mede weggebruikers, hij kan gewoon goed rijden..
Cantago zegt
@dennisr: Als je toetert als een gek op het moment dat je minder dan een meter van een andere auto verwijdert bent, in de dooie hoek, die NIKS verkeerd doet, dan kan je NIET rijden, dan ben je levensgevaarlijk bezig.
Maarten123 zegt
@dennisr: Zowel bij 3:30, maar met name bij 4:18 was hij er bovenop gelazerd. Kwestie van slécht rijden.
dennisr zegt
@Maarten123: hij is er anders voorbij gekomen.. een ander was er idd vol op geknald.. deze niet.. eindeloze discussie.. :)
Maarten123 zegt
@Maarten123: Gezien zijn Umweltplakette op z’n voorruit is het een regelmatige bezoeker van Duitsland. Het is te hopen dat de Autobahn Polizei een keer gehakt van ‘m maakt.
4991 zegt
Als die mens nu Nederlands kon verstaan zou, hij zou zich kapot kunnen lachen om de reactie’s.
dennisr zegt
@4991: anders wij wel om die van jou..
speedlimit zegt
@dennisr:
Haha idd ja ;) +1
4991 zegt
@dennisr: haha, daar heb je een punt :P
Tommy2 zegt
Waarom hettie zo’n haast? Hij kan beter het vliegtuig pakken.
Cantago zegt
Dit zijn de types die er voor zorgen dat wij niet harder mogen rijden. Bij zulke aso’s is het rijbewijs afpakken voor 10 jaar, auto ook maar gelijk in beslag nemen. Dit is geen overtreder, deze man brengt gewoon levens in gevaar.
ralf zegt
Mooie wegen liggen daar he!
Dan weet je nu waar onder meer onze europese belastingcenten blijven.
bmwpowerm5 zegt
die ligt snel tussen 6 planken als ie zo blijft rijden
jippie zegt
Hey stinkpool, rij jezelf eens dood met die M5 van je. Doe het dan alleen wel zo dat je niet andere mensen mee de dood in sleurt.
Initial_D zegt
Hee bekend stuk snelweg. Dit is de E30 tussen Frankfurt am Mainz en Lodz. 500 kilometer splinternieuwe snelweg. Hier rij ik ook regelmatig 250 km/h+ als de weg leeg is.
Freewarefreak zegt
Ondanks dat ik dit erg asociaal gedrag vind.. en ook nog eens erg gevaarlijk.. heb ik toch genoten van het geluid van de motor. Wat klinkt die V10 toch mooi.
matthisl zegt
Die man heeft een beste timing!
the-budel-guy zegt
hij mag bij 4:52 blij zijn dat er een vluchtstrook was anders was het filmpje eerder gestopt
autoblogpisser zegt
Dit is toch typisch de bmw rijder? Lekker stoer doen in je model van 10 jaar geleden. Wat een kneuzen…en dan lekker je engeltjes aan.
ts46 zegt
Zo’n figuur heb ik onlangs nog een kilometer opgehouden, rechts kon hij er niet langs en ik ben rustig 100km/h gaan rijden..
de mate waarin zo’n geflipte, mislukte manager dan knipperen en toeteren is hilarisch te noemen! :D
johann3s zegt
@ts46: Dan ben je zelf net zo irritant. Rijden op de weg is rekening houden met elkaar. Het is niet alleen zo dat snelle mensen rekening moeten houden met trage, maar ook andersom.
utr1984 zegt
Ik zie weinig lol in zolang zo hard te rijden. Is toch geen ruk aan? Ga dan een leuk bochtig weggetje opzoeken en ervaar freude am fahren. En waarom hij dat busje afsnijdt en toetert slaat nergens op. Wat een mongol.
bumperklever zegt
wat een idi dat hij mensen die al lang aan het inhalen waren voordat hij er was commentaar gaat geven en snijden, zo traag waren ze nou ook nie. Af en toe een vluchtstrookje als er weer eens vrachtwagens elkaar met 1km/h verschill aan het inhalen zijn moet wel kunnen, helaas niet toegestaan…
rechercheur zegt
Toch bijzonder om te zien dat je bepaalde lieden zo snel op de kast kunt krijgen ….
:-)
integraturbo zegt
Zo en nu weer lief tegen elkaar! :)
pikes83 zegt
Op hangen deze omhoog gevallen teringhond.
wolfsburger zegt
wolfsburger zegt
Een gevalletje: http://www.dvr.de/download/87ab81ef-e2cd-4fb3-a4fc-5ae46d870d2b.jpg?name=Hochaufl%C3%83%C2%B6sende%20Version%20%22Hallo%20Raser,%20wir%20warten.%22
bozewolf zegt
@wolfsburger: Hahaha, die ziet er vintage uit. Jaren 80 ofzo?
Wel een sterke.
leipuhshitauwuh zegt
Wie denkt hij wel niet dat hij is??? Junior strous!
nicktexel zegt
Waarom reageert iedereen als een zoete drol die altijd 75 op een 80 weg rijd?
opgooier zegt
Als ik de loterij win zal ik als eerste een BMW M5 E60 aanschaffen, wat een geluid en prestaties! Maar dit is natuurlijk volkomen idioot en wachten op ongelukken.