Naast bovenstaande Jaguar kun je dus ook een nieuwe Land Rover kiezen.
In het Verenigd Koninkrijk lanceert Jaguar Land Rover (JLR) in samenwerking met InMotion een abonnementsdienst. Met deze dienst, genaamd Carpe, kunnen klanten ieder jaar een gloednieuwe Jaguar of Land Rover uitkiezen en deze gedurende dat jaar rijden. Jaguar Land Rover is zeker niet de eerste die met een dergelijk systeem komt. We zagen immers al eerder abonnementsdiensten voorbijkomen van merken als BMW (Flex), Mercedes (Flexperience), Audi (en Ducati), Cadillac en Porsche.
De Jag of Land Rover kan in dit geval door de klant worden geconfigureerd. Je krijgt dus geen kale voorraadauto onder je neus! De aanschafprijs van de auto, maar ook het onderhoud, de verzekering en pechhulp zijn verrekend in het maandbedrag van het abonnement. Er is geen kilometerbeperking, dus je kunt zoveel rijden als je zelf wilt.
Carpe vereist geen aanbetaling en het contract duurt 12 maanden. Het is wel mogelijk om een aanbetaling te doen, wat uiteraard weer scheelt in de maandelijkse kosten. Een Jaguar E-Pace kost omgerekend 1.072 euro per maand (zonder aanbetaling) en een Range Rover Evoque kost omgerekend 1.112 euro. Helaas is de F-Type geen onderdeel van het gamma. De duurste auto is de Range Rover Sport, met een maandbedrag van omgerekend 2.121 euro.
lebeaunl zegt
Dat zijn best aantrekkelijke tarieven die we in Nederland niet zullen zien denk ik.
MilleMiglia zegt
1000 euro per maand. Koop je dan beter geen evoque om hem na een jaar terug te verkopen? Afschrijving, verzekering, onderhoud zal toch nooit €12.000 zijn?
fmgarcia zegt
@millemiglia: Dat denk ik dus wel hoor! 30k 1 jaar oud, is zeker€10.000 er af toch.
ariif zegt
@millemiglia: Afschrijving is een bitch, en dan met name bij Range Rovers
fmgarcia zegt
Land Rover Jaguar lease. Wat een uitvinding!
pieterdc zegt
Dit noemt men leasing!
ukbob zegt
@pieterdc: short lease om precies te zijn…
maar als petrolhead wissel je liever elk jaar van auto dan om de 3 a 4 jaar wat voor een lease contract gewoonlijk is. Prima deal dus!
dare2think zegt
@ukbob: Het is de vraag of je binnen een jaar echt wel ‘went’ aan een auto. Het kost echt even tijd voor je met een auto kunt lezen en schrijven.
joejojo2012 zegt
Is die pechhulp wereldwijd geldig? In dat geval met 4 vrienden zo’n Disco huren en een wereldreis maken :P
ukbob zegt
@joejojo2012: kijk, dat zijn ideeen! We zien de foto’s wel op Autojunk verschijnen :)
mashell zegt
@joejojo2012: wel een vaal gele disco, anders telt het niet.
joejojo2012 zegt
@mashell: Niet in de jaren 90 blijven hangen he? Met je Camel Trophy ;)
roquez zegt
Als je veel rijdt, is dit nog best de moeite..
chimaera zegt
Meer dan 1000 ekkermannen per maand, jeetje. Dan zou ik in m’n auto moeten gaan wonen :’)
stephane8200 zegt
In Engeland rijden behoorlijk veel mensen hun auto met een financiering (PCP). Dus het is heel normaal om een maandelijks bedrag te betalen, al is de eigendomsconstructie dan anders maar dat maakt voor die mensen dan niet uit omdat ze die auto toch gewoon rijden.
Bij JLR krijgen medewerkers vanaf bepaald niveau sowieso zelf een auto waar ze alleen bijtelling over hoeven te betalen. Die bijna nieuwe auto’s gaan dan later de handel in en dat kost JLR relatief weinig.
dondeboer zegt
Tja, een degelijke auto kost in de lease niet wezenlijk minder, maar dan moet je er wel langer in rijden. In die zin geen geen aanbod. Maar ’t is wel een bult geld
dondeboer zegt
@dondeboer: degelijke = dergelijke
disco3hse zegt
Dat zal in NL helaas niet lukken voor dat geld vrees ik. Een beetje auto van ca. 70k doet bij full operational lease 48mnd/ 35000 km/jr al gauw 1.100 euro per maand. 70k zit je al snel aan bij JLR
gove zegt
@disco3hse: lukt wel fabriek gooit er 35-40% korting in. Doen ze ook bij private lease en dan 800 per maand afschrijven. Heb je ze jong gebruikt terug voor leuk geld
alassad zegt
Vind de prijs niet slecht!! Maar autos in de UK zijn ook een stuk goedkoper, wellicht dat dat meespeelt
jorden zegt
25k per jaar aan een huurauto uitgeven…
De meeste mensen die leasen beginnen een rekensommetje op basis van een nieuwprijs. Ja dat klopt in theorie. Maar had je in de praktijk dan ook “cold hard cash” beschikbaar om die auto ook daadwerkelijk nieuw te kopen?
Wanneer 2100 euro p/m aan een auto-abonnement geen probleem is, kan je ook wel RR Sport kopen met net de kop er af. Anders rijd je gewoon een veel te dure auto voor je inkomen.