Het geduld van de goedlachse Australiër blijkt eveneens eindig.
Over het jaar van Max Verstappen hebben we genoeg geschreven. De techniek laat de Nederlander met enige regelmaat in de steek en uiteraard lijdt het humeur van de jonge racegod daaronder. Als de boel wél heel blijft, lijken andere factoren weer tegen te zitten. Kortom: 2017 is gewoon niet het jaar van Max, maar gezien z’n leeftijd heeft hij nog een flinke poos te gaan om een en ander recht te breien.
Daniel Ricciardo doet het ondertussen beter. De Australiër is in de kwalificaties vaak minder snel dan Max, maar hij heeft minder pech en rijdt (veel) meer races uit. Bovendien hebben we Ricciardo dit jaar al regelmatig op het podium champagne uit z’n schoen zien slobberen.
Toch wil de teamgenoot van Max méér. Red Bull zal wat hem betreft een flinke stap voorwaarts moeten zetten om hem ervan te overtuigen niet naar een andere renstal te gaan. Ricciardo wil immers niet de F1 verlaten zonder een wereldtitel op z’n naam te hebben gezet. Dit is wat hij erover te zeggen had:
“I went through that impatient phase for sure, and I am still bordering that – because I don’t want to leave F1 without a championship. At least right now, I still believe I can do that, absolutely. I am looking for it – sooner rather than later. I thought we would be in with a really good shot this year, but it hasn’t turned out like that. It really needs to happen with Red Bull next year – at least from my point of view. I’ve been here for quite a few years now and I think next year we need to make a bigger step next year than we did this year, to really convince me that I can win with them.”
De mannen in Milton Keynes zullen dus flink hun best moeten doen om het huidige rijdersduo te behouden als de looptijden van de contracten erop zitten, al behoeft het geen uitleg dat Red Bull tot op zekere hoogte afhankelijk is van motorboer Renault. Gezien de eerdere uitspraken van teambaas Horner verwachten we echter niet dat de Fransen voor 2021 een motor bouwt die consequent meedoet om de knikkers. (via: Autosport.com)
Dutchdriftking zegt
In tegenstelling tot Max gaan de jaren voor hem natuurlijk wel tellen…
stfu zegt
@dutchdriftking: wat ook in het artikel gezegd wordt.
Sir_Vmax zegt
Heb de druk op red bull van morgen ook flink laten stijgen. Liet het blikje vallen. Je kan er dan nooit fatoenlijk een open maken door de druk…
bischero zegt
@srthellcat: red bull in de ochtend? Was het nodig ?
sjonniedeluxe zegt
@srthellcat: als jij je red Bull van morgen hebt laten vallen kun je hem morgen wel gewoon open maken zonder probleem
piquet1986 zegt
Mocht Redbull volgend(e) jaren echt meedoen, wordt één van hun coureurs vreselijk teleurgesteld. Het zijn 2 toppers binnen één team. Ferrari en Mercedes hebben meer een 1e en 2e rijder formule. Zie Raikkonen en Bottas niet echt gefrustreerd raken bij een kampioenschap voor hun teamgenoot. Als bij redbull 1 van de 2 voor het kampioenschap gaat wordt het oorlog. Dan is die zogenaamde “broertjes” relatie gelijk van tafel. Neejj, voor de relatie tussen Daniël en Max kunnen ze beter niet om het kampioenschap strijden bij Redbull.
berlinetta zegt
@piquet1986: Maar Red Bull doet ook niet mee aan de F1 om twee coureurs te verbroederen ;)
bmwfreak038 zegt
@berlinetta: we leven zowiezo niet in een gun maatschappij, dus wat dat betreft sluit dat wel aan.
pomoek zegt
De realiteit is natuurlijk dat een heleboel F1 piloten die kampioen hadden kunnen worden zonder hoofdprijs afscheid hebben moeten nemen. Eigenlijk de meest oneerlijke sport van de wereld. En dat maakt het dan wel weer interessant…
radeox zegt
@pomoek:
Het is geen sport.
Bij een sport wint de beste sporter/het beste sportteam bijna altijd.
Bij formule 1 wint de beste sporter/coureur vaker niet dan dan wel.
Het kan leuk zijn om te kijken, maar het heeft niets met sport te maken.
bakingmynextbenz zegt
@radeox: tekenend dat je in je 2de punt het niet meer hebt over het team. De coureur is natuurlijk maar een deel van het verhaal. De autosport is nu eenmaal een technische sport waarbij de techniek de prestaties van de sportman teniet kan doen (en andersom). Het is onterecht om het op basis daarvan geen sport te noemen. F1 is een teamsport en niet een individuele sport.
bakingmynextbenz zegt
@bakingmynextbenz: oftewel het team/coureur dat zijn zaakjes het beste op orde heeft wint, de laatste jaren is dat logischerwijs Mercedes.
radeox zegt
@bakingmynextbenz:
2 prijzen. Coureurs en constructeurs.
mashell zegt
@radeox: precies. Bij de formule 1 draait het om de constructeurs, de beste ingenieurs die winnen. De coureurs zijn eigenlijk maar bijzaak. Die zijn allemaal goed genoeg om in de beste auto kampioen te kunnen worden.
str8six zegt
@radeox: wat een nonsense