En geven zo de rest het nakijken.
Hoewel Ricciardo straks de overstap gaat maken naar Renault en Verstappen 2018 niet meer ziet als een seizoen waar hij nog kan gaan stunten, zetten beide Red Bull-heren alles op alles in Singapore.
Het duo had vanmorgen (Nederlandse tijd) een dominante eerste vrije training achter de rug. Ricciardo pakte de snelste tijd met 01:39.711. Verstappen volgde op P2 met 01:39.912. Het verschil met P3 is overigens marginaal. Zo hijgde Vettel in de nek van Max met een tijd van 01:39.997. De verdere top vijf bestaat uit Räikkönen met een tijd van 01:40.486 en Hulkenberg met 01:41.105. De genoemde top 5 reden op de hypersofts.
FP1 verliep niet voor iedereen vlekkeloos. Er waren wat slippartijen en toekomstig Ferrari-rijder Charles Leclerc wist zijn Sauber niet heel te houden na een crash. De komende uren zijn de mechanics bij Alfa Romeo Sauber wel zoet met de auto van Leclerc. Op het eerste oog lijkt de schade mee te vallen. De coureur wist zijn auto op eigen kracht veilig te parkeren.
Diederik Lieftink zegt
In de wedstrijd worden de punten verdeeld :)
donotfeed zegt
@diederik888: ok
mennok zegt
@donotfeed: Het wiel is rond
cloverleaf zegt
@mennok: een bal is rond. Een wiel is cylindrisch…
(Allebei mijn ex vriendinnen vinden me een irritante betweter)
mashell zegt
@cloverleaf: drie feiten in één reactie! Wat een hoog niveau, ga zo door!
cloverleaf zegt
@mashell: haha! Je kunt je wel identificeren met me ;)
berlinetta zegt
@cloverleaf: Volgens mij is geen enkele bal perfect rond. Zelfs niet die jij in je zak hebt bungelen.
toyotavenray zegt
En als de Fp3 en Q3 er zijn dan worden ze aan alle kanten voor bij gereden door Ferrari en Mercedes.
ikleesookoverautos zegt
@toyotavenray: party mode
trust zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
w0o0dy zegt
Mercedes reed nog op de Softs. Dus niet eens op supersport of ultrasoft..
Reken er dus maar op dat die nog een heleboel sneller gaan in Q3 morgen.
Erik zegt
Vorig jaar zat RB er 0,3 seconden achter in de kwalificatie. Men verwacht nu zelfs nog meer …
Mooi om te zien dat Mercedes zich nu op de race focust door alleen 1x de US te gebruiken en 2x de Soft banden. De HS houden ze nog achter de hand voorlopig.
Design_Driven zegt
Mooi dagdromen van een p1 en p2 maar de vrijdag zegt helaas zo weinig, zeker de FP1
berlinetta zegt
Ik ben benieuwd welke domme fout Vettel deze keer gaat maken.
skinnybmw zegt
@berlinetta: in FP2 raakte hij de muur i.i.g…kon daarna niet verder en eindigde daardoor P9.
kilum zegt
“Ricciardo en Verstappen domineren FP1 in Singapore”
“Het verschil met P3 is overigens marginaal. Zo hijgde Vettel in de nek van Max met een tijd van 01:39.997”
Echt domineren inderdaad. het artikel spreek de titel tegen. Die had ik nog niet eerder gezien.
skinnybmw zegt
@kilum: En in FP2 was de ‘dominantie’ al een stuk minder, maar daarover wordt nergens bericht hier…go Kimi!??
jeroen20vt zegt
@skinnybmw: precies wat ik dacht, valt wel op dat alleen vrije trainingen een artikel waard zijn als redbull ergens bovenaan meedoet
HZW zegt
Compleet nutteloos hoe snel je bent in FP1 en FP2, in Q3 gaat het er om hoe snel je bent, dan worden de startplaatsen verdeeld.
Verder zijn de Long Run’s heel belangrijk, die bepalen wat er op Zondag te behalen valt.
potver7 zegt
@HZW: Startplaatsen worden verdeeld door de wedstrijdleiding: wie de minste gridstraffen heeft (getekend in aantal posities) stast vooraan. Bij gelijke gridstraffen geldt het resultaat van Q3.
evdw zegt
In de “uitslag” van een vrije training spreek je niet over een P1, P2, etc.
Simpelweg omdat er na de vrije training nog niet vanaf P’s gestart wordt.
Een P nummer haal je dus pas in de qualificatie want daarna krijg je tijdens de race pas een P.
Gulli zegt
@evdw: Practice 1, Practice 2