Raging bull…
Fantastische claims van tuners horen we maar al te vaak, en ook in dit geval wordt aardig hoog van de toren geblazen. De Lamborghini Huracan LP 610-4 maakt in de basis nog gebruik van dezelfde 5.2 V10, die achtereenvolgens 500, 520 (Gallardo), en toen 560 pk (LP560-4) leverde, en nu goed is voor 610 paarden. Dit komt neer op 117 pk/liter, hele nette waarden voor een ongeblazen grote V10.
Door enkel een ander chippie (ECU) toe te voegen, het inlaatsysteem te optimeren, en een dure Inconel-uitlaat (weegt 7 kg en is naar eigen zeggen 6 keer efficienter dan een titanium uitlaat) te monteren krijgt Revozport het vermogen op 700 pk. Evenveel als de (6.5 V12) Aventador – die Revozport ook al eens deed, inclusief wanstaltige velgen, met nu een specifiek vermogen van 135 pk per liter.
Crash-dieet: -100 kg
De Razmig, zoals Revozport zijn creatie noemt, heeft veel koolstofvezel componenten, waarmee de droog 1422 kg wegende Huracan maar liefst 100kg afvalt. Toch mooi 7% gewicht bespaard. Als klap op de vuurpijl is de sportwagen behangen met actieve aero: de koolstofvezel diffuser heeft flappen die met een druk op de knop omlaag gaan, speciaal voor de downforce en Cd-waarde.
Wij wachten nog even met juichen en schouderklopjes uitdelen totdat iemand een exemplaar op de weegbrug en rollenbank zet, en de gemaakte claims staaft (of misschien als bullshit ontmaskert, maar leuk ziet het ding er in ieder geval uit.
rob5nismo zegt
Aventador gebied kwa vermogen
berlinetta zegt
@rob5nismo: Klopt. Dat staat ook in de tekst ;)
rob5nismo zegt
@berlinetta: oja beetje naast gekeken
fastnloud zegt
@rob5nismo: dit is sneller dan de aventador
max038 zegt
Eerst zien dan geloven
moondustfocus zegt
Een paar keer flink revven en ze branden heel fijn.
clarkson zegt
Eindelijk weer is een tuner die een auto verbeterd ipv verpauperd! Hulde!
moveyourmind zegt
@clarkson: Eens, precies dat beetje extravagantie dat de Gallardo kan gebruiken.
Naast deze vind ik de Huracan die Mansory laatst presenteerde (zie link onder het artikel l) ook een voorbeeld van geslaagde tuning.
desalen zegt
Ben benieuwd wat dat knopje voor de waarde van mijn collectie cd’s doet!
@autoblog of moet dat Cw-waarde zijn?
Vooralsnog is mijn cd collectie meer waard dan dit haantjesgedrag, met of zonder de knop ingedrukt te hebben. Klinkt allemaal tof maar eerst zien, dan geloven.
sir_smokalot zegt
@desalen: Cw en Cd zijn termen die onderling inwisselbaar zijn, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerstandsco%C3%ABffici%C3%ABnt
desalen zegt
@sir_smokalot: excuus!
kapitein187 zegt
@sir_smokalot: in het Nederlands is het gewoon Cw waarde. Engelse benaming is Cd. De W van wrijving en de D van drag. Dus je had hier wel degelijk Cw kunnen verwachten.
etijn zegt
Als het met een knopje gaat is het toch geen actieve aero?
michaelcorleone zegt
De Huracan en de 488 GTB zijn allebei porno, zou god niet weten welke ik zou willen kopen mocht ik het geld hebben.
davelepeef zegt
@michaelcorleone: gelukkig heeft het leven je een oplossing aangedragen hè?
michaelcorleone zegt
@davelepeef: Gelukkig wel inderdaad, door het leven hoef ik niet te kiezen kan ik door blijven dromen ;)
jobberns zegt
@michaelcorleone: de Huracan klinkt beter… (Just saying). Gallardo of 458 is al een véél moeilijkere keus vind ik!
michaelcorleone zegt
@jobberns: Daaruit zou ik blindelings kiezen voor de Gallardo Superleggera.
jobberns zegt
@michaelcorleone: haha leuk! Ik zou dan denk ik toch de 458 Speciale pakken, want special edition en waarschijnlijk de laatste ongeblazen V8!
michaelcorleone zegt
@jobberns: De 458 heb ik altijd net niet gevonden, had beter gekund (qua design) vond ik altijd met kleine aanpassingen. Dat heeft Ferrari gedaan bij de 488 GTB, daarop heb ik niks aan te merken. Aan de andere kant was de 458 weer ‘speciaal’ als het aankomt op geluid en het blok.
De 488 vind ik de mooiste moderne Ferrari van de laatste jaren.
Corrado16v zegt
Een tuner die zicht waagt aan active aero, dat heb ik nog niet eerder gezien. Een first ? Nou nog zien of het werkt.
Dutchdriftking zegt
Mooi verhaal, zou leuk zjjn als t klopt.
gieltj zegt
Nice die rode accentjes bij de bodykit, doet me denken aan de Veneno
davelepeef zegt
@gieltj: of een Golf 1 GTI…
allesmetturbo zegt
Gruwelijk
allesmetturbo zegt
Gruwelijk vet
gtwillem zegt
Dit soort tuning kan ik alleen maar toejuichen!!!
Allemaal technische verbeteringen en minimale uiterlijke veranderingen. De gewone Huracan schijnt nogal saai te rijden volgens sommige journalisten (alhoewel ik vrolijk strontjes in mijn onderbroek zal droppen als ik er mee zou trappen), maar dit zou dat ‘nadeel’ moeten verhelpen.
gt3000 zegt
De 500 pk uit de Gallardo kwam volgens mij uit een 5 liter v10. Later kreeg de Gallardo een 5.2 liter blok.
philipf zegt
Zo! Dat is niet niks!
vtechlover zegt
Mmm inconel kijk is aan.. Ik werk daar mee.. Maar echt lichter is het materiaal niet, maar het kan wel heel goed tegen hitte!