• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ReVOLO: iedere auto in 6 uur omgebouwd tot hybride

Auteur: Dennis, gepost 17 juni 2010 om 11:01 – 32 Reacties

ReVOLO hybrid system

De termen aftermarket en retrofit worden een beetje door elkaar gebruikt als het gaat om zaken die je achteraf (dus niet af-fabriek) op je auto laat zetten. Aftermarket is er van alles beschikbaar, denk aan led-verlichting, uitlaatsystemen, carbon onderdelen, etc. Een retrofit aandrijfsysteem waarmee nagenoeg iedere personenauto in minder dan 6 uur wordt omgebouwd tot een heuse plug-in hybride, dat kende we nog niet.

De Indiase bedrijven Bharat Forge en KPIT Cummins Infosystems LTD claimen zo’n systeem te hebben ontwikkeld. Zij vergelijken het gemak waarmee hun “ReVOLO hybrid system” wordt ingebouwd, met het inbouwen van een LPG installatie. Een diesel of benzineauto, het maakt allemaal niet uit, na 6 uur sleutelen heb je een plug-in hybride waarmee een brandstofbesparing van 40 tot ruim 80 procent haalbaar moet zijn.

Een elektrische motor assisteert bij de aandrijving, zodat de verbrandingsmotor minder belast wordt en dus minder verbruikt. Wanneer de accu’s leeg zijn, staat de verbrandingsmotor er weer alleen voor, totdat de accu’s zijn opgeladen aan het stopcontact. De bedrijven hebben momenteel 15 patenten aangevraagd op hun vinding. Binnen 6 maanden moet het systeem productierijp zijn. Wat de conversie moet kosten is nog onbekend, maar de bedrijven zijn wel druk bezig om de kostprijs te drukken naar een commercieel aantrekkelijk niveau. (via: timesofindia)

Ook interessant!

  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, plug-in, Techniek

Vorig bericht: « BMW X6 naar Russisch voorbeeld van Status Design
Volgend bericht: Dakloze Corvette Stingray Concept gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Spruitje zegt

    17 juni 2010 om 11:06

    wel een gaaf systeem!

    Login om te reageren
  2. fant zegt

    17 juni 2010 om 11:12

    hmm, aantrekkelijk! Kun je hybride rijden zonder in zo’n Prius(kloon) gedrocht te hoeven stappen.

    Login om te reageren
  3. Erwinowicz zegt

    17 juni 2010 om 11:13

    Nog maar afwachten of het iets is… wel een goed initiatief!

    Login om te reageren
  4. John zegt

    17 juni 2010 om 11:15

    Zal ik er dan even voor zorgen dat de eerste Lamborghini plug-in hybred er is ;)

    Login om te reageren
  5. W116 zegt

    17 juni 2010 om 11:22

    Ik rij nu 1 op 5 wat dus minimaal 1 op 9 kan betekenen! Aan de andere kant: een klassieke Benz met hybride aandrijving.. no, thanks!

    Login om te reageren
  6. Merry zegt

    17 juni 2010 om 11:25

    Nice, even zoeken op me Veyron voor een plekkie.

    Login om te reageren
  7. trigger565 zegt

    17 juni 2010 om 11:28

    fantastisch concept. Kan je én je mooie benzinemotorgeluid behouden én nog zuinig rijden én een auto kiezen met mooie looks ipv Hybride-look-at-me-i’m-from-outer-space-look ook! :D

    Login om te reageren
  8. wuppie zegt

    17 juni 2010 om 11:38

    als dit echt goed werkt is dit echt geniaal

    Login om te reageren
  9. No zegt

    17 juni 2010 om 11:43

    goed zeg! hopelijk betaald de overheid dan je bpm terug. zo kun je het inbouwen terugbetalen.

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    17 juni 2010 om 11:44

    “De termen aftermarket en retrofit worden een beetje door elkaar gebruikt als het gaat om zaken die je achteraf (dus niet af-fabriek) op je auto laat zetten.”

    Hoe kom je daarbij?

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    17 juni 2010 om 11:50

    Het zal wel niet helemaal de beloofde resultaten behalen..

    Login om te reageren
  12. janmartijn zegt

    17 juni 2010 om 11:58

    Leuk voor op de S2000… Zou je dan ipv (zelfde vermogen met minder verbruik) ook (zelfde verbruik met meer vermogen) kunnen toepassen…

    Login om te reageren
  13. Thomas Bol zegt

    17 juni 2010 om 12:12

    Gaat me bijtelling dan ook meteen naar beneden? :D

    Login om te reageren
  14. Bart zegt

    17 juni 2010 om 12:17

    Nu mag de overheid laten zien waar ze voor staan, een beter milieu of meer geld halen bij automobilisten.

    Als ze dit op grote schaal gaan subsidiëren zullen de opbrengsten uit de brandstofaccijns flink terug lopen. Maar aan der andere kant, op de een of andere manier zal er wel iets anders een stuk duurder worden zodat we na inbouw evenveel geld in de schatkist achterlaten.

    Toch wel een erg goed concept, zo sta je inderdaad vrij om je eigen merk te kiezen en lekker groen te rijden.

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    17 juni 2010 om 12:28

    “40 tot ruim 80%”

    Zoals gewoonlijk zijn de aanbieders weer superoptimistisch. Als ze die 40% halen zal ik al onder de indruk zijn.

    Login om te reageren
  16. kawouter zegt

    17 juni 2010 om 12:44

    En nu maar hopen dat ’t ongeveer ook evenveel kost als een LPG-inbouw. (Minder mag natuurlijk ook…)

    Login om te reageren
  17. De_Buurman zegt

    17 juni 2010 om 14:50

    Het idee is leuk en klinkt niet eens verkeerd.
    Of het een haalbare kaart is om zoeits voor praktisch iedere auto is, dat vraag ik me wel af.
    Waar ik ook aan denk is aan het extra gewicht wat de auto mee moet sjouwen. In combinatie met een electromotor mag hij dan zuiniger zijn maar als de stroom op is dan gaat de aandrijving weer op de “ouderwetse” manier. Met dat verschil dat de auto dan waarschijnlijk een stuk zwaarder zal zijn door de conversie en dus alsnog meer zal gaan verbruiken…of toch niet?

    Login om te reageren
  18. mco zegt

    17 juni 2010 om 15:47

    lijkt me bijna niet uitvoerbaar om dit achteraf in te bouwen. Je zult de electromotor moeten koppelen aan al bestaande aandrijving.. OF moeten inbouwen in bijvoorbeeld de achterwielen, mits die niet al aangedreven zijn. Hoe ga je dat doen?
    En je zult de electromotor moeten koppelen aan de software van de verbrandingsmotor, zodat je tot bijv. 40 km/u electrisch kan rijden. Kortom moeilijk en nog veel onbeantwoorde vragen..

    Login om te reageren
  19. rene zegt

    17 juni 2010 om 18:38

    Blijkt hybride dan ineens nog niet zo’n gek idee volgens de reacties hier op AB.
    Eigenaardig.

    Login om te reageren
  20. erik zegt

    17 juni 2010 om 21:54

    ja en als elk merk elektrische auto’s op de markt heeft gaan ze failliet! verder uitstekend initiatief

    Login om te reageren
  21. Pallas zegt

    18 juni 2010 om 09:52

    Lekker geruisloos zweven in cabrio langs boulevard.
    En op snelweg weer de brullende V8.

    Login om te reageren
  22. Beetje Verward zegt

    18 juni 2010 om 12:21

    @rene
    Ja, heel eigenaardig maar wel begrijpelijk.
    Een nieuwe techniek leidt vaak tot schrikreacties.
    Dat vertaalt zich vervolgens in angst, boosheid en aggressie. De voorlopers worden het mikpunt van haat en spot. Wanneer die voorlopers dan ook nog fiscaal worden bevoordeeld zijn de rapen helemaal gaar.

    Tot ze er een beetje aan gaan wennen en eindelijk ook de voordelen gaan zien. Zo zie je het hier ook gebeuren. En als de gevestigde merken zoals BMW het systeem grootschalig gaan toepassen ben je een dikke sukkel (of nog veel erger) als je het hybride systeem afwijst.

    Login om te reageren
  23. rene zegt

    18 juni 2010 om 15:48

    Beetje Verward ,jij leest weinig reacties van mij op deze AB want dat moest je weten meer dat ik sta voor hybride !!

    Login om te reageren
  24. Laurens zegt

    18 juni 2010 om 16:01

    Krijg ik met terugwerkende kracht BPM vrijstelling en alle andere voordelen? Want werkelijk(verbruik) iets besparen, daar interesseert het “128 op de teller” rijdende hybride volk zich niet voor :-)

    Login om te reageren
  25. W115 zegt

    18 juni 2010 om 16:03

    Wel handig natuurlijk, alleen kan je het niet echt vergelijken met de prius, want de accu laad op terwijl de verbrandingsmotor werkt (dacht ik)

    Login om te reageren
  26. rene zegt

    18 juni 2010 om 17:09

    Laurens ,jij ,jij krijgt alles.

    Login om te reageren
  27. rene zegt

    18 juni 2010 om 17:11

    W115 ,je moet niet denken ,je moet nadenken.

    Login om te reageren
  28. HyperTeHK zegt

    19 juni 2010 om 19:00

    Meer gewicht en toch verbruik besparen? Thuis accu’s opladen en 40% besparing tot de accu’s leeg zijn zeker, daarna verbruikt je auto meer ivm toegenomen gewicht.

    Login om te reageren
  29. rene zegt

    19 juni 2010 om 23:14

    HyperTeHK ,ook de slimste thuis zeker?
    Nooit gehoord van energie recuperen.

    Login om te reageren
    • JANUS zegt

      19 juni 2010 om 23:23

      @rene: Slimste thuis ? RECUPEREN ?? :-D

      Login om te reageren
  30. rene zegt

    19 juni 2010 om 23:45

    JANUS jij ook al?

    Login om te reageren
    • JANUS zegt

      19 juni 2010 om 23:47

      @rene: Yep ! Ik ook al ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North