Is er ruimte voor nog een nieuwe supercar? De mensen van Revenge Designs denken van wel. En daarom heeft deze tuner een compleet nieuwe auto ontwikkeld. De Revenge Designs GTM Super Car. Oftewel een lichtgewicht (1.060 kg), mid-engine, hi-power (500-650 pk V8) met prima prestaties. Het standaard sprintje zou rond de 3 seconden in beslag nemen en de topsnelheid is zo’n 290 km/u.
De GTM Super Car zal zijn debuut maken in januari op de NAIAS in Detroit. En ondanks het lage gewicht is er niet bezuinigd op luxe. Want je kan je nestelen in een volledig lederen interieur dat voorzien is van onder andere een navigatiesysteem en een premium sound system. De volledige specs kan je hieronder vinden.
Pleasing to the eye, but also true to its performance charter, the new GTM is a fusion of speed and style. Broad flanks, muscular lines, menacing stance… all speak clearly to the car’s pure speed intent.
Form follows function naturally in everything: from wind-tunnel derived aerodynamic body shape, to the ultra-rigid tube-steel chassis and well-placed driver controls. The body shape is simply stunning…a 10 out of 10 that looks even better in person and backs up those looks with serious world-class performance!
The car is light aerodynamic, with excellent weight distribution and precise race car handling and braking. Inside and out, the GTM embodies ultimate performance and control.
500 to 650 horsepower GM Performance Engines 20”x 255 front tires, 20” x 325 rear tires six piston front calipers, four piston rear calipers air craft style leather sports interior digital instrumentation large touch screen navigation system reverse cameras premium sound system six point roll cage with integral halo 0-60 in 3.0 seconds 11.6 second quarter-mile driver controlled adjustable suspension integrated air conditioning DNA VIN number recorded security system Estimated total vehicle weight: 2350 pounds Estimated 20+ miles per gallon Revenge Designs badges and identification number Dual fuel cell tanks Mid-engine RWD Weight distribution: F/R 42/58% electronic six-speed sequential fast action shift internal body bonding and sealing adhesives providing excellent UV resistance; precisely formulated to meet demanding strength, durability and elasticity requirements over a wide temperature range The GTM is an all-new American V-8 powered mid-engine original design with a stunning handcrafted composite body shell and a computer-designed steel-tube-frame chassis. It’s a fantasy supercar that’s engineered to be affordable, bringing the dream of ownership closer to reality than ever before.
There will be no question whose signature is on the GTM…with superior quality, unmistakable innovation and not a single flaw there’s no doubting that we have made the GTM completely and uniquely a Revenge Designs creation.
Met dank aan Stef voor de tip!
BmwMPower zegt
Een auto wordt toch pas supercar genoemd als deze een top van 320 km/h of hoger heeft?
FiXeR zegt
600PK en een topsnelheid van 290? Als ze eens die strijkplank achterop downzisen.
Buyck zegt
Mooi mooi mooi 1060kg en 650pk die verhouding komt heerlijk in de buurt van redelijk zotte wagen. Topsnelheid is wel aan de lage kant.
flappie zegt
nou ja laag is nog steeds hartstikke dodelijk als je crasht… maar echte supercars gaan idd toch flink harder
JohNL zegt
Laag gewicht, veel vermogen, veel downforce (?, vanwege lage top). Best een leuk circuit bakje lijkt me :)
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Brute bak, ziet er goed uit.
En 600 peekaas is opzich wel mee te leven. ;)
Ik vraag me af of de vergelijkingsmongolen weer wat te vergelijken hebben :)
monk zegt
was dit niet eerst gewoon de Factory five GTM?
mrB zegt
ik dacht door het eerste plaatje (de achterkant) dat het een getunede enzo was… Gelukkig is het iets dat ze zelf ‘gecreeerd’ hebben
monk zegt
correctie: factory five gtm Kitcar : http://www.factoryfive.com/gtmhome.html
Thibaut zegt
@ monk
ik dacht juist hetzelfde!
WieAndersDasAuto zegt
Niet slecht! 1060kg en 600 pk ’t gaat als een speer. Allen waarom haalt ie ”maar” 290? Is hij begrensd ofzo?
Rakim zegt
standaart sprintje bedoel je toch 0-100 of zie ik dat fout
C6.R zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/12/gtm-factory-five-supercar
Lelijk is ‘ie wel, maar: Corvette Powerrrrr! 8)
M-lover zegt
er is maar 1 ding dat ik jammer vind aan al die supercars: ze lijken meestal zeer erg op elkaar… wat meer diversiteit zou mooi zijn… neem nu een KTM X-bow, das eens wat anders!
edgar zegt
tis een beetje mengelmoesje van van alles… jammer… er komt nooit iemand met een echt nieuw ontwerp!
RenesisHP zegt
Maar 290 km/u haal je op zeer weinig circuits. Erg leuk voor de autobahn, weinig toepasbaar in de realiteit.
Mensen praten over 290km/u alsof je stil staat.
Ik heb het 1 keer in mijn leven meegemaakt(op de motor) en ik kan jullie vertellen; Het gaat hard, ECHT hard.
robbie zegt
@monk, volgens mij is het een of andere doorontwikkeling.
In Duitsland wordt momenteel ook een variant gebouwd/ontwikkeld onder de naam Jim Turner GTO: http://www.jim-turner-sportcars.com/
Een betere ontwerper zegt
Saai design, word er niet warm van hier. En zelfs ik als enorme autotechnische leek (ben heel theoretisch en meer van design) begrijp niet waarom ie maar 290 haalt als ie 600pk heeft en maar 1060kg weegt.
Toch liever een C63 AMG dan maar. Luxer, mooier (mening dus niet zeike) en sneller als die begrenzer eraf gesloopt wordt.
monk zegt
vergelijk je nou een sport/racewagen met een opgedirkte taxi? begrijp me niet verkeerd kvind de c63 ook een vette bak, alleen totaal niet vergelijkbaar met dit. Ik denk dat dit meer in de buurt komt van een ultima, westfield, noble.
mckroket zegt
@Een betere ontwerper
die vleugel, lul
en ook ik weet er niks van. gt auto`s in lms enz gaan ook niet 350, wat de fabrieks auto`s wel doen. ze hebben een andere transmissie + een dikke vleugel, goed voor heeel veel grip maar het vangt wel veel wind. + hoeveel stukken op een circuit kan je vol blazen (dus 20+ sec volgas rechtdoor). en een formule 1 auto, die gaan ook maar heel af en toe over de 300. hoe zou dat komen?
Citrofiel zegt
Het kan me niet meer opwinden.
Het kan me niet meer boeien.
Het kan me niet meer interesseren.
Ik lees over de cijfers, denk: Ach, oke, leuk.
Herkent u dit? Koop dan nu [product x], en wordt weer blij!
Ik herken het wel. Supercar-moe. Zou het besmettelijk zijn? Pas maar op!
Mii zegt
Die 290 is door de downforce die hij produceerd. Op een recht stuk kan hij daardoor minder hard,maar in een bocht kan hij erg hard. De lucht word op een bepaalde manier gebruikt waardoor hij tegen de grond aan wordt gedrukt,maar hij heeft dan een hogere luchtweerstand.
M-lover zegt
@Mii:
Als je een goede taartschep hebt is de weerstand even groot maar de downforce meer… maarja, meestal wil het oog ook wat (niet wat de meesten dan maken,maar ach, ieder zijn smaak!)
WieAndersDasAuto zegt
@mx5/rx8owner
Het gaat er niet om dat 290 km/u te langzaam is. Maar ik kan het me niet voorstellen waarom hij niet harder kan. Hij heeft genoeg aantal pk+ dat het met de gewicht wel goed zit.
En 290 met een motor? Ik vond 240 al hard zat! ;)
Mii zegt
@Das Auto
Dat heb ik in de post boven je uitgelegd.
WieAndersDasAuto zegt
@ Mii
Oh oke dan :)
Ik had het helemaal niet gezien :oops:
Maar dan moet ie wel heel heel hard door de bochten gaan!
Stephan Tast zegt
@Monk/Thibaut/robbie: het chassis is in alle gevallen (hetzelfde) van Factory Five.
Mathias zegt
Heb deze zomer zo’n Jim Turner sportscar gezien op de parking van de Nordschleife. Zag er niet slecht uit. Fotoke
http://www.e40racer.be/php/nurburgring-14-06-08.php?image=/dsc_1173_wm.jpg