• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retro tuning: HUMMER met 40″ houten velgen [updated]

Auteur: robbie, gepost 15 oktober 2008 om 23:01 – 59 Reacties

Hummer H3 houten wielen
Bling bling heeft zijn laatste tijd gehad! Retro tuning is tha shit! En dus heeft deze Engelsman een paar 40″ grote houten wagenwielen onder zijn HUMMER H3 gezet. Niet verkeerd toch?

De volgende stap in het tuningproces is een paard voor je HUMMER spannen. En als je meer vermogen wil kan je natuurlijk voor 2 paarden gaan. Echte powerfreaks zetten er zelfs 4 stuks voor. Ik dacht in eerste instantie dat het om een photoshop zou gaan, maar er zijn 2 foto’s en dus lijkt met mij toch echt.

Voordeel van deze velgen is natuurlijk wel dat je nooit meer nieuwe banden hoeft te kopen. En ik gok dat het weggedrag van de gemiddelde HUMMER er alleen maar op vooruit zal gaan na montage van deze houten patta’s.

Of de H3 met deze velgen ook echt kan rijden weet ik niet, het zal hoogstwaarschijnlijk wel weer gaan om een publiciteitsstunt. Nou, dat is in elk geval goed gelukt!

Bekijk de hi-res foto’s HIER.

Met dank aan RaceCees voor het uploaden!

UPDATE 17 Oktober: Het gaat hier blijkbaar om ‘kunst’

THE ULTIMATE WAGON WHEEL

Wild West ‘Hummer’ artwork unveiled at Zoo Art Fair 2008

Parking wardens take note – it’s not a car, it’s art…
Artist Matthew Harrison today unveils his latest project entitled ‘Hummer’ at the fifth Zoo Art Fair (17-20 October) – a HUMMER H3 complete with wooden wagon wheels, the iconic installation will be parked on Old Burlington Road, opposite the Royal Academy of Arts for the duration of the fair.

Harrison is exhibiting on behalf of East London gallery, Limoncello, one of 57 under six year old galleries, project spaces, artists’ collectives, curatorial groups and publications showcasing works from some of the most exciting art talent in the world.

Harrison has combined the legendary off-road vehicle with ‘Wild West’ wooden wheels to create a sculpture that is a mixture of art, engineering and motoring. For Harrison, the crux of the ‘Hummer’ is formed by both its ‘being’ and its afterlife.

Corin Richards from HUMMER comments:
“Similar to HUMMER, this sculpture really is like no other. As well as being built for action, the H3 certainly has a unique, iconic style. We were thrilled to be approached by Matthew and glad to be supporting his work at the Zoo Art Fair.”

Ook interessant!

  • Maak indruk en pimp je Stellantis bedrijfswagen
  • Mil-Spec M1 R is een andere Hummer revival
  • Alpine Ravage
    Alpine Ravage is heerlijke retro-tuning avant la lettre
  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, h3, hout, Hummer, velgen

Vorig bericht: « Rijtest & video: Opel Insignia V6 Turbo
Volgend bericht: Wordt dit Toyota’s nieuwe Prius? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Foramen zegt

    15 oktober 2008 om 23:03

    geniaal :) denk alleen wel dat comfort ver te zoeken is :P

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    15 oktober 2008 om 23:03

    Volstrekt geen grip, dus doorslippen bij de geringste hoeveelheid gas geven. Rechtdoor in de bochten, en zogauw er iets meer weerstand is in die bocht, heb je nog maar een half wiel… Nee, dit is vast en zeker een stunt. Hier valt niet mee te rijden!

    Login om te reageren
  3. peppie zegt

    15 oktober 2008 om 23:03

    Jepper de pepper, dat is nog vetter!

    Login om te reageren
  4. ELB zegt

    15 oktober 2008 om 23:04

    Zou je het verschil merken?

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    15 oktober 2008 om 23:12

    Waarom denken ze dat we overgestapt zijn op rubber? :roll: Die trilt vast al zijn nep-hout uit het dashboard.

    Login om te reageren
  6. Mtkizle zegt

    15 oktober 2008 om 23:26

    Zo lelijk!!!Niet dat de Hummer al standaard mooi is ;)
    Volgens mij is comfort ver te zoeken in deze Waggie :P :P

    Login om te reageren
  7. Een betere ontwerper zegt

    15 oktober 2008 om 23:27

    Hardhout zeker….. (heb geen verstand van hout, maar het moet wel best stevig zijn zo te zien).

    En hoe zit het nu met de hobbeltjes in de weg :P

    Login om te reageren
  8. DRU zegt

    15 oktober 2008 om 23:35

    1-Wat hadden die koetsen vroeger vette wielen, zeg.
    2-Dat die wagonwheels passen onder deze hummer! Eeuwig respect!
    3-Het was een kwestie van tijd, in de race om de inches.

    Login om te reageren
  9. Race_Kees zegt

    15 oktober 2008 om 23:40

    Ik vind het persoonlijk wel mooi, doet me denken aan die classic met houten spaken. Ik denk dat je er best voorzichtig mee kan rijden, 5-10 km/h moet kunnen voor publiciteit.

    De uploader heeft ook wel een orginele username gekozen…lol

    Login om te reageren
  10. parisi zegt

    15 oktober 2008 om 23:43

    amusingly funny yet so disturbing

    Login om te reageren
  11. Michiel_vd_Brink zegt

    15 oktober 2008 om 23:44

    Bij een dinosaurus als de Hummer vind ik dit een hele logische stap om te doen.

    Maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas:

    Login om te reageren
  12. M Freak zegt

    15 oktober 2008 om 23:45

    @ vla

    Kan ik jou een kopje thee aanbieden?
    Bosvruchten, 4 klontjes?

    Login om te reageren
  13. Emile_Benz zegt

    15 oktober 2008 om 23:52

    @ M Freak: denk dat Vla er al van tussen is, but I’m in. Maar als je ’t niet erg vindt, pak ik liever ’n zakje rooibos…

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    15 oktober 2008 om 23:53

    @ M Freak
    Not every time is thea-time, my friend. ;) Wij zitten hier nog niet lang genoeg om dat wel eens van tijd tot tijd te mogen (het is een zeldzaam verschijnsel! De maan moet in de juiste lijn staan met Mars opdat JANUS, Oul@, Rick dos, Citrofiel, dekster en Klassiekerrally op dezelfde tijd aan hetzelfde denken op hetzelfde topic. ;) ). Autoblog is more than meets the eye! Althans, als je respect hebt voor de makers ervan. Ik ben niet meer zo’n offtopic-wauwelaar, er was een tijd dat ik welhaast altijd over het verkeerde begon te praten, maar ik vind (ben natuurlijk ook weer wat ouder) dat je evenveel lol kan hebben met auto-gerelateerd gewauwel, vooral met die mierenneukerij of als het over smaak gaat! Of als het over Tom Boonen, de GT-R, de Duitse Drie en dan nog vooral welke de beste is, gaat! :D Dus: watch, observe and learn from ye old gard as they graze in their natural habitat, looking for small talk, yet camouflaging it with nonsense about cars… :P

    Login om te reageren
  15. Harry zegt

    15 oktober 2008 om 23:53

    Het is bijna net ecjt een zwart gelakte koets.
    Is dit een een of ander kunstproject om mensen aan het denken te zetten over de magere technologische ontwikkeling in vervoersmiddelen de laatste eeuw?

    Login om te reageren
  16. Emile_Benz zegt

    15 oktober 2008 om 23:53

    Hoewel, de theekransjes zijn exclusief en alleen wanneer de topic over mooie vrouwen/beursmeisjes gaat…

    Login om te reageren
  17. Emile_Benz zegt

    15 oktober 2008 om 23:55

    no thea-time dus.

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    15 oktober 2008 om 23:58

    Welja, het staat zowat precies verwoord in mijn reactie. ;) Theetijd is trouwens best afgeroepen op een wat ouder topic, dan mag het wat vaker want het irriteert niet zo. Of op een quiz kan je wel eens een woordje wisselen. Maar niet hier, en niet nu. Ik ga trouwens straks slapen. ;) Oh en btw: niet altijd mengen in een theekransje van de oude garde: die zijn exclusiever dan je denkt! :P Je moet het ze gunnen, want zij zijn de harde kern.

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    16 oktober 2008 om 00:00

    Hopelijk wordt autoblogger niet kwaad omdat ik jullie the dark side heb getoond van het reageren! :D

    Login om te reageren
  20. Emile_Benz zegt

    16 oktober 2008 om 00:05

    @ Vla: kan ik er wat aan doen dat we ’t tegelijk posten :wink:

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    16 oktober 2008 om 00:16

    LOL @ de vlaeminck om 23:53 :D

    Login om te reageren
  22. Baldrick zegt

    16 oktober 2008 om 00:24

    BURNOUT!!!

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    16 oktober 2008 om 00:29

    @Michiel van den Brink: dat is een fotoshop toch?Worth 1000 ( onderaan de foto links ) is nu eenmaal een site met de beste fotoshops.

    Login om te reageren
  24. donzobar zegt

    16 oktober 2008 om 00:58

    baal hooi achterin

    Login om te reageren
  25. Kees zegt

    16 oktober 2008 om 00:58

    Ik dacht gelijk aan Prinsjesdag… Misschien is dit een mule van de nieuwe koets? :P

    Login om te reageren
  26. G. de Groot zegt

    16 oktober 2008 om 02:39

    Probeer nu nog maar eens te zeggen dat die amerikaanse bakken geen verouderde techniek gebruiken.

    Login om te reageren
  27. Daaf zegt

    16 oktober 2008 om 07:11

    verkeersdrempel proof!

    Login om te reageren
  28. Djivy zegt

    16 oktober 2008 om 07:32

    You must be f*ck*ng joking me…

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    16 oktober 2008 om 07:52

    … en als je een hekel hebt aan de eigenaar van die Hummer, laat je er toch gewoon boktor of houtworm op los? :twisted:

    Login om te reageren
  30. Johan zegt

    16 oktober 2008 om 08:32

    Waarom houten wielen onder een hummer.. 3,5 ton op een paar plankjes hout.. Nu is het hele leuke punt van de hummer weg .. Terrein rijden..

    Login om te reageren
  31. Stef_vds zegt

    16 oktober 2008 om 09:06

    lijkt me wel mogelijk met deze kar rond te rijden, in londen city ga je toch voor geen meter vooruit.

    Login om te reageren
  32. Jandepandaman zegt

    16 oktober 2008 om 09:28

    :idea: Jammer dat de wielenmonteerder in kwestie geen verstand van wagenwielen had. Anders had hij wel de dubbel zo dikke vrachtkar-wielen gemonteerd die je op oude vrachtkarren ook zag zitten.

    Afgezien daarvan- :twisted: En nu met de hier gemonteerde wielen ook het lef hebben om met 130 over de Britse snelweg te rijden… Met welke snelheid en na hoeveel tijd zouden deze wielen het explosief begeven…? :mrgreen:

    Login om te reageren
  33. Sorcerer zegt

    16 oktober 2008 om 09:28

    Er lijkt trouwens wel rubber aan de buitenkant van deze wielen te zitten. Misschien zit er ook wel metaal aan de binnenkant. Hoe dan ook zijn ze niet echt breed, dus doorslippen bij harder dan 40 km/h zal er wel bij zijn ja…

    Login om te reageren
  34. Edman zegt

    16 oktober 2008 om 09:31

    Lol @ Kees

    Login om te reageren
  35. DockVenom zegt

    16 oktober 2008 om 09:40

    haha, whahahaha wat een knurft is die eigenaar!

    Login om te reageren
  36. sturlinkespur zegt

    16 oktober 2008 om 09:41

    Amish Hummer, tof hoor

    Login om te reageren
  37. hubert zegt

    16 oktober 2008 om 09:45

    Wat een gigantisch lelijke auto op die mooie wielen…

    Verder gaat het natuurlijk nergens over.

    Login om te reageren
  38. San Sebastiano zegt

    16 oktober 2008 om 09:53

    LOL @ sturlinkespur!

    Login om te reageren
  39. Jandepandaman zegt

    16 oktober 2008 om 10:16

    Had er voor een Amish Hummer niet ook een paar paarden voor moeten staan…? Of is die motorkelder zo groot dat hij ook als stal en werkruimte voor 2 stevinge Shetlanders of zelfs Friese Knollen kan dienen?

    Login om te reageren
  40. tt zegt

    16 oktober 2008 om 10:52

    persbericht:
    “in de strijd tegen de klimaatsveranderingen zet de autoindustrie onder leiding van hummer definitief de stap naar een betere wereld.
    Waar de eerste modellen slechts uiterlijke veranderingenondergaan die het retrogevoel verhogen, zullen latere versies volledig teruggrijpen naar de essentie van rijden, met een uitwerpselschopje als optie.

    Mede onder druk van de overheid, die door de huidige crisis situatie geen financiele middelen meer heeft voor het leggen van asfalt gingen de verschillende merken op zoek naar alternatieven.

    Gezien de verwachte stormloop voor deze modellen is het aangewezen nu reeds in te schrijven op dit model.

    Meer informatie op http://www.alllesvoorhetmileu.com“

    Login om te reageren
  41. Jos zegt

    16 oktober 2008 om 11:13

    Een paard voor je Hummer, dat heeft Bam Margera toch al eens gedaan?

    Login om te reageren
  42. Rick zegt

    16 oktober 2008 om 12:05

    ook lekker confortabel als je dr inzit

    Login om te reageren
  43. B.I.G Poppa zegt

    16 oktober 2008 om 12:10

    WOODEN RIMS?! OMFG! That’s insane dude
    Maar wel creatief hoor..

    Login om te reageren
  44. Richard Brunsveld zegt

    16 oktober 2008 om 13:09

    Lol wat is dit nu weer, nu ook met slicks?

    Login om te reageren
  45. Jandepandaman zegt

    16 oktober 2008 om 13:41

    Misschien had de Designerrrrrr van deze wielen niet door dat er voor wat betreft houten wielen, inmiddels al wat beters te bouwen valt…?

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/26/splinter-houten-supercar-wordt-echt-gebouwd#post-16110

    Login om te reageren
  46. anders dan anders zegt

    16 oktober 2008 om 14:25

    staat wel cool!

    Login om te reageren
  47. J.R.Booij zegt

    16 oktober 2008 om 14:38

    Dit is een kunstproject van Matthew Harrison.
    Hij blijft nog een paar dagen in Kensington staan.

    Login om te reageren
  48. A8 4.2 zegt

    16 oktober 2008 om 15:34

    Geniaal! alleen uitkijken voor hout wormen. . .

    Login om te reageren
  49. edgar zegt

    16 oktober 2008 om 17:10

    dit vin ik wel stoer eigenlijk…

    maar valt ermee te rijden en off-road dan?
    kun je een aanhanger trekken?
    drempels?
    apk-tje?
    veerweg?

    Login om te reageren
  50. Martijn zegt

    16 oktober 2008 om 18:20

    Er zit geen rubber om die wielen, maar staal. Tenminste als ze echt oldschool gaan!

    Login om te reageren
  51. AMG Powerrr zegt

    16 oktober 2008 om 19:29

    Whahaha, dat ding maakt heel me dag goed :):)

    Login om te reageren
  52. Max zegt

    16 oktober 2008 om 20:25

    Bam Margera heeft dat idee van Retro-tuning zo’n 3 jaar geleden al begrepen.
    Toen reed hij namelijk al rond met 2 paarden voor zijn Hummer H2.
    Ik denk wel dat wanneer je met deze H3 een flinke dot gas geeft dat er een regen van vonken op je achterligger neerdaalt.

    Login om te reageren
  53. JANUS zegt

    16 oktober 2008 om 20:34

    @Vla = Lolliger.

    Je bent een bijzonder typ maar je hebt mooi gesproken ! ;-)

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    16 oktober 2008 om 22:05

    Rollin’ Rollin’ Rollin’

    Keep movin’, movin’, movin’,
    Though they’re disapprovin’,
    Keep them doggies movin’ Rawhide!
    Don’t try to understand ‘em,
    Just rope and throw and grab ‘em,
    Soon we’ll be living high and wide.

    Ohw en :lol: @vla. ;)

    Login om te reageren
  55. Cantago zegt

    16 oktober 2008 om 23:59

    “This is a Pimp My Ride First!!”

    Login om te reageren
  56. maurits zegt

    19 oktober 2008 om 13:46

    lol XD weer iets anders

    Login om te reageren
  57. thomas zegt

    2 december 2008 om 19:59

    haha die is zeker wel zuiver.

    Login om te reageren
  58. sts-v zegt

    18 april 2010 om 09:39

    moet stevig hout zijn om die 10 tonner te dragen

    Login om te reageren
  59. bigcar zegt

    18 september 2011 om 13:57

    koets?
    denk niet dat dat ding het lang uithoud in de modder.
    het zal vroeg of laat toch wel weg moeten vanwege houtrot!?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North